Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
kompiainen
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Clio Beads

Post by kompiainen » Thu Jan 06, 2011 15:45

Aika moni jo tähän kirjoittelikin, mutta sanonpa vielä mielipiteeni.

Tarvitsen muutaman nauhan jotain helmeä. Suomen helmikaupoista ei kyseistä tuotetta löydy tai sen hinta on ihan mahdoton. Kirppikseltä satuu löytymään sopiva. Kirppismyyjä pääsee omistaan eroon saa voittoa 1-2 euroa/nauha ja minä saa nauhan helposti ja nopeasti, ilman että minun täytyy tilata monella sadalla eurolla jostain hevonkuusesta tukusta. Win-win-tilanne. Mä säästän todennäköisesti törkeästi aikaa ja vaivaa, joka on mulle paljon paljon arvokkaampaa kuin se muutama euro.

Aloittelijana maksoin ihan liikaa Tiimarin helmistä. Paremmasta en tiennyt ja luulin, että ne on ihan hyviä hintaansa nähden, mutta jos helmien koko vaihtelee niin paljon, ettei niiitä voi töihinsä käyttää ja värinkestokin on huono, niin minusta niiden helmien hinta oli ihan liian kallis. Edelleenkin mulla makaa käyttömättömänä muutamia alkuaikojen kivihelmiostoksia, roskiin ei viitsi laittaa, nuuka kun olen, mutta kun laatu on roskislaatua. Mutta olihan ne halpoja...

Muistuttaisin samaa kuin Muikkunen tuolla aikaisemmin. Helmien laadullakin on eroa. Beadsonsale voi olla kallis, mutta omat etunsa siinäkin kaupassa on. Valikoima, laatu, nopeus, kaupan selkeys, tottumus, mukavuus jne.

Lisäksi ihmettelen tätä kohua. Eikö näiden tukkujen pitänyt olla kamalia ryöstöpaikkoja, joista kenenkään ei kannattanut tilata mitään ja nyt sitten kadehditaan toisten mahdollisesti tekemiä voittoja... Onko sillä väliä kuka tukun lipsautti ja milloin? Jokainen googlea käyttävä löytää ihan varmasti helmitukkuja, jos vaan jaksaa ja kiinnostaa etsiä.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Mimme

Post by Mimme » Thu Jan 06, 2011 16:00

Sen enempää ottamatta kantaa mikä tukku on kallis tai halpa, sanonpahan vaan että jos joku kokee Helmetin kirppiksen hinnat kalliiksi, niin eipä ole pakko ostaa.
Pape

Post by Pape » Thu Jan 06, 2011 16:03

Joo ja kirpputorin nimeksi ylijäämävarasto, jos kirpputori luetaan tosiaankin niin kirjaimellisesti.
Aadia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Aadia » Thu Jan 06, 2011 16:07

Mä sanoin et on hiljentyny. Ja seison sanojeni takana. Taas meni mun mielestäni vähän se asia hukkaan. Mut se on mun mielestäni. Eihän täällä nyt "isoille" kukaa muka uskalla sanoa vastaan. Mielistely on helmettiä. Ja keskustelut menee tyyliin mä lopetan, mä ajattelen sä et ajattele, mä teen oikein kuka vai kaikki tekee väärin, kaikki muut emmää, selostus selostus selvitys laskelma selostus... Kun oon aivan varma et juurikin saivartelijat tietää mistä on kyse. Suoraan ei puhuta koska niitä "täällä ei sanota nimiä ettei tule tiesmitäsyytteitä" (hah!) komennuksia on muistissa.
Emmääviitti. Ja mitäs siitä. Tuun taas parin kk:n pääst kurkistaa ni sama jatkuu jossain toisaalla, joku yrittää ottaa kissan pöydälle ja eowyn kertoo ettei se ole kissa ollenkaan vaan kissamainen otus ja sit muut ihastelee et voi että, olipa fiksusti sanottu, ja ihan totta, eihän se nyt kissa ole ku se on ihan jotain muuta ku on rotuaki ja vaa maatiais-kissat on kissoja ja kuka uskalsi sanoa ja mitä ja miksi ja tulkaa esiin.
Oikeastaan erittäin huvittavaa ku kattoo ton juonen kulun, vaikkakin itseään toistavaa. Eli sittenki tylsää.

muoks kirjotusvirhiät :twisted:
nii ja reps ei ole pakko roikkua - huutoa :lol: - ei kai? Eikö? Viiiitsiiit, nyt helpotti. Kiitos. Mä olinki ihmetelly et miten voidaa pakottaa mut ei siis olekkaa pakko, huuuh.
Eiks olekki helppoo, mennä viereistä polkua :wink:
Last edited by Aadia on Thu Jan 06, 2011 16:21, edited 1 time in total.
Image Image
ooHoo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by ooHoo » Thu Jan 06, 2011 16:10

:wtg: Pape! Helmettiläisten ylijäämävarasto, siinähän se!

joku myy ja halukkaat ostaa; mitä :grrr: valittamista siinä muilla on???
-Jos itse tuntee tulleensa kusetetuksi, ottaa yhteyttä myyjään yksärillä eikä ala täällä valittamaan, nih!

JA EIPÄ TÄÄLLÄ OLE PAKKO KENENKÄÄN ROIKKUA?
Last edited by ooHoo on Thu Jan 06, 2011 16:14, edited 1 time in total.
"...äitin ja iskän aivot toimii oikialla juualla, mutta minunpa aivot toimii sipseillä ja kajkeilla...!
mps

Post by mps » Thu Jan 06, 2011 16:13

Saano ylinopeutta ajaa, jos kukaan ei näe?
Mari
Siiri
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Siiri » Thu Jan 06, 2011 16:29

Mielenkiintoinen keskustelu, mutta muutama pointti tässä jää nyt vähälle huomiolle. Ei kai kukaan asetakaan kyseenalaiseksi sitä että myy omia, ylimääräisiä helmiään vaikka pienellä voitolla. On tietysti helpompi kompata kaveria ja siirtää keskustelu "aidasta seipäisiin".Marissa tässä vaan saa turhaan lokaa niskaansa kun uskaltaa nostaa kissan pöydälle.Ja tietysti oman mielipiteensä voi tuoda julki monella tavalla. Vahvin reaktio kai tullutkin asianosaisilta 8) Kysymyshän on lähinnä siitä, että lähes ammattimaisesti myydään tukkumääriä todella useasti. Jokainen harrastuspohjalta koruja tekevä tietää ettei 7kg helmimääriä kovin nopeasti työstetä jolloin kyseiset tilausmäärät on tarkoituskin myydä eteenpäin veroja yms. maksamatta.Eniten ihmettelen laillisten myyjien/ammatinharjoittajien asennetta. Teidän leipäännehän tässä syödään.Itse olen seurannut palstaa kolmisen vuotta, viime vuonna enää satunnaisesti. Alussa Helmetistä olikin hyötyä, viime vuonna ei enää. Harvoin täältä saa mitään uutta vinkkiä ostopaikoista, mielelläni minäkin uusista halvoista tukuista kuulisin :)
Ja omat oppirahat on tullut maksettua kirpparilla minunkin. Toinen kiinnostava seika on kehua palstalla uutta helmikauppaa ja esim. sen kaupanpäälisiä (muutama siemenhelmi).Ei kovin pitkälle kanna ,asiakassuhde loppuu alkuunsa.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Jan 06, 2011 16:29

"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
mps

Post by mps » Thu Jan 06, 2011 16:35

Mua ihmetyttää myöskin etteivät "oikeat" myyjät älähdä! Mulla on oma teoriani kyllä tähänkin ja tavallaan ymmärränkin. Suomi nyt vaan on liian pieni maa...
Mari
Suntsa

Post by Suntsa » Thu Jan 06, 2011 17:00

Suntsa wrote:
Minua ei kauheasti kiinnosta, kuinka paljon joku saa voittoa. Jos joku viitsii noita satseja tilailla posti- ym. kuluineen ja myydä ja postitella, niin se suotakoon hänelle. Ja kuten sanottu, jokainen toki saa ostaa mitä tahtoo, millä hinnalla tahtoo. Jos olisin yrittäjä, minua se ehkä vähän haittaisi, mutta yrittäjät ovat siinä kurjassa asemassa, että he eivät voi kauheasti ruveta ”rettelöimään”! On oltava ystävällinen ja nieltävä kaikenlaista, jotta ei menetä kasvojaan (eikä asiakkaitaan). Se onko sitten moraalisesti oikein tehdä tällaista laajempimittaista ”ylimääräisten” helmien myyntiä, on jo toinen juttu. Miettiköön jokainen tykönään.
mps wrote:Mua ihmetyttää myöskin etteivät "oikeat" myyjät älähdä! Mulla on oma teoriani kyllä tähänkin ja tavallaan ymmärränkin. Suomi nyt vaan on liian pieni maa...
Niin hassua kyllä, mutta koitin omaa "teoriaani" lieväsanaisesti tuolla jo kaupitella. :D Siis tässä kritiikissä ei ole kärki siinä, ottaako ylihinnoittelu päähän vai ei, vaan juurikin noissa reilunpuoleisissa tukkuostosmyynneissä kirpparilla.
Suntsa

Post by Suntsa » Thu Jan 06, 2011 17:02

Ja lisättääköön tähän vielä, että minähän en nyt ole mitään mieltä. :roll:
Aadia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Aadia » Thu Jan 06, 2011 17:26

Niin, kun rauhottu saivartelut ja tuli asiaa ni mäkin nyt vielä karran sanon sen asian. Et jos neitiX tilaa tukusta 10 nauhaa 3e nauha, kuluineen lopulline hinta 5e nauha, ja sit myy kirppiksellä 6-7e nauha ni se todella hienoa. Mutta se ei ole enää hienoa kun hinta onkin 12e. NeitiX saa näin itse nauhasta ilmaiseksi plus vielä ekstraa ja kiitosta kun on omistaan viitsinyt myydä. Kun ostaja sattuu olemaan uusi harrastaja niin sivusta seuraavalle tulee kurja mieli, ei me kaikki olla tollasia. Ja tekis mieli sanoa et voi sinä uusi, ihan suomalaisesta helmikaupasta saat ton saman nauhan halvemmalla. Oikealta yrittäjältä.
Mä oon pahoillani et toistan, oon varma et kaikki tajuaa pointin, mut jos kuitenki se tulis esiin taas.

Ja totta, yrittäjät ei voi sanoa mitään, ainakaan pahaa. Olis aika kaameeta kyl ku joutuis kattoon vierest miten oma leipä menee... Hui. Vähä ku koruja tekevä yrittäjä näkis torilla harrastajan joka myis hopeista kuningasketjua vitosen tekopalkalla. Tai en mä osaa verrata oikein ku en tee tätä työkseni. Mut taas, varmasti pointti selvä.

Toki hiljaisuuksiakin voi lukea, ihan ylipäätäänkin siis.
Ja jos mäkin nyt voisin jo olla hiljaa :)
(miks ees oon äänes? siks ku pidin helmetistä aika lujaa kun tänne joskus tulin. en enää. mut toivoisin et olis jotain paluuta.)
Image Image
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Jan 06, 2011 17:57

Voin tunnusta (jos nyt on edes tarvis), että minä varoittelin uudempia aikanaan yv:llä juuri tällaisista tapauksista, joista Aadia edellisen viestinsä alussa kertoo. Tämä johtui siitä, että itse olin maksanut aivan törkeesti liikaa harrastuksen alussa kirpparilta ostamistani kivistä. Ehkä olin tyhmä kun en osannut ulkomailta hintoja etsiä vaan vertasin silloin Villihelmen hintoihin (joka oli ainoa kauppa, josta olin tilannut jotain). Puhutaan siis hinnoista n. 20 senttiä per 4mm kivihelmi. Hitostihan tuo harmitti kun ekaan FMG:n kimppaan pääsin ja huomasin, että vastaavat "oikeesti" maksaa n. 2 euroa/nauha (n. 100 kpl helmiä). Luulin tekeväni hyvän työn kun varoitin, koska itse olisin toivonut jonkun varoittavan tai informoivan, että ko. tavaraa saa halvemmallakin. Nyt joku taas älähtää, että jos maksaa verot ja postikulut yms. nauhan hinnaksi tulee jotain muuta kuin kaupan sivuilla sanotaan, mutta puhun siis 10 kertaisista hinnoista, en niistä 1-2 euroa lähtöhinnan päälle myydyistä.

Tiedän, että jos pystyisin tilaamaan itsekseni tai edes parin ihmisen kimpassa, saisin nauhani halvemmalla kuin kirpparilta, mutta koska en pysty tällaista tilausta nyt tekemään, ostan kirpparilta 1-2 euroa kalliimmalla 1-5 nauhaa ja olen iloinen. Äänestin tuolla, että korkea hinnoittelu harmittaa, mutta en vedä hernettä nenään... enää. Koska varoittelu tai informointi katsotaan noitavainona, en enää varoittele. Ostakoon millä ostaa, myyköön millä myy ja asiakas ostakoon jos ostaa. Ei kuulu mulle. Asenteeni on siis tässä muuttunut. En enää edes viitsi katsoa millä hinnalla itseäni harmittava "kauppias" tuotteitaan myy, koska asia ei mulle kuulu. Aamen.

Ja loppuun sanottakoon, että täällä mainitulta Päkältä ostin juuri jumalaisen kauniita helmiä nauhallisen hintaan, johon olin tyytyväinen. Olisin ostanut niitä kuuluisia fasetoituja A-luokan fluoriittejakin, mutta olivat jo menneet vietävät muille parempaan talteen. Olen ostanut häneltä ennenkin ja nyt kun olen hintatietoinen (4 vuoden harrastamisen jälkeen), tulen jatkossakin ostamaan jos moisia herkkuja ilmaantuu. Tässä on juuri se ero onko hintaa laitettu se 1-2 euroa vai onko hinta 5-10 kertainen.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Marissa

Post by Marissa » Thu Jan 06, 2011 18:34

Täältähän löytyy ihan asiallistakin keskustelua, hienoa! Kiitos Aadia, Suntsa, Anzu ja kaikki muut jotka ovat pointissa!

Tiesin tasan tarkkaan, että viestintuoja ammutaan aina, mutta mäpäs oonkin kuolematon, ainakin täällä.
Joku sanoi asiaa yrittäjistä, niin, yksikään yrittäjä ei voi sanoa tähän nyt mielipidettään, sillä Suomi on pieni maa ja jos yrittäjä nyt sanoo jotain, pyllynnuolijat suuttuu eikä enää tilaa mitää ja leipä loppuu.
Mutta mäpäs en ookaan helmiyrittäjä joten multa ei lopu leipä. Muutenkaan Luojan kiitos .

Laitoin tossa muutama tunti sitten viestin tänne, eikä se tullut läåoi vai poistettiinko se? Noh, kohta laitan sen uudestaan, sitä ennen muutama esimerkki TODELLISESTA tukkutilauksesta:
Pari eri tilausta, iso ja pieni ja parit hintaesimerkit.

iso tilaus, $557,34 + postikulut $87,67
8,3kg kiviä
joukossa
Rose quartz frosted plain round beads (1,40USD)
lopullinen hinta KAIKKINE kuluineen 1,98e

kaikkine=jyvitetyt postikulut, ALVit, UPSn veloittama palkkio

pieni tilaus $225,05 + postikulut $52,92
3,7kg kiviä
joukossa
Champagne nugget pearls (1,60USD)
lopullinen hinta KAIKKINE kuluineen 2,15e

Siitä sitten, ihan peruskoulumatikalla voipi siitä laskea, kuka tekee täällä ammattimaista bisnestä ja kuka ei.
Mä en sanois sanaakaan jos nää myyjät ois tosissaan tuolla ammatinharjoittajapuolella, että koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta se.
Joku ehdotti että mä alkaisin vetää jotain kimppoja? Jaa miksi ihmeessä? Mä olen ostanut ja tulen ostamaan ihan yksinään kiviä, en tarvii siihen mitään kimppoja, Tällä hetkellä tossa mulla on n. 30kiloo helmiä, enkä tajuu miksi mun pitäs järkätä kimppaa kun voin ihan itse ostaa omaan tarpeeseen sen minkä haluan?

Nyt mä laitan vielä kohta yhden viestin ja siutten tää viestintuoja alkaa leikkii kuollutta
Marissa

Post by Marissa » Thu Jan 06, 2011 18:41

En ole lähettänyt kenellekkään ikävää yyveetä vcaan olen avoimesti julkisesti koittanut keskustella asiasta. Kärkevästi kyllä mutta minulla on siihen varaa.
Tosiasiassa ´vaikka vääntäisin junakiskoista, jos asiaa ei halua ymmärtää, sitä ei ymmärrä,
On ihmisiä joiden hissi jää puoleenväliin mutta on myös niitä, jotka esittävät sen jäävän, jottei totuus valkenisi , edes itselleen.

Onko tämä asiallista,aikuismaiosta ja rakentavaa keskustelua?;

"Sillä aikaa kun ylläpito miettii kokonaisvaltaisemmin tätä tilannetta, pyydän nyt vielä kerran, että lakkaat jauhamasta p*skaa minusta ja minun "vuotamisestani", kun et selkeästi asiasta tiedä yhtään mitään. Se, jonka sähköpostiviestistä tuo Golden Lake Pearls alun perin päätyi vähän isomman piirin tietoon, vahingossa, oli XXXXXXXXX. Olen asiasta hyvin tietoinen, mutta en viitsi sitä tuolla ketjussa huudella. Mulla ei sen asian kanssa ole missään vaiheessa ollut mitään tekemistä.

Sinänsä on ihan yksi hailee kuka on sanonut ja mitä mistäkin ostopaikasta, mutta mua nyppii suuresti se, että joku sinun tavallasi väittää minun tehneen jotain, mitä en ole tehnyt. Että minun osuudestani voisit nyt tosiaan lakata valehtelemasta.

- Outi"

Nyt tää viestintuoja alkaa leikkimään kuollutta*kops*

Ylläpito muokkasi yrittäjän nimen viestistä pois. Ei kuulu tähän asiaan, eikä tähän vedetä sivullisia.
Locked