Hyvät ja Huonot nettikaupat

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
helmeilevä
hamstraa hopeahelmiä
Lasku: 5

Hyvät ja Huonot nettikaupat

Post by helmeilevä » Sun Mar 12, 2006 11:08

Mä en ainakaan ole huomannut sellaista ketjua, jossa olisi lista hyvistä/laadukkaista nettikaupoista ja sitten myös kokemukset niistä huonoista.

Iso homma kahlailla noitten kaikkien ketjuja läpi, ja tutkia sitä kautta kokemuksia. Eli te kun olette paljon tilailleet ulkomailta, niin voisitte kertoa meille aloittelijoille, et mistä kannattaa tilata, ettei tehtäis samoja virheitä kun te olette saattaneet joutua tekemään. :?

Ja sitten voisitte myös kertoa kuinka nopea toimitus ja mitä sieltä kannattaa tilata, oletteko olleet tyytyväisiä ym? :?:
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Sun Mar 12, 2006 22:52

Mä olen tilannut jo aika monesta ulkomaisesta kaupasta. Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Sayila, Eebeads, Verdante, 2beadornot2bead, Whimbeads, Gemswoh-online, TotallyBeads ja Bead Peddler (huh, onpa niitä tosiaan kertynyt, itsekin vasta huomaa kun ne oikein listaa :shock:)

Missään ei ole ollut mitään ongelmia, jollei ongelmaksi laske sitä, että yhden paketin tulo kesti tolkuttoman pitkään, olikohan melkein kaksi kuukautta. Mutta se lienee ollut inhimillinen erehdys, kun samasta paikasta on tullut toimituksia reilussa viikossakin.

Itse asiassa en ole varmaan kuullutkaan pahemmin negatiivisia kokemuksia ulkomaisista (saati sitten suomalaista) helmikaupoista. Ainoat huonot kokemukset muistan kuulleeni Outilta, koskien Sarda Imports (tjsp) nimistä firmaa, jossa korukivet olivat halpoja, mutta huonolaatuisia, ja 16 tuumaa oli kaikkea muuta kuin 16 tuumaa. Outin blogissa ja jossain täällä shoppailuosastossa on keskustelua aiheesta...

Kaikissa noissa yllä mainitsemissani kaupoissa toimitusaika on noin viikon, Sayilassa allekin, muissa yleensä päivän tai pari yli viikon. Siitä mikä missäkin on edullista, on jo oma ketju.

Tuli nyt hiukan ylimalkainen viesti, voin joskus paremmalla ajalla kirjoittaa vähän syväluotaavampaa analyysia :D
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Sun Mar 12, 2006 23:23

Juu, Sarda Importsilta ei IKINÄ kannata tilata mitään. Paitsi että kivet olivat loppujen lopuksi paskaa laatua (kun niitä rupesin tarkemmin tutkimaan) ja 16 tuuman nauhat olivat kaukana 16 tuumasta, niin kyseinen pulju ei koskaan vaivautunut vastaamaan sähköposteihini.

Ja kaiken huippu on se, että ne lähettää mulle edelleen sähköpostia kaikista tarjouksista, vaikka olen yrittänyt erota siltä postituslistalta kymmenkunta kertaa ja vaikka olen lähettänyt niille jo useamman kerran vihaista sähköpostia asiasta. :grrr: :wall:

Paikkoja, joista minulla on oikeastaan vain ja ainoastaan hyvää sanottavaa:
- VilliHelmi, Helmimeri ja Maarian korupaja
- Gemshow-online (ehkä suurin suosikkini kaikista nettihelmikaupoista)
- FireMountain Gems (vaikkakin karmeat postikulut)
- 2 Bead or not 2 Bead
- Sayila
- JulesGems
- Beadies Beadwork

Kaikkien näiden paikkojen kanssa asiointi on sujunut sutjakkaasti ja ongelmitta, ja palvelu on pelannut. Joitakin virheitä on sattunut matkan varrella - esim. JulesGemsiltä tuli kerran väärä tuote - mutta aina on kaikki saatu selvitettyä. JulesGemsiltä tuli hyvin nopsasti oikea tuote tilalle ja väärän sain pitää hyvityksenä. VilliHelmi hoitaa myös hurjan hyvin pienet kömmähdykset (joita ei tosin mun tilauksieni kanssa edes sattunut kuin kerran vai kaksi, ja olen tilannut mooooonta kertaa).
helise
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by helise » Mon Mar 13, 2006 18:18

Edellä mainittujen hyvien nettikauppojen listaan voisin lisätä hollantilaisen Kralenwerkin. Tilauksen teko on vähän hankalampaa, koska se pitää tehdä sähköpostilla, mutta hyvin on kaupanteko sujunut. Maksanut olen aina eu-maksuna.Löytyypi täältä: www.kralenwerk.nl
Anne
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Anne » Fri Jun 30, 2006 17:51

Paloi taas vaihteeksi käämi "loistavaan" asiakaspalveluun. Innostuin nimittäin kysäisemään tuolta Julesgemsiltä Thing-a-ma-jig:stä eli tarkemmin ottaen siitä, että minkäkokoisia tappeja ja kuinka paljon sen jigin mukana tulee. Vastaus oli sitten että:
"It would be best for you to purchase this product to see for yourself." eli siis "tilaa niin näet".
Just joo. :evil: Arvannette että kyseinen liike ei minun senttejäni tule koskaan näkemään...
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Fri Jun 30, 2006 19:19

Tuohan on loistavaa asiakaspalvelua :rofl: . Tietää ihan varmasti, mitä saa, kun tilaa tavaran ja katsoo.

Suomessahan tuo toimii kyllä, koska tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus (myyjän kustannuksella). Jostain syystä suomalainen kauppias mieluummin vastaa monipuolisesti kysymyksiin kuin kehottaa summakauppoihin :D .

Minä ystävällisenä asiakkaana tekisin niin, että etsisin tiedon toisesta liikkeestä, lähettäisin viestin tuohon firmaan ("Tiedoksenne, tuotteeseen kuuluu...") ja ostaisin tuotteen -- paremmin palvelleesta firmasta, tietysti.
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Michli » Fri Jun 30, 2006 20:26

Oon tilannu myös HelmiQ:sta, ja sieltä ainaki miusta tuli oikeet tuotteet ja postimaksutkin on tosi pienet. Tilaus tuli 2 päiässä, ja maksoin tilille eka. Hyvä kauppa :wtg:
Post Reply