Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Clio Beads

Post by Piita » Thu Jan 06, 2011 0:09

Ihan vaan sivusta antaisin Marissalle nyt sellaisen neuvon että jäitä hattuun. Nyt hyökkäät kyllä ylläpitoa ja varsinkin Eowynia vastaan täysin kohtuuttomasti! :shock:
Ylläpidon asia ei ole toimia markkinapoliisina kirppariosastolla, jos joku myy liian kalliilla niin älkää ostako.
Säälipisteitä en puhu mitään mutta nyt olet kyllä kohtuuton oikeesti.

Toisten tai omia henkilökohtaisia elämäntilanteita on ihan turha alkaa verrata ja niillä kilpailla. Eowyn vain toi ilmi että aikaa ei riitä joka osaston valvontaan, siksi ylläpitäjiä on useampia mutta kirpparimyyntien valvonta ja hintapoliisina toiminta on ihan liikaa vaadittu ja typerää suorastaan. Ylläpito ei ole verottajan asemassa eikä kenenkään tarvi olla sille tilivelvollinen ostoistaan tai myynneistään.

Ihan turhaa vetää mukaan yrittäjä joka maksaa myynneistään ja tuomistaan arvonlisäverot ym. Nyt haukut kyllä väärää puuta ja mielestäni rankasti. Niin metsä vastaa kun huudetaan ja Eowynin vastaukset tässä ketjussa ovat olleet asiallisia vaikka minulla olis varmasti jo tuossa tilanteessa palaneet päreet.
Kannattaa ehkä miettiä nyt ja jäähdytellä ennenkuin jatkat tästä aiheesta.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Thu Jan 06, 2011 0:20

Marissa wrote: Toinen korjattava lause olisi ollut: Sinä lipsautit vahingossa GLP:n tukun eteenpäin , et tätä uutta , Clioa. Edelleenkin se on faktaa, voihan olla ettet itsekään sitä ole silloin aikanaan edes huomannut mutta näin se vain on
Äh, juupas-eipäs-juupas-eipäs. Minä tiedän, kuka sen lipsautti, ja se en ollut minä. Toinen meistä tietää, toinen luulee. Valitettavasti sinä olet se jälkimmäinen. Mutta mitä väliä.

Ja ei, en ole huomannut että alle 70 sentin nauhaa myytäisiin Kirpputorilla melkein kuudella eurolla. En vain ole jaksanut kytätä ihmisten hinnoittelua. Jos haluat, että asialle tehdään jotain, lakkaa esittämästä epämääräisiä syytöksiä ja kerro ylläpidolle / modeille tarkemmin, mistä on kyse. Muussa tapauksessa en näe mitään järkeä jatkaa tämän asian jauhamista.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Kerttu

Post by Kerttu » Thu Jan 06, 2011 0:45

Piitan kommenttiin tahtois klikata "TYKKÄÄ".

Joo ei täällä mitään tarhatätejä ole, ja ottaen huomioon foorumin jäsenten kohtuu korkean keski-iän, niin ei pitäis olla sellaisille tarvettakaan. IMHO ylläpito tekee täällä varsin mallikasta työtä, ja todellakin Eowynilla on varmasti tarpeeksi vastuuta tästä foorumista jo ilman kirpputorin kyttäämistäkin. Ihan mielenkiinnosta: Jos menet sunnuntaina paikalliselle kirppikselle ja siellä paikallinen mummo pyytää villavanttuistaan mielestäsi liian korkeaa hintaa, niin reklamoitko asiasta paikallisen kirppistilan omistajaa..? Tai menetkö mahdollisesti nillittämään muille paikallisen kirppiksen asiakkaille?

Käsittääkseni kaikilla on oikeus pyytää myymistään artikkeleista ihan mitä lystäävät, ne sitten maksavat jotka haluavat. Uskon, että aloittelijankin on vallan vaivatonta selvittää halutessaan tuotteiden yleinen hintataso ihan vaikka kurkkaamalla parin kaupan sivut. Sattuuhan tuota tuolla oikeassakin elämässä, aina välillä huomaa, että jonkun jutun olisikin saanut edullisemmin jostain toisaalta. Vertailu, neuvottelu ja tuotetietojen tarkistaminen ovat ihan normaaleja toimenpiteitä kaupassa kuin kaupassa, jos hinta tai vaikka artikkelin alkuperä mietityttää.

Pitää muistaa myös, että monilla aloittelijalla ja pidempäänkin harrastaneella on mahdollisuus ostaa kirppikseltä yksittäisiä tuotteita tiettyyn tarpeeseen, tai sellaisia juttuja, joita ei välttämättä suomalaisista kaupoista löydy ja joiden tilaaminen ulkomailta voi olla joillekin jopa mahdotonta. Kun muita foorumilaisia aletaan syyttelemään "räikeästä kusettamisesta", niin olisi tosiaan syytä tarjota myös jotain faktaa väitteen tueksi, jollet sitten todella halua olla muuten vain vittupää.

Eikä tuossa Eowynin ratkaisuehdotuksessa ole mitään lapsellista - kukapa ihan oikeasti jaksaisi vuodesta toiseen ottaa vastaan perusteettomia syytöksiä ja setviä milloin mitäkin salaliittoteorioita?

Että hyvää uuttavuotta nyt sit vaan.
Karneoli

Post by Karneoli » Thu Jan 06, 2011 8:32

Minuakin kyllä kiinnostaisi että kenestäköhän tässä on tällä kertaa kyse? Jos se asia nyt jotakuta niin paljon kaivaa niin laittaa sitten hyvänen aika suoraan sen nimen vaan tähän ketjuun, niin ko. henkilö saa sitten pitää oman "puolustuspuheen vuoronsa", eikä tämä taas mene sellaiseksi "ketäköhän ne tarkoittaa? varmuuden vuoksi ei luoteta kehenkään"-tilanteeksi. Vaikka...onhan se toisealta jonkinlainen ennätys, että pari kuukautta meni ennenkuin tämä sama keskustelu aloitettiin TAAS alusta.
adatodesing.blogspot.com
Päkä
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Päkä » Thu Jan 06, 2011 10:26

Olen nyt lukenut ketjua läpi eka sivulta alkaen, ja edelleen epäselväksi jäi, mistä oikein pohjimmiltaan on kyse.
Itse olen kirpparilla myynyt ylimääräisiä helmiä.
Hintoihin olen laskenut todelliset postikulut, eli myynyt sillä hinnalla, mitä helmet ovat minulle maksaneet, usein myös alle sen. Sama hinnoitteluperiaate on mielestäni ollut muillakin.
Tuskin näistä kirpparimyynneistä on kellekään mitään "voittoa" jäänyt.
Olen myös ostanut muilta helmiä, joiden tiedän olevan tilattu noista em. tukuista. Ja aina olen pitänyt oikeudenmukaisena, että myyjä saa myös tilauskulujaan katettua.

Marissa otti tuossa edellisessä viestissään esimerkiksi tuon Vuorikristallikuution 8mm.
Se siis viittaa suoraan minun kirppari-ilmoitukseen.
Kerropa Marissa nyt faktatietoa, mikä kotimainen helmikauppa myy tuota samaa (A-luokkaista) nauhaa hintaan 4,80 euroa/nauha.
Itse en ainakaan mistään kaupasta ole sitä siihen hintaan löytänyt.
Voihan se olla, että muutkin myy alle ostohintojen (niinkuin itsekin usein olen tehnyt)
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa

Post by HelmiElina » Thu Jan 06, 2011 10:35

Huih, mä näin viime yönä jo painajaisia foorumin sulkemisesta :shock: Mulla on helmetti koko päivän auki, ihan siitä syystä, että oon haukkana kattomassa aina, mitä kirpparille tulee myyntiin (mun lapset 3v ja 5kk on ihan tottunu siihen, että äidillä pyörii helmet ihan joka hetki mielessä :D ). Mä oon useaan otteeseen kyselly ihmisiltä, että mistä kannattais tilata halvalla, helpolla ja hyvää tavaraa, mutta ihmeen vähän oon saanu vastauksia. Siis, ymmärsinkö oikein, että täällä on tarkotuksella pimitetty jotain hyviä ostopaikkoja??

Oon yrittäny ettiä googlen kautta, selata hakuammunnalla tuolta ulkomaankauppaosiosta, mutta eipä tuota cliobeadiakaan siellä ollut (eli puuttuuko sieltä nyt ne hyvät kauppapaikat?). Olen sit tyytyny ostamaan helmiä kotimaisilta kauppiailta, ebaystä ja kirpparilta sitä mitä olen ehtinyt. Viime viikolla sain ostettua täältä kirpparilta yhden iki-ihanan nauhan ja kysäisin ostajalta mistä noita saa enemmän ja sieltä kautta tutustuin cliobeadsiin. Tässä törmäsin tähän hinnoitteluun, kun samainen ostamani nauha maksoi clio beadsilla alle puolet myyjän hinnasta. Myyjän hinta ei mielestäni kuitenkaan ollut kohtuuton, kun ajattelee postikuluja sun muuta vaivaa, mikä tilaamisesta tulee, joten mielelläni maksan tuon hinnan, kun en nyt kerran itse saa tilausta sinne Cliolle.
Kimppoihin vois tietysti lähteä, mut jotenki on tullu sellanen tunne, että kimppojen vetäjät on niin kiireisiä, ettei tällaisen ensikertalaisen kyselyt oo tervetulleita. Mut tää on vaan mutua. Säännöt tosin on usean kimpan alussa selostettu, mut tällaselle alottelijalle ne on täyttä hepreaa kaikkine lyhenteineen sun muineen. Ehkä mä vielä joskus rohkaistun ja osallistun, mene ja tiedä.

Mut nyt täytyy sanoa muutama puolustuksen sana kaikille teille helmettiläisille :nod: Täällä on ollu tosi avuliasta porukkaa, kun on vaan jaksanu kysellä asioista. Tosi moni on auttanu monessa asiassa, mikä mulle on ollu epäselvää. Erään kerran kohtasin jopa pyyteetöntä hyväntekeväisyyttä, kun eräs helmettiläinen lähetti mulle kilon verran omia, ylimääräisiä helmiään. Sillon tuli oikeesti tippa linssiin. Älkää nyt herran tähden ruvetko sulkemaan tätä foorumia! :shake:
-HelmiElina-
Marissa

Post by Marissa » Thu Jan 06, 2011 11:28

Huomenta. Tämähän näyttää menevän jo uskomattoman törkeäksi (Ja nyt HelmiElina hyppää tän yli)
Kaikista lukijoista tänne tulee sitten muka hölmönä kyselemään kaksi pahinta ammattikirppismyyjää. Kyllähän te sen itse nyt tiedättem Karneoli ja Päkä, kuinka paljon te olette jo pidemmän aikaa tehneet voittoa kusettamalla hyväuskosia hölmöjä! Jokainen SIIS JOKAINEN tukusta ostanut tietää kuinka paljon te vedätte välistä. Tässä samaisessa ketjussahan taisit Päkä kertoa tilanneesi 7 kiloa juuri tukmusta(korjaa jos olen vääärässä en mene nyt tarkistamaan) ja nyt myyt niitä ylihintaan , tai nykyään Suomen hintatason mukaan , tämän ketjun ilmitulon jälkeen oilet selkeästi pudottanut hintojasi.
Tässä ihan sitä pyydettyä faktaa: fasetoitu a luokkainen fluoriitti 8mm tukussa 2.99 DOLLARIA huom, myyt hintaan 6.50, myynnissä useampi nauha.
Harma akaatti 8 mm on sinulla myynnissä 5.90, tukkuhinta 10 mm eli isommalle on 2.99DOLLARIA
vuorikristalli on tosiaan myynnissä suomalaisella helmikauppiaalla , eikä KUKAAN leipänsä ansaitseva myy alihintaan, vielä vähemmän olet sinä myynyt tukuista ostettuja helmiä(HUOM puhun nyt tukuista ostetuista) , tässä kohtaa on todella munatonta alkaa valehtelemaa. Tukusta ostaneet tietää tasan tarkkaan kaikki kulut, ja nyt nuo sinun tämänkertaisetkin ostokset on laskettu isomman oletetun kilomäärän mukaan ja silti sinulle jää aikas mukavasti käteen....sen lisäksi tietenkin, että katoita kaikki omat helmet tuolla tavoin.
Laitetaanko lisää tukkuhintoja?? musta kivi, matta 8mm, tukkuhinta nauhalle 0.68d sinä myyt ulos 2,90e 5nauhaa, 4mm mustakivi tukussa 0,47d sinä myyt ulos 2.20e 6 nauhaa
-huurrettu ruusukvartsi 8mm tukussa 1.40d sinä myyt ulos 3.90e myynnissä 4 nauhaa.
-makeanvedenhelmet ostohinnat 0.94d nauha, sinä myyty ulos 3,50e nauha-
jatkanko? Hinnat on tosiaan nykyään Suomen AMMATTIMYYJIEN hintatasoa, aivan älytöntä luulla että ihmiset uskoo, kun sanot myyväsi alle ostohintojen!! Että kehtaatkin!

Ja karneoli ei ole todellakaan yhtään sen puhtoisempi! Nyt vain ovelasti olet poistanut nopeasti kuvat, mutta esim juuri äskeittäin myit akaattirondellia , jotka pääsääntäisesti ovat 2.20 D ostohinta tukussa ja myyt YSTÄVÄLLISEEN ja avuliaaseen hintaan 7 e nauha....Kaikista inhottavinta on se, kuinka esität avuliasta helmiystävää, jolla on maine kaikkien kaverina ja samaan aikaa kusetat suoraan linssiin näitä "ystäviä". Eikö yhtään hävetä? Ja niiin makeanvedenhelmat siis samaa hintaluokkaa, ostohinnat 0.98d-1.50d j myyt hintaan 7e.

Jaa että huutelen täällä huutomerkein ja kovin sanoin? Kyllä mutta minulla on siihen varaa, koska edelleen TIEDÄN olevani oikeassa kuten tekin , jotka olette kusettaneet tiedätte minun olevan oikeassa. Toivoin todella, että silloin kun tämäkin ketju tuli ensimmäisen kerran esille ja minä aloin selvittämään mitä oikeasti on tapahtunut(ei muuten ollut vaikeeta, kymmenet ja kymmenet ihmiset tietävät mitä täällä on touhuttu jo kauan) niin olisin toivonut,m että olisitte lopettaneet tämän kusetuksen:( Muutama viikko olikin hiljasta mutta se taisikin johtua siitä ettei tukkupaketit olleet tulleet? Silloin kun tämä ketju tuli, ihmettelin kun minun hyvää hyvyyttänbi laittama varoitus tukusta tuli( edelleen se huono kokemus ei ole hyväksi muuttunut ja käytän muita tukkuja nykyään jos tukusta ostan joskus) niin ihmettelin miksi minut leimattiin paskapääksi ja alettiin levittämäänb yyveenä muille minusta inhottavia juttuja, jotka ei pidä paikkaansa. NYT ymmärrän, että ne älähtää joihin kalikka kalahtaa. Kuten myös tässä ketjussa, nopeesti ovat kommentoimassa ne joihin kalahtaa!

Eowynille vielä: Ensimmäiset asiat. jotka minulle esimieskoulutuksessa aikanaan opetettiin, oli "Johtajan tärkein kyky on delegointikyky" joten jos et pystykykene niin mikset delegoi työtäsi eteenpäin, täällä on monta tunnollista ihmistä, jotka voisi toimia modena kun sinulla on elämässä ruuhkavuodet. Ja moni näistä sinun liskäksi tietää ne tukkuhinnat ja voisi puuttua kusetukseen.
Kuitti*
Marissa

Post by Marissa » Thu Jan 06, 2011 11:34

Piita wrote:Ihan vaan sivusta antaisin Marissalle nyt sellaisen neuvon että jäitä hattuun. Nyt hyökkäät kyllä ylläpitoa ja varsinkin Eowynia vastaan täysin kohtuuttomasti! :shock:
Ylläpidon asia ei ole toimia markkinapoliisina kirppariosastolla, jos joku myy liian kalliilla niin älkää ostako.
Säälipisteitä en puhu mitään mutta nyt olet kyllä kohtuuton oikeesti.

Toisten tai omia henkilökohtaisia elämäntilanteita on ihan turha alkaa verrata ja niillä kilpailla. Eowyn vain toi ilmi että aikaa ei riitä joka osaston valvontaan, siksi ylläpitäjiä on useampia mutta kirpparimyyntien valvonta ja hintapoliisina toiminta on ihan liikaa vaadittu ja typerää suorastaan. Ylläpito ei ole verottajan asemassa eikä kenenkään tarvi olla sille tilivelvollinen ostoistaan tai myynneistään.

Ihan turhaa vetää mukaan yrittäjä joka maksaa myynneistään ja tuomistaan arvonlisäverot ym. Nyt haukut kyllä väärää puuta ja mielestäni rankasti. Niin metsä vastaa kun huudetaan ja Eowynin vastaukset tässä ketjussa ovat olleet asiallisia vaikka minulla olis varmasti jo tuossa tilanteessa palaneet päreet.
Kannattaa ehkä miettiä nyt ja jäähdytellä ennenkuin jatkat tästä aiheesta.
Piita hyvä, kun et asiasta oikeasti tiedä niin ehkä kannattaisi olla hiljaa? En todeĺlakaan hyökkää ketään vastaan ja jos tarkkaan liuet minun ensimmäiset viestit niin varmasti huomaatkin sen? Lisäksi kannattaa lukea tuo minun viimeisin kirjoitus TODELLA rauhallisesti ja moneen kertaam, eikös?
Eikä ystävä hyvä, minun tarvitse laittaa yhtään jäitä hattuun.olen täysin rauhallinen ja asiallinen koko ajan, Ja jos oikein tarkkaan luet, huomaat, etten minä aloittanut puhumista henkilökohtaisesta elämästä, päinvastoin kommentoin vastaukseen, että voisinhan minäkin ratsastaa säälipisteillä mutten sitä tee.
Lisäksi huomattauttaisin, että ylläpito(siis nyt ainakin osa siitä) on ollut tietoinen esim Karneolin ylihinnoista jo silloin aiemmin ja se asia kuitattiin sillä ettei saa Karneolia kiusata...
Ja homma sai jatkua vaan , myyjiä ilmestyi vaan lisää.

Minä YRITÄN puhua asiasta, jha siihen vedetään henkilökohtasestuuset mukaan, aika turhauttavaa

Ja muoks muoks. Jäänyt taas muutama kommentti huomaamatta, pahoitteluni niistä, etten heti vastannut.
Kun aloin kirjoiuttamaan näitä asioita, minulle oli hyvin tiedossa , kuinka tässä tulee käymään, Minusta tehdään entistä paskempi ja kusipäisempi, ja ne , jotka tuntevat toisensa esim henkilökohtaisesti, puolustavat tietysti toisiaan.
Sitten esimerkki: Kun jossain "oikeella" kirppiksella alkaa olemaan jatkuvasti ammattimyyjiä, asiaan puututaan tai sitten asia ilmoitetaan ja hyväksytään, -tässä osiossa kirppista myy ne ns. ammattimyyjät ja vierailijat täällä- mutta kukaan kirppiksenpitäjä ei esitä tietämätäntä useammam vuoden ajan.
Harvinaisen helppoa on moderaattoreiden viimeistään siinä vaiheessa kun viestejä poistaa, niin katsoa, jaahas, tää on taas myynyt tukkuhelmiä....
Ei vaadi paljoa, turha väittää muuta.
Edellenkään , multa ei mene yöunet tästä, kun tiedän, en luule. Alunperin yksi helmikauppias myi tietylle porukalle tukkuhintaan tiskin alta ja Eowyn kuului tähän porukkaanm sitten Eowyn vahingossa(koska kiistää asian) lipsautti GLP:n tukun eteenpäin ja on koko ajan sallinut ylihinnoittelun. Joo forumin perustaja voi tehdä ihan mitä vain, se on eriasia onko se moraalisesti kovinkaan oikein. Noh, kieroudella tämä maailma pyörii, enkä minä sitä yksin voi muuttaa. Riittää kun itse voi hyvällä omallatunnolla katsoa peiliin.
Pahoittelut kirjoítusvirheistä, tiedän , että yhdyssanavirheet ja huono kirjoitustyyli kielii normaalisti sivistömättömyydestä, nyt vain joudun olemaan miniläppärillä toistaiseksi, ja tässä tulee virheitä, mkoska näppäismistä ulkomaalainen.
Päkä
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Päkä » Thu Jan 06, 2011 12:11

Mistähän sinä Marissa nuo "fakta"tietosi olet saanut :?:
Fasetoitujen Fluoriittien tilaushinnat voi ihan jokainen tarkistaa ostopaikasta;
Goldenlakepearls, tuotenumero SL19735 (8mm hinta 6,15 ja 10mm 6,52)
Noihin kun laskee alvit ja postikulut, niin ei varmasti ole voittoa (tai sitten on minun laskutaidoissa vika)

Makeanveden nauhoja en koskaan ole ostanut mainitsemaasi hintaan 0,94, tuossa ketjussa esim. harmaan makeanvedenhelmien
tukkuhinta on 1,88 dollaria (+alv+postikulut)
Lisäys; piti vielä kaivaa tilauslista esille. Punertavat makeanvedenhelmet Goldenlakepearls tuote PL0855, hinta 2,70 dollaria (+alv+postikulut)

Ja kerro nyt toki viimeinkin se kotimainen kauppa, joka myy samaa A-laatuista vuorikristallia 8mm kuutio hintaan 4,80 nauha.
(tilaan sieltä varmasti, jos hinta on tuo mainitsemasi)
KiVir
hamstraa hopeahelmiä

Post by KiVir » Thu Jan 06, 2011 13:27

Eiköhän jokainen meistä osaa tehdä ihan itse omat ostopäätöksensä siitä mitä on valmis maksamaan mistäkin. Miulle tuo kirppariosio on iso "aarrearkku" jonka näen minun "mahdollisuutena", koska en tilaa sellaisista maista joista menee järkyt postikulut, tullit, lellit ja vellit tai mitä ne nyt on, vaikka ilmaiseksi kivet saisi. (Englanti ainoa maa tästä syystä, mistä olen tilannut Suomen lisäksi.) Hyvä vain, että toiset tekevät sen puolestani. Voihan olla että jään paljosta paitsi, mutta näillä mennään. Aivan sama onko ostamissani tuotteissa katetta tai ei, mitä kirpparilta olen ostanut. Pääasia on, että minä helmeilijänä olen tyytyväinen ostoksiini ja tulen jatkossakin täältä tilaamaan. Ja ei, En tunne ketään täältä henkilökohtaisesti. Tämä on vain tälläisen tavallisen tallaajan ajatus tähän keskusteluun. (Jatkossa en tähän ketjuun kommentoi.)
Last edited by KiVir on Thu Jan 06, 2011 13:41, edited 1 time in total.
DIS
löytänyt aidot helmet

Post by DIS » Thu Jan 06, 2011 13:41

Samaa mieltä KiVirin kanssa. Tukuista en tilaa, joten ihan sama mulle mitä ne siellä maksaa. Se joka ne on sieltä tilannut on kuitenkin nähnyt vaivaa ja aikaa ne tilatessaan. Jos ja kun kirpparille tulee minua miellyttävää tavaraa, niin ostan sen mikäli budjettini sallii! Eli se kirppariosasto on todellinen aarrearkku minulle, pieniä eriä kohtuuhintaan!
- dis -
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Jan 06, 2011 13:47

Marissa wrote: Edellenkään , multa ei mene yöunet tästä, kun tiedän, en luule. Alunperin yksi helmikauppias myi tietylle porukalle tukkuhintaan tiskin alta ja Eowyn kuului tähän porukkaanm sitten Eowyn vahingossa(koska kiistää asian) lipsautti GLP:n tukun eteenpäin ja on koko ajan sallinut ylihinnoittelun. Joo forumin perustaja voi tehdä ihan mitä vain, se on eriasia onko se moraalisesti kovinkaan oikein.
Minä en tiedä MISTÄ sinä tietosi saat, mutta voin kyllä ihan 100% varmasti sanoa, että tuo on paskapuhetta. Minä todellakin tiedän, kuka alun perin tuon paikan löysi, ja kenen sähköpostista (tai jostain) se lähti eteenpäin, koska (kyllä, minäkin) sain tietää siitä sitä kautta ja minulle kyllä kerrottiin, että kyseinen ihminen oli ilmeisesti sen vahingossa eteenpäin lipsauttanut. Ja se en ollut minä. Mutta sillä ei tosiaan ole tässä vaiheessa mitään väliä, mistä tuo paikka tuli ja kenen kautta, minua vain vituttaa ihan suunnattomasti, että sinä syyttelet minua asioista, joita en ole tehnyt, ja väität vielä vuorenvarmaksi tietojasi.

Ja "on koko ajan sallinut ylihinnoittelun"? Huoh. Miten minä saan taottua päähäsi, että en kerta kaikkiaan ehdi kytätä kaikkien ilmoituksia, sen jälkeen etsiä tukuista kuka on mitäkin milläkin hinnalla ostanut jne? Mitäpä jos keskittyisit omaan moraaliisi ja jättäsit minun moraalini minun huolekseni.

Ainoa kerta kun tätä on edes ohimennen puitu aiemmin päätyi muun muassa ylläpidon toivomukseen, että lopetettaisi yhden foorumilaisen järjestelmällinen vainoaminen. Siinä vaiheessa kun oikeasti isompi porukka kyttää koko ajan yhden tekemisiä ja varoittaa johdonmukaisesti kaikkia uusia tyyppejä tästä ihmisestä ja syyttävät huijariksi, on tilanteeseen pakko puuttua. Karneoli ei ole minun "suosikkini" enkä edes sen kummemmin tunne häntä, mutta tuossa tilanteessa mentiin niin överiksi että se oli aivan älytöntä.

Mutta eipä tästä tällä haavaa enempää.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Pänisteri

Post by Pänisteri » Thu Jan 06, 2011 14:05

Itse olen koruja tehnyt todella pitkään, ja ostanut helmiäni sieltä sun täältä, kotimaasta ja ulkomailta, vähittäiskaupasta, yksityisiltä ja tukuista. Tiedän tasan tarkkaan mikä on helmien päivän hinta missäkin, joten jos ja kun kirppariltakin helmiä ostan, tiedän takuulla tuotteen arvon. Joitakin tietäisin saavani halvemmalla itse tilaamalla, mutta joskus ei maksa vaivaa/aikaa, ja joskus vain tekee jotain mieli, mitä ei ole itse huomannut ostaa :D . Minulle ei ainakaan kukaan ole väittänyt myyvänsä erityisen halvalla tai valehdellut muutenkaan, sitä en tietysti hyväksyisi.

En tunne täältä ketään henkilökohtaisesti, enkä edes ole kovinkaan aktiivinen vaikka rekisteröityneenä olenkin aika kauan ollut. Luottaisin aika pitkälle jokaisen omaan harkintakykyyn kirppariosastollakin, lienee aika harva täällä alaikäinen tai holhouksen alainen :nod: :lol: ?
Harrastukset on väärät jos ei kaikki rahat mene...
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa

Post by HelmiElina » Thu Jan 06, 2011 14:27

Ongelmia tämä "ylihinnoittelu" (jos siis sellaista nyt on?) tuottaa luultavasti lähinnä meille vasta-alkajille, joilla ei ole haisuakaan kivilaatujen keskinäisestä arvojärjestyksestä tai maailmanhinnasta (mistä sellaisen saa edes selville :???: ). Itse perustan harkintakykyni kirppisostoksissa kivinauhan kauneuteen -"voinko maksaa näin kauniista kivinauhasta 7e vai onko se budjetilleni liikaa?"- tietämättä ollenkaan, meneekö metsään kiven oikean arvon suhteen. Onneksi -ainakin minä- olen ilmeisesti ollut autuaan tietämätön siitä, että olen maksanut "liikaa" ja ollut pelkästään onnellinen ihanista helmistä :love:
-HelmiElina-
anzu

Post by anzu » Thu Jan 06, 2011 14:38

Monta monta monta vuotta sitten, ostin näitä helmiä: http://www.firemountaingems.com/details ... =H209564GB tuolta kirppikseltä, niin meinasha se pistää pikkusen harmittaa. Ku niiden hinta täällä oli 4€ / nauha ja kuitenki FMG:llä on 2 nauhaa, 1.53$, jos pinkeillä hinnoilla on kimpassa tilannu, joka on aika todennäköistä.. Kaikkien kulujen suhteen, varmaan tulee maksaa n.4€ / nauhaa. Jos ees sitä, niin yhestä paketista tekee sitte puolet voittoa, jos ei enemmänki..

Että jokainen voi sitte miettii sisällä syvimmissä, että jos tuolleen myy niitä YLIMÄÄRÄSIÄ harrastajana ja vielä iliman veronmaksua! Niin onko se enää reilua, ottamatta kantaa yhtää edellisiin väitteisiin kyseisessä ketjussa..
-anzu
Locked