korvakorukoukut herkkäihoiselle???neuvoa kaivataan

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
teijjuli
lasihelmien lumoissa
Lasku:5
korvakorukoukut herkkäihoiselle???neuvoa kaivataan

Post by teijjuli » Thu Mar 26, 2009 18:36

mulla on onggelma kun nuo tilaamani korvakorukoukut tekevät korvani kipeiksi vaikka niissä ei pitäisi ilmoituksen mukaan olla nikkeliä :(
sitten ostin Sterlinghopeaiset korviskoukut helmiqsta niitä korvani kestää mutta kun pidin niitä muutaman viikon ne katkesivat :o en siis ottanut niitä yöksi pois.millaiset ovat hyviä kertokaahan aloittajalle?teettekö te koukut itse hopealangasta? onka se vaikeaa? tuleeko se halvemmaksi kuin ostaa valmiina. entä mistä sais kultaisia kestäviä koukkuja? otin yksistä vanhoista korviksista koukun mutta se ei kestänyt vääntämistä koukun rengas katkesi :raaps: vaikea selittää mutta toivottavasti ymmärrätte
aloitteleva itseoppinut helmeiliä
Sundance
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: korvakorukoukut herkkäihoiselle???neuvoa kaivataan

Post by Sundance » Thu Mar 26, 2009 18:58

Mulla on kestänyt sterlinghopeiset ihan hyvin... reikiä korvissa on monta, ja alimmat korvikset ovat yleensä suht isot ,ne otan pois yöksi mutta muut jätän, nytkin samat korvikset olleet puolisen vuotta korvissa.Oletko kokeillut kirurginterästä ? Se on toinen joka ainakin mulle on sopinut , eikä hintakaan päätä huimaa .
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Mar 26, 2009 19:39

Kirurginteräs sisältää nikkeliä eli jos nikkelille on allerginen, ei sitä kannata käyttää. Jos korvisjoukuissa sanottiin, ettei niissä ole nikkeliä ja sait kuitenkin oireita, olet mahdollisesti allerginen jollekin muulle metalliseokselle nikkelin sijasta tai sen lisäksi. Toisaalta.. vaikka niissä sanottaisi, ettei ne sisällä nikkeliä, olen ymmärtänyt, että voivat sitä silti sisältää.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Glittra
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Glittra » Thu Mar 26, 2009 19:47

Apteekistahan voi ostaa nikkelitestin jolla voisi kokeilla jos niissä koukuissa on tai ei...
"You can't rush perfection!"
- Dean Winchester, Supernatural

Valokuvia / Korublogi
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Mar 26, 2009 19:56

Nikkeliä voi silti liueta ajan kanssa vaikka pikatesti näyttäisi, ettei nikkeliä ole.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Sundance

Post by Sundance » Thu Mar 26, 2009 20:16

Mulla on nikkeliallergia, mutta, silti mulle käy myös kirurginteräs, outoo :raaps: hmmmh.....
tawujigo
löytänyt aidot helmet
Oikea käyttäjä:Olen

Post by tawujigo » Thu Jul 26, 2012 14:29

Sundance wrote:Mulla on nikkeliallergia, mutta, silti mulle käy myös kirurginteräs, outoo :raaps: hmmmh.....
Itsekin mietin tätä, koska minulle sanoi eräs nainen ettei hänelle käy nikkeli eikä hopea. Mutta kirurginteräs kuulemma....??? :???: :huh:
Kalottikuupatar
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen

Post by Kalottikuupatar » Thu Jul 26, 2012 17:53

Mä olen nikkelille allerginen, rihkamat joissa sitä on alkaa poltella aika nopeasti eikä voi käyttää ollenkaan, kupari ja kaikki 'pewter'-seokset ja sellaiset käy ihan ok, vaikka välillä alkaa liian pitkässä ja hiostavassa käytössä tehdä oireita. Mulla on monta vuotta ollut paikallaan kirurginterästä oleva lävistyskoru eikä ole ärsyttänyt ollenkaan, kun taas ruostumaton teräs (stainless steel) tekee todella pahaa, en pysty käyttämään ollenkaan. Mun mielestä niissäkin ilmoitetaan ettei ole nikkeliä, mutta joku siinä tekee pahat oireet.

Mutta eikös EU-säädösten mukaan "nikkelittömät" ole vain raja-arvon alla, eli joka tapauksessa nikkeliä saattaa hyvinkin jonkun verran olla ja jos pinnoite kuluu, voi alta paljastua huomattavasti pahempia ärsytysmetalleja.
amorosa

Post by amorosa » Thu Jul 26, 2012 18:03

Kirurginteräs on sama kuin ruostumaton teräs eli stainless steel.Koostuu pääasiassa kromista, nikkelistä ja raudasta.
Teräksisissä koruissa on ylensä rikkiä yli 0,1% joka vapauttaa nikkeliä.
Rikittömät seokset aiheuttavat oireita vain todella herkille.

Niobium on hyväksi todettu korumetalli ihoystävällisyytensä vuoksi.
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Post Reply