FireMountain Gems

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

elli
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen

Re: FireMountain Gems

Post by elli » Fri Feb 05, 2010 16:17

Kuinka paljon postikulut ovat teillä olleet kun olette tilanneet kimpassa? Himottaisi tilata tuolta, mutta mietityttää kuinka paljon muita kuluja tulee vielä hintojen päälle. Alvit ja tullit pystyy laskemaan, mutta en löytänyt mistään miten paljon postareissa säästää kimppatilauksella.
Bezz
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Bezz » Fri Feb 05, 2010 18:36

Kun järjestin kimpan postikulut per henkilö vaihtelivat välillä 3-9€. Mukana oli 9 kimppalaista ja postikulujen summa dollareina noin 90 dollaria. Paljon kohtuullisemmathan nuo postikulut ovat, kun osallistuu kimppaan.
elli
hamstraa hopeahelmiä

Post by elli » Fri Feb 05, 2010 19:04

Ohoo! :shock: Vähän juu tulee edullisemmaksi kimpassa. Kiitos tiedosta, pitää alkaa kyttäämään kimppailmoituksia ihan tosissaan (tähän mennessä olen onnellisesti myöhästynyt kaikista :D)
Lea
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Lea » Wed Mar 24, 2010 2:50

Onko kukaan koskaan tilannut täältä hematiitti magneetti helmiä?
Tilasin näitä http://www.firemountaingems.com/details ... =H203873PB kimpan mukana ja totesin että noilla saa heittää vesilintuu samantien.
Magneettia ei nimeksikään ja jos on niin ei noita voi rannekoruissa käyttää. Ei riitä voima pitämään korua kasassa.
Eli en suosittele ostamaan noita.
Satu_Maarit
löytänyt aidot helmet

Post by Satu_Maarit » Wed Mar 31, 2010 12:55

Heippa !

Onko kukaan uskaltautunut tilaamaamaan FMG:ltä "Boss' Bead Bag"-yllätyspussia eli tätä http://www.firemountaingems.com/details ... =H201928PB ? Sisällä siis pitäisi olla 450 g edestä tavaraa ja kovasti kiinnostaisi tietää, että mitä kaikkea siellä on ollut sisällä jos joku on tuollaisen tilannut :) Hintahan ei tuossa pussissa päätä huimaa eli svaroja se ei ainakaan täynnä ole :)
Karneoli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Karneoli » Thu Apr 01, 2010 22:07

Satu_Maarit wrote:Heippa !

Onko kukaan uskaltautunut tilaamaamaan FMG:ltä "Boss' Bead Bag"-yllätyspussia eli tätä http://www.firemountaingems.com/details ... =H201928PB ? Sisällä siis pitäisi olla 450 g edestä tavaraa ja kovasti kiinnostaisi tietää, että mitä kaikkea siellä on ollut sisällä jos joku on tuollaisen tilannut :) Hintahan ei tuossa pussissa päätä huimaa eli svaroja se ei ainakaan täynnä ole :)

Itse tilasin viimeksi kaksi pussia. Minulle niissä ei juuri ollut mitään koruihin, kivet oli sellaista C laatua suunileen ja jotakin lasihelmiä oli mukana. Kivaa pussissa oli fillgree korumetalli osat joita oli reilusti, itse kun en koruissa käytä mitään epäaitoa enää päätin käyttää niitä kortteihin. Ei se pussi suur pettymys ollut ja varmasti kyllä hintansa arvoinen.
adatodesing.blogspot.com
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Jun 16, 2010 13:42

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että oletteko olleet viime aikoina tyytyväisiä FMG:n tuotteiden laatuun - lähinnä siis luonnonmateriaalihelmiin, niissähän sitä vaihtelua eniten on? :raaps:

En ole tooooosi pitkään aikaan tilannut FMG:ltä mitään, kun kyllästyin siihen, että kivet ja mv-helmet oli aina vähän mitä sattuu. Osa saattoi olla hyvinkin nättejä, ja sitten saattoi kalliissa nauhassa olla hädin tuskin puolet helmistä käyttökelpoisia. Siirryin jo ajat sitten tilaamaan kiveni muualta, mutta mietin nyt, että onko paikka mahtanut petrata tässä välissä :D
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Pia

Post by Pia » Wed Jun 16, 2010 14:09

Nope :shake:

Jag beställde därifrån för någon månad sedan. De dyraste snörena var i riktigt dåligt skick (bl.a. aquamariner). Visserligen fick jag pengarna tillbaka, men inte på kontot utan på FMG kontot så jag måste använda dem i deras butik.

Enda jag tycker har varit av riktigt bra kvalitet hos dem är cabochoner och facettslipade stenar för stenfattningar. De har alltid varit prima kvalitet då jag köpt, men inte stenpärlor.

Jag väntar ännu också att de ska höra av sig om två snören som jag köpte som var i dåligt skick, de skulle kolla deras lager om alla såg likdana ut, men inte har de svarat. Måste komma ihåg att maila dem
Älä Löi, En Ole Hurrit
Suntsa

Post by Suntsa » Wed Jun 16, 2010 15:09

Minulla on kokemuksia kyseisestä firmasta parin kimpan verran, ja en ihan heti ainakaan näillä euron kursseilla mukaan lähde. Ensimminen tilaus tuotti harmaita hiuksia sekä kimpan vetäjälle että minulle. Kapussit, joita tilasin olivat niin p*skalaatua, että kukaan ei ota ilmankaan, samoin antiikkihopeoitu ketju oli ihan kamalaa. Kimpanvetäjä sai kovalla vaivalla kinuttua rahat yksistä kapusseissata, mutta ketjusta ei rahoja herunut, vaikka oli kallistakin. Toiseen kimppaa sitten ajattelin panostaa laatuun, ja tilasin vain A-luokan helmiä. Kaikilta osin eivät mielestäni olleet ihan A-luokkaa, mutta kelpuutin. Makeanvedenhelmet oli ihan hienoja hintaansa nähden, paitsi yksi nauha, joka ei ollut edes halvin. Helmet oli kiillottomat ja juovaiset yms. En viitsinyt niistä valittaa, kun muuten tilaus oli suht OK. Vähän häilyvää on mielestäni touhu tuossa firmassa.
Penny

Post by Penny » Wed Jun 16, 2010 15:31

Moi,
Juuri näinhän se on kuin edellä Suntsa ja Pia kertovat. Kivihelmet erityisesti ovat mitä sattuu, mv-helmet yleensä ok mutta ei kyllä ollenkaan aina. Useimmiten hyvittävät täysin kökön tavaran, mutta kovasti saa keskustella asiasta ja hyvittävät tosiaan vain omalle tililleen, jolloin on pakko sieltä ostaa taas jotain ja alvit ja tullit jää omaksi tappioksi. Kai ne lähettäisi uuden tilalle, jos palauttaisi huonon tavaran sinne, mutta postimaksut ovat kyllä isompi tappio kuin nuo alvit.
Kaikenlainen perustavara on edullista vielä näilläkin dollarin kursseilla ja niitä aion tilata jatkossakin eli hopeoituja juttuja, työkaluja jne.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Jun 16, 2010 15:36

Kuulostaa vähän siltä, että taidan jatkossakin tilata FMG:ltä kimpoissa ainoastaan sitä turvallista tavaraa, eli esim. Swarovskin helmiä ja kristalleja :shake:

Sääli että GemMall luopui siitä FireMountain Gemsin tyyppisestä hinnoittelusta, jossa mikä tahansa tuote kasvatti sitä nauhamäärää, eikä tarvinnut tilata SAMAA tuotetta viittätoista (tms) nauhaa päästäkseen halvempaan hintaan. GemMallilla oli oikein hyvälaatuisia kiviä siihen aikaan kun vielä sieltä tilasin.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
rozalie
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by rozalie » Fri Nov 12, 2010 10:09

Sain minäkin ensimmäisen paketin tästä paikasta. Osasin odottaa tyydyttävää laatua alennuskivistä, mutta ihan ok. näyttivät. Ainut mikä pisti vihaksi oli se, että osa nauhoista haisi todella kuvottavalle. En tiedä teinkö oikein, mutta pesin ne kuumassa vedessä fairyn kanssa ja pahiten pinttyneet jäivät likoomaan pesuainelitkuun. Onko muille tullut samanlaisia? Toista pakettia odottelen vielä, tulee varmasti alkuviikosta. Mitä sieltä kannattaa nykyään ostaa? Selasin ketjua ja vuoden takaiset on postaukset, joten en tahtoisi virheostoja sieltä tehdä jos jatkossa ostelen.
elina
Swarovski-kuumeessa

Post by elina » Fri Nov 12, 2010 10:20

Olen ostanut kimpan mukana täältä kaksi kertaa ja huomannut saman -jotkut nauhat haisivat pahalle! Laadusta on vaikea sanoa kun suurin osa ostoistani on ollut sellaisia isoja murikoita, hiomattomia ja epämääräisen muotoisia, tai sitten pieniä siruja. Tällaisia kiviä ostaisin kyllä kyseisestä paikasta uudestaankin ja valikoima oli hyvä niiden kohdalla.
Tarjuli
Swarovski-kuumeessa

Post by Tarjuli » Thu Jan 06, 2011 0:40

Apua!

Tein tossa omaa tilaustani kimppaan FMG:lle ja uteliaisuudessani klikkalilin sieltä ja täältä. Loin oman tillin, jotta pystyn tallentamaan suosikkeja yms. yhtäkkiä olinkin tilannut jonkun ilmaisen kuvaston, joka tulee 3-5 viikon kuluessa :shock:

Ei kai tuosta tule mitään laskua postikuluista :???: Sanokaa, että ei tule :grrr:

Kaikkea sitä pitääkin tehdä... :wall:
Mielikuvitus on tietoa tärkeämpi -Albert Einstein-
Kerttu

Post by Kerttu » Thu Jan 06, 2011 0:48

Ei tuu, tai ei ainakaan ennen ole tullut :)
Post Reply