Ulkomaisia helmikauppoja koskevat ketjut

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

hennah
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Ulkomaisia helmikauppoja koskevat ketjut

Post by hennah » Sun Feb 28, 2010 21:35

Tarkoitatkohan topearl.comia yhdellä peellä? Tuolla toppearl.comissa näytti olevan jotain mausteita tarjolla :)

Mulle saapui juuri perjantaina topearlista koetilaus ja mun mielestä vaikuttaa ihan hyvältä. Olin viikonlopun reissussa enkä vielä ole kerinnyt tarkkaan syynäämään mutta ensisilmäyksellä ainakin :) Vähän ehkä kalliit postikulut kyllä kun ei saa mitään paljousalennusta..
Last edited by hennah on Fri Sep 17, 2010 11:03, edited 1 time in total.
Henna
Kerttu
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Kerttu » Sun Feb 28, 2010 21:48

pinni wrote:Entäpä http://www.TopPearl.com? Onko kokemuksia? Postikulut riippuu paketin painosta, muutamalle nauhalle testattuna olis olleet 7€, kilon paketille parisen kymppiä... Hinnat ei mun silmään näyttäneet päätähuimaavan korkeilta, tosin mua on helppo huijata. :lol:
Tuolta Topearlin omasta ketjusta löytyy vinkkejä ja kokemuksia. ;)
pinni
lasihelmien lumoissa

Post by pinni » Mon Mar 01, 2010 0:42

:oops: Niinpä tietysti. Kirjoitusvirhehän se oli syynä kun ei mitään haulla löytynyt. (Syytän tätä kirottua läppäriä, jota en ole tottunut käyttämään...)
pvarjonmaa
lasihelmien lumoissa

Post by pvarjonmaa » Sat Apr 10, 2010 13:37

Heippa,

Nyt rupes käämi hirttään kiinni! :grrr:
Onko kenelläkään kokemuksia ulkomaisesta nettikaupasta nimeltään Bead Megastore (http://www.beadmegastore.co.uk).
Pari kuukautta sitten tein tilauksen sinne (no onneks ei mitenkään kallis tilaus...!!!), maksoin ostokset pay pal:lla ja sähköpostiin tuli ilmoitus, että tilaus vastaanotettu, maksu hyväksytty, mutta sen jälkeen ei mitään muuta kuin hiiskumaton hiljaisuus!!??
Olen lähettänyt pari kyselya perään, mutta eivätpä ole vaivautuneet vastaamaan....!! :evil:
Täytyy varmaan tehdä tilaus johonkin luotettavampaan paikkaan, mutta TE muut:Varokaa tekemästä tilausta sinne!

En tiedä yhtään, laitoinko tän viestin oikeeseen paikkaan,kun en ehdi tarkistaa (töihin lähdössä), mutta alkoi vaan niin julmetusti sapettaa!!

Kiitos, tämäkin helpotti! :)
mrx
Swarovski-kuumeessa

Post by mrx » Mon May 17, 2010 13:21

Tässä pari ulkomaista helmi/koruosakauppaa, joista on tullut tilattua.

http://www.8season-supplies.com/
-Kiinassa, hinnat halpoja ja mukava omistaja. Varsin positiivinen kokemus kiinalaiseksi nettikaupaksi. Tilattu
kymmenkunta pakettia ja nopea toimitus. Varsinkin vaijeri on älyttömän halpaa. Laatu ihan kohtuullinen ja hintalaatusuhde älyttömän hyvä.

http://www.rings-things.com
-Jenkeissä, hyvää tavaraa.

http://www.eurogemnjewel.com/
-Intiassa. Lasihelmien laatu ei ole kovinkaan hyvä, puolijalokivet ok. Toimitus vie tolkuttoman kauan. Tilasin 5 kg lasihelmiä
lapsille lahjoiksi ja kelpaavat tuohon hyvin.

http://www.syntheticgems.org/
-Synteettisiä jalokiviä edulliseen hintaan. Toimitus kestää kun tuntuvat tekevän tilauksesta. Yksi tilaus toimitettu ja toinen työn alla ja syksyllä tilaan
uudestaan.

mrx

http://www.verybead.com/
-Spämmeri, en ole tilannut mutta saatan tilata loman jälkeen kun hinnat ovat älyttömän halvat, minimimäärät kanssa.

En ole itse helmi-ihmisiä, olen tilannut noista paikoista kavereille ja lahjaksi.

Voin ottaa kuvia jos ihmisiä kiinnostaa.
Penny

Post by Penny » Wed Jul 21, 2010 22:02

Skotlannissa sijaitseva helmikauppa Precious Sparkle beads on täällä jo mainittukin ( http://www.precioussparklebeads.co.uk ) mutta kerronpa nyt vielä käyneeni paikalla heidän liikkeessään Perthissä viime viikolla. Ostoksiakin tein ja olin iloisesti yllättynyt erityisesti laadun suhteen. Liike myy lähes pelkästään puolijalokiviä ja mv-helmiä ja mukavasti siellä oli esim hyvälaatuisia brioletteja ja cabochoneja. Postikulut Eurooppaan kuulemma 5.50 puntaa. Aion kyllä jossain vaiheessa tilatakin, vaikka hirmuisen halpaa ei ollutkaan. Tosin ihan edullisiakin tuotteita oli mukana.
Toinen skotlantilainen helmikauppa BeadCrazy taas ei ollut minua varten. Heilläkin nettikauppa http://beadcrazy.co.uk/ . Liikkeessä tarjolla pääosin lasia ja lucitea ym muovijuttua. En ostanut kuin nylonkärkiset pihdit, jotka olleet ostoslistalla pitkään.
petriina
hamstraa hopeahelmiä

Post by petriina » Wed Nov 24, 2010 1:11

Onko kenelläkään tietoa ulkolaisista helmikaupoista joissa olisi suomenkieliset sivut? Tuo Lontoon kieli ei kunnolla taivu ja naapurimaan vielä vähemmän. Tilasin aikaisemmin Esteriinalta mutta se muutti suomeen joten en hyödy enää ALV vähennyksistä.
Ja tietysti sen Esteriinan voisi lisätä tuonne suomalaisiin helmikauppoihin.
anzu

Post by anzu » Thu Nov 25, 2010 21:18

petriina wrote:Onko kenelläkään tietoa ulkolaisista helmikaupoista joissa olisi suomenkieliset sivut? Tuo Lontoon kieli ei kunnolla taivu ja naapurimaan vielä vähemmän. Tilasin aikaisemmin Esteriinalta mutta se muutti suomeen joten en hyödy enää ALV vähennyksistä.
Ja tietysti sen Esteriinan voisi lisätä tuonne suomalaisiin helmikauppoihin.
Käytä googlen sivunkääntö palvelua, niin alakaa sujuun lontooki.. :D Se ei sitte ihan kaikkee osaa, mutta kyl sil jotain älyää..
-anzu
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa

Post by HelmiElina » Sun Dec 26, 2010 16:56

Hei!
Onko kellään kokemusta BeadC-nettikaupasta? '

http://www.beadc.com/

Yritin etsiä täältä ketjuista tietoa kyseisestä firmasta, mutta en löytänyt. Näin aloittelevan koruilijan silmiin ainakin kivihelmet vaikuttivat edullisilta, samoin hopeoidut ketjut ja korupiikit. 8mm kivihelmivalikoima oli laaja, mutta jäin kaipaamaan enemmän 10mm helmiä ja varsinkin fasetoituja! Mutta pitää kyllä varmaan laittaa tuonne tilaus vetämään! Etusivulla mainostettiin, että nyt kaikki tuotteet on -20% ja alehinnat oli ihanasti merkitty kunkin tuotteen kohdalle valmiiksi! Ja mikäli enklantia oikein ymmärsin, niin nyt myös postarit ois ilmaiset, eikä minimitilausta ole. Korjatkaa, jos oon ymmärtäny jotain väärin :)

muoks* Tuossa firmassa käy myös PayPal. Sivusto ei ainakaan minun silmään mainostanut tuota PayPalin mahdollisuutta (eikä missään näkynyt logoa), mutta kokeilen tehdä koeostoskorin ja sieltä kautta näkyi, että tuo maksutapa on mahdollinen.
-HelmiElina-
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Dec 26, 2010 17:53

Löysitkö tuosta sivulta mitään infoa kansainvälisistä tilauksista... mie en. En edes toimituskuluja kv tilauksille. Helmet toimitetaan heidän Aasian varastosta suoraan toimitustietojen mukaan.
HelmiElina

Post by HelmiElina » Sun Dec 26, 2010 18:00

Tällaisen lauseen löysin jostain kuponkikohdasta:

"Always - Free Air Shipping to Anywhere Country when you Order $10 or More."
(mutta nyt siis ilmainen toimitus)

Tarkoittaako tuo siis jenkkilää (ja siis sinne mihin tahansa tuo ilmainen toimitus) vai mihin tahansa maahan? :huh:
-HelmiElina-
HelmiElina

Post by HelmiElina » Sun Dec 26, 2010 18:11

Pistin nyt sit kokeilutilauksen menemään! Malttamaton kun oon :D

Suomi löytyi listasta ja tosiaan postikuluja ei tullut. Kaikki tuotteet oli -20% ja lisäksi oli käytettävissä "kuponkeja", joilla yli 25dollarin tilauksesta sai vielä lisäksi -2%, 45dollarin tilauksesta -6% jne. Tilaukseen lähti useita kivinauhoja ja korunosia (muistaakseni yhteensä 22 tai 23 tuotetta, joista lähes 20 kokonaisia nauhoja!) ja tämä kaikki kustanti noin 27e.

Palailen kertomaan millaisia tuotteita postiluukkuun kolahti, jahka ne saapuvat :)
-HelmiElina-
hopea

Post by hopea » Sat Feb 12, 2011 20:08

Mites tälle kokeilutilaukselle kävi HelmiElina ? :?: :?:
Puhuminen on hopeaa ja vaikeneminen kultaa
Piita

Post by Piita » Sat Feb 12, 2011 23:16

Olen kertaalleen tilannut tuolta. Tulivat muistaakseni parissa viikossa eikä postikuluja tullut. mutta... Makeanvedenhelmet olivat kökköä. Koe tilauksen 5 nauhasta yksi käyttökelpoinen. Perus kivet pyöreät oli ok mutta nimet ja laadut eivät ole kyllä puljussa hallussa mutta jos ei haittaa niin ok. :D Minä ostelin kuvien perusteella kun kaipasin tietyn värisiä kiviä erikoisten riipusten kavereiksi. Laaduista ei ole osata mitään hajua. Kivien nimet kuulostivat aika hassuilta eikä pitäneet paikkaansa mutta käyttöön tuli kaikki kivinauhat.
Muista kun pyöreistä kivistä ei ole tietoa minkä laatuisia ovat.
Makeanvedenhelmie en tuolta enään tilaa. Kuvissakin näyttää kököltä mutta ne muutamat mitä tilasin niin kuvissa helmet olivat kauniimpia kuin oikeasti.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
HelmiElina

Post by HelmiElina » Sun Feb 13, 2011 10:10

Oho, vastasin eilen tähän ketjuun, mutta tänäaamuna viesti oli hävinnyt taivaan tuuliin :shock: Noh, pistetääs tiivistetysti uudelleen! :)

Eli, tilaus tuolta kyseisestä firmasta tuli luvatussa ajassa. Tilauksen tilasta infottiin myös hyvin sähköpostilla. Muttamutta..
Kivien laatu taas.. Tyytyväinen olen lasihelmiin, joita tilasin tuolta montaa eri kokoa ja muotoa. Niissä kuvaus ja kuva vastasivat hyvin todellisuutta. Myös kaikkein luonnollisimmat kivihelmet (ei värjätty-ei fasetoitu, esim. jaspis) oli mielestäni ihan hyvää laatua. Sen sijaan esimerkiksi värjätty jade ja fasetoitu akaatti olivat ihan kökköä laatua. Nauhasta käyttökelpoisia helmiä oli vain muutama.
Tilasin myös hopeoituja korupiikkejä ja ketjua. Niissä laatu oli ihan ok, mutta väri oli todella tumma, mistä en pitänyt ollenkaan.

Jos tuolta joskus vielä tilaan jotain, niin todennäköisesti tilaan vain lasihelmiä! Mutta tulipa kokeiltua tuokin firma :) Ja tosiaan, postarithan oli ilmaiset ja hinnat kohtalaisen edulliset :)
-HelmiElina-
Post Reply