Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
Pape
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Clio Beads

Post by Pape » Thu Jan 06, 2011 19:00

Jos nyt sitten ruvettaisiin hinnoittelemaan helmiä Marissan logiikan perusteella, niin kenen leipää
sitten syödään? Olisi vähän orpo olo ilman kotimaisia tavarantoimittajia.
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by HelmiElina » Thu Jan 06, 2011 19:03

Muikku wrote:Ensinnäkin kun hetken aikaa harrastaa, oppii tietämään mitkä kaupat ovat edullisia ja mitkä kalliita. Edullisina pidän esmes Gemshow Onlinea, Gemmallia, parin ulkomaisen kaupan nimet mainitakseni. Kalliimpia ovat esimerkiksi Beadsonsale ja Beadaholique joissain tuotteissa. Siinä ei kauaa mene, kun vertaa vaikkapa parin suomalaisen kaupan hintoja keskenään ja sitten valkkaa jonkin ulkomaisen kaupan ja katsoo sen hinnan samaiselle tuotteelle tai samankaltaiselle tuotteelle.
Kiitos, juuri tämänkaltaista tietoa olen kaipaillut! Selviä nimiä :) Kirppistuotteen hinnan vertailun vaan tekee hankalaksi se, että tosiaan niistä halvemmista paikoista ei juuri liiku tietoa. On helppo verrata vaikkapa fasetoidun akaatin hintaa suomalaisen nettikaupan hintaan ja todeta, että no joo, kyllä se 8e on ihan ok. Mutta jos olisin aikoinaan tiennyt vaikkapa Clion hintatasosta, niin olisin miettinyt ehkä pari sekuntia kauemmin (ja kuitenkin todennäköisesti ostanut helmet kirppikseltä, koska mä nyt vaan en pysty vastustamaan niin kauniita helmiä :love: :D )
Aiemmin, kun olen kirppisostojen jälkeen myyjiltä varovaisesti kysellyt, että mistä näin kauniita helmiä saa (jotta voisin tilata lisää), niin usein vastaukset on olleet luokkaa "eräästä kiinalaisesta tukusta" tai "mulla on yks luottomyyjä Kiinassa" jne.. Kaunis kiitos tälle eräälle helmettiläiselle, jonka ansiosta tutustuin tähän ketjun firmaan :) Tosin edelleen harmittaa, että firma suosittelee, etten pistäisi tilausta korkeiden postikulujen takia. Mutta heti, kun joku pistää kimpan kyseiseen firmaan, niin kerään kaiken rohkeuteni ja yhdyn kimppaan :wtg: Tai tilaan sitten, kun saan sen lottovoiton. Sitten, kun alan lottoamaan. :)
-HelmiElina-
Päkä
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Päkä » Thu Jan 06, 2011 19:05

Haluan noihin postikuluihin vähän tarkentaa (ne varmaan oikeasti kiinnostaa muitakin)

Viimeksi paketin paino n.7,5 kiloa
postikulut tälle paketille 129 dollaria,+huolintapalkkio n.25 dollaria (+näihin vero)
Koskaan en tuon kokoista pakettia ole saanut Marissan mainitsemalla hinnalla.
Joudun maksamaan joka paketista ylimääräistä, koska asuinalueeni ei kuulu
minkään jakelufirman alueeseen. Paketti toimitetaan yleensä Postiin (matka sinne 27km yhteensuuntaan)
kerran toimitettu myös lähimpään tulliin, sinne matka 137 km yhteen suuntaan.

Marissa voisi nyt viimeinkin kertoa sen kotimaisen helmikaupan,
joka myy niitä fasetoituja A-luokan Vuorikristallikuutioita hintaan 4,80/täysi nauha.(siis samaisia, mitä mulla kirpparilla oli 6,50/nauha)
Otit sen "faktana" esille tuolla aikaisemmin, ja sitä tietoa on jo useassa viestissä kysytty.
Vai joko tuo fakta "vanheni"
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Jan 06, 2011 19:08

No kun ei viesti tuntunut täällä menevän perille, vaikka kuinka monta kertaa sanoin, niin toivoin että ymmärtäisit yksärin. Mutta nähtävästi et ymmärtänyt. Syytön minä siihen olen, jos ei selkeä suomen kieli mene perille. En erityisemmin arvosta sitä, että julkaiset täällä yksityisviestin, jossa oli mainittu täysin viaton kolmas osapuoli, mutta omapahan on häpeäsi. Viestistäsi on nyt poistettu tuohon kolmanteen osapuoleen liittyvä maininta.

Kieltämättä olisin voinut ehkä muotoilla viestini kauniimmin, mutta kyllä siitä noinkin käy selkeästi ilmi niin asia kuin sekin, miten tympääntynyt alan olla tähän jauhamiseen. Kun tarpeeksi monta kertaa yrittää keskustella täällä asiallisesti ja pyytää, ettei levitettäisi väärää tietoa, ja silti ei tosiaan viesti mene perille, niin en tiedä voiko minua kauheasti syyttää siitä, että pyydän yksäreitse sinua lopettamaan. En tiedä, mikä sinua motivoi tässä kaikessa, vai haluatko ihan oikeasti vain kylvää ympärillesi pahaa mieltä, mutta onnistunut olet siinä ainakin.

Mitäpä jos ihan rakentavasti nyt sitten esittäisit oman näkemyksesi siitä, miten tuo Kirpputori-asia sinusta pitäisi ratkaista. Jos paras ratkaisu on mielestäsi se, että minä istun päivät pitkät täällä syynäämässä niitä ilmoituksia muun modetiimin kanssa, niin joudun pahoitellen toteamaan, että siihen ei riitä kenenkään aika tai energia.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Marissa

Post by Marissa » Thu Jan 06, 2011 19:43

Rakentavaan keskusteluun tulee myös sanoa , jos on ollut väärässä/tai antanut väärää tietoa:

Anteeksi,Eowyn, erehdyin siitä keneltä kyseinen kauppa tuli julki , sekoitin koska olin itse huomannut sen blogistasi. Olen pahoillani. Olen kuitenin tietoinen että Sinä olet kieltänyt kyseisen kaupan julkistamisen.

Tämän verran minun täytyy korjata.
Ja pahaa moieltä täällä on kylvetty jo kauan, minä tuon sen vain esiin. Ja tuplakiskotkaan ei auta, vääntäminen ei tehoa, jos vastaanottaja katsoo muualle.
Jos minun aiemmin lähettämät viestit lukee sisälukutaitoinen ihminen, niistä tulee ihan esiin kaikki. Osa kuitenkin täällä on ihan sisälukutaitoista porukkaa, koska ymmärtäneet pointtini oikein hyvin, Että uudestaan lukemaan vaan, voi pyytää jotakuta avuksi jos ei ymmärrä, niin selittävät? :wink:

Pape, nyt en ihan kyllä minä ymmärtänyt, miten nämä jutut liittyy nyt oikeisiin yrittäjiin, oikean yrittäjän kuuluukin ostaa edullisesti, jotta saisi verot, alvit,maksut ym maksettua ja jäisi siihen leivänpäälliseenkin? Minä maksan oikein mielelläni hyvistä helmistä hyvän hinnan kun tiedän, että joku tekee sitä työkseen!
Nyt jatkan kuolleen leikkimistä hetkeksi, sillä aikaa kirjoioytuksiani voi lukea uudestaan ja uudestaan jos ei ole vielä avautunut?

:love: :wtg:
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Jan 06, 2011 19:58

Marissa wrote:Olen kuitenin tietoinen että Sinä olet kieltänyt kyseisen kaupan julkistamisen.
Kieltää on aika vahva termi, mutta en kyllä kiistä, että niille muutamalle ihmiselle, joille kyseisestä kaupasta olen kertonut, olen myös esittänyt toivomuksen, ettei paikasta kauheasti huudeltaisi julkisesti (joskin koska nyt keskustelemme asiasta, niin eipä näitä ihmisiä paljon kiinnostanut minun toiveeni ;) Oppitunti vieraisiin ihmisiin luottamisessa?). Tähän on ollut luonnollisesti syynä oma leipäni: paitsi että itse tilaan (ja myyn ylimääräiset) helmeni pitkälti kyseisestä paikasta, olen ennen kaikkea koruyrittäjä, jonka mielestä on mukavaa, jos koruihin löytyisi helmiä, joita ei ole jo ihan jokaisella muulla koruyrittäjällä. :)
Aadia

Post by Aadia » Thu Jan 06, 2011 20:00

Pape wrote:Jos nyt sitten ruvettaisiin hinnoittelemaan helmiä Marissan logiikan perusteella, niin kenen leipää
sitten syödään? Olisi vähän orpo olo ilman kotimaisia tavarantoimittajia.
Voi Pape armas. Siitähän tässä on ollut puhe et yrittäjiltä sitä ostais mielummin (kun puhutaan isoista katteista) koska he tekevät työtään, osaavat asiansa, ovat luotettavia (enkä tarkota harrastajia täs ny alentaa). Harrastelijat sitten taas voivat ylimääränsä myydä ihan omaostohintaan. Noin suurinpiirtein. Kun harrastelijat alkavat myydä samoilla hinnoilla kuin yrittäjät, menee yrittäjiltä varmasti hermot, heillehän ei todellakaan jää käteen sitä mitä harrastelijalle. Mun mielestäni me harrastelijat tarvitaan yrittäijiä. Ja jos me mennään vetämään heiltä leipä kädestä omaa ahneuttamme niin - niin.
En todellakaan usko et täs on yksikään tarkottanu arvostella yrittäjiä, vaan ainoastaan niitä yksittäisiä yksityisiä harrastaja myyjiä jotka myyvät selvästi ylihinnalla (= jopa moninkertaisella alkuperäiseen lopulliseen hintaan verrattuna - aeimmin annoin tästä esimerkin noin suurinpiirtein). Ei siis myöskään niitä myyjiä jotka myyvät oikealla kirpputori ajatuksella omansa pois. Tai antavat.
En mä sano et koko touhu ja kaik on ceestä. Täällä on upeita yksilöitä, useita. Ihmisiä. Todella.
Image Image
Aadia

Post by Aadia » Thu Jan 06, 2011 20:14

Marissa wrote:
mikael0k wrote:
Aadia wrote:Mä kyl ny ihmettelen miks näist tai toisesta (joka ilmeisesti on ollu kauan olemas) ei ole ollu ketjua jo aiemmin jos ovat hyviä kauppoja. Alus ny ainaki näyttää ihan hurjan hyvältä, luulis tosiaan tän tulleen esiin moneenki kertaan, shoppailus, kimpois, yleisesti muuten vaan. Muistakin hyvistä kokemuksista ja ostopaikoista on ollut puhetta. Tai just kimppoja.

Et totatoinoi... Vähä kyl ny kummastelen, ilmeisen pieniä sisäpiirejä ja juur tota et ihanko oikeesti pidetään piilossa muilta?!
Miulla olis tähän ja tuohon Piitan vuodatukseen ihan teoriakin olemassa, mutta jos kirjoitan siitä tähän... niin kohta joku tulee kommentoimaan että tämä keskustelu pitäis jatkaa jossain toisessa osiossa... Niin kuin kävi sen jutun kanssa kun epäilin että kuinka moni helmikauppias oikeasti tunnistaa aidon ja synteettisen kiven... pyydettiin jatkamaan toisessa osiossa... EN jatkanu enkä jatka.

Mutta ClioBeadsin valikoima näyttää hyvältä, vaikka kyllä sieltäkin jotain outoa löytyi helmistä.
Minullekin on nyt selvinnyt miten tää homma on mennyt, olen autuaan ulkona näistä "sisäpiireistä" mutta nyt tiedän miten törkeesti juttu on mennyt, teoriasi on siis todennäköisesti hyvinkin lähellä totuutta.... Yhtään ketään ei ihmettele, että tämä ketju luettu yli 500 kertaa mutta ne KAIKKI ,jotka ovat tuolta ostaneet, eivät pukahda mitään. Miksiköhän...?? No minulle asia selvisi nyt äskeittäin miksi nämä tietyt ihmiset ovat vaan hiljaa ja viheltelevät....
Edelleen oma kokemukseni ko puljusta(GLP) on huono. Yksi tilaus esim. kesti tulla noin 8vkoa, useisiin sähköpostikyselyihin ei tullut minkäänlaista vastausta ja kun vihdoin paketti ilmestyi, puolet tuotteista oli vääriä, osa laadultaan ihan kökköä(surkea hinta-laatusuhde) ja sitten osa tuotteista jäi tosiaan tulematta, eikä hyvitystä(mukana hopeaa,joka ei nyt ole todellakaan niin halpaa...)
No nyt mä tiedän tän sisäpiirijutun. Tai tiesinhä mä sen jo ainaki tavallaan, mut kuka olis uskonu? Voi bubbahubba.
Image Image
Aadia

Post by Aadia » Thu Jan 06, 2011 20:15

Eowyn wrote:
Marissa wrote:Olen kuitenin tietoinen että Sinä olet kieltänyt kyseisen kaupan julkistamisen.
Kieltää on aika vahva termi, mutta en kyllä kiistä, että niille muutamalle ihmiselle, joille kyseisestä kaupasta olen kertonut, olen myös esittänyt toivomuksen, ettei paikasta kauheasti huudeltaisi julkisesti (joskin koska nyt keskustelemme asiasta, niin eipä näitä ihmisiä paljon kiinnostanut minun toiveeni ;) Oppitunti vieraisiin ihmisiin luottamisessa?). Tähän on ollut luonnollisesti syynä oma leipäni: paitsi että itse tilaan (ja myyn ylimääräiset) helmeni pitkälti kyseisestä paikasta, olen ennen kaikkea koruyrittäjä, jonka mielestä on mukavaa, jos koruihin löytyisi helmiä, joita ei ole jo ihan jokaisella muulla koruyrittäjällä. :)
Nii siis tähä viittasin. Ettei tarvi saivarrel :D
Image Image
Marissa

Post by Marissa » Thu Jan 06, 2011 20:21

En näköjään millään malta leikkiikään kuollutta.

Tulihan se sieltä"!

Valhe on siitä hauska, että jos valehtelee, niin jossain kohtaa sitä vaan kompastuu siihen, ihan rähmälleen, eikä ehkä edes itse sitä huomaa.
Eowyn: Että pidät täällä foorumia, pyydät et hei, jaetaan tieto, kerrotaan kaupat ja alet ja muut, mut hei, sovitaanko et ku mä ylläpitäjänä tiedän tälläsen ni eihän hei kerrota muille. Jei.

Aiemminhan Eowyn siis itse pyysi tietoa et mitä sisäpiirejä? No, itse nyt kerroit:D

:hys:
Last edited by Marissa on Thu Jan 06, 2011 20:33, edited 1 time in total.
kokeilija
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by kokeilija » Thu Jan 06, 2011 20:33

En pääse avaamaan GLP:n sivuja kun kone ilmoittaa että ei avaa haitallisia sivuja, joten en tiedä mitä olen menettänyt, mutta jos joku tuolta jotakin tilaa ja haluaisi jonkun jakamaan postikuluja, niin tässä yksi vapaaehtoinen ilmoittautuu :)
Amalia

Post by Amalia » Thu Jan 06, 2011 20:35

:huh: Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.... on nyt useasti viitattu ettei tämä keskustelu koske oikeita yrittäjiä. Mikä Eowyn sitten on? Leikisti yrittäjä vai?
-Mistään ei voi tehdä idioottivarmaa, sillä idiootit ovat erittäin kekseliäitä-
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Jan 06, 2011 20:48

Ai niin siis missä minä olen sanonut, että "jaetaan hei kaikki tieto"? :shock: Minähän nimenomaan sanoin jo aiemmin tässä ketjussa, että ihan älytöntä bisnestähän se olisi yrittäjältä (me included) paljastaa kaikki ostopaikkansa :shock: :shock: :shock: Totta hitossa porukalla saa olla omia ostospaikkoja, joista ei tartte hiiskua muille jos ei halua... haluaisin nähdä, missä olen väittänyt jotain muuta? :shock:

Siis... WHAT THE HECK? :shock:

Musta tuntuu, että täällä on nyt joillakuilla pahasti puurot ja vellit sekaisin - ja sekaisin tuntuu olevan myös porukka siitä, kuka on mitäkin mieltä ollut mistäkin... :roll:
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Thu Jan 06, 2011 20:57

Marissa wrote:Jos minun aiemmin lähettämät viestit lukee sisälukutaitoinen ihminen, niistä tulee ihan esiin kaikki.
Joo-o, aika lailla kaikki taitaa olla sanottu.
Paitsi rakentavat ehdotukset siitä, miten toimitaan tästä eteenpäin. Tai no, suunnilleen neljä viidestä helmettiläisestä näyttäisi tuon pollin mukaan olevan sitä mieltä, että toimiin ei edes ole syytä. Mutta ehdotuksia otetaan siis vastaan ihan kaikilta. Onko pelisääntöjä jotenkin syytä muuttaa ja jos on niin miten?
Marissa wrote:Valhe on siitä hauska, että jos valehtelee, niin jossain kohtaa sitä vaan kompastuu siihen, ihan rähmälleen, eikä ehkä edes itse sitä huomaa. Eowyn: Että pidät täällä foorumia, pyydät et hei, jaetaan tieto, kerrotaan kaupat ja alet ja muut, mut hei, sovitaanko et ku mä ylläpitäjänä tiedän tälläsen ni eihän hei kerrota muille. Jei.
Uskomattoman monimutkainen tuntuu olevan ajatus siitä, että yrittäjä ei halusta huutele omia ostopaikkojaan... :shock:
Ja ettei siinä ole mitään valehtelua, salailua tai sisäpiiriä.
(FYI: mä en tiennyt noista tässä ketjssa paljon puhutuista tukkukaupoista ennen eilisiltaa, en ollut koko tässä ketjussa käynytkään - en tiedä kertooko se enemmän siitä että mulla oli ennätyskiireinen syksy vai siitä että mä en kuulu niihin paljon puhuttuihin mutta harvoin tavattuihin sisäpiireihin)

HelmiElina wrote:Mä oon useaan otteeseen kyselly ihmisiltä, että mistä kannattais tilata halvalla, helpolla ja hyvää tavaraa, mutta ihmeen vähän oon saanu vastauksia. Siis, ymmärsinkö oikein, että täällä on tarkotuksella pimitetty jotain hyviä ostopaikkoja??
Tähän piti vielä kommentoida, että kyllähän tieto yksittäisistä helmikaupoista on shoppailuosastolla helposti kaikkien ulottuvilla. Jo pelkästään ketjun pituus yleensä kertoo kaupan suosiosta aika paljon. Mitään yksiselitteistä vastausta ei tuohon tietenkään voi edes antaa, kun toisaalla edullisia ovat makeanvedenhelmet, mutta samasta paikasta ei missään tapauksessa kannata vaikka hopeaosia... Aika harvan helmikaupan kohdalla täyttyvät nuo kaikki kolme h:ta, halpa, helppo ja hyvä. Kuten itsekin tuon kyseisen tukkukaupan kohdalla jouduit huomaamaan, se on monen tavallisen harrastajan ulottumattomissa.
HelmiElina

Post by HelmiElina » Thu Jan 06, 2011 21:00

Eowyn wrote::shock: Totta hitossa porukalla saa olla omia ostospaikkoja, joista ei tartte hiiskua muille jos ei halua...
Ymmärrän, miksi on näin, mutta miksi se tekee mut niin surulliseksi? :(
-HelmiElina-
Locked