FireMountain Gems

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

FireMountain Gems

Post by Eowyn » Sat Jun 04, 2005 2:38

http://www.firemountaingems.com/

FireMountain Gemsistä olen tilannut helmiä nyt pari kertaa. Paikassa on suorastaan uskomaton valikoima - tuntuu melkein ylivoimaiselta kahlata läpi edes kaikki kiinnostavat vaihtoehdot :shock:

Hinnoiltaan paikka on mielestäni edullinen, joidenkin helmien suhteen jopa todella edullinen. Harmilliseksi tämän kaiken tekee kuitenkin alv ja tullimaksut, jotka voivat olla yllättävänkin suuret. :evil:

Tilasin taannoin isomman paketin helmiä, ja postikuluineen lähetyksen arvo oli 57 euroa. Tympäisi raskaasti, kun kävi ilmi, että tuosta lähetyksestä oli maksettava tullia ja alvia yhteensä 23 euroa! Seuraavalla kerralla tilasin vain 27 dollarin arvosta, joten selvisin ilman tullia ja alvia. Sillä kerralla tosin tympäisi sitten se, että posti- ja pakkauskulut olivat melkein yhtä paljon kuin lähetyksen arvo.

Kaiken kaikkiaan todellisen helmihullun kannattaa kuitenkin tilata FireMountain Gemsiltä - jos ei muuta niin ainakin makeanvedenhelmiä sekä korukivihelmiä, joita paikassa on ihan mieletön valikoima (ja todella edullisin hinnoin). FedEx International kantaa paketin kotiin noin kolmessa päivässä, mikä on hurjan nopeaa kun ottaa huomioon, että FireMountain Gems on Yhdysvaltain länsirannikolla.
SusiSiili
lasihelmien lumoissa
Lasku: 5

Post by SusiSiili » Mon Jun 27, 2005 17:15

Onko tietoa että löytyykö FireMountaiin Gemsillä omaa liikettä Yhdysvalloissa vai toimiiko se pelkästään netin kautta? Olen miettinyt tilaamista monet kerrat, mutta tajusin juuri että isäni käy ainakin kerran vuodessa USA:ssa. Voisin pyytää häntä joskus hakemaan kasan helmiä joista ei sitten tarvitsisi maksaa älyttömiä postimaksuja :D.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Jun 27, 2005 17:44

Nettisivulta en kyllä äkkiseltään saanut selville, että onko niillä liikettä vai ei. Osoite on kyllä näkyvissä siellä nettisivuilla, eli ainakin jonkinlainen toimipiste siellä on olemassa.

Amerikkalaisia helmikauppoja (siis sellaisia, joissa on ihan oikea kauppa, ei vain nettimyymälä) näkee mainostettavan helmilehdissä (esim. Bead & Button), joten jos on aikeissa matkustaa Yhdysvaltoihin (tai tässä tapauksessa perheenjäsen on menossa sinne), kannattaa tutkia noita lehtiä - niistä voi löytää vaikka mitä :)
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Fri Nov 11, 2005 14:32

FireMountain Gemsille on tullut paljon uusia värjättyjä makeanvedenhelmiä. Jumalaisen kauniita värisävyjä. En tiedä, ovatko vielä myynnissä kaikille, mutta uutiskirjeen vastaanottajat saivat erikoistarjouksen... 24 hour bead sale...

*tärisee nurkassa* :hui:

Takavarikoikaa mun Visa.. PIAN!
Maikki
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Maikki » Fri Nov 11, 2005 14:49

Pistin tuossa reilu viikko sitten Fire Mountain Gemsille kokeeksi ekan kerran tilauksen menemään (olen ollut parin kolmen muun tukkusatseja myyvän putiikin vakkariasiakas kaikki nämä vuodet, mutta tuolla oli muutama juttu, joita tarvitsin ja noissa muissa ei ole). Ihan vanhanaikaisen kirjeen kirjoitin ja se oli nyt ilmeisesti muutama päivä sitten tullut perille, kun pistivät meiliä asiasta ja kysyivät vielä jonkun tarkennuksen. Tässä nyt sitten odottelen milloin tullista tulee lappu, kun tilasin sitten samoin tein muutaman isomman satsin siemenhelmiä väreissä jotka ovat lopuillaan.

Eli jatkossa sieltä voinee tilata ihan vaan tarpeensa ilmoittelemalla, kun niillä on nyt mun tiedot..?
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Fri Nov 11, 2005 14:55

Juu, kun olet tilannut kerran, sinulle tehdään oma käyttäjätili. Jatkossa voit sitten vaan logata sisään ja maksaa ostokset luottokortilla.

Tykkään FireMountain Gemsistä ihan älyttömästi: tuotevalikoima on valtava ja hinnat edulliset, palvelu on nopeaa ja ystävällistä... AINOA miinus on se, että postikulut ovat suuret, kun kaikki ulkomaantilaukset toimitetaan FedExin kautta. Tuo FedEx on kyllä sinänsä hyväkin juttu, että tilaus tulee todella nopeasti, kolmessa päivässä kotiin kannettuna.

Esimerkiksi Swarovskin kristallit ovat FMG:llä todella edullisia, mutta postikulut aiheuttavat sen, että niitä pitäisi tilata kerralla yli tullirajan menevällä summalla, ennen kuin edullisuus näkyisi verrattuna esim. Gemshow-onlineen (ja varsinkin tähän uuteen paikkaan, mikä se nyt olikaan, joka toimittaa ilman postikuluja).
Maikki

Post by Maikki » Fri Nov 11, 2005 15:42

Joo, huomasin myös tuon, että postimaksut ovat vähän kalliimmat kuin noissa toisissa, mutta luulen, että se tasoittuu mitä suuremmasta lähetyksestä on kyse. Minä tilaan yleensä harvemmin ja silloin kerralla sitten niin paljon, että lähes aina ne menee tulliin, milloin huolintayhtiön kautta, milloin postin kautta (mitään selkeätä logiikkaa en tässä ole havainnut). Mieluummin haen itse tullista, kun huolintayhtiö ottaa omansa välistä, kun tekee tullauksen. Kun siellä tullissa on muutaman kerran asioinut, niin eipä se paljon sen kummenpaa ole kuin postissa käynti. Varsinkin kun tuotteet ovat noin viattomia. Kerran olin tullissa samaan aikaan, kun jotkut kaapin näköiset äijät, jotka olivat tilanneet lisäravinteita ja niillä tunnosti olevan melkoiset ongelmat päällä...

Haa! Just kun tätä kirjoitin, soittivat tuolta FedExiltä ja kyselivät jotain. Ilmeisesti sitten hoitavat tullauksenkin, toivotavasti siitä ei hirveetä lisälaskua tule. Paketti on kuulema tulossa Suomeen viikonloppuna tai alkuviikosta, eli pianhan tässä pääsee niihin käsiksi. Itse asiassa, se tuote, minkä takia alunperin tilasin tuolta, ilmeisesti puuttuu tilauksesta! Ainakin sen perusteella, mitä FedExin ihminen luetteli...
SummerRose
suunnittelee Balin-matkaa

Post by SummerRose » Sat Nov 12, 2005 16:02

Firemountain Gems toimii vain nettikauppana, eli sinne ei voi mennä ostoksille.
Maikki

Post by Maikki » Wed Nov 16, 2005 19:49

No, tänään tuli tilaukseni Fire Mountain Gemistä (ovelle isolla kuormurilla!) ja oli siellä sittenkin kaikki mitä tilasin, pienempi hinta johtui vaan siitä, että kun olin joitakin juttuja tilannut useampia, oli vain yksi kutakin postitettu... No tilaajalahjana oli kaksi litteää helmiäissydäntä, aika isoa, varmaan 4 senttiä, joissa oli sivuissa muutama reikä.
Isa
korukivikasan keskellä

Post by Isa » Tue Nov 29, 2005 13:05

Mitäs jos ei ole kotosalla kun Fed Ex käy? Sitä kun on päivät pitkät töissä. Työpaikallekaan en viitsisi tilata, isossa firmassa vievät paketin kuitenkin jonnekin varaosapuolelle, jonne menee tavaraa päivittäin. Vai soittelevatko varmistellen ennen saapumistaan?

t: tietämätön
Päivi

Post by Päivi » Tue Nov 29, 2005 18:26

Mulle ei kyllä FedEx ole tuonut tavaroita, mutta jos kukaan ei ole ollut kotona,ovat jättäneet lapun, että paketti on haettavissa lähipostista.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Tue Nov 29, 2005 19:57

Usein FedExiltä soitetaan etukäteen ja kysytään, milloin sopii tuoda se lähetys. Mulle on joskus kuriiri soittanut autosta ja kysynyt olenko kotona, ja kuultuaan että olen kotona, sanoo olevansa kahden minuutin päästä oven takana :D
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sun Mar 05, 2006 0:59

Huh, postilaatikossa odotteli lomaltapalaajaa FMG:n kuvasto, joka on aika uskomaton järkäle :shock: Melkein kuusisataa sivua helmiä ja tarvikkeita, ihan käsittämätön valikoima. Netissä ei voi mitenkään tajuta sitä, miten paljon ne virtuaalisivut pitävät sisällään. Eläköön vanhanaikaiset katalogit! Eipä sillä, että olisin juuri sieltä mitään tilaamassa, postikulut hillitsevät tehokkaasti, mutta kun kuvasto ei maksanut mitään edes tänne peräpohjolaan toimitettuna, niin tilasinpa sen ihmeteltäväksi... Onpa ainakin jotain iltalukemista, ja voi nukahtaa onnellisena :lol:

Voi kun tarvitsisi paljon kaikkea, ja olisi paljon rahaa.
Mä tilaisin delicat 50 gramman pusseissa ja kaikkea monta nauhallista kerrallaan...
Se kun tulee niin paljon halvemmaksi tilata paljon :roll:
Maikki

Post by Maikki » Tue Mar 07, 2006 15:28

Tässä olen miettinyt uutta tilausta tähän puljuun. Mitenkäs sen kanssa toimitaankaan, kun niillä on mun tiedot, lähetänkö tavallista sähköpostia ja viittaan aiempaan tilaukseen vai onko siellä joku tilauslipuke/toiminto vanhoille asiakkaille? Kun se niitten normaali nettitilauskaavakehan mahdollistaa vain jenkki/kanadatilaukset. Ekan tilauksen pistin etanana, mutta siinä toisaan oli käynyt niin, että muutamia juttuja, joita tilasin enemmän, oli vain yksi kutakin.
Post Reply