Helmikeskus

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

kaulaliina
hamstraa hopeahelmiä
Lasku:5
Helmikeskus

Post by kaulaliina » Sat Apr 10, 2010 20:21

Haluaisiko joku muukin kertoa kokemuksistaan tästä firmasta?
Itse oon tilannu 3 kertaa, 2 kertaa tilausta piti odottaa viikon. Tilaamiini tuotteisiin olin tyytyväinen. Ainoastaan helmiäislasit olivat ihan sumeita/hankautuneita. Loppunut tuote oli korvattu mielestäni runsaalla kädellä, olisin saanut myös palauttaa korvaavat helmet ja saada rahat takaisin. Aion tilata vastakin.
Äiti ei nyt ehdi. Odota hetki, teen vain tämän korun loppuun.
Lea
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen

Re: Helmikeskus

Post by Lea » Mon Apr 12, 2010 21:04

Itse tykkään myös tästä liikkeestä.
Tilauksia saa välillä odotella pitkäänkin mutta sen ymmärtää koska ei ole päätoiminen ammatti ja kotona pyörii jaloissa vielä lapset.
Hinnat halpoja ja myös mulla oli yhden kerran puuttuvia tuotteita ja seuraavaan tilaukseen ne olikin sitten korvattu.
Päivi
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Päivi » Mon Apr 12, 2010 21:11

Olen tilannut monta kertaa. Ensimmäisellä kerralla laitoin sähköpostia, kun tilauksesta oli kulunut reilu viikko ja helmiä ei kuulunut. Vastauksen sain kyllä samantien :D .Olen vissiin niin tottunut siihen, että tilaan helmet ja ne ovat melkein seur. päivänä jo kotona :lol: . Hinnat ovat kyllä edullisia ja nykyisin en ole enää niin hätäinen :oops: .
pinni
lasihelmien lumoissa

Post by pinni » Sun May 09, 2010 14:10

Pääsiäisen alla tekemäni tilaus oli puutteellinen, laitoin palautetta. Vastauksen saamiseen meni muutama viikko ja luvattiin postittaa tuotteet heti, laitoin pari viikkoa sitten uuden viestin kun ei ole tuotteita kuulunut. (Ekasta palautteesta on mennyt nyt joku 5 viikkoa)
Ei mun talous muutamiin euroihin kaadu vaikka välillä onkin tiukkaa ja alunperin tilaamani tuotteet olen jo hankkinut muualta, periaatteesta vaan ärsyttää tapa jolla asiat hoidetaan, tai pikemminkin ei hoideta.
Varmasti lapset ja perhe jne. vie aikaa mutta ei mulle netin kautta shoppaillessani tule mieleen tarkistaa millainen firman pyörittäjän perhetilanne ym. on. Eli eipä tule tilattua toiste.
kokeilija

Post by kokeilija » Sun May 09, 2010 14:20

Etpä ole ensimmäinen....
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Lumijo » Tue Jul 20, 2010 12:05

Erehdyin minäkin tilaamaan kyseisestä liikkeestä. Kiinastakin tulee helmet nopeammin.
Käsittääkseni jos yritys saa maksun tavarasta heti, niin jonkinlaisissa raameissa ne toimitusajatkin täytyy olla. Tilauksesta on kulunut 8päivää, ei ole vielä pakettia tullut saati ilmoitusta sähköpostiin
että:postitettu. :shock: Vaikka olisi kuinka edullista, niin enpä toistamiseen taida tilata. Kiitos edelleen kaikille muille nopeille tavarantoimittajille: Helmiq, Maarian korupaja, Villihelmi, Kirjohelmi, Omakorunet yms
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Lumijo » Thu Jul 22, 2010 15:58

Sain paketin tänään, eli toimitusaika oli miltei kaksi viikkoa. Nyt en ole ollenkaan enää varma etten
tilaisi uudestaan. Olin nimittäin tosi tyytyväinen tuotteisiin mitä tilasin! Eli vedän takaisin tuon
edellisen kommenttini :oops: Eli vielä jos saisi toimitusajat kohdalleen ja nuo tuotteet niin
meikäläisestä saisi miltei vakiasiakkaan!
HelmiElina

Post by HelmiElina » Mon Dec 27, 2010 22:51

Tilasin täältä marraskuun lopussa tilaustöitä varten helmiä, jotka olivat lievästi sanoen pettymys. Helmiäispintaiset helmet oli aivan naarmuuntuneita ja kehyslasihelmet jopa reikäisiä ja muuten kuluneita, eli nekin käyttökelvottomia. Metallisessa sydänmedaljonkiriipuksesta oli lohjennut pala pois. :roll:

Laitoin postia firmaan, josta vastattiin jonkun ajan päästä, että voin vaihtaa helmet maksutta, kun vaan lähetän helmet takaisin. Olen pistänyt helmet postiin 3.päivä joulukuuta. Pari viikkoa siitä kyselin helmien perään ja eivät kuulemma olleet tulleet vielä perille. Nyt olen pistänyt jo muutaman kerran postia ja kysellyt uudemman kerran missä helmet viipyvät, mutta viesteihin ei vastata. Tosi ärsyttävää, kun tilaajat odottavat korujaan :cry:

Noh, ei auta muu kun odottaa..
-HelmiElina-
HelmiElina

Post by HelmiElina » Tue Dec 28, 2010 13:33

Huoh. Tänään vihdoin tuli postia Helmikeskukselta, että palautus on tullut perille. Kauan siinä kesti, yli kolme viikkoa!
Mutta posti oli aika ikävä. Sanottiin suoraan, että "ei näin". Okei, oli ehkä omaa tyhmyyttä, että en pistänyt tilausvahvistusta helmien mukana, mutta oletin, että myyjällä on vielä tiedot ostoksistani tallella. Eikä hän alkuperäisessä postissa maininnut tilausvahvistuksesta mitään. Käski vaan tyrkätä helmet postiin. Nyt sitten moitti, kun en ollut tajunnut asiaa.

Lisäksi hän moitti vajanaisista tuotteista. Myönnän, että yksi helmiäislasihelminauha oli vajaa. Kirjoitin kuitenkin jo ennen helmien takaisinlähetystä Helmikeskukselle sähköpostin, että joudun palauttamaan muiden mukana vajanaisen tuotteen, kun jouduin tekemään tilaajalle korun, johon tarvitsin helmiä. Helmikeskus vastasi postiin heti lähettämäni postin jälkeen. Tässä postissa (eikä missään muussakaan postissa) lue, että tuotteiden pitäisi olla kokonaisia eikä muutenkaan kommentoitu tuota ilmoitustani vajanaisesta nauhasta. Mielestäni jos tämä olisi heitä haitannut, olisi siitä pitänyt mainita viimeistään sen jälkeen, kun asiasta mainitsin mutta en ollut vielä palautusta tehnyt.

Ja vielä kolmanneksi.. Olen monessa postissani mielestäni hyvin selvästi maininnut, että tilaajat odottavat korujaan, joihin tarvitsen juuri näitä helmiä (en ole muualta samanlaisia löytänyt). Nyt Helmikeskus kuitenkin jalomielisesti lupasi tehdä näistä minun mokistani huolimatta poikkeuksen, laskea palautettujen tuotteiden arvon, ja maksaa summan tililleni. Pyyntöjäni uusista, korvaavista tuotteista ei ilmeisesti ole kuultu, tai sitten hyvälaatuisia uusia tuotteita ei ole?

Laitoin äsken firmaan sähköpostia, jossa selitin saman, mitä täällä. Katsotaan, miten käy. Rahallisestihan tässä ei ole paljon kiinni, mutta tuntuu, että asia on otettu jotenkin henkilökohtaisesti, mikä ei missään nimessä ole ollut tarkoitukseni. :shake:

Ajatuksia, anyone??
-HelmiElina-
HLS

Post by HLS » Tue Dec 28, 2010 15:02

Helmikeskuksen sivuilla toimitusehdoissa kyllä selvästi mainitaan palautusohjeissa että pitää olla laskukopiot ja käyttämätön tuote.

Sen enempää ottamatta kantaa toimintatapoihin kannatan silti että jokainen lukisi nettikaupan toimintusohjeet ennen tilaamista.
HeiLau
korukivikasan keskellä

Post by HeiLau » Tue Dec 28, 2010 15:33

Kävin myös lukemassa Helmikeskuksen toimintaehdot, jotka vaikuttivat "tiukkasävyisiltä" mutta erittäin selkeiltä. Eli laskukopio pitää olla palautuksessa mukana tai he veloittavat ylimääräisesta työstä 20 euroa. Tätäkö he eivät sinulta kuitenkaan veloita?

Entä ymmärsinkö oikein, että olit osan helmiäislasihelmistä käyttänyt ja palauttanut sitten loput? Mielestäni tässä tapauksessa ei myyjän ei olisi tarvinnut korvata tuotetta ollenkaan, jos siis ymmärsin asian oikein.

Luulen ettei heillä ollut tarjota sinulle laadultaan parempia helmiä. Oman kokemukseni mukaan hinta ja laatu kävelevät usein käsikädessä. Olen tilannut jonkin verran ulkomailta halpispaikoista ja laatu on ollut hyvän ja huonon väliltä. Kerran "oli pakko" tilata eräältä suomalaiselta "sikakalliilla" ja wow :shock:, sain aivan uskomattoman ihanat kiiltävät kivet! Ja tämähän ei siis todellakaan ole aina näin. Edullisestikin voi saada ihan hyvää (ettei vaan kukaan tästä nyt vedä herneitä :lol:)

Mutta näin lyhyesti :)
HelmiElina

Post by HelmiElina » Tue Dec 28, 2010 15:39

Nolottaa myöntää, mutta kävin vasta nyt katsomassa tarkemmin nuo toimitusehdot ja totta tosiaan, siellähän nuo palautusehdot selvillä puukstaaveilla lopussa lukee. Jostain syystä en silloin harmistuksen vallassa tajunnut tuolla käydä lukemassa, vaan hoidimme asiaa sähköpostitse ja sen takia osa jäi epäselväksi. :oops: Jatkossa täytyy lukea kaikki ehdot ja ohjeet tarkemmin.

HeiLau, mietin tuota silloin ennen palautusta, että laitanko sitä muutamaa helmeä vajaata nauhaa ollenkaan takaisin, kun tosiaan olin siitä vähän joutunut käyttää. Laitoin firmaan kuitenkin postia, että yksi nauha on vajaa, ja kun sitä ei seuraavassa postissa kommentoitu, niin oletin, että asia on ok.

Laitoin myös Helmikeskukseen äsken pahoitteluviestin.
-HelmiElina-
Kerttu

Post by Kerttu » Tue Dec 28, 2010 19:13

HeiLau wrote:Kävin myös lukemassa Helmikeskuksen toimintaehdot, jotka vaikuttivat "tiukkasävyisiltä" mutta erittäin selkeiltä. Eli laskukopio pitää olla palautuksessa mukana tai he veloittavat ylimääräisesta työstä 20 euroa. Tätäkö he eivät sinulta kuitenkaan veloita?

Entä ymmärsinkö oikein, että olit osan helmiäislasihelmistä käyttänyt ja palauttanut sitten loput? Mielestäni tässä tapauksessa ei myyjän ei olisi tarvinnut korvata tuotetta ollenkaan, jos siis ymmärsin asian oikein.
Ministi OT, mutta näissä asioissa on hyvä muistaa, että reklamaatiotapauksissa asiakkaalla ei kuluttajasuojalain mukaan tarvitse olla maksutositetta. Kuittia tai laskukopiota voidaan vaatia, jos tuotteet palautetaan vedoten etäkaupan 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeuteen. HelmiElinan case on kertoman perusteella selkeästi reklis.

Omasta mielestäni olisi myös kauppiaalta todella pikkumaista ja erittäin huonoa asiakassuhteen hoitamista, jos ei hyvittäisi nauhaa, josta puuttuu muutama helmi. Siihen en ota kantaa, että tarvitsisiko kauppiaan sitä korvata, mutta tällaisessa tilanteessa voidaan lähteä siitä olettamuksesta, että vain reklamaation asiallinen hoitaminen takaa asiakassuhteen jatkumisen. Menetetyn asiakkaan takaisinsaaminen on jopa 27 x kalliimpaa kuin kanta-asiakassuhteen ylläpitäminen, ja uuden asiakkaan hankkiminen 10 x kalliimpaa kuin kanta-asiakkaalle myyminen, joten reklamaation ylenkatsominen voi maksaa kauppiaalle pitkän jenin...
HelmiElina

Post by HelmiElina » Tue Dec 28, 2010 21:01

Hyviä pointteja on tullut monelta! Kiitos niistä!

En tiedä sanoinko ymmärrettävästi aiemmin sen, että en tietenkään ole missään vaiheessa olettanut, että kauppias korvaisi niitä helmiä, jotka ehdin siitä vajaasta nauhasta käyttää. Siis että antaisi vajaan nauhan tilalle kokonaisen nauhan.

Olen tilannut kyseisestä firmasta monta kertaa aiemminkin. Kaikista eniten asiassa harmittaa ehkä se, että kertaakaan ei ole pahoiteltu tapahtunutta tai annettu selitystä käyttökelvottomille tuotteille. Vaikka toki suurin syy lähetysmokiin oli itsessä (soosoo, luetaan ne ehdot tarkkaan!) niin se asia ei muutu, että osa tuotteista oli huonoja.
Pari kertaa aiemminkin olen lähettänyt huonoja tuotteita takaisin toisiin firmoihin ja ne on kyllä hoidettu todella ystävällisesti ja pahoitellen tapahtunutta. Viimeksi jopa yksi myyjä halusi laittaa omista varastoistaan helmiä tilalle, kun ei kyseistä korvaavaa tuotetta enää kaupan puolelta löytynyt! Lisäksi laittoi vielä ylimääräisiä helmiä vaivanpalkaksi! Tällainen toiminta mielestäni pikemminkin lisää luottoa firmaa kohtaan!

Laitoin tosiaan pahoitteluviestin Helmikeskukseen ja sanoin, että jos tosiaan takiani on nyt koitunut kuluja, niin ollaan sujut ilman mitään korvaavia tuotteita tai rahojen palautuksia. Pian tuli viesti, että rahat lähetetään tilille takaisin niinkuin on luvattu. Eli asia on nyt selvä.
-HelmiElina-
saana

Post by saana » Mon Mar 28, 2011 5:49

Itsekkin olen tilannut muutaman kerran. Helmiäishelmistä pinta lähtee ja ne on kiinni toisissaan ja siis kaikki tilaamani helmiäiset on ollut ihan käyttökelvotonta. Tilasin ketjua ja se menee todella todella herkästi rikki.´
Ainut mitä sieltä tilaan on ihan normaalit lasihelmet muuten on huono laatuista tavaraa. En ymmärrä kuka tuollaista edes haluaa myydä?
Vois vähän katsoa niiden helmiäishelmien kuntoa ennen kuin laittaa postiin.
Viime tilauksessa tilasin 10m kejua ja sain 1m. Laitoin viestiä ja lupasivat postittaa puuttuvan 9m. Kolmen viikon odottelun jälkeen laitoin viestiä että tuleeko se ketju vai ei niin olivat ilmeisesti unohtanut mut ja vasta sitten siitä muutaman päivän päästä sain puuttuvan ketjun.
Post Reply