Parhaat helmikaupat Tampereen seudulla

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

outituuli
aloittelee siemenhelmillä
Lasku: 5

Parhaat helmikaupat Tampereen seudulla

Post by outituuli » Thu Feb 16, 2006 22:34

Mitä helmiä myyviä kauppoja tiedätte Tampereella tai lähikunnissa? Missä on parhaat valikoimat ja hinnat?

Itse olen käynyt Tampereella
-Sinooperissa, mielestäni aika huonot valikoimat
-Farnia Hobby:ssa, paremmat valikoimat.

Oletteko käyneet Paprus-nimisessä askarteluliikkeessä? Millaisia helmiä heillä on myynnissä?
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by helise » Fri Feb 17, 2006 18:02

Tampereella toimii ainakin Helmimeri ja Pinkkihelmi.Helmimerissä voi ainakin pistäytyä kun ilmoittaa ensin etukäteen - Pinkkihelmestä en ole varma, onko heillä ns. "toimitilaa". Tampereen lähikunnista tiedän Vammalan, jossa on TS-Käsityö (jonkin verran helmiä ja kaikkea askarteluun ja käsitöihin liittyvää) sekä Aprisko (jonkin verran helmiä ja kaikenlaisia käsityöjuttuja).Nämä molemmat kaupat ovat ihan kaupungin keskustassa saman kadun varrella.Molemmat kaupat ovat viikolla jonakin päivänä suljettuna, mutta juuri nyt en muista varmaksi, oliko TS-Käsityö suljettu torstaisin ja Aprisko maanantaisin?! :lol:
Nennu

Post by Nennu » Fri Feb 17, 2006 18:12

hmm...Missä päin tuo Farnia Hobby on?Sivuilta ei löytynyt tietoa enkä ole niin hirveän tietoinen liikkeiden sijainnista tampereella :oops: :roll:
Ei taitoa,mutta innostusta senkin edestä

blogi
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Fri Feb 17, 2006 18:35

Eikös se ole siinä Laukontorin nurkalla... Katuosoitteesta ei kyllä ole hajuakaan. Siellä on joku askarteluliike, jossa oon pari kertaa piipahtanut, muistaakseni juuri Farnia. Siellä on myyty ainakin kalleimpia ikinä näkemiäni Swarowskeja, en muista tarkkaan mitä maksoivat, mutta paljon :shock:
outituuli

Post by outituuli » Fri Feb 17, 2006 20:09

Farnian osoite on Laukontori 6, eli se on Laukontorin kulmassa. Mielestäni helmitarvikkeet on siellä kyllä aika hintavia. :?
Tupuliini

Pikku punatulkku

Post by Tupuliini » Sun Feb 19, 2006 21:02

Muistaakseni myös Pikku punatulkussa on nykyisin helmiä. Se on jossain Lempäälässä, ja on kai pääasiassa nettikauppa, mutta varmaan siellä voi käydäkin, kun soittaa ensin.
Opettaja´, jonka intiaanikäsityökurssilla olin, suositteli Farnian helmiä (kurssista on jo muutama vuosi ja kauppoja on sen jälkeen kai tullut lisääkin) Siellä on hyvä valikoima, mutta eihän ne kovin edullisia ole. Se on kuitenkin kiva kauppa poiketa (vaarallista rahojen kannalta), paljon tavaraa ja kivoja vinkkejä ja neuvoja siellä saa myös.
Helmimeren Riikalta olen ostanut messuilla helmiä, oli edullisia tarjoksiakin.
Sinooberissa ei ainakaan viimeksi siellä poiketessani ollut juuri mitään helmiä eikä paljon muutakaan... se oli joskus syksyllä, nyt en tiedä tilannetta.
Valkeakoskella on myös mukava arkastelutarvikekauppa, Villa Naturakohan se nimi on, mutta enpä muista onko siellä paljon helmiä, jotain kristalleja muistaakseni oli.
Kuljun Kartanossa oli jonkin verran Farnian helmiä myynnissä ja jotain muitakin askartelutarvikkeita.
Papruksessa en ole koskaan käynyt, miten se onkin jäänyt minulta kokonaan tutkimatta.
-aina pitää olla jotain vireillä-
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by helise » Sat May 06, 2006 13:30

Kuulin eilen, että Helmimeri on avaamassa kaupan Tampereen keskustaan toukokuun lopulla. Muistaakseni Aleksanterinkadulle. :viuh:
Loulou
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Loulou » Sat May 06, 2006 14:21

Harrasteessa Tampereella on myös jonkun verran helmiä ja muita korutarvikkeita - katuosoitetta en nyt muista, mutta se on Stockmannin ja rautatieaseman välimaastossa...

Ja Koskikeskuksen yläkerrassa on pieni käsityöliike, jossa on yllättävän paljon helmiä.
Siru

Post by Siru » Sat May 06, 2006 18:05

helise wrote:Kuulin eilen, että Helmimeri on avaamassa kaupan Tampereen keskustaan toukokuun lopulla. Muistaakseni Aleksanterinkadulle. :viuh:
Näin on näkkileipä! :lol: Olen tänään ollut hellettä paossa Riikan helmikurssilla Hyvinkäällä ja siellä hän kertoi asiasta. Uskallan tässä antaa tarkat koordinaatit:

27.5. alkaen Helmimeri on osoitteessa Aleksanterinkatu 35, sisäänkäynti Otavalankatu 6:sta (katutaso Aleksanterinkadun kulmasta). Kauppa palvelee ma-pe 10.-17.30 ja lauantaisin 10 - 14. Postimyynti jatkuu ennallaan, puh. nrot ja nettiosoitteet samoin ennallaan.

Oli kiva kurssi, tehtiin metallilankakoruja. Tuotokseni tulee blogiin kunhan saan aikaiseksi päivitellä... :wink:
Wear your HELMET with pride!
Loulou

Post by Loulou » Sat May 06, 2006 18:29

Voi jee, pääsee sitten ihan oikeaan helmikauppaan asioimaan! Olipa mukava uutinen :).
Othel

Post by Othel » Sat May 06, 2006 22:35

Ensiksi: kiitos tiedosta, tulipa taas jokin syy käydä Tampereella. Helmimeren nettisivut kun ovat minusta niin pystyyn kuolleen näköiset, että olen jo luullut koko yrityksen olevan jäissä.

Toiseksi: nyt minä tulin kateelliseksi sinulle, Siru! En ole missään huomannut, että Hyvinkäällä on helmikurssi. Ja kun tuossa selasin vanhoja keskusteluja, löysin tiedon, että rouvan (neidin?) itsensä oli ainakin tarkoitus pitää helmikurssi samaisessa kaupungissa, mutta mainostettiinko sitä täällä sen tarkemmin?

Myönnän, että olen ollut informaatiopimennossa senkin takia, että pikku amish-kotiimme tuli tietokone vasta reilu kuukausi sitten, enkä myöskään ole nero penkomaan tietoa esiin, minkä nöyrimmin myönnän... joten tämä ei ollut moite.
Siru

Post by Siru » Sat May 06, 2006 22:47

Voi Othel-poloinen! :( Ilmoituksen tästä kurssista näin Aamupostissa ja ilmoittauduin, kun joku viikko sitten kävin tuolla Ann-Liis Artéssa ostoksilla. Kurssi siis oli siellä tänään ja kesti 4 tuntia. Riikka Santonen käy kuulemma ko. paikassa kurssittamassa aina silloin tällöin ja ilmoituksia on paikallisissa lehdissä ja tietenkin siellä kaupassa. Kannattaa siis katsella lehtiä sillä silmällä, luulen että seuraava Riikan kurssi on kesän jälkeen.

Minun suunnittelemani "kurssi" peruuntui tältä keväältä. Olin työmatkalla Pietarissa ja aikataulu olisi mennyt sen verran päällekkäin tuon helmikurssin kanssa että päätimme Annen kanssa siirtää sitä syksylle tai joulun alle. Joulun alla olisikin ihan kiva kurssittaa, voisi tehdä jotain jouluista sitten? (Hassua puhua kurssista ja kurssittamisesta kun en omasta mielestäni ole oikein tämän helmialan expertti... ja kuitenkin olen oikealta ammatiltani amiksen ope! :lol: eli sikäli homman pitäis hoitua?)

Helmimeri siis saa myymälätilan, sinne voikin sitten suunnistaa kun muuten on nykyisin tullut aika harvoin Tampesterissa käytyä... :lol: Ja syksyllä ilmestyy Riikalta uusi kirja, mut en tiedä milloin. :D
Wear your HELMET with pride!
tarjanne
Swarovski-kuumeessa

Post by tarjanne » Wed May 16, 2007 22:52

Farnia on lopettanut. Ikkunassa oli joskus talvella lappu, että ovat kimpassa Sinooperin kanssa nykyään.
sanna
korukivikasan keskellä

Post by sanna » Thu May 17, 2007 0:06

Farnia itseasiassa osti Sinooperin.
Taiju
Swarovski-kuumeessa

Post by Taiju » Sun May 20, 2007 22:25

Lempäälässä IdeaParkin MiniManissa on Farnian helmipusseja myynnissä (ainakin siemenhelmiä). Joitakin lukkoja yms. korujuttuja myös sekä aika kivasti muutakin askartelukamaa.

(Siis en edes hintoja katsonut :oops: (oli viimeinen kauppa, jossa poikettiin (rahat loppu, visaa vingutettu ja kauppa menossa kiinni ja kotiinkin piti jaksaa vielä ajaa))
Post Reply