jalokivitukku.com

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

vuokkoha
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä: Olen

jalokivitukku.com

Post by vuokkoha » Fri Sep 03, 2010 23:00

Uskallanko tilata kiviä kyseisestä yrityksestä, millaisia kokemuksia muilla on... :shock:
Helminauha päivässä pitää lääkärin loitolla
Kivenviilaaja
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: jalokivitukku oy

Post by Kivenviilaaja » Fri Sep 03, 2010 23:25

Omakohtaista asiakaskokemusta ei ole tuosta firmasta, mutta useamman kerran olen tutkaillut niiden webbisivuja ja aina olen todennut, että hinnat ovat aika kalliita. Joskus aikoja sitten selasin niiden timanttitarjontaa ja ne kivet näyttivät kuvissa olevan melko luokattoman huonoja suhteessa hintaan ja sivuilla kerrottuihin tietoihin. Kannattaa ottaa huomioon, että tavarat tulevat Thaimaasta, joten tullit + ALV:t tulevat vielä hintojen päälle.

Jos haluat asioida varmasti luotettavan ulkomaisen kauppiaan kanssa, niin tuossa on muutama linkki:
http://www.gemresources.com/
http://www.stachurawholesalegemstones.com/index.htm

Ebayssa on lisäksi Gemsvalley-niminen kauppias, joka on vissiin isohko Thaimaalainen kivien hiojafirma. Niiden jälleenmyyjiä tuntuu olevan maailmalla vähän siellä sun täällä. Gemsvalleyn hinnat ovat hyvin kohtuulliset ja tuottet ovat aina olleet moitteettomia ja kivien aitoutta ei ole ollut aihetta epäillä.
http://stores.ebay.com/gemsvalley
mikael0k

Post by mikael0k » Sat Sep 04, 2010 14:28

Kivenviilaaja wrote:.. Kannattaa ottaa huomioon, että tavarat tulevat Thaimaasta, joten tullit + ALV:t tulevat vielä hintojen päälle.
Jalokivistä ei mene tullia. Alvin joutuu maksamaan jos kerättävän alvin määrä on 10,00 euroa tai enemmän. Eli tilauksen arvo tulee olla n reilu 45 euroa (valuuttakurssitilanteesta riippuen). Olen katsonut myös ks. kauppiaan listaa, mutta en ole ostanut mitään. Itse olen tilannut suoraan Thaimaasta muutamalta toimittajalta ja aina olen saanut mitä olen tarvinnut ja halunnut. Tmantteja jos aikoo ostaa niin niiden hankintapaikka ei ehkä ole ensisijaisesti Thaimaa, mutta ei myöskään USA. Timanttien ostaminen kannattanee keskittää kuitenkin ehkä Eurooppaan tai jopa Suomeen (vaikka olen kyllä itse ostanut timattejakin Thaimaasta).
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sat Sep 04, 2010 15:08

Olen täysin samaa mieltä timanttien hankkimisesta. Itse suosin vain kotimaisia toimittajia (Suomen Jalokivituote Oulussa ja Suokko Tampereella muutamia mainitakseni). Ulkomailta netin kautta timantteja tilatessa tulee lähes 100% varmasti huijatuksi jossain mielessä, tai jos tilaa luotettavan oloisesta paikasta (tyyliin Alphaimports.com), niin sitten hinnat ovat alveineen + postikuluineen samaa luokkaa kuin Suomen Jalokivituotteella.
vuokkoha
lasihelmien lumoissa

Post by vuokkoha » Sat Sep 04, 2010 16:15

Kiitos vastaajille.Menetin viime syksynä pienen summan oppirahoina kotimaiselle myyjälle, nimeä en viitsi tuoda nyt julki.Siksi olen hiukan varovainen.Haluaisin ostaa pieniä timantteja,ja ehkä pienen kauniin rubiinin.Kannattaisiko tuotattaa jollakin luotettavalta sieltä Thaimaasta, vai marssinko kiltisti syksyllä sinne Ouluun.. :shock:
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sat Sep 04, 2010 17:00

Jos kyse on pienistä määristä ja et halua maksaa lisää oppirahoja, niin suosittelen Oulusta Jalokivituotteelta ostamista. Niiltä voi tilata myös ihan puhelimella ja maksu & toimitus hoituu postiennakolla. Luotettavia tuttavia kannattaa laittaa ostoksille vain jos kyseinen henkilö on erittäin asiantunteva ja tietää mitä on ostamassa. Timantteja en edes yrittäisi hankkia ulkomailta, sillä tavallisen kaduntallaajan on vaikea löytää hyviä ostopaikkoja josta kiviä saisi halvemmalla kuin kotimaasta.
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Sep 05, 2010 16:11

Hmmm.. pieniä timantteja ja rubiineja.. Ok. Kysyn, mutta ei tarvitse vastata jos et halua. Mihin olet ajatellut ks. kiviä käyttää? Teetkö mahdollisen korun itse vai teetätkö sen kultasepällä? Kysyn nyt tätä siksi että jos olet teetättämäsä korua kultasepällä ja viet omat kivet, olethan sitten ottanut huomioon sen että olet vastuussa kivistä. Jos kivet rikkoutuvat työstössä, kultaseppäliike ei niistä ota vastuuta, eikä myöskään korvaa niitä.
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sun Sep 05, 2010 18:47

Mikael0k:lta jälleen hyvä pointti tuo omien kivien kiikuttaminen sepälle. Mun mielestä sellainen kannattaa vain jos kyseessä on jotain ainutlaatuisia kiviä, esim. perintönä saatuja, joita ei muualta saa. Tavallisten bulkkikivien tapauksessa kannattaa antaa kultasepän hankkia kivet, sillä se tulee todennäköisesti halvemmaksi ja on kaikille helpompaa. Itse olen järjestään kieltäytynyt asiakkaiden kivien käytöstä, koska siitä tulee helposti monenlaista riesaa ja hankaluuksia kivien istuttamisessa, jos kivet esim. eivät olekaan juuri sellaisia mitä johonkin korumalliin pitäisi olla. Ja vaikka vastuuta kivistä ei olisikaan, niin maine kivien rikkojana lähtee varmasti kiertämään jos jotain vahinkoa sattuu. Mukavampi on tehdä niin, että seppä hankkii itse tarvittavat kivet ja jos jotain menee rikki korua tehdessä, niin seppä sitten kärsii sen nahoissaan ja asiakaan mielestä mitään ongelmaa ei koskaan ole ollutkaan. Usein on myös niin, että ammattiseppä saa hankittua kivet kymmeniä % halvemmalla kuin tavallinen harrastelija, jopa ihan samasta liikkeestä.
vuokkoha
lasihelmien lumoissa

Post by vuokkoha » Sun Sep 05, 2010 20:16

Jep Jep, ihania vastauksia, olen molempien kanssa samaa mieltä.Omaksi ilokseni kiviä ostelen, voin hipelöidä niitä vuosikausiakin työpöydälläni ennen kuin ne löytävät sijansa. :love:

Olen jalokivien ja helmien rakastaja, pidän kaikesta kauniista, ja ehkä jonkun mielestä turhasta.Miten sen nyt sitten ottaa.

Ainut pelkoni on se että osaanko kiinnittää kiven koruun niin että se varmasti pysyy siinä.Olen pikkasen harjoitellut hopeasavella, mutta vielä ei ole mieleistä korupohjaa löytynyt.En aio kuumentaa kiveä kiinnityksen yhteydessä, yritän saada kiinnityspaikan niin naftiksi kuin vain mahdollista, ja sitten ehkä liimalla kiinni.
Voisiko kiven laittaa esim.helmihäkkiin irrallisena tai kiinni jotenkin, ja sitten kaulakoruun,aivan yksinkertaiseen missä kivi pääsisi oikeuksiinsa....

Olen valitettavasti, vielä yli 50-kymppisenä uudelleen opiskelija, joten budjettini on rajallinen,mutta en toisaalta ole kitsaskaan,pientä ja sievää ostelen.
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sun Sep 05, 2010 22:41

Timanttien kanssa ei kannata käyttää mitään liimaa. Menee hyvä kivi hukkaan jos sitä liimaa, sillä liima väistämättä vaikuttaa huonontavasti läpinäkyvän kiven ulkonäköön. Pienen viistehiotun kiven istutukseen kokeilisin ehkä jotain valmiiksi tehtyä kruunuistukkaa, jonka voi juottaa hopeasaveen kiinni. Kaikki muut istutustavat vaativat aika paljon osaamista ja työkaluja, jotta pienet kivet saa istutettua kiinni. Harjoittelu kannattaa tehdä jollain muulla kuin timanteilla, vaikka cubic zirconialla, sillä niitä saa sata - tuhat kiveä yhden timantin hinnalla. Jos on nopea oppimaan, niin reilun kymmenen harjoituskappaleen jälkeen voi ehkä kokeilla muutaman millin kokoluokkaa olevaa timanttia. Timantit ovat aika mukavia istuttaa, sillä ne ovat lähes pomminkestäviä mihin tahansa muihin kiviin verrattuna, mutta sen kestävyyden varaan ei kuitenkaan kannata laskea mitään. Kivien istutus on taitolaji sanan varsinaisessa merkityksessä, ja sen oppii vain harjoittelemalla.
mrx
Swarovski-kuumeessa

Post by mrx » Mon Sep 06, 2010 4:51

Mä olen ostanut harjoittelukamaa täältä:
http://www.syntheticgems.org

On siellä aitoakin, hintojen halpuudesta en ole varma.
vuokkoha
lasihelmien lumoissa

Post by vuokkoha » Mon Sep 06, 2010 18:37

Tuo cubic circoni tuntuu hyvältä harjoittelukiveltä, löysin aivan ihanan palstan jossa arvuuteltiin raakakiviä, kiitos mikael viitseliäisyydestäsi. Kivikuume sen kun nousee, mahdankohan ehtiä sinne Oulun kupeeseen, Kuivasjärvelle ennen kuumeen puhkeamista. :oops:
vuokkoha
lasihelmien lumoissa

Post by vuokkoha » Mon Sep 06, 2010 19:33

Hiukan lisäystä viime syksyiseen kupruun.Tilasin sivun kuvien perusteella kiviä, maksoin ne etukäteen, ja sen jälkeen täysi hiljaisuus.Kiviä en saanut, rahoja en saanut,firma häviksissä, ei vastauksia yhteydenottoihin.NO, ajattelin , tyhmää sakotettiin,tyhmää rokotettiin.
Olisivat edes lähettäneet jotain kiveä muistuttavaa, tuskin olisin erottanut väärää aidosta. :shock:

En viitsinyt ruveta riitelemään,annoin asian olla.
On muuten ainoa kerta kun nettiostos meni pieleen, ja ostan sentään melkein viikottain milloin mitäkin.
mikael0k

Post by mikael0k » Mon Sep 06, 2010 20:15

vuokkoha wrote:Tuo cubic circoni tuntuu hyvältä harjoittelukiveltä, löysin aivan ihanan palstan jossa arvuuteltiin raakakiviä, kiitos mikael viitseliäisyydestäsi. Kivikuume sen kun nousee, mahdankohan ehtiä sinne Oulun kupeeseen, Kuivasjärvelle ennen kuumeen puhkeamista. :oops:
Ollos hyvä vain... siellä ei vain tainut olla ihan kaikkien kivien kuvat näkyvillä enää. Olen itse hionut ja kerännyt kiviä 16 vuotiaasta lähtien (no joo kerännyt olen jo ihan vaahtosammuttimen kokoisesta lähtien, nyt olen 42 v) ja vielä tulee ostettua ja hiottuakin. Kiviä olen hankkinut lähinnä matkoilta Thaimaasta ja Kiinasta, netistä olen tilannut pääsääntöisesti Thaimaasta. Nyt toimittajani siellä näyttää olevan keskeyttänyt myynnin joksikin aikaa. Uudelleen organisoivat yritystään varmaankin jälleen kerran.
vuokkoha
lasihelmien lumoissa

Post by vuokkoha » Fri Sep 10, 2010 20:16

Cubic cirkoni ja cubic cirkoNIA taisivat nyt mennä iloisesti sekaisin.Kysymys on varmaankin circoniASTA. Mistähän tilaisin, kotimaasta mielellään, kiitos.Viimeisen päälle viilattu alehinta ei ole tärkeintä, vaan että saan sitä mitä tilaankin.En nyt taida uskaltautua pienine ostoksineni härnäämään itseäni ja kuluttamaan kauppiaan aikaa sinne Ouluun.Nyt kotimaisia kauppiaita kehään, kiitos.
Post Reply