Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
kuukivi
hamstraa hopeahelmiä
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Clio Beads

Post by kuukivi » Thu Jan 06, 2011 22:21

HelmiElina wrote:Sori, tässäkin huomataan se, että mä oon vasta aloittelija.. :oops: Eli kuvittelin heti, että on yleistä että tukut suostuvat myymään pienempiä eriä kun kerran tuo Cliokin suostui heti myymään yksittäisiä nauhoja. Ilmeisesti näin ei siis ole? Selvä, pidetään tukut tukkuina ja helmikaupat helmikauppoina :)
No ei tuo kuvitelma nyt ihan metsässäkään ole. Kyllä jotkut tukut myyvät esim. ensimmäisellä kerralla vähemmän nauhoja tai tavaraa kuin normi tukkumäärällään, mutta se pitää osata neuvotella. Jatkossa sitten tahti onkin eri, kun ne "maistiaiset" on jo saanut. Määrät tosiaan nousevat siihen 5-10 nauhaan, 100-300 kappaleeseen tai joissakin tukuissa 200 tuotteeseen tai ehkä 200 dollarin alimmalle ostorajalle. Toiset tukut vaativat yritystiedotkin ja niihin meidän tavisten rahkeet ei riitä :mrgreen: Ja siksi nuo tiedot on ihan sama. tiedetäänkö me kaikkea tukuista vai ei. Ei me tavikset tavaraa joka tukusta saada! Jos joku saa sopparin jonnekin, niin ostan tuolta kirppikseltä kiltisti tai jostain Suomen kaupasta tai ulkomailta.
Ja kyllä minunkin mielestäni yrittäjillä on oikeus pitää omat salaisuutensa. Tietysti menee nyt asian viereen.
Tietysti se ihmetyttää missä on se kristallipallo, josta jokaisen ostot näkyvät. Itse olen ostanut esim. sellaisia simpukkahelmiä HelmiQ:sta ja maksoin noin kympin verran, ulkomaisessa kaupassa samat oli noin dollarin huitamilla+pk+alvit sun muut päälle. Kirppikseltä olen ostanut samoja helmiä 5€ nauha ja ei yhtään kirvellyt. :wtg:
Karneoli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Karneoli » Thu Jan 06, 2011 22:22

Tämä on nyt ihan sivukommentti tuohon HelmiElinan viestiin. Muistaakseni kaksi kolme viikkoa sitten kun kyselit minulta ostopaikkaa sanoin ilmoittavani sinulle seuraavaksi kun teen tilausta johonkin "tukkuun". Taitaa minulla olla se viestikin vielä tallella. Olen myös tässä ketjussa ilmoittanut että yhteyttä vaan kaikki niin vedän kimpan, mutta en ole saanut yhtään yhteydenottoa. Eli ainakaan mistään salailusta ei voi minua syyttää. Monesta muusta asiasta varmasti.

Kimpoissani olen myös aina sanonut että neuvon mielelläni ja kaikki aloittelijat vaan mukaan jos tarvetta jollekkin tavaralle on. Syy miksi en yleisesti ilmoita näistä Kiinan kimpoista on tosiaan se että niissä kuvio ei ole niin kovin yksinkertainen aina ja kun joskus kauan sitten tiedustelin, että onko sallittua vetää kimppaa julkisesti johon ihan kaikki ei ole tervetulleita (ts. ei esim. juuri aloittaneet...tarkoittaen lähinnä parin viikon sisällä sisään kirjautuneet), niin sanottiin, että mielummin ei....jonka täysin ymmärrän. En ole myöskään IKINÄ, en missään vaiheessa, kenellekkään sanonut, että myyn itse helmiä ilman voittoa tai erityisen halvalla. Välillä esim. sekapusseissani olen sanonut että edullisesti, joka on myös silloin pitänyt täysin paikkansa. Viimeksi esim. myynnissä olevissa sekapusseissa oli lapis lazuli helmiä Beadsonsale sivustolta jossa nauhan hinta oli jotain aivan uskomatonta ja olen sen onnistuneesti blokannut myös mielestäni. Pusseissa on ollut myös helmiä näistä kiinan tukuista, FMG:ltä, etsystä, Ebay:stä, Gemmallilta jne. jne. jne.

Tämä ketju on aika venynyt, eikä minulla ole kauhean paljon aikaa siihen juuri nyt tutustua, mutta käsittääkseni Marissa viittasi minuun mainitsemalla että olen myynyt jotain 0,98-1,50 dollarin mv nauhaa 7e/nauha. Missäköhän vaiheessa tällainen on tapahtunut? Jos nyt viittaa edelliseen myynti ilmoitukseeni jossa myin mv helmiä, niin voin tässä kyllä julkaista mitä olen niistä maksanut ja mistä olen ne tilannut. Eli jos nyt kyse on niistä vihreistä mv helmistä, niin olen ostanut ne nauha hintaan 3,76 dollaria, joka tarkoittaa sitä että olen niistä maksanut veroineen jne. noin 3,80e nauha. Minä myin kyseiset nauhat muistaakseni waterwomanille 2 nauhaa 7e...joka tarkoittaa siis että itse asiassa olen tappiolla :nod: Viimeksi myynnissä ollut toinen mv nauha oli blush mv nauha jonka olen ostanut gemmallilta hintaan 4,80 dollaria ja sen myin hintaan 4,50e. Täysin varmasti olen myynyt tuotteita myös sinun luokittelun mukaan ylihintaan, en väitä vastaan, mutta tämä esimerkki meni nyt ainakin ihan metsään.

Tietysti on myös mukavaa, että Marissa omistaa sellaiset silmälasit, että ne suodattaa kaikki halvat hinnat ja näkee vaan ne kalliit. Laseja voi varmaan syyttää esim. siitä että ne ei ollenkaan rekisteröineet esim. viimeksi myymiäni hopea tuotteita, esim. ketjuja joita myin reilusti alle ostohinnan, eikä ne myöskään rekisteröineet esim. vielä myymättä olevaa kapussi pussia, jossa on esim. iso kultakivi tai riipus sekapussia, jotka myin alle ostohintojen. Eikä myöskään sitä edellisessä ilmoituksessa olleita sterling hopeisia korvakorun koukkuja joissa oli kivi, ko. ilmoituksessa olevia rengaskorvakorun koukkuja, korvistappeja,lukkosatsia, crimp helmiä, charmi kasaa, cubic zirkonia linkkejä, kullattuja lukkoja tai Swarovskin rivoleita "muutaman" mainitakseni. Pitäisikö tässä kohtaa suositella käyntiä optikolle?

Näistä kaikista huolimatta en yhä edelleenkään väitä ettenkö olisi ottanut jonkin verran voittoa, minusta se on sallittua, enkä ole helmiä kenenkään kurkusta alas työntänyt tähän päivään mennessä. Ne jotka ovat halunneet ovat ostaneet. Ehkä minun matematiikassani on vikaa, mutta minä lasken kuluiksi myös pakkauskuluja ja pakettien hakemisesta aiheutuneita kuluja. Minun helmet ovat myös sellaista laatua, että ne eivät kuvaudu itsestään, enkä ole saanut niitä myös kävelemään itsestään postille, vaikka olen kovasti yrittänyt niitä kouluttaa.

Ihmisillä näyttää olevan myös mielenkiintoinen tapa olettaa, että olen ostanut ko. tuotteen jostakin. Meneehän se tietysti välillä ihan nappiin, mutta on minulla oma yksityinen sisäpiirinikin josta kukaan ei tiedä yhtään mitää....hähää :kieli: :kieli: :kieli: :kieli: :kieli: :kieli: :kieli: :kieli: :kieli: :kieli:

Pidän myös loukkauksena sitä että Marissa sanoo minun "leikkivän ystävällistä". Ne ihmiset jotka minut tuntee, toivottavasti tietää, että en "leiki" ystävällistä. Olen kaikkien ihmisten kanssa juuri sellainen kuin oikeasti olen, enkä yhtään sen ystävällisempi. Mitään muuta kohtaa hänen herjauksestaan en ota henkilökohtaisesti, mutta toivon että kyseistä kommenttia hän pyytäisi anteeksi, sillä en ole ollut tai luultavasti koskaan tule olemaan hänen kanssaan missään tekemisissä, eikä hän tämän vuoksi voi sanoa tai tietää minusta yhtään mitään.
Last edited by Karneoli on Thu Jan 06, 2011 22:26, edited 2 times in total.
adatodesing.blogspot.com
kuukivi
hamstraa hopeahelmiä

Post by kuukivi » Thu Jan 06, 2011 22:23

anzu wrote:On se prkle, ku ei pääse ees sisäpiireihin vaikka oon harrasta jo vuos tolkulla helemeilyy? Vissii on tässä naamavärkissä ja suuvärkissä joku iso vika, ku mulle ei kerrota koskaan mittää! Ei stna vaikka kuinka kyselis, mistä sitä tätä ja tuota ostas, niin ei kerrota, niin ei kerrota! :kieli:

Oon kyllä päässy ite clio beadsin kimppaa, eikä ne kulut nyt niin järjettömät ollu, että myynti mielessä pitäs 1e nauhalle laittaa 6 euroo hintaa. Oiskohan jotain 2e / per nauha tullu kaikkineen kuluineen. Siis itehä tilasin vain 2 nauhaa per tuote, ku sullaseenki oli mahollisuus. Muutamaaa poikkeusta lukuunottamatta, neki tuli kaupan toimesta 5kpl :D Niitäkää mie en raukka uskalla ennää myyä täällä, ku te ootta niin vtun kiihtyvää sakkia. Etten tiiä onko teihin sattunu corveten moottori, ku eihä tollanen perhejapsi ainakaa kiihy noin kovaa? :mrgreen:

Että tämmösii tällä kertaa :mrgreen:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: No eihän sulle kukaan mitään kertoiskaan, japsikone :rofl: :rofl: :rofl:
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Thu Jan 06, 2011 22:30

On ihan pakko kysyä, että mitenkä se tekee hallaa yrittäjille, jos joku yksityinen ei myy helmiä puoli-ilmaiseksi? Itse mieltäisin asian juurikin päinvastoin. jos joku alkaisi myymään isoja eriä tukkuhintaisia helmiä niin eikö juuri se veisi yrittäjiltä leivän edestä...
Ainakin itselleni on aivan sama mitä myyjä on tuotteesta maksanut jos saan haluamani tuotteen halvemmalla mitä siitä joutuisin muuta kautta hankittuna maksamaan esim. posti ja käsittelykuluja yms.

Ja me kaikki voitaisiin pitää mielessämme, että olemme täällä vain kyläilemässä. Suuri kiitos "emäntämme" vieraanvaraisuudesta ja toistaiseksi hyvinkin pitkästä pinnasta :love:

Vaikka myönnän joskus itsekin syyllistyneeni täällä sarkasmiin, provosointiin ja ylilyönteihinkin.
Aadia

Post by Aadia » Thu Jan 06, 2011 22:41

Ihanko oikeesti tääl ei muut ku anzu tajuu?!

Ja sitäki et ei kyse nyt taida olla vain kirppismyynnistä tai mun huudetusta sisäpiiristä (millä nyt en tarkottanu kaveripiirejä, joka on varmasti ihan selvä, mut usein hyökkäys on se helpoin puolustus ku omast sukat alkaa kutisee), ei cliosta tai siitä toisesta, ei marissasta, ei helmielinasta.

Sit toine. Täs ajattelin et helppo mun on aukoa mut mitens mä muuttaisin aisioita jos voisin. Enpä osaa sanoa. Osaako joku muu?

Taino, sittenkin osaan. Kyl mä toivoisin et suoraan uskaltais puhua muutki ku Marissa ja Anzu. Ei mielistellä tai ymmärretä tahallaan väärin, ei saivarrella tarttumalla epäolennaisiin ja vääntämällä asiaa sivuun. Jos joku - kuka tahansa vaik nyt oliki Marissa - uskaltaa sanoa jotain sellasta ääneen mikä on ollu pitkään pinnan alla ni ei sit tyrmätä sitä vain siks et ei tykätä sanojasta tai on otettu sellaisen ihmisen tekemiset esille josta pitäisi olla hys vaan. Aina voi nätisti sanoo et on eri mieltä. Tai voi osoittaa ajatelleensä samaa - muutenki ku yksäreillä kiittää esiinnostamisesta. Vain keskustelemalla - oikeasti keskustelemalla, asioita voi ja voidaan muuttaa. Jos halutaan. Ei mielistelemällä ylläpitäjiä, ei haukkumalla niitä jotka uskaltaa sanoa jotain (tänne saa kyl antaa tulla, ei tunnu missään, ei oikeesti, oikeen odotan).
Nii, sitä mä toivoisin ja muuttaisin. (pakko kyl sanoo et oon vtun varma et sama mielistely ja saivartelu jatkuu ja jatkuu vaan - jään seuraamaan - taino enkä jää, mä niin tiedän ton. mut surettaa se silti, näistä täällä olevista yksilöistä sais aivan uskomattoman upeen yhteisön. todellakin aivan käsittömättömän upean. mä en pysty sanoin kuvailemaan mitä aarteita täältä olen löytäny. nyyhkis :lol: - ei mut tosissaan.)

Ja mä itse olen ääreistyytyväinen et tää/nää asiat on nyt noussu pintaan, kiitos Marissan, ite en ol ollu kai tarpeeks rohkee sanoakseni mitää, oon mielummi ollu poissa. Onnekseni oon nyt sanomas mielipiteeni vaik se ei mitää merkitsekkään, mut tiedän yrittäneeni :kieli:
Image Image
amorosa

Post by amorosa » Thu Jan 06, 2011 22:46

Kyllä täällä näköjään tarvitsee vähän korottaa ääntään, että asioista keskustellaan :wink: .
Poimitaan tästäkin keskustelusta ne oleelliset asiat ja avataan suumme jos joku mietityttää tai kaivertaa. Tulee asioihin selkeyttä ja uusillekin tietoa. Me naisimmeiset otetaan usein turhan henkilökohtaisesti kun asiat mättää. Kukin taplaa tyylillään ja monta mielipidettä on jo sen vuoksi miksi korujaan tekee.

Arvostan niitä, jotka reilusti kysyvät, vastaavat ja kertovat kokemuksistaan. Oma juttunsa on sitten taas ne, jotka tätä ammatikseen tekevät.
Outi on perustanut tämän Helmetin, mutta ilman meitä kaikkia ei Helmettiä olisi ja kai se antaa myös luvan kriittiseenkin keskusteluun! Tunteet siinä jyllää, kukin sanoo tyylillään mutta usein keskustelun rönsyillessä löytyy ihan uutta tietoakin. Haukku voi tuntua pahalta, muttei se haavaa tee.
Tämäkin päivä on ainutkertainen.
Piita

Post by Piita » Thu Jan 06, 2011 22:59

Muoks! Tämä kommentti olikin parin sivun takaisiin juttuihin. Kun aloin kommenttia kirjoittaan niin en huomannutkaan että tekstiä olikin cvielä parin sivun verran :% joten sekasin meinaa tässä tulvassa mennä... :) sori tästä Rakkaat ystävät... :D Helmi Elina, ymmärrät varmaan että me jotka koruja teemme työksemme ja saamme siitä leivän (jos saa... :lol: ) emme mielellämme jaa ilmaiseksi ostopaikkojamme. ja miksi ei. Siitä syystä että melkein jokainen harrastaja kuitenkin myy jonkinverran tuotoksiaan, maksamatta niistä veroja ja yrittäjävakuutusmaksuja ym. Menojen lista on siis loputon. Harrastaja joka myy korujaan huomattavasti halvemmalla ja käyttää myyntitulot harrastukseensa, siinä' ei ole mitään pahaa. Mutta kun on tätä alaa ja helmikauppoja "opiskellut ja etsinyt" kohta 5 vuotta niin sitä "tietopääomaa" on kertynyt melkoisesti. Osan siitä jaan ja jakavat muutkin mutta kaiken tiedon jakaminen on suoraan sanottuna sama kun sahaisit oksaa altasi. Vai mitä?
Voi olla että oli sekavasti ilmaistu, sori.
Tämä ei ole kritiikkiä vaan selvitystä sinun kysymykseesi minun kannaltani katsottuna. Muoks vielä, joku kohta älähtää että miten niin 5 vuotta... Helmetissä kolmisen vuotta ja sivustaseuranneena koruilijana kohta 5v :lol2:

Se tietopääoma on yksi yrityksen valteista eikä se ole tullut ilmaiseksi. Eowyn tuossa aiemmin jo mainitsi asiasta fiksummin kun minä.
Se että ei halua ostopaikkaansaa julkiseksi tai siitä muuten kertoa, se on hyväksyttävää. mutta tämän ketjun alussa jo siitä marmatinkin että sellainen on inhottavaa että jakaa "neuvoja" että mikset osta tukusta ym. ja sitten ei kuitenkaan kerro se enempää vaan tavallaan ilkuu siten että tiedän jotain mitä sinä et...

Salassa pitäminen ei ole minusta väärin mutta tiedoillansa ilkkuminen ja toisten härnääminen on.
Täältä löytää valtavasti niitä ostopaikka vinkkejä ja ketjuja ja esimerkiksi niitä kahlaamalla ja googlettamalla kertyy äkkiä jonkinlainen käsitys kivien hinnoista ja laatueroista.
Oikeotietä onneen ei vain ole, itse olen kantapääni kovettanut mutta kahta kertaa ei tule samaa virhettä tehtyä.

Mutta kyllä vieläkin tulee pettymyksiä vaikka olisi samasta puljusta tilannut jo useamman kerran, niitä ei vain voi välttää.
Itse en tilaa vielä tukuista, vaan paikoista joista saan yhden nauhan kerrallaan.

Aadia ja Marissa, Pape taisi tarkoittaa sitä että jos kirppiksellä myytäisiin kaikki alle kauppojen hinnan niin kuka enään ostaisi kotimaisista helmikaupoista. Silloinhan ne olis ihan turhia! Kyllä minä katson että jos hinnassa ei ole paljon eroa niin silloin ostan kotimaiselta kauppiaalta jolta saan kuitin joka on vähennys kelpoinen. Kirppikseltä ostan vaikka kalliimpaakin jos juuri sitä puuttuu enkä ole heti tilaamassa kauempaa.

Edelleenkin näyttää siltä että suurinta osaa tämä asia ei hetkeuta tai kiinnosta niin mitähän ihmettä tässä vouhkataan niin rajusti. Nyt on asia tuotu pöydälle ja nyt tunnutaan vääntävän kättä jostain ihan muusta. Mielipiteitä on niin monta kun on meitä foorumilaisia ja aina ei voi kaikkia asiat miellyttää. niinhän se on että jos johonkinpäibn kumarrat tai ojennat käden niin toiseen suuntaan pyllistät tai käännät selän. Tämä on nyt jo sellasta juupas eipäs nuotan vetoa että hullummaksi vaan menee.

Kyllä niitä mielipiteitä Marissa mahtuu muitakin kuin asiaasi puoltavat ja asiallisia on olleet suurin osa. Jaksan vieläkin ihmetellä miten tää voi nostaa niin tunteet pintaan ja kuohuttaa. ei jummarra.
Se kuka on oikeassa ja kuka väärässä niin on minusta mahdoton ratkaista eikä taida tarviakaan. Vai mitä?
Ei käy kateeksi ylläpitoa,
Last edited by Piita on Thu Jan 06, 2011 23:52, edited 2 times in total.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Jan 06, 2011 23:23

Niin että kaiken tämän väittelyn jälkeen koko jutussa ei sitten kuulemma olekaan kyse kirppismyynnistä, sisäpiireistä, clio beadsista eikä GLP:stä? :aijaa: Mistähän tässä sitten on kyse? Väittäisin, että nyt ei kyllä ole kyse meikäläisen sisälukutaidon puutteesta enää... :shake:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
petriina
hamstraa hopeahelmiä

Post by petriina » Thu Jan 06, 2011 23:42

Hmm,,, pakko laittaa oma lusikkansa tähänkin soppaan :twisted:
Luin koko 10 sivuisen tekstin ja monessa kohtaa tuli mieleeni et tohon kommentoin ja tohon,,, mut en ala erittelemään moisia tekstejä.
Itse olen ollut sivuilla aktiivisena lukijana mutten ole pahemmin kirjoitellut kun moni on sanonut sen mitä ajattelen.
Itse olen ostellut kirpparilta ja välillä kauhistelen joitain hintoja, mutta se ei ole hullu joka pyytää vaan hullu joka maksaa. :kieli: ( itse olen ollut aina tyytyväinen ostamiini tuotteisiin ja niiden hintaan)
Keräilen myös pinssejä ja jos tahdon jonkun tietyn pinssin niin olen maksamaan siitä vaikka hunajaa ja oravannahkoja että saan sen. Sama pätee helmissäkin.
Itse en nenääni pistä ulkomaankauppoihin kun tuo lontoo taipuu niin kamalan huonosti (vaikka on olemassa guuggelin kääntöapu) joten jos joku sieltä ostaa halvalla niin ostakoon!!! Itse sitten ostan kalliimmalla mutta sitten ei tarvi ostaa miljoonia nauhoja samaa lajia kun en niitä tarvi.
Pitäjälle haluan sanoa että on hienoa että joku on tälläisen sivun pystyyn pistänyt ja jos meno täällä ei miellytä niin perustakoon vaikka jokainen oman foorumin missä hyväksyy sellaiset säännöt mitkä on omaan mieleen.
Ja tuo otsikko on jo harhaan johtava,,, Kannattaisi se vaihtaa vaikka Kirpparin haukkuminen ja kalliilla ostaminen ja siirtää kirppari otsikon alle.

Huh,,huh,,, tulipahan kerrankin rähistyä, :oops:
niin ja on se varmaan ulkomaankaupalla ihmettelyä et miks suomesta on niin vilkasta liikennettä niitten sivuilla,,, vaikka vaan katsojia. :D
Jorisa

Post by Jorisa » Fri Jan 07, 2011 0:05

Eowyn wrote:Niin että kaiken tämän väittelyn jälkeen koko jutussa ei sitten kuulemma olekaan kyse kirppismyynnistä, sisäpiireistä, clio beadsista eikä GLP:stä? :aijaa: Mistähän tässä sitten on kyse? Väittäisin, että nyt ei kyllä ole kyse meikäläisen sisälukutaidon puutteesta enää... :shake:
mää oon sitä mieltä, että täsä on kyse siittä, että joillain ihmisillä ei oo oikeeta elämää, niillä on vain ja ainoastaan aikaa kytätä toisten tekemisiä, kuten sitä mistä mahdollisesti joku on ostanu myytävät tavaransa ja saisko ne halvemmalla itte jostakin. Sanosinko että HANKKIS ITTELLENSÄ ELÄMÄN!!!!!

Toinen on suomalaisten perisynti kateus. Ihan ninku se olis itteltä pois jos toinen ansaittee yhden kolikon ylimäärästä. Jos naapuri hommaa uuden auton, meidän tarttee kans,ettei vaan olla huonompia. Tai täs tapaukses, ei ainakaan osteta kirppikselt helmii, ettei se toine VAAN ansaitsis yhtää YLIMÄÄRÄST.

KATEELLISET SUOMALAISET!!!!

Itte meinasin, että panisin jottai myyntii, meinaa vähä enempiki, mutta tairanki leväyttää ison perseeni niitten kivieni päälle ja hautoo niitä maalimantappiin asti. Mitäs suatta niitä myymän.... voisin jopa ansaita niillä muutama euron!

Lisään vielä, että kun kaikille ei kaikkia tartte kertoo, ei myöskään sitä miten omat pisneksensä hoitaa.... oli ne sit millasia hyvänsä. Jos ihan tällasta perusasiaa ei tajua, ni on aika vatipää suoraan sanottuna!!
Last edited by Jorisa on Fri Jan 07, 2011 0:15, edited 1 time in total.
Porukassa, mutta yksin.
petriina
hamstraa hopeahelmiä

Post by petriina » Fri Jan 07, 2011 0:14

Ai niin,,, :P
Jos joku kehitys ideoita halusi niin kaikkihan voi toimia hinta poliiseina. :idea2:
Jos kirppis osastolla on joku helmi mielestäsi kalliilla, etit sen sivuston missä on niitä myynnissä halvemmalla ja laitat kyseisen myynti ilmotuksen alle linkin.
Jokainen osaa sen jälkeen päättää että haluaako ostaa sen nauhan kirppikseltä vai lähteä tilaamaan laittamastasi linkistä.
Karneoli

Post by Karneoli » Fri Jan 07, 2011 1:11

Katsoin nyt vielä omat myynti ilmoitukseni läpi, enkä kyllä millään löydä sieltä mitään mv helmi nauhaa joka olisi maksanut 7e. Eli jos siellä sellainen on niin arvostaisin jos joku ilmoittaisi sen kohdan, kun en ihan oikeasti sellaista löydä.

EDIT: Kommentti Marissaa koskien poistettu, en viitsi sittenkään vajota yhtä alas...
Last edited by Karneoli on Fri Jan 07, 2011 1:21, edited 1 time in total.
adatodesing.blogspot.com
piki

Post by piki » Fri Jan 07, 2011 1:14

Tilasimme yhden helmikamun kanssa Cliosta pienen testierän ja saimme siis tilata vähemmän kuin kymmenen nauhaa per laatu. Minä ainakin olin tyytyväinen laatuun ja luulen, että kamu piti omistaan myös. Palvelu oli tosi ystävällistä ja avuliasta.

Möin ähkyssäni muutaman nauhan etiäpäin suurinpiirtein maksamaani hintaan. Ostaja oli mielissään ja tietoinen kaupasta, josta ne tilasin. En ole helmiyrittäjä vaan helmihullu, jolloin voin tilata mitä sattuu mistä sattuu myydä kelle sattuu mihin hintaan sattuu. Ja toinen helmihullu toimii samoin. Olemme molemmat tyytyväisiä. Tarkoitukseni ei ollut saada voittoa noista nauhoista, vaan hyvä mieli itselleni ja tuolle toiselle helmihullulle. Toivottavasti siinä onnistuin.

Yhden nauhan kohdalla oli tuo lukumäärä muuttunut kahdesta viiteen ja sitä en huomannut tilauksen vahvistusvaiheessa. Postikuluhin meni paljon rahnaa samoin Dhl halusi omansa pois ja vähän yli, mutta helmet olivat noidenkin kulujen kera hintansa väärtejä. Jos en olisi näin ähkyssä, tilaisin lisää. :oops:

Piki
Päkä

Post by Päkä » Fri Jan 07, 2011 8:27

Olen saanut muutamia viestejä koskien tätä keskustelua.(kiitos kaikille)
Useimmat ihmettelee tuota Marissan aiemmin laittamaa väitettä,
että joku kotimainen helmikauppa myy 8mm vuorikristallikuutiota
edullisemmin kuin minä vastaavaa kirpparilla (siis samanlaista)
Kukaan ei ole kyllä sellaista löytänyt.
Sitä tietoa on tässä ketjussa minun lisäkseni muutkin kysellyt,
mutta Marissa on aina ohittanut kysymyksen.

Pyydän nyt vielä kerran, että Marissa kohtuuden nimissä kertoisi,
mistä kotimaisesta helmikaupasta löytyy vastaava 8mm vuorikristallikuutio nauha (40cm)
alle tuon minun kirpparihinnan.

Tai jos tämäkin väite on Marissan omaa oletusta ,
niin pitäisi olla pokkaa korjata kirjoittamansa väärät tiedot.
mps
suunnittelee Balin-matkaa

Post by mps » Fri Jan 07, 2011 10:53

Omasta puolestani voin ainakin sanoa, että hirveästi täällä ei viitsi olla julkisesti erimieltä enemmistön kanssa, koska äkkiä tulee sontaa niskaan niin julkisesti kuin privasti. Pari kertaa kun olen jotain kommentoinut ollen erimieltä asioista, olen saanut palautetta hyvinkin mielenkiintoisilta tahoilta...
Ihan kaikki "vanhat" käyttäjät eivät myöskään tunnu pitävän siitä että uusia ilmaantuu. Aika monihan on julkisesti kirjoittanut vähentäneensä täällä oloa, kun ei ole enää vaan vanha porukka kasassa, alkaa ärsyttää kun uudet kyselee tyhmiä jne. TÄMÄ NYT KÄRJISTETYSTI! Osa tietty kiltisti neuvoo ja opastaa, mutta kyllä tuollainen hiukan latistaa intoa...
Ja vielä kysyn, että onko kellään tietoa saako nettikirpparilla myydä uutta tavaraa? Ainut kommentti jonka asiaan huomasin, oli että so what? Pääasia että saa itse ostaa halvalla/erikoisuuksia. Ketään ei siis kiinnosta onko juttu laillista? Oma napa lähinnä....
Ja antaa tulla kaikki tarvittana niskaan, mä olen ollut pahemmissakin paikoissa... GO,go kaikki anarkistit, Marissa etunenässä!!Aadia, julkinen tuki annettu :twisted:
Mari
Locked