Helmikauppoja Barcelonassa?

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Satu
aloittelee siemenhelmillä
Lasku: 5

Helmikauppoja Barcelonassa?

Post by Satu » Sat Mar 11, 2006 21:59

Olen lähdössä huhtikuun alussa Barcelonaan ja ajattelin, että olisi kiva tuoda vähän helmiä tuliaisina kotiin. Onko kellään kokemusta Barcelonan tarjonnasta? Yritin googlettaa, mutta laihoin tuloksin...
SummerRose
suunnittelee Balin-matkaa

Post by SummerRose » Sun Mar 12, 2006 7:55

email: marudama.bcn@gmail.com

c/ Verdi, 8, local 2
08012 BARCELONA (ES) - City Location Map

0034-932851373

Hours: Mon to Thu 16:00 to 21:00, Fri-Sat 11:00 to 14:00 and 16:30 to 21:00

Cozy bead shop in the heart of Gracia. We have a selection of indian and thai silver beads, natural materials beads and indian glass beads.
Satu

Post by Satu » Sun Mar 12, 2006 13:42

Kiitos. Itseasiassa törmäsin tuohon itsekin myöhemmin, kun googletin uudestaan. :wink:
SummerRose

Post by SummerRose » Sun Mar 12, 2006 13:58

Kiva juttu!
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Thu Jul 06, 2006 14:04

Onkos joku käynyt tuossa ko. liikkeessä? Itsellä on suunta Barcelonaan elokuussa ja tarkoitus olisi tuonnekin suunnata. Olisi vaan mielenkiintoista kuulla kokemuksia kaupasta jo etukäteen ja ohjeet sijainnin suhteen olisivat myös tervetulleita :).
Satu

Post by Satu » Thu Jul 06, 2006 20:40

Minä kävin siellä! Oli kyllä ihana paikka! Paljon intialaisia lasihelmiä ja hieman korutarvikkeitakin. Hinnoiltaan kohtuu edullinenkin. Suosittelen kyllä oikein lämpimästi käymään siellä. Kaupan löytää helposti kun katsoo kartasta, se on siellä Gracian keskuksessa. Ja siellä Graciassa (taivutus ehkä päin honkia...) on muutenkin ihania kauppoja; käsityöläiskauppoja jne.

Hauskaa matkaa Barcelonaan! Ihana kaupunki, ei voi muuta sanoa.
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Fri Jul 07, 2006 1:24

Kiva kuulla, tämän perusteella aion siis todellakin kaivaa kaupan esiin :D! Via michelinistä katselinkin jo karttaa ja paikka lienee aika lailla selvä jo, eiköhän se sieltä löydy. Sitten kun keksitään vaan vielä, että mihin tuo mies tyrkätään helmiostosten ajaksi, tänään jo nimittäin kuulin jotain vastahakoista mutinaa niitä karttoja tutkiessani :lol:.
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Thu Aug 17, 2006 11:34

No niin, Barcassa käyty ja kuten Satu sanoikin, niin ihana kaupunki ja ihana helmikauppa! Lasihelmivalikoima oli tosiaan mukava, värejä ainakin oli kivasti, eikä hinnatkaan olleet pahoja. Mulla on muutama kuvakin kaupasta (oli niin kaunis kauppa, että oli pakko kysäistä lupa muutamaan kuvaan :lol:), laitan blogiini kunhan ehdin ja olen taas kotikoneella :D.
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Thu Aug 17, 2006 11:43

Ai niin, sellainen juttu piti vielä sanoa, että vanhan kaupungin (eli siis goottisen kaupunginosan) jollain ostoskadulla, en nyt muista nimeä, oli hirveästi isoja helmi- ja korutarvikeliikkeitä. Minä olin tietysti jo innoissani rynnimmässä sisään suurinpiirtein ovenkarmit kaulassa, mutta jokaisesta käännytettiin ulos samantien, ko. liikkeet oli tarkoitettu vain tukkuostajille. Tarkemmin kun sitten katsoin, niin lukihan se liikkeiden ovissakin. Mutta jär-kyt-tä-vän väärin! Ensinnäkin, miksi niiden kauppojen piti olla siinä kaikkien hölmöjen turistien ulottuvilla, vilkkaalla ostoskadulla ja toisekseen, miksi niiden ikkunoita ei oltu voitu peittää niin, että ne kaikki ihanuudet eivät olisi näkyneet suoraan kadulle... Oli lähellä ettei mennyt koko päivä pilalle, hirveästi helmiä niin lähellä mutta kuitenkin niin kaukana :lol:.
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Wed Aug 30, 2006 20:29

omena wrote:No niin, Barcassa käyty ja kuten Satu sanoikin, niin ihana kaupunki ja ihana helmikauppa! Lasihelmivalikoima oli tosiaan mukava, värejä ainakin oli kivasti, eikä hinnatkaan olleet pahoja. Mulla on muutama kuvakin kaupasta (oli niin kaunis kauppa, että oli pakko kysäistä lupa muutamaan kuvaan :lol:), laitan blogiini kunhan ehdin ja olen taas kotikoneella :D.
Yksinpuhelu jatkuu, mutta sitä vaan, että vihdoin ja viimein niitä kuvia löytyy blogistani http://omps.vuodatus.net/ :).
Satu

Post by Satu » Thu Aug 31, 2006 11:33

Ihania kuvia! Olipa taas mukava palata ihaniin muistoihin. En muistanutkaan, että siellä oli niin paljon erilaisia helmiä... :)
Virpi
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Virpi » Tue Sep 12, 2006 11:29

¡Hola de Barcelona!

Kävin Marudaman helmikaupassa pari päivää sitten ja tulin hulluksi. Nimittäin thaimaalaisia, intialaisia ja turkkilaisia hopeahelmiä oli niin paljon, että matkakassasta hujahti kokonainen päiväraha (itse määritelty summa, ei mikään virallinen, kun kyse oli sentään loma- eikä työreissusta). Pussi ei paljoa painanut, silti sisälsi kymmeniä hauskoja, erikoiskuvioituja helmiä. Kehaisin myyjälle, että onpa hyvä valikoima, kannatti tulla Suomesta saakka ostosretkelle.

edit.
Kaupassa myydään paitsi lasi- ja hopea-, myös luu-, puu- ja pronssihelmiä. Ohessa kuvia hopeahelmivalikoimasta.
Image Image

Käyntiohje: L3 (vihreä linja) metrolla Fontana-asemalle (Graciassa), c. Asturiasta myöten c. Verdille, jota "alaspäin", kunnes kauppa löytyy kadunkulmasta.

Lisäys: Barri Gotic/vanha kaupunki on myös vähittäismyyntiliikkeitä, mutta kuten Omena totesi, suurin osa keskittynyt tukkumyyntiin.
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Tue Sep 12, 2006 21:00

^Ohhoh, en muista että noita olisi noin paljon ollut :shock:. Ehkä en vaan huomannut tai sitten on yksinkertaisesti valikoima kasvanut :). Mutta hyvä että kauppa löytyi ja oli mieluinen!
kompiainen
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by kompiainen » Wed Apr 18, 2007 17:04

Kiitokset Satulle, omenalle ja Virpille helmikauppavinkeistä.

Marudamassa tuli käytä ja "hieman" hopeita hamstrattua. Kauppa oli ihana, palvelu hyvää, ja ainakin silloin paikalla ollut nainen puhui hyvää englantia ja kirjoittipa minulle vielä käsin englanniksi lappusen, jossa oli ostamieni helmien hinnat ja materiaalitiedotkin. :) Suosittelen lämpimästi tätä liikettä, jos Barcelonaan suuntaatte.

Läheltä Ramblasin suuntaiselta heti seuraavalta Barri Gothicin puoleiselta kadulta löytyi sattumalta parikin perulaisia helmiä myyvää liikettä. Näiden tarkempi osoite ei jäänyt mieleen, sillä toisen valikoima oli aika suppea. Toisessa helmiä olisi ollut enemmänkin ja ostettavaakin kertyi kupposeen kivasti, mutta kassalla selvisi, että hinnat, mitä purkkien päällä oli, koskivat vain, jos osti vähintään kymmenen riipusta tai 20-50 helmeä, ja yksittäisen riipuksen hinnaksi tuli 5 euroa, kymmenen satsissa 2€/kpl (mikä siis oli helmirasian kyljessä...:o) Sinne jäivät tiskille ihanat kiviset pisarariipukset simpukkakaiverruksella. :( No, tuonne ei siis kannata mennä, jos ei tukkuostot ole mielessä.

Viimeisenä päivänä osui taas pari helmiliikettä kohdille. Toinen oli Diagonalilla L'illan kauppakeskuksessa oleva käsityöliike, jossa oli pieni valikoima kristalleja, lasihelmiä ja sellaisia kivoja virkattuja helmiä sekä helmikirjoja ja lehitiä espanjaksi. Toinen, josta lähti mukaankin jotain, oli myöskin Diagonalilla Pedralbes center -kauppakeskuksen pohjakerroksessa Festutu-niminen liike. http://festutu.com/ Siellä oli kivoja lasihelmiä, metallihelmiä, keramiikkahelmiä ja ihanan trendikkäitä muovihelmiä. Niin ihania, että melkeen muoviakin ostin. ;)

Hyvä reissu oli muutenkin ei vaan helmien osalta. Laitan kuvia ostoksista sivuilleni, kunhan ehdin ja jaksan. Piti ottaa kotiintulo hieman rankemman kautta, sillä Helsingin kentällä jatkolentoa odotellessa alkoi sellainen mahatauti, että maattuani ensin invawc:n lattialla 4 tuntia, jonka jälkeen tipan, pahoinvointipiikin, ripulilääkkeiden avulla päästiin kotiin vain lentoa neljästi eteen päin siirtämällä... Hieman huonossa hapessa nyt, mutta hyvä oli reissu. :)
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Millainen

Post by Millainen » Wed Apr 18, 2007 17:19

Minä oli juuri pari viikkoa sitten Barcelonan helmiapajilla.. Marudamassa kävin, mutta sen jälkeen sattui silmiini sattumalta kaksikin muuta helmikauppa.

http://www.sara.es/ löytyy Barri Goticista, Carrer de Call -nimiseltä kadulta. Täältä ostin ainakin 4mm swaroja sadan kappaleen pusseissa, 7e.

El Taller-niminen kauppa löytyi Passeig De Gracian varrelta, kauppakujalta (ei varsinainen kuja, vaan kauppoja rakennuksen katukerroksessa) jonka nimi oli Bulevard Rosa tai jotain sinne päin. Täältä löytyi esim. kivihelmiä yksittäin, tosin ostointoa hillitsi hieman hinta, joka oli kyllä kova verrattuna netistä tilattuihin nauhoihin.

Ja muutaman viikon päästä uudestaan. On paljon hyötyä miehestä joka viettää aikaa ulkomailla :D Hän jopa kävi minulle tuliaisiksi tyhjentämässä Marudaman helmilaareja, ja sain tuliasia kera kommentin: "mä jopa vähän innostuin niistä!"

Antakaa anteeksi mahdolliset puutteet katujen nimistössä :P
Post Reply