Hollantilainen helmikauppa Sayila

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by Michli » Thu Jun 29, 2006 14:21

Siellä on muuten ihan älyttömän hienoja helmiä! :ooh:
kipru
aloittelee siemenhelmillä

Post by kipru » Fri Jun 30, 2006 12:07

Mulle tuli tänään eka paketti Sayilasta, ei menny kuluja lainkaan :D En sitä tilatessa huomannut ollenkaan eli en tiedä mistä johtui?
Se mikä vähän ärsytti oli se, että kaikki helmet 4 eri sorttia oli sullottu yhteen yhteiseen pussiin, onko se tuon liikkeen tapa? Muut tilpehöörit oli kyllä omissa pusseissaan ja mulle tuli mm. aivan ihana kellotaulu, tää niinku yrittää nyt sitten väkertää olemattomilla taidoilla itselleen semmosen blingbling-kellon :raaps:
kipru

Post by kipru » Fri Jun 30, 2006 12:22

OT Hyvin alkoi kelloprojekti.. :haahaa: Mallailin kellotaulua ranteelleni muiden herkkujen kanssa ja pomps kello putosi lattialle. Ette arvaa missä kellotaulun takalevy nyt on? Mun avo on eilen ottanut tietsikasta toisen sivulevyn irti ja se mun kellon osa on nyt jossain siellä koneen sisällä :kieli:
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Fri Jun 30, 2006 17:19

Yli kahdenkympin tilauksista ei tosiaan mene lainkaan lähetyskuluja. Ja kyllä, kaupan tapa on tosiaan pakata eri helmet samoihin pusseihin. Alkuun tapa hiukan harmitti, kun itsellä ei ollut vielä kertynyt triljoonaa erikokoista pussia varastoon, mutta nyt sillä ei enää ole väliä, senkun lajittelen helmet omiin pusseihinsa.
kipru

Post by kipru » Fri Jun 30, 2006 18:45

Kiitos Henna vastauksesta :D Kiva tietää tuo postikuluhomma, helpompi tilata yli kuin alle 20e. Äkkiäkös nuo helmet lajittelee, kaikkea ei voi saada, noilla hinnoilla. Ensin vaan säikähdin, että mikä mixi mulle on tullut vaikken semmosta tilannut.
severina
Swarovski-kuumeessa

Post by severina » Fri Jun 30, 2006 19:37

Mä olen huomenna tuolta tekemässä tilauksen (kun Visakuu vaihtuu, hih :roll:), mutta mua pikkasen harmittaa aloittelijana tuo, että pittääpi helmien yksikköhintoja tiirailla. Tykkäisin enemmän, että sais reilun pussillisen tietyllä hinnalla, kun ei vielä oikeen tiiä paljonko tarvii, onko edullista, yms. Vaikka kokeneille toi systeemi tietenkin voi olla hyvä. Mutta tosi hyvät postikulut on, ja varmasti tulee olemaan munkin vakipaikkojani! :)
Michli

Post by Michli » Fri Jun 30, 2006 20:19

No, sinnehän se tilaus lähti. Mamma sanoi että ei tiie osaako se sen sinne tilille kyllä maksaa, ja epäilee että siitä menee jotain pankkimaksuja... :?
Julia
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Julia » Fri Jun 30, 2006 21:06

Ei pitäis mennä mitään ylimääräisiä maksuja, kun on tiedossa kaikki ne IBANit ja muut. Ei ainakaan mulla oo mennyt kun oon EU-maksuna maksanut Sammon nettipankissa.
Sininen

Post by Sininen » Fri Jun 30, 2006 21:34

Minä olen suoraan sanoen ollut vähän pettynyt pariin viimeisimpään Sayilan tilaukseeni enkä taida ihan heti tilata uudelleen, vaikka toimitukset ovat nopeita ja tuo postikuluttomuus 20 €:n ostoksille on mainio etu.

Ehkä minulla on vain älyttömän huono tuuri, mutta tilaamani siemenhelmet ovat olleet laadultaan vähän mitä sattuu: esimerkiksi yhdestä pussista löytyi ihan tajuttomasti reiättömiä helmiä ja epämuotoisia, loputkin olivat ihan eri kokoisia, muutenkaan koot eivät tunnu vastaavan ainakaan suomalaisia määrityksiä. Viimeksi tilasin keskikokoisia ja isoja lasihelmiä: yhdet "matat kirkkaat" olivat käytännössä lähes vaaleanvihreitä (eivätkä edes kauniin vihreitä) eivätkä vastanneet kuvaa lainkaan väriltään, samankokoisten ja väristen helmien reiät olivat ihan eri kokoisia keskenään. Lisäksi noiden keskikokoisten ja isojen helmien reiät olivat tosi isoja, helmet joita olin ajatellut käyttää välihelminä solahtivat hienosti reiän sisään. Minulle heräsi kysymys, mitä ovat pyöreät lasihelmet isolla reiällä, joita oli listassa ihan erikseen ;) Ja sitten vielä erikokoiset "samanväriset" eivät tietenkään olleet keskenään samanvärisiä.

Mutta ehkä minulla on vain ollut tosiaan tosi huono tuuri ja olihan siellä toki sellaisiakin helmiä, jotka vastasivat tilausta. Ja vastapainoksi yhdet 6-milliset helmet olivat kyllä paljon kauniimpia kuin kuvassa, ihan tulivat kissansilmähelmet mieleen :)
Michli

Post by Michli » Fri Jun 30, 2006 22:34

Julia, kerrotko miten se eu-maksu TAKRALLEEN maksetaan? oon vähän ulalla :S
Sininen

Post by Sininen » Sat Jul 01, 2006 8:43

No, en ole Julia, mutta ainakin Nordean verkkopankissa on kohta ulkomaanmaksuille. Sitten tosiaan tarvitaan se IBAN-numero ja muut, mutta ne on kyllä ilmoitettu niissä maksutiedoissa. Nordean verkkosivuilta löytyy myös tieto, millä ehdoilla lasku katsotaan EU-maksuksi, yksi oleellinen asia oli, että valitsee sen vaihtoehdon, että kumpikin (maksaja ja maksun saaja) maksaa oman päänsä kulut.

Minusta se ei ollut mitenkään merkittävästi vaikeampaa kuin tavallinen verkkopankkimaksu, mutta nuo pitkät numerosarjat kannattaa kyllä laittaa copy-pastena, ettei mene väärään osoitteeseen. Ja myyjän osoitetiedot täytyy laittaa. Kannattaa huomata, että maksun välittyminen voi sitten kestää vähän kauemmin kuin pankin verkkosivuilla luvataan, ainakin minulla on tällainen kokemus saksalaisesta lankakaupasta.
Michli

Post by Michli » Sat Jul 01, 2006 12:46

Kiitos, oon vähän uuno näissä maksuissa :oops:
severina
Swarovski-kuumeessa

Post by severina » Sat Jul 01, 2006 16:34

Ja hups, sinne hujahti päivän toinen nettitilaus. Nyt pidin pääni enkä tilannut helmiä kun tilasin niitä Eebeadsilta niin paljon, mutta koriin sujahti kiinnityshelmiä eri lajeja, vahanauhaa & muita nauhoja ja solmusuojia. Nyt alkaapi pikkuhiljaa olla tuo varasto siinä kunnossa, että voi ruveta jopa tekemään niitä koruja! :D
anzu

Post by anzu » Sun Jul 02, 2006 16:44

Yhyy! Täältäki on aika paljon loppuunmyyty :(
-anzu
Michli

Post by Michli » Tue Jul 04, 2006 0:14

Täällä odotellaan innolla ensimmäistä tilausta Sayilasta :):)
Post Reply