Tallinnan helmikauppoja

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Nennu
aloittelee siemenhelmillä
Lasku:5
Tallinnan helmikauppoja

Post by Nennu » Sat Mar 04, 2006 22:52

Tietääkö kukaan olisiko tallinnassa minkäännäkölsiä helmikauppoja tms?Olisi meinaan kiva tietää :lol: Iiiiihan tuliaisten tilaamista ajattelin :lol:
Ei taitoa,mutta innostusta senkin edestä

blogi
Päivi
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Päivi » Sat Mar 04, 2006 23:41

Mäkin olen yrittänyt niitä etsiskellä, mutta tuloksetta. Kannattaisi varmaan pyörähtää jossain kangas-tai lankaliikkeessä.
helmeilevä
hamstraa hopeahelmiä

Post by helmeilevä » Sun Mar 05, 2006 12:20

Mulla ois sellanen kartta johon on merkattu Tallinnan käsityöliikkeitä, joissa helmiä on myynnissä. Et kaikki joita kiinnostaa vois laitta yksärillä sähköpostiosoitteensa, niin skannaan ja mailaan kyseisen kartan :D
mustikkainen

Post by mustikkainen » Tue Apr 29, 2008 14:41

Vaikkakin tämä on vanha ketju, vastaan nyt kuitenkin.. :roll:

Eli kesällä olisi Tallinnan reissu luvassa. Onko tullut kenenkään tietoon uusia helmikauppoja tms? :)
just bead it.
Mairy
korukivikasan keskellä

Post by Mairy » Thu Jul 03, 2008 23:54

Itsekkin olisin tästä aiheesta erittäin kiinnostunut, sillä nyt on maanantaiksi varattu päiväreissu Tallinnaan. Olisi kiva jossain helmikaupassakin piipahtaa.. Vähän tuliaisia itselle :lol:
Tahete
lasihelmien lumoissa

Post by Tahete » Fri Jul 04, 2008 16:46

Tuliaisia odotellessa olisi todella mukava tietää naapurimaan parhaat helmiapajat.
riksu
suunnittelee Balin-matkaa

Re: Tallinnan helmikauppoja

Post by riksu » Thu Apr 16, 2009 2:09

Nostellaas, jos joku tietäisi tästäkin jotain. Kesällä päivän reissu Tallinnaan, olishan sieltä mukava tuoda jotain.
Image Image
ellanoppu
lasihelmien lumoissa

Post by ellanoppu » Thu Apr 16, 2009 17:52

Tässä viime kesänä kiertämiäni ja ylös laittamiani askartelu- ja käsityötarvikekauppoja, pistän tähän nyt kaikki vaikka vaan parissa oli helmiä (eikä niissäkään suurta valikoimaa) jos vaikka jotakuta muukin ilahduttaa:

VeTa, Pikk 8, yläkerrassa kankaita, lankoja ja pitsejä
Jolleri Käsitöökamber, Raekoja Plats 18, villaa, hahtuvalankaa ja paikallisia lankoja
Jardin, Apteegi 3, villaa, hahtuvalankaa ja paikallisia lankoja
Rahva Raamat, Viru-keskuksen ylin kerros, helmiäispapereita (5 EEK/A4-arkki)
Vävars, WW Passaaz -kauppakeskuksen 2. kerros, Vana-Viru 10, kohtuullinen valikoima kankaita, pieni valikoima helmiä (20 g pussi siemenhelmiä 10 EEK)
Kaubamajan paperiosasto, kotitalousosaston takana, samoja helmiäispapereita kuin Rahva Raamatissa (sama hinta), helmiä (17 g rasia siemenhelmiä 21 EEK), askartelumaaleja
Eesti käsitöö, Pikk 22, villaa

Kaikki ovat keskustassa / vanhassa kaupungissa. Eipä näistä koskaan tiedä ovatko vielä paikoillaan, mutta kannattaa kurkata kuitenkin. Hinnat vuoden takaisia.
K Maaria
Swarovski-kuumeessa

Post by K Maaria » Thu Apr 16, 2009 20:59

Viru hotellilta pääovista vasemmalle lähtiessä (Pärnu mnt) jonkin matkan päässä tulee oikealla puolella tietä (lelukaupan vieressä) kultasepänliike.
Kyseisen liikkeen "takahuoneessa" työskentelee kultaseppä jolta voi edullisesti ostaa työkaluja sekä hopeaa mm.lankaa ja lukkoja.
Alkuvuodesta olin itse Tallinnassa käymässä mutta valitettavasti tämä herra ei silloin paikalla ollut. :grrr: Tarvinnee suunnata uudemman kerran (hyvällä tekosyyllä) likkojenreissuun.
SatuPuu

Post by SatuPuu » Wed Apr 22, 2009 13:32

Heissan. Joo, tuon kyseisen liikkeen löysin itsekin ja vaikutti oikein kivalta. Tosin sama tuuri kuin sinulla; ko takahuone on avoinna vain arkisin,infona muillekin löytöretkeläisille.

Sitten Tallink City hotellin lähellä samalla kadulla max 200 m pääsä,(yks katu yli tai ali), on käsitaideteollinen koulu, jonka yhteydessä on kauppa (Eka?), jossa pitä(isi) olla jotain työkaluja, tosin ei tätäkään päässy katsomaan, koska oli myös kiinni pääsiäisenä.(etsin kultasepän saksia ja tänne ohjattiin)

Samalla suunnalla lähellä Stockmannia Lasten kodu kadulla on keskitori,ns paikallisten tori,ja sinne jos uskaltaa mennä ihmettelemään voi myös tehdä työkalu löytöjä, usein käytettyjä, mutta eipä hinnatkaan päätä huimaa.(käsipora ja pistopuikko yht 7e) Siel oli tarjolla myös lusikoita yms lusikkakorujen tekijöille.Vaikuttava paikka, tulee mieleen miten ihanaa on asua Suomessa.. :ooh:

Satamassa ainakin rimin yhteydessä on yks Novalux, jossa oli jotain helmiä(muovia enimmäkseen), ja kivoja värikkäitä nyörejä (nahkaa tai jäljitelmää), joita nippu makso sen euron ja oli n 10 pussissa. Samassa paikassa oli myös jonkunlaisia helmityöalustoja n euron nekin, ellen ihan väärin muista. Kiva kauppa muutenkin, ihme tarpeita aina tulee ku sinne menee :oops:
"Muut tekee mitä osaa, minä teen mitä haluan, jos en hyvin, niin parhaani olen ainakin yrittänyt:-)"
mps

Post by mps » Thu Jul 02, 2009 13:56

Terveisiä Tallinnasta. Eilen kotiuduttiin kolmen päivän reissulta.
Karnaluks tukussa oli korutarvike valikoima kohentunut huimasti. Helmiä jonkun verran, lähinnä kyllä muovia. Mutta paljon siemenhelmiä, isoja lasihelmiä jonkun verran, pihtejä joka lähtöön ja iso valikoima tarvikkeita,korupiikkejä, lukkoja, kalotteja jne. Ja hienoja tarvikepakkauksia, ja ne hinnat...
Mari
Lila
korukivikasan keskellä
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Lila » Sat May 08, 2010 17:45

Onko ajankohtaista tietoa Tallinnan helmikaupoista? Olen lukenut vuoden takaiset ja useiden vuosien takaiset vinkit, mutta haulla en löytänyt uusia tietoja.
Karnaluksissa siis ois tarjolla lankojen lisäksi helmiä... entä mitkähän sataman tai vanhan kaupungin kaupoista ovat vielä olemassa? Onko jollain tietoa?
anzu

Post by anzu » Sun May 09, 2010 0:41

Joo määki oisin kiitollinen nykytilanteesta, ku lähen pitämmelle tallinnan lomalle tuosa heinäkuun alkupäivinä :)
-anzu
KuplaMummu

Post by KuplaMummu » Sun May 09, 2010 11:04

Minäpä kävin perjantaina 7.5. Tallinnassa, osaksi helmiostoksillakin.
Olin akaisemmin tilannut netin kautta Baltic Beads -nimisestä verkkokaupasta testitilauksen.
Muuten meni hyvin, tavara oli laadukasta, mutta postitse sen kesti suhteettoman kauan tulla, sentään niinkin läheltä.

Olin yhteydessä (englanniksi) kaupan infoon ja sain kehoituksen hakea nettiostokseni paikan päältä.
Mitään varsinaista myymälää ei ole. Tämä oli mielestäni joustavaa, koska olin menossa muutenkin Tallinnaan.
Kaupunkibussi 18 vie aivan rakennuksen eteen. Bussi lähtee Viru-keskuksesta.
Palvelu oli oikein hyvää ja tuotteet olivat odotukseni mukaisia. Hinnat kohtuulliset.
Siemenhelmet olivat kiinalaisia, hiotut lasihelmet laadukkaita tsekkiläisiä.
Korutarvikkeet myös ok.
www.balticbeads.com
anzu

Post by anzu » Sun May 09, 2010 19:46

Onko tää sellanen kauppa, että tänne voi pätkii paikalle ilmottamatta ja tilaamatta etukäteen? Kielitaidottomana :D
-anzu
Post Reply