Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Locked
HLS
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Re: Clio Beads

Post by HLS » Thu Jan 06, 2011 21:03

Ja mitä sitten jos on "sisäpiirejä"????
Totta kai on! On helmiharrastajien kesken ja ihan joka paikassa muuallakin. Tietysti! Tyypit tutustuvat, jakavat kuulumisia, uutisia, salaisuuksia ja harrastavat yhdessä ja käyvät shoppailemassa. Ei kaikkien tarvii olla kaikkien kanssa ja "ei jokainen mun asia ole sun asia".

Olemmeko "me" jotenkin kateellisia siitä että me ei päästä mukaan leikkeihin?

Ei sinne piiriin pääse ainakaan tällä tavalla haukkumalla ja solvaamalla. Ei puolin eikä toisin!!!

Me olemme tietääkseni liki kaikki täällä täysi-ikäisiä ja itse vastuussa rahoista ja harrastuskustannuksista. Kukaan ei pakota ostamaan kirpparilta, suomalaisilta yrittäjiltä, ulkomailta tukusta tai mistään muualtakaan.

Ei se että Outi on perustanut tän Helmetin meidän kaikkien käyttöön tarkoita että hänen tai kenenkään tarvii kaikkea paljastaa. Kuka ihme sellaista odottaa?
Jos tämä ihan mahdottomaksi täällä menee niin Outi laittaa lapun luukulle ja ainakin minusta se olisi iso harmi.

Itse en edelleenkään kuulu yhteenkään sisärenkaaseen tai edes ulkorenkaaseen, mutta ei se minua haittaa. Tottakai ostaisin helmeni halvalla tai vaikka ilmatteeks, mutta en minä osaamattomuudestani tai tietämättömyydestäni syytä ketään täällä Helmetissä. Maailma on aarrefirmoja täynnä ja kaipa ne löytyis jos jaksais penkoa, kokeilla ja erehtyä. Mutta minä en jaksa..... Minä olen onnellinen jos joskus saan jotain kaunista ostettua nauhan tai kaksi kirpparilta ja suurin osa kivistäni kotiutuu suomalaisita kaupoista (Satuhelmi, Helmiliina, design MIM, Maaria mm.). Ja koruja teen sitten just niin paljon kuin kukkaro antaa myöden. Ja ilman tukkuostojakin varastot ovat ihan liian täynnä :) ja tämä EI tarkoita että rahaa löytyis liiankin kanssa... :)

Hintakiskonta on tylsää ja väärin ja olen minäkin joskus todennut että huh huh ja jättänyt kaupat tekemättä. Uusia harrastajia kehoitan ottamaan selvää, vertailemalla hintoja vaikka sitten niiden kauppojen valikoimiin joista tuolla listoilla keskustellaan. Ja tekemään vasta sitten päätöksen onko himoitsemasi nauha sellainen että olet valmis siitä pyydetyn hinnan maksamaan vai tilaatko itse ulkomailta ja kannat riskit itse.

Ai, kappas tänne oli tullut väliin jo muutama viesti, mutta antaa mennä tämä sinne perään jatkoksi vaan :)
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen

Post by HelmiElina » Thu Jan 06, 2011 21:06

Henna wrote: Tähän piti vielä kommentoida, että kyllähän tieto yksittäisistä helmikaupoista on shoppailuosastolla helposti kaikkien ulottuvilla. Jo pelkästään ketjun pituus yleensä kertoo kaupan suosiosta aika paljon.
No esimerkiksi tätä kyseistä ClioBeadsia ei näy koko ulkomaisten shoppailupaikkojen listassa. Vaikka siis nyt olen saanut sen kuvan, että tämä on monille hyvin tuttu ja suosittu ostopaikka.
-HelmiElina-
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu Jan 06, 2011 21:11

No väittäisin että ei ole :D Ketjun nimen olen nähnyt kyllä mutta en ole käynyt ko. kaupassa enkä siinä toisessakaan, mikä Goldenlakesenytoli. Mie olen koko helmeilyhistoriani ajan tilannut ns. vähittäiskaupoista, nää tukut on tosiaan ihan eri liigaa, eikä miun juttu. Jossain kimpassa johonkin tukkuun olen joskus muinoin ollut, ihan ok, mut mieluummin kyllä tilaan itekseni yksittäisnauhoja.

Mutta kun kerran kysyntää tuntuu olevan, niin kirjailen lähiaikoina joutessani lyhyen sepustuksen tonne Shoppailuun. Josko se jelppisi jotakuta hintojen arvioinnissa? Toki se on sitten subjektiivinen juttu eli vain miun näkemys asioihin, mutta jonkinlainen apu ehkä jollekin silti. Tai sitten ei :D
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
kompiainen

Post by kompiainen » Thu Jan 06, 2011 21:18

HelmiElina: uskoisin ettei Cliobeads ole kovinkaan monen harrastajan ulottuvissa juuri sen takia, että jokaista nauhaa on otettava 10 kappaletta ja lähetyskulut ovat hurjat. Cliobeads ja GLP ovat tukkuja, eivät tavallisia helmikauppoja.

Kertoisitko sinä yrittäjänä liikesalaisuudet täällä kaikelle helmikansalle ja kaikille kilpailijoillesi? Olisiko se järkevää liiketoimintaa?
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Kerttu

Post by Kerttu » Thu Jan 06, 2011 21:25

HelmiElina wrote:
Henna wrote: Tähän piti vielä kommentoida, että kyllähän tieto yksittäisistä helmikaupoista on shoppailuosastolla helposti kaikkien ulottuvilla. Jo pelkästään ketjun pituus yleensä kertoo kaupan suosiosta aika paljon.
No esimerkiksi tätä kyseistä ClioBeadsia ei näy koko ulkomaisten shoppailupaikkojen listassa. Vaikka siis nyt olen saanut sen kuvan, että tämä on monille hyvin tuttu ja suosittu ostopaikka.
Mä oon roikkunut täällä foorumilla jo kohta muutaman vuoden ja toimin nykyisin ammatinharjoittajanakin, enkä siitä huolimatta ole koskaan kuullut tästä kaupasta. Eikä se mua yhtään harmita tai tee mua surulliseksi. Onhan mullakin sellaisia itse löytämiäni paikkoja, joista en tiedä kenenkään muun täällä tilanneen. Olen omalla riskilläni kokeillut ja todennut kaupat toimiviksi ja luotettaviksi, eikä mulla ole pienintäkään mielenkiintoa jakaa näitä muille, koska en mä halua sen enempää harrastajana tai ammatinharjoittajana, että kaikki 167 muuta helmettiläistä ryhtyy tilaamaan samaa tavaraa. En siis nyt kyllä ymmärrä, että miksi tällaisten juttujen itsellään pitämisestä täytyy vetää herneet nessuun? Etenkin, kun puhutaan esimerkiksi tätä päätoimiseksi työkseen tekevästä Eowynista? Ei kai millään alalla jaeta parhaiden tavarantoimittajien tietoja kilpailijoille? Jos joku kysyisi minulta, tai täällä foorumilla kokemuksia nimenomaan näistä tietyistä kaupoista, niin jakaisin ihan mielelläni tietoni, mutta sehän on jo sitten aivan toinen asia.

Ja mihinkään sisäpiiriin kuulumattomana, kiitettävän sisälukutaidon omaavana ja jo aiempien kirpputori- ja hinnoittelukeskusteluiden lähtökohdista sekä sisällöistä erittäin tietoisena totean vain, että Marissa, annat tässä ketjussa itsestäsi hyvin huomionhakuisen, tahdittoman, katkeran ja kaikin puolin ikävän kuvan. Tuollainen syyttely ja suoranainen vittuilu ei anna kenestäkään kovinkaan älykästä vaikutelmaa tai kannusta rakentavaan keskusteluun kanssasi. Kuten Piita jo tuolla aiemmin yritti asian kauniimmin esittää, niin kannattaisi todella pohtia pitkään ja hartaasti, että miten asiansa esittää jos haluaa tulla kuulluksi ja vakavasti otetuksi. Tuollaista ipittämistä jaksa kukaan.
Papunen

Post by Papunen » Thu Jan 06, 2011 21:44

Ja mua harmittaa vietävästi kun menee nenun edestä kirpparilta ne nauhat jotka tahtoisin. :D
Nojoo, oonhan mäkin joskus ylihintoja huomannu mutta sitten vaan en osta. Tai sitten ostan jos saan herkkuja helposti ja nopeasti. Aivan sama.
Mutta mä nyt en olekaan koskaan jaksanu olla kateellinen kenellekään mistään (paitsi Nunnulille sen ihanista korviksista joissa roikkuu tuhannen swaroa :D )
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa

Post by HelmiElina » Thu Jan 06, 2011 21:48

Sori, tässäkin huomataan se, että mä oon vasta aloittelija.. :oops: Eli kuvittelin heti, että on yleistä että tukut suostuvat myymään pienempiä eriä kun kerran tuo Cliokin suostui heti myymään yksittäisiä nauhoja. Ilmeisesti näin ei siis ole? Selvä, pidetään tukut tukkuina ja helmikaupat helmikauppoina :)

Tuosta hyvien ostopaikkojen "piilottelusta".. Sanoinkin jo aikaisemmin, että ymmärrän kyllä, miksi niin tehdään. Ehkä pystyisin piilottelemaan, jos olisin yrittäjä. Jos multa ei suoraan kysyttäisi. Sitten en ehkä pystyisi, oon siihen liian (hmm.. mikähän sana tähän sopis kuulostamatta itsekehulta?) hyväntahtoinen? Naiivi? Blondi? :lol: Sen takia musta ei varmaan olisikaan yrittäjäksi :)

Minä en ainakaan missään nimessä vedä "hernettä nessuun". Se on ihan eri asia, kuin mielensä pahoittaminen.
Äh, enpä jaksa selitellä enempää. On jo muutenkin niin paha mieli, kun alunperin laitoin sen viestin tähän ketjuun. Olisi saanut jäädä laittamatta.
-HelmiElina-
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Thu Jan 06, 2011 21:59

No ja pöhh HelmiElina: sain just laitettua ketjun Helmeilijän hintatietoutta Shoppailu-osioon, ja se on ihan siun kysymysten ansiota. Ei ollut aiemmin tullut mieleenkään moinen, nyt tuli ja tehtiin samantien. Käyhän lukemassa oisko siitä mitään apuva, oishan, oishan? :lol:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
HLS

Post by HLS » Thu Jan 06, 2011 22:02

Muikku se tuossa sinua jo lohdutteli ja minä sitten jatkan :)

Helmi-Ellu rakas ♥
Et sinä ole viesteinesi syypää mihinkään! Pienestä viattomasta värinästä kehkeytyi taas vuosisadan tsunami.

Mutta ehkä me taas tästä jotain opimme???
Ainakin sinä voit olla varma että se on TOSI pieni joukko joka tilailee tukuista mutta meille muille salaisia shoppailupiirejä on ollut ja tulee olemaan.
Nautitaan me vaan niiden hedelmistä ja ylijäämistä ja shoppailaan jos hyvältä tuntuu ja kierrellään mahdolliset kiskurit kaukaa.

... ja saattaahan olla että joskus nettimaailmassa törmään vahingossa oikeaan aarreaitaan ja teenkin siellä ihan omassa pikkuporukassa ostoksia enkä kerro muille mitään ;)

.... tai joskus jos on ollut oikein kiltti niin voi päästä osalliseksi kimppakivaan tukkutaivaaseen :)
Kerttu

Post by Kerttu » Thu Jan 06, 2011 22:02

HelmiElina wrote:Minä en ainakaan missään nimessä vedä "hernettä nessuun". Se on ihan eri asia, kuin mielensä pahoittaminen.
Äh, enpä jaksa selitellä enempää. On jo muutenkin niin paha mieli, kun alunperin laitoin sen viestin tähän ketjuun. Olisi saanut jäädä laittamatta.
Enkä sinua tarkoittanutkaan, vaan niitä jotka täällä kadehtivat sisäpiiriläisiä.

On aivan mahdollista, että tähän ketjuun ei välttämättä alunperin tullut runsain määrin vastauksia siitä yksinkertaisesta syystä, ettei kovinkaan monella ole omakohtaista kokemusta Clio Beadsista. Voi olla, että monikin tietää kaupan, mutta loppupeleissä kovin harva tilaa tukuista, itse en esimerkiksi viitsi sitä rumbaa. Mun mielestä Helmetissä on jaettu hyvinkin auliisti tietoa ja vinkkejä hyvistä kauppapaikoista, joten ihan reilusti kysymällä ja noita vanhojakin ketjuja selaamalla löytyy varmasti ne edullisimmat ja varmimmat paikat. :)
HLS

Post by HLS » Thu Jan 06, 2011 22:05

HLS wrote: ... ja saattaahan olla että joskus nettimaailmassa törmään vahingossa oikeaan aarreaitaan ja teenkin siellä ihan omassa pikkuporukassa ostoksia enkä kerro muille mitään ;)

.... tai joskus jos on ollut oikein kiltti niin voi päästä osalliseksi kimppakivaan tukkutaivaaseen :)

Niin ja tämä on sitä mahdollista tulevaisuutta, eli en ole yhdenyhtäkään tukkua etsinyt tai löytänyt ikinä :)
anzu

Post by anzu » Thu Jan 06, 2011 22:14

On se prkle, ku ei pääse ees sisäpiireihin vaikka oon harrasta jo vuos tolkulla helemeilyy? Vissii on tässä naamavärkissä ja suuvärkissä joku iso vika, ku mulle ei kerrota koskaan mittää! Ei stna vaikka kuinka kyselis, mistä sitä tätä ja tuota ostas, niin ei kerrota, niin ei kerrota! :kieli:

Oon kyllä päässy ite clio beadsin kimppaa, eikä ne kulut nyt niin järjettömät ollu, että myynti mielessä pitäs 1e nauhalle laittaa 6 euroo hintaa. Oiskohan jotain 2e / per nauha tullu kaikkineen kuluineen. Siis itehä tilasin vain 2 nauhaa per tuote, ku sullaseenki oli mahollisuus. Muutamaaa poikkeusta lukuunottamatta, neki tuli kaupan toimesta 5kpl :D Niitäkää mie en raukka uskalla ennää myyä täällä, ku te ootta niin vtun kiihtyvää sakkia. Etten tiiä onko teihin sattunu corveten moottori, ku eihä tollanen perhejapsi ainakaa kiihy noin kovaa? :mrgreen:

Että tämmösii tällä kertaa :mrgreen:
-anzu
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Jan 06, 2011 22:14

Tuo Clio Beads on uusi kauppa, ei sitä ole ollut olemassakaan kuin pari kuukautta vasta, joten todennäköisesti kovin monella ei siitä edes ole kokemusta vielä. Ja mitä tulee siihen Shoppailu-osion ulkomaisten kauppojen listaan, niin sen tarkoituksenahan ei ole missään vaiheessa ollut tarjota mitään kattavaa listaa ostopaikoista, vaan tarjota linkit eri ostospaikkojen ketjuihin, jos kyseisellä kaupalla on jo ketju täällä foorumilla (jotta yhdelle ja samalle kaupalle ei avattaisi montaa eri ketjua). Karu totuus vain on, ettei sitä listaa ole jaksettu ylläpitää enää ikuisuuksiin :oops:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Pape

Post by Pape » Thu Jan 06, 2011 22:16

Tämä on muutenkin niin tuore ketju ja tukku yleensäkin, että onko kukaan vielä ehtinyt saamaan kotiinsa sitä ensimmäistäkään
tilausta - joten ei sitä kokemusta ole vielä jaettavaksi. Marissa toki on tämän ketjun alussa heti kokemuksensa tuonut julki glp:stä
eli siitä sisäpiirin kaupasta, josta ei taida omaa ketjua löytyä.
Papunen

Post by Papunen » Thu Jan 06, 2011 22:20

....se on vielä pakko sanoa että suurimmiten mua sattuu tuo että Outia vastaan hyökätään.
Ja en mäkään kaikkea tai kaikista ostopaikosta tiedä, mutta mitä sitten ??? Hah, senkun käyttää tuhannen tuntia nettiä selaten niinkuin mäkin
olen tehnyt niin jokainen kyllä ostopaikkoja löytää (liikaakin.... :mrgreen: )
Locked