Gemshow online

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Safir
korukivikasan keskellä

Gemshow online

Post by Safir » Sat Sep 10, 2005 11:58

En ole uskaltautunut vielä tilaamaan kyseisestä paikasta vaikka hirveesti kiinnostas. Onko visa ainoa millä voi maksaa?
Ja mitä muita maksuja tulee itse tilauksen päälle?
Yritin etsiä kyseisiltä sivuilta hopealankaa mut en löytänyt, mistä te ostatte hopealankanne?
Ja miten voin muuntaa noi dollarit euroiksi?
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Gemshow online

Post by Eowyn » Sat Sep 10, 2005 13:58

Safir wrote:En ole uskaltautunut vielä tilaamaan kyseisestä paikasta vaikka hirveesti kiinnostas. Onko visa ainoa millä voi maksaa?
Gemshow-onlineen käy Visan lisäksi muut tavallisimmat luottokortit (AmericanExpress, Discovery, MasterCard) sekä myös PayPal.
Safir wrote:Ja mitä muita maksuja tulee itse tilauksen päälle?
Kansainvälisiin tilauksiin tulee itse ostosten hinnan lisäksi vielä $5.00 postikuluja, mikä on vähemmän kuin useimmissa muissa paikoissa ja ainakin minusta todella edullista. Bali-helmiä ei mielestäni juuri muualta edes kannata tilata, koska ne ovat niin paljon edullisempia tuolla Gemshow-onlinessa - samoin Swarovskin kristallit.
Safir wrote:Yritin etsiä kyseisiltä sivuilta hopealankaa mut en löytänyt, mistä te ostatte hopealankanne?
Minä olen ostanut hopealankaa kolmesta eri paikasta: VilliHelmestä, Ullalta sekä Kankurinaitasta, jonka nettisivujen osoite on mulla just nyt hukassa, mutta joka löytyy kyllä täältä foorumista... (help?).
Safir wrote:Ja miten voin muuntaa noi dollarit euroiksi?
Hyvä ja toimiva valuuttamuunnin löytyy esimerkiksi täältä. :)
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sat Sep 10, 2005 14:00

Ai niin, tuosta Gemshow-onlinesta vielä: niillä on säännöllisesti muutama tuoteryhmä 15% alennuksessa, ryhmät vaihtelevat reilun viikon välein. Se kannattaa huomioida, jos paikasta haluaa tilata jotain tiettyjä juttuja :) Ja käsittääkseni vielä tämän päivän (lauantai 10.9.) ajan on käynnissä Labour Day sale, eli kaikki tuotteet ovat - 15 %.
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sat Oct 08, 2005 15:38

Paljonko se raja on, ettei vielä tarvitse maksaa tullimaksuja? Euroissa tai dollareissa... Entä onko niillä kovin pitkät toimitusajat? Tekisi mieli tilata, mutta noin kaukaa se hiukan arveluttaa. Ei enää niinkään tuo visa, vaan lähinnä tulli- ja postimaksut. Rohkaiskaa nyt hullua hiukan, niin saan tilauksen vetämään kenties jo tänä viikonloppuna :D
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sat Oct 08, 2005 17:06

Tjaah, en ehtinyt saada vastauksia. Tilaus lähti jo :oops: Kun siellä näkyi olevan tänään viimeistä päivää kaikki -15% ja mulla on illalla menoa, niin silloin ei enää ehdi tilausta näpertelemään... Tilasin lähinnä noita balihelmiä ja joitakin Swarovskin kristalleja. Katsotaan nyt mitä tulee, ja koska tulee. Ainakin tilaus tuntui onnistuneen...
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sun Oct 09, 2005 22:26

Gemshow-onlinelta tulee yleensä tilaukset tosi nopsaan, kun ottaa huomioon, että ovat jenkeissä. Tein oman tilaukseni sunnuntaina ja se oli perillä perjantaina - tosin tein sen tilauksen heti kun tuli se newsletter jossa mainostettiin tuota alennusmyyntiä, joten luultavasti ehdin ennen pahinta ryysistä :)

Se tulliraja on jossain neljänkymmenen euron kieppeillä (43e tms), riippuu tavaran tulliprosentista. Itse pyrin pitämään tilauksen arvon postikuluineen suunnilleen noissa lukemissa dollarimäärältään, eikä ne ole jääneet tulliin :)
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sun Oct 09, 2005 22:31

Niin joo - sorry kun en ehtinyt aiemmin vastailemaan :) Olin viikonlopun miehen vanhempien luona Lappeenrannassa, ja palailin koneen ääreen vasta pari tuntia sitten.
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sun Oct 09, 2005 22:47

Eowyn wrote:Niin joo - sorry kun en ehtinyt aiemmin vastailemaan :) Olin viikonlopun miehen vanhempien luona Lappeenrannassa, ja palailin koneen ääreen vasta pari tuntia sitten.
Eipä se mitään. Katselin vanhaa blogimerkintääsi, jossa sanoit tilauksesi olleen noin 30$ ja päättelin, että se menee ainakin tullirajan alle. Joten tilasin suunnilleen samanhintaisen tilauksen. Pysyinpähän kerrankin kohtuudessa :D Ja nyt vaan odotellaan... Voi kun tulisi ensi viikon alkuun mennessä, kun täällä on syyloma ja olisi aikaa...

Muutenkin on kyllä ollut ennätyskuollut viikonloppu tällä foorumilla :? Eihän täällä ole ollut juuri muita kuin minä, enkä minäkään ihan koko aikaa :lol:

BTW, mietin että pitäisiköhän pistää pystyyn jonkinlainen esittäytymisketju tuohon yleiseen osastoon. Olisi hauskaa tietää kenen kanssa keskustelee, kun täällä kuitenkin on jo jotain parikymmentä suht aktiivista kirjoittajaa. Osasta nyt jotain tietääkin blogien ja muiden kautta, mutta olisiko aihetta laittaa pystyyn yksi ketjukin aiheesta?!
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sun Oct 09, 2005 23:09

Henna wrote: BTW, mietin että pitäisiköhän pistää pystyyn jonkinlainen esittäytymisketju tuohon yleiseen osastoon. Olisi hauskaa tietää kenen kanssa keskustelee, kun täällä kuitenkin on jo jotain parikymmentä suht aktiivista kirjoittajaa. Osasta nyt jotain tietääkin blogien ja muiden kautta, mutta olisiko aihetta laittaa pystyyn yksi ketjukin aiheesta?!
Juu, toi on itse asiassa vallan mainio idea :) Jos joku haluaa aloittaa niin olkaa hyvä vaan - minä en enää tänä iltana jaksa kirjoittaa mitään syvällistä, mutta huomenissa kyllä :)
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Thu Oct 13, 2005 20:09

Eowyn wrote:Tein oman tilaukseni sunnuntaina ja se oli perillä perjantaina
Minä tein oman tilaukseni viime lauantaina... voi kun se tulisi huomenna. Kruunaisi syyslomaviikon alun. Vaikka ihan totta, että niillä on varmaan ruuhkaa sen alen takia... Mutta silti! Pitäkää peukkuja, että kun huomenna tuun kotiin opetustuntien ja yhden oman tentin jälkeen (johon en ole lukenut) niin paketti odottelee :roll:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Fri Oct 14, 2005 15:42

Niin se vain postipoika otti ja polkaisi viikossa Atlantin yli. Paketti oli postissa tänään. Hassujen kylkiäisten lisäksi silmiin pisti jumalaton muovin määrä :shock: Siinä missä Villihelmi käyttää minigrip-pusseja, joiden koko on pienimmillään jotain 3x3cm, oli tuolla joka ikinen tuote pakattu erikseen sellaiseen postikortin kokoiseen pussiin, ja jotkut jopa tuplapussiin :shock: Järjetöntä tuhlausta. Ja jokaisessa pussissa oli printattu tarralappu jossa oli mun nimi ja tuotteen nimi ja määrä. Taitaa tuolla jenkkilässä helmikaupat toimia hippasen suuremmilla budjeteilla ja voluumeilla...

Itse tilaus oli juuri sitä mitä pitikin, lähinnä bali-helmiä ja spacereita ja noita swarovskeja... Kauniita ovat, en vaan ole kamalasti ehtinyt vielä tutkimaan... Mutta onneksi on syysloma aikaa tehdä se :jippii:
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sat Oct 15, 2005 12:46

Henna wrote:Niin se vain postipoika otti ja polkaisi viikossa Atlantin yli. Paketti oli postissa tänään. Hassujen kylkiäisten lisäksi silmiin pisti jumalaton muovin määrä :shock:
Olen monesti ihmetellyt samaa - lähinnä sitä tuplapakkausta, kun ensin on helmet pienemmässä pussissa, ja sitten vielä se pieni pussi on työnnetty isompaan pussiin :shock:

Ne tikkarit ei muuten ole erityisen hyviä, maistuvat lähinnä sokerille. Mulla on tuossa kynäpurkissa niitä jo kolme, kun en ole saanut syötyä. Kyniäkin on siihen viereen kertynyt... :whistle:
SummerRose
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Post by SummerRose » Mon Oct 17, 2005 15:52

Tullista, 45euroa postikuluineen on se raja, jolloin ei tarvi maksaa veroja.
Lasihelmeistä ei mene veroja, mikäli ne on teknisesti koneella hiottuja, näin ainakin mulle sanottiin aiemmin
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Oct 17, 2005 16:10

Eikös tuo raja riipu siitä, mikä on tilattujen tavaroiden tulliprosentti? Mulla on sellainen mielikuva, että se tulliraja tulee siitä, että tiettyä summaa pienempää määrää ei peritä - eli jos tulli + alv yhteensä jäävät alle 10 euron (vai oliko se 12?) niin onni potkaisee... Mutta silloin tuo tulliraja ei voi olla kiinteästi se 45 euroa - eli oisko se nyt sitten sellaisilla tavaroilla, joissa kolmansien maiden tulli on 0%?

Mun edelliset tilaukset FireMountain Gemsiltä eivät juuttuneet tulliin, vaikka olivat molemmat kokonaisarvoltaan jotain $58 eli vähän yli 48 euroa... Joskus tuntuu, että tämä on ihan tuurilla seilaamista... :roll:
SummerRose
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

Post by SummerRose » Mon Oct 17, 2005 16:14

Liitän tähän tullista saamani viestin, toivottavasti auttaa

Hei,

EU-alueen ulkopuolelta tuleva tavara on tulliselvitettävä ja siitä
kannetaan maahantuontiverot, useimmiten tulli ja arvonlisävero.
Tulli on eri suuruinen eri tavaroilla riippuen siitä, mihin
tullinimikkeeseen tavara kohdistetaan. Voidaksemme kohdistaa tavaran
oikeaan nimikkeeseen meillä on oltava tarkat tiedot tavarasta.

Hiotut ja mekaanisesti kiillotetut lasihelmet kohdistetaan
tullinimikkeeseen, jonka yleinen tulli on 0 % eli ko. helmet ovat
tullittomia. Muut lasihelmet kohdistetaan nimikkeeseen, jonka yleinen
tulli on 7 %.
Työvälineiden nimikkeiden määrittämiseksi tarvitaan tarkemmat tiedot.

Tulli lasketaan tullausarvosta = ostohinta + kuljetuskustannukset.
Arvonlisäveroa kannetaan 22 % ostohinnan, kuljetuskustannusten ja
tullin summasta.

Tämä ei ole valtiota sitova tieto.
Post Reply