Sarda Imports

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä:Olen
Sarda Imports

Post by Eowyn » Sat Sep 17, 2005 16:35

Ihan niin kuin siinä eilisessä 50 euron Sayila-tilauksessa ei olisi ollut tarpeeksi maksettavaa, unohdin tänään hyvän päätökseni antaa luottokortin levätä loppukuun ajan. Löysin itseni sellaisesta nettikaupasta kuin Sarda Imports, ja kun näin korukivien hinnat, lennähti luottokortti lompakosta ulos kuin itsestään :oops:

Tilasin 9 kappaletta 16 tuuman nauhoja erilaisia korukiviä, ja postikuluineen koko tilauksen hinnaksi tuli vain $34.50 :shock:

Tilasin tällaiset - varsinkin noista monivärisistä turmaliineista (tai mikä ikinä se onkin suomeksi) olen innoissani, ne kun on yleensä niin hirveän hintaisia... :jippii:

- Amethyst flat polished oval with red-brown flecks possibly rutilation. Sizes vary from 6 - 9mm across.
- Garnet 5x3 smooth rectangle 16 inch strand
- Multi-stone 5x9mm flat polished oval strand (includes blue topaz citrine garnet iolite & peridot)
- 9-10mm flat polished oval (amethyst blue topaz citrine and peridot) multi stone strand
- 8-9mm rose quartz retangle in shape
- Multicolored Tourmaline flat polished oval
- Multicolored Tourmaline polished rectangle
- 8-9mm variety stone retangle in shape (quartz)
- Pumpkin triangular approx. 11mm x 9mm

Mutta nyt ei oikeasti enää ensimmäistäkään helmiostosta syyskuussa. :tsk:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Sat Oct 08, 2005 15:33

Onko täältä kuulunut mitään hyvityksiä tai selityksiä niistä tavallista lyhyemmistä tuumista??
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sun Oct 09, 2005 23:04

Ei ole tullut mitään vastausta siihen mun valitukseen. Ajattelin antaa vielä toisen mahdollisuuden ja kirjoittaa uudestaan, mutta olen silti päättänyt, että siihen paikkaan en enää ikinä vie senttiäkään.

Nimittäin... paitsi että niillä on siis tavallista lyhyemmät tuumat, niin ne kivet oli loppujen lopuksi laadultaan mun mielestäni aika ala-arvoisia. Esim. ametisteissa oli älyttömästi värivirheitä ja säröjä, ja mun mielestä korukivihelmessä on aika anteeksiantamatonta, jos helmestä on reiän kohdalta lohjennut palanen pois. Tilaamani kuutiomalliset helmet saattavat olla parempia (en ole ehtinyt tarkistaa), mutta nuggetit ainakin olivat ihan p*rseestä.

Vastedes tilaan korukivet kyllä ihan jostain muualta. :evil:
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sun Oct 09, 2005 23:08

Tästä isommasta skannauksesta itse asiassa näkee hyvin, mitä tarkoitan.. :evil:

Image
Ulla
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Post by Ulla » Sun Oct 09, 2005 23:27

Valitettavasti täytyy todeta, ettei noilla hinnoilla juurikaan parempaa laatua voi odottaa. Korukiviä on lukemattomia eri laatuja ja hinnat vaihtelevat siten myös laidasta laitaan. Parhaimman laatuiset kivet eivät tietenkään edes koskaan päädy helmiksi, vaan ne käytetään esim. särmähiotuiksi (jalo)kiviksi.

Tämähän ei tietenkään tarkoita, etteiko nauhojen tulisi olla niin pitkiä kuin on ilmoitettu. Eikä helmien laatu saa olla huonompi kuin myyntikuvissa.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Mon Oct 10, 2005 12:38

Mjoo, noinhan se tietysti menee.

Mutta toisaalta: olen tilannut FireMountain Gemsiltä hyvinkin edullisia korukivihelmiä, ja ne ovat olleet laadultaan N kertaa parempia. Esimerkiksi tilaamani nelimilliset ametistihelmet ovat hyvin kauniita, vaikka ne olivat muistaakseni C-laatua tms... Eli sen perusteella noi Sardankin kivet olisivat voineet olla hyviä. Vaan eivätpä olleet...

No, onneksi noi tourmaline-helmet (mikä toi on suomeksi?) ovat opaakkeja, eli ne on melkein oletusarvoisesti onnistuneemman näköisiä, kun ei sisältä kuulla virheitä... :roll:
Ulla

Post by Ulla » Mon Oct 10, 2005 12:41

Sinulla on ollut aika hyvä onni! Minullakin on nurkat täynnä kaikenlaisia alkuaikojen ostoksia, joita ei oikeastaan voi käyttää. Mutta mitään en voi heittää poiskaan!

Turmaliini on kaipaamasi suomenkielinen nimi.
SusiSiili
lasihelmien lumoissa

Post by SusiSiili » Mon Oct 10, 2005 19:35

Eowyn wrote:No, onneksi noi tourmaline-helmet (mikä toi on suomeksi?) ovat opaakkeja,
Villi veikkaus: turmaliini? Joskus tuli keräiltyä kiviä, tuo kuulostaisi ainaskin tutulta.
I would imagine if you could understand Morse code, a tap dancer would drive you crazy. -Mitch Hedberg
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Fri Nov 11, 2005 4:13

:sensuroitu: :wall: :grrr:

Olen NIIN VIHAINEN Sarda Importsille. En lopultakaan saanut minkäänlaista vastausta valitukseeni - jonka lähetin kahdesti.

No ei siinä vielä mitään, mutta tuo saakelin firma lähettää mulle säännöllisesti kaiken maailman tarjousilmoituksia sähköpostitse, vaikka olen jo KOLMESTI käynyt niiden sivuilla poistamassa sähköpostiosoitteeni niiden listoilta (siellä on sellainen unsubscribe-toiminto).

Nyt lähti taas niille sähköpostia, ja enää en ollut kovin kohtelias... :evil: Ilmoitin, että ei tosiaan tarvitse lähettää mitään tarjousilmoituksia enää, koska en ikinä tule ostamaan niiltä mitään uudestaan, enkä varmasti suosittele firmaa kenellekään muullekaan.

:grrr: Aivan käsittämättömän ala-arvoista asiakkaan kohtelua!
Siru

Post by Siru » Fri Nov 11, 2005 13:38

Sietämätöntä! Kohtuutonta!!! :grr:

Minulla oli samantapaisia ongelmia yhden amer. lehden kanssa, jota en ollut edes tilannut... lehteä vaan pukkasi, laskua ei, joten kun en ollut sitä tilannut niin sitä ei myöskään voinut peruuttaa... ennen kuin uhkasin oikeustoimilla.

No, sinun kokemusten perusteella mä en ainakaan osta tuolta Sardasta mitään ikinä... :shake:
Wear your HELMET with pride!
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Fri Nov 11, 2005 16:16

Siru wrote: ennen kuin uhkasin oikeustoimilla.
Heh, tää taitaa olla taikasana kun asioidaan amerikkalaisten firmojen kanssa. Pitäiskö sun Outi kokeilla vielä kerran ja lisätä mailiisi tuo :twisted:
Post Reply