Treasure Island Pearls

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Helmipöllö
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Helmipöllö » Sun Jun 25, 2006 18:17

Täällä näkyi myös olevan aika lailla valikoimaa :

http://www.treasureislandpearls.com/sunshop/

...olen tässä kuin kissa pistoksissa...enkä ole ikinä aikaisemmin välittänyt ns. mv-helmistä....
nyt niitä haluaisi hamstrata hullun lailla... :roll:
...parempi yksi ruuvi löysällä kuin kymmenen liian tiukalla...
heidili
korukivikasan keskellä

Post by heidili » Sun Jun 25, 2006 22:04

Moi!

Ihastuin ihan kympillä tuohon treasure island sivustoon ja sain jopa luvan tilata sieltä, kunhan ollaan käyty häämatkalla ja kesälomareissulla. Aivan kamalasti oli kaikkea kivaa... :drool:
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Mon Jun 26, 2006 10:57

Voi apua tuota Treasure Island Pearls -sivusta :shokki: Ihan uskomattoman kauniita kivihelmiä - ainakin kuvissa! Tosin joidenkin hinnat saavat epäilemään, että eivät sitten livenä ole läheskään niin kauniita kuin kuvissa.. mutta tekisi TODELLA mieli tilata. Must.. stay.. strong... :wall:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Sininen

Post by Sininen » Mon Jun 26, 2006 11:59

Samaa mieltä, todella ihania kivihelmiä tuolla sivustolla, mutta hinnat epäilyttävät, kun ovat niin alhaiset. Alkaa epäilyttää, että ovat todellakin liian hyviä ollakseen totta. Ja kun luokitukset tuntuivat puuttuvan ja merkinnät aitoudestakin olivat vähän ylimalkaisia, niin vähän epäilyttää. Jossain ametistissa sanottiin vasta detail-sivulla, että täysin keinotekoisesti valmistettu ja värjätty. Samoin se vähän mietityttää, että lähettävät paketit "lahjoina", ellei muuta ole sovittu.

Mutta kuvat ja hinnat olivat kyllä sitä luokkaa, että houkutus olisi SUURI... Nyt on kyllä viikon sisään taas lähtenyt useampi tilaus (ja yksi jo tullutkin), joten nyt pitäisi kyllä hillitä itsensä ;)
Sininen

Post by Sininen » Tue Jun 27, 2006 13:38

No, kauanpa se itsehillintä kesti eli tilaus lähti menemään. Tosin tilasin lähinnä noita kivihelmiä. Saas nähdä kuinka akan käy ja mitä tuolta sitten käytännössä tulee, voin raportoida kokemuksia jos ja kun jotain tapahtuu.

Ensin en meinannut uskaltaa tilata ollenkaan, kun jotenkin nuo sivut ovat tiedoiltaan vähän heppoisen oloiset, mutta kun tuolla voi kuitenkin maksaa Paypalillä, niin uskaltauduin kokeilemaan.
Sininen

Post by Sininen » Tue Jun 27, 2006 15:31

No nyt alkoi kyllä epäilyttää tuo tekemäni tilaus. Anteeksi, että menee nyt jo vähän off topic. Nimittäin tilausvahvistuksessa oli merkitty että verot 0%. Onko jollakin muulla (amatöörillä) ollut joskus tilauksessa noin? :shock: Vai selittyvätkö halvat hinnat sillä, että myyjä ei maksa veroja? No, sitten kuitistahan sen näkee, onko niitä veroja merkitty vai ei, voihan se (ehkä?) olla ongelma vain jossain teknisessä systeemissä.

Olisi ehkä pitänyt vain kuunnella sitä järjen ääntä ja jättää tämä tilaus väliin. Mutta kun ne helmet huutelivat niin paljon kovempaa kuin järkeni ;) Näenköhän koskaan rahojani tai helmiä... Mistään suuresta rahasummasta ei onneksi ole kyse ja kun Paypalin kautta maksoin, ei myyjälle mene luottokorttitietojani.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Tue Jun 27, 2006 16:13

Sininen wrote:No nyt alkoi kyllä epäilyttää tuo tekemäni tilaus. Anteeksi, että menee nyt jo vähän off topic. Nimittäin tilausvahvistuksessa oli merkitty että verot 0%. Onko jollakin muulla (amatöörillä) ollut joskus tilauksessa noin? :shock: Vai selittyvätkö halvat hinnat sillä, että myyjä ei maksa veroja? No, sitten kuitistahan sen näkee, onko niitä veroja merkitty vai ei, voihan se (ehkä?) olla ongelma vain jossain teknisessä systeemissä.
Jaa-a, vaikea sanoa. Itse eilen googlailin tuon kaupan nimellä, ja silmiin osui ainakin yksi sivusto, jossa tuota kauppaa kehuttiin kovasti. Henk. koht. minua ei kyllä kauheasti kiinnosta, maksaako helmien myyjä veroja myymistään tuotteista vai ei - ehkä olen huono ihminen, mutta minusta nuo verot eivät ole minun ongelmani :oops:

Joskus kun olen grafiikkaharrastusta varten ostellut nettikaupasta juttuja, muistelisin nähneeni jotain sellaista, että jos asuu jossain tietyssä osavaltiossa, niin siinä tuotteen hinnassa on joku mystinen veroprosentti, jota ei sitten muissa paikoissa ole. En kuollakseni nyt muista tuon tarkemmin asiaa. Voi siis olla, ettei tuolla verojutulla ole siis mitään merkityksestä.

Joka tapauksessa - kerro ihmeessä, kun saat helmesi! Minua kiinnostaa todella kovasti jotkut tuon paikan kivihelmet, mutta nuo halvat hinnat vain epäilyttävät kovasti... yleensä kun halvalla ei saa hyvää laatua.
Anne

Post by Anne » Tue Jun 27, 2006 16:20

Olet varmaan sininen kuullut tax free -ostoksista - mitään hämärää tuossa 0% veroissa ei siis ole. Eli hommahan menee niin, että kun noita helmiä ostat EU:n ulkopuolelta niin sinun ei tarvitse sinne ostomaahan mitään veroja niistä maksaa - sen sijaan voit joutua maksamaan niistä veroa tuodessasi niitä maahan. Eli Suomen tulli perii sitten tullia ja arvolisäveroa jos tuotteiden yhteenlaskettu tulli+alv ylittää 10 euroa.
severina
Swarovski-kuumeessa

Post by severina » Tue Jun 27, 2006 16:43

Eowyn wrote: Joskus kun olen grafiikkaharrastusta varten ostellut nettikaupasta juttuja, muistelisin nähneeni jotain sellaista, että jos asuu jossain tietyssä osavaltiossa, niin siinä tuotteen hinnassa on joku mystinen veroprosentti, jota ei sitten muissa paikoissa ole. En kuollakseni nyt muista tuon tarkemmin asiaa. Voi siis olla, ettei tuolla verojutulla ole siis mitään merkityksestä.
Tuo taitaapi olla niin, että USA:ssa myyjä joutuu kantamaan veroa kotiosavaltioonsa. Eli usein Ebay-myyjilläkin lukee että "Sales Tax for [osavaltio] residents 8%". Mutta en tiedä onko tämä sama juttu kuin tuo mitä muistelit!
Sininen

Post by Sininen » Tue Jun 27, 2006 18:21

Kiitos huojennuksesta :) Tähän asti on vain kaikissa tilauksissa tainnut näkyä veroja, niin ihmettelin, mutta ilmeisesti kaikki voi siis hyvinkin olla ihan kunnossa. Nyt sitten vain odotellaan... Ja joo, raportoin kyllä, miten asia etenee :)
iitsu
aloittelee siemenhelmillä

Post by iitsu » Thu Jun 29, 2006 18:02

Sininen wrote: Olisi ehkä pitänyt vain kuunnella sitä järjen ääntä ja jättää tämä tilaus väliin. Mutta kun ne helmet huutelivat niin paljon kovempaa kuin järkeni ;) Näenköhän koskaan rahojani tai helmiä... Mistään suuresta rahasummasta ei onneksi ole kyse ja kun Paypalin kautta maksoin, ei myyjälle mene luottokorttitietojani.
Don't worry. Olen tilannut kaksi kertaa eikä ole ollut ongelmia. Laatu on suoraan suhteessa hintaan eli halvimmat on huonompi laatuista. Lähettävät paketin tosiaan "lahjana" eli laskua ei ole mukana vaan sen jouduin pyytämään sähköpostilla.
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Tue Jul 04, 2006 11:22

Postiauto pyörähti pihassa ja oli pakko kirjoitella teille...

Tilasin 25.6 helmiä kokeeksi tuolta Treasure Island Pearls Shopista, tulivat nyt pikakirjeenä "giftinä"

Cotton Candy, 5.5-6mm oval, 1 @ $6.85 each.

Evergreen Forest, 6.5-7mm potato, 1 @ $5.86 each.

Amethyst Evening, 5.5-6mm button, 2 @ $3.97 each.

White Sands, 4.5-5mm rice, 2 @ $3.65 each.

SHIPPING & HANDLING:
$5.95

Minun kokemattomiin silmiini aivan ihania !
Jos Visalasku on OK, niin varmaan tilaan toistekin ! :lol:
Sininen

Post by Sininen » Tue Jul 04, 2006 12:26

Iih, tuolla laskukaavalla minunkin helmieni pitäisi tulla parin päivän sisään! :)
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Tue Jul 04, 2006 12:52

Perle wrote: Minun kokemattomiin silmiini aivan ihania !
Jos Visalasku on OK, niin varmaan tilaan toistekin ! :lol:
Hyvä kiilto? Kaunis muoto? Ei pintavirheitä tai renkaita? (En voi sietää makeanvedenhelmiä, jotka ovat ihan renkaisia... :grr: )
Helmipöllö

Post by Helmipöllö » Tue Jul 04, 2006 15:20

HUH - enhän minä mitään I lk helmiä tilannut...
mutta muoto on se mitä pitääkin, kiilto on minun silmiini hieno, ovat hyvin tasalaatuisia/kokoisia - toki jossain on jokin pieni virhe, mutta ei niissä juurikaan renkaita näy , en tiedä, miten tarkkaan niitä syynäät,en katsonut suurennuslasilla...
Post Reply