Toiveita kotimaisille helmikauppiaille

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Ulla
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Toiveita kotimaisille helmikauppiaille

Post by Ulla » Thu Sep 29, 2011 13:38

Makeanvedenhelmien hinta todellakin on koko ajan nousussa. Minä en ole juurikaan törmännyt harmaisiin helmiin (joista itsekin kovin pidän) ja usein ne ovat vielä selvästi huonompaa laatua kuin vastaavan hintaiset muun väriset helmet. Lieneekö sitten jotenkin hankala väri saada aikaan?
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Thuja Design

Post by Thuja Design » Fri Sep 30, 2011 12:32

Minulla on ollut jo pitkään laadukkaita,hyväkiiltoisia makeanvedenhelmiä,joten en allekirjoita,etteikö niitä saisi.Täytyy vaan kuvata nettikauppaani niitä lisää,mutta laatu myös maksaa.Olen koko ajan pyrkinyt kasvattamaan pyöreitten, 4,6 ja 8 mm kivihelmien valikoimaa,enkä halua myydä värjättyjä kivihelmiä.Siksi ruusukvartsinikin on niin hailakkaa,mutta aitoa.Nyt pikkuhiljaa olen ottamassa 6 mm fasetoituja kivihelmiä valikoimiin.t
mikael0k

Post by mikael0k » Fri Sep 30, 2011 13:18

Harmaat helmet tuntuvat olevan vaikeita löytää ja hankkia..tässä kuvassa on lähes kaikki minun harmaat helmet, joita olen onnistunut viimematkalla hankkimaan. Valitettavasti etualalla olevat isot helmet eivät kuvassa toisti niin harmaan sävyisinä kuin ne on. Etummaiset kaksi on luonnossa sinertävän violetinharmaat ja kaksi seuraavaa ovat kellertavan harmaat..kuvassa se pohjaväri tulee enemmän esille kuin se harmaa pintahohde mikä niissä luonnossa on..

Image

Uploaded with ImageShack.us
mikael0k

Post by mikael0k » Fri Sep 30, 2011 15:46

Harmaiden helmien saatavuuteen saattaa tietysti paljolti vaikuttaa niiden vähäinen kysyntä...ne kun saattaa ne entiset harmaat olla niitä nykyisiä peacock yms värisiä helmiä. Eli kun värille ei ole riittävästi kysyntää se värjätään halutumman väriseksi. Näinhän oli aikoinaan, ja on paljolti vielä nytkin, vihreiden safiirien kanssa. Ei tahtonut millään löytyä ja saada hankittua kauppiailta vihreitä safiireita...vihreä oli vähemmän haluttu väri niin ne safiirit lämpökäsiteltiin sinisiksi.
waterwoman
Oikea käyttäjä: Olen

Post by waterwoman » Fri Sep 30, 2011 20:57

Taitaa Mikael olla oikeassa.
Ostin keväällä turkoosin värisiä mv helmiä ja käytössä niistä tuli tän puolen vuoden käytön aikana harmaa/peacoc värisiä
:)
nekka

Post by nekka » Fri Sep 30, 2011 23:00

Thuja olikin ainoa löytämäni, jolta harmaita pyöreitä löytyi :wink:
nekka

Post by nekka » Fri Sep 30, 2011 23:14

Thuja Design wrote:Minulla on ollut jo pitkään laadukkaita,hyväkiiltoisia makeanvedenhelmiä,joten en allekirjoita,etteikö niitä saisi.Täytyy vaan kuvata nettikauppaani niitä lisää,mutta laatu myös maksaa....
Thuja olikin ainoa löytämäni, jolta harmaita pyöreitä löytyi...ja minä ainakin olen valmis maksamaan laadusta ! :wink:
Wyvern
lasihelmien lumoissa

Post by Wyvern » Sat Jan 28, 2012 0:58

Mä toivoisin lisää kuparisia osia. Ei siis mitään kuparoituja vaan ihan oikeasta kuparista tehtyjä. Nyt olisi aivan hirmuinen hinku tehdä vääntää kuparilangasta lenkkejä, mutta sitten jos haluaa vähän vaihtelua helmihattuihin, linkkeihin, lukkoihin jne. onkin tarjonta nopeasti kokeiltu kertaalleen läpi. Joten kuparia lisää, kiitos! :mrgreen:

Vielä toivoisin, että helmikaupat mahdollisuuksien mukaan siirtyisivät nettikauppasovelluksiin, joissa on tallentava ostoskori. Oma tyylini shoppailla on sellainen, että kaupan koko tarjonta pitää käydä läpi ja sieltä napsia kaikkea kivaa vastaan tullutta ostoskoriin (lähtökohtana saattaa olla oikea tarve, mutta ei aina :oops: ). Yleensä kaikkien sivujen kahlaaminen vie sen verran kauan aikaa, että se tapahtuu useammassa osassa. Sitten kun katson löytäneeni kaikki kivat lähtee tilaus. Sellaiset kaupat, joissa ostoskorin sisältöä ei saa mitenkään talteen kun sivustolta poistuu, jäävät siksi usein vaille tilausta, vaikka valikoima olisi kuinka sopiva ja kattava. Harmittaa itseäkin kun rahat tulee tuhlattua sitten muualla.
litsi
hamstraa hopeahelmiä

Post by litsi » Fri Oct 26, 2012 14:09

Minä toivoisin, että laittaisivat oikeat värit helmiin sivuillansa. Minä tilasin ihanan värisiä punaisia lasihelmiä jotka aivan hohtivat kuvassa, mutta eivätpä hohda enää kun ovat tässä. Väri on monta astetta tummempi kuin kuvassa, niin monta astetta että se tuntuu jo pettämiseltä :grrr:
Eivät olleet kalliita mutta ei kiinosta ruveta väkertämään niistä mitään :evil:
Ymmärrän kyllä ettei sataprosenttista väriä saa mutta liika on jo liikaa.
hunski

Post by hunski » Fri Oct 26, 2012 16:51

litsi wrote:Minä toivoisin, että laittaisivat oikeat värit helmiin sivuillansa. Minä tilasin ihanan värisiä punaisia lasihelmiä jotka aivan hohtivat kuvassa, mutta eivätpä hohda enää kun ovat tässä. Väri on monta astetta tummempi kuin kuvassa, niin monta astetta että se tuntuu jo pettämiseltä :grrr:
Eivät olleet kalliita mutta ei kiinosta ruveta väkertämään niistä mitään :evil:
Ymmärrän kyllä ettei sataprosenttista väriä saa mutta liika on jo liikaa.
Joo mäkin usein pettynyt kun väri ei olekkaan ollut niin loistava kuin kuvassa. Nykyään täytyy ostaessa aatella mielessään kuvan väri vähän rumemmaksi, niin ei pety ku paketti saapuu kotiin.
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Fri Oct 26, 2012 22:57

Mie tosiaan toivon, että joku kotimainen helmikauppias ottaisi valikoimiinsa ne samat kirurginteräksiset kuparikoristeiset korviskoukut joita Gemshow Online myy. Niitä pystyn pitämään ilman oireita vaikka on nikkeliallergia ja niiden hinta (Gemssulla) on ollut hyvin hyvin mukava ja ne käyvät kuparikorvakkeisiin kuin nenä päähän. Viitaten tällä tiedotteeseen jonka mukaan arvonlisäveron kantoraja tipahtaa kympistä vitoseen, ts. 22 euroa on ulkomailta tilatessa se raja (sisältäen jo postikulut) minkä voi odottaa saavansa kotiin ilman tullissakäyntiä, mikä taas meinaa että ulkomailta tilaaminen taatusti vähenee.

Kotimaisille kauppiaillehan tässä on juhlan paikka, mutta vienona toiveena esittäisin että esmes just korviskoukkuihin ei kantsis laittaa hirveitä katteita. Niitä tarvitsevat kaikki (= me laiskat jotka emme tee niitä itse) ja ne ovat aikamoinen veturituote, jos joku myy edukkaasti niitä niin tasan koriin eksyy muutakin samalla. Vinketi vink :wink:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
korukatti
korukivikasan keskellä
Lasku: 18

Post by korukatti » Wed Dec 03, 2014 13:01

Löytyykö helmikauppiailta metallisia/hopeisia renkaita/kuunsirppi, jossa lukisi teksti I love you in to the moon and back?
Post Reply