Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Clio Beads

Post by Piita » Fri Jan 07, 2011 20:55

mps wrote: Kyllä mä hiukan ihmettelen, Piita, jos ei sinua yrittäjänä hetkauta se, JOS joku myy ja tekee voittoa pimeästi. Yrittäjä kun kuitenkin joutuu kiltisti veronsa maksamaan.
En ajatellut tänne enään kirjoittaa mutta vastaan mps nyt sinulle kun minuun viittasit.
Nämä "voittoa" tekevät eivät varmasti vuodessa niin paljoa ansaitse, Voittoa siis että' se minua hetkauttaisi suuntaan tai toiseen. Paljon liioiteltuna voitto vois vuodessa olla parisataa egeä. Siis kysehän ei ole myytyjen nauhojen koko hinnoista vaan siitä väitetystä voitosta. Jokainen täällä myyvä ostaa myynneistä saaduilla "tuloilla" uusia helmiä jemmaansa. Ihan taatusti, jos ei sitten ole kyse jostakusta joka lopettaa ja myy varastonsa siksi. Niin että jääkö sitä voittoa sitten oikeasti jos nauhasta vaivanpalkaa otta 1-2€ niin siitä ei vielä hurjia summia vuodessa tule. En vain kertakaikkiaan jaksa olla kateellinen muutamista satasista.
Nythä'n puhuttiin siis mps pelkistä helmien myynnistä. Täällä ei kukaan korujansa tietystä syystä myy. :lol:

Pyydän anteeksi että nyt menee pahasti of the topic
mutta vastaampa nyt siihenkin vaikket sitä tainnut kysyäkään. Kyllä, se harmittaa, ärsyttää ja potuttaa jos messuilla viereisessä pöydässä joku harrastaja myy korujaan pilkkahintaan ja tietämätön asiakas katsoo minun korujani ja jättää ostamatta kun hinta on moninkertainen. Mutta eipä ole vielä vastaan tullut moista tilannetta. On ollut myyjiä muitakin mutta asiakkaita on riittänyt kummallekin. Ei ole vielä samanlaisia tullut messuilla vastaan ja toivon ettei tulekaan. Tällä hommalla ei rikastu mutta tyytyväinen myynteihini olen. Näillä messuilla joissa käyn ei harrastajia paljoa myymässä näy koska osastojen hinnat ovat sitä luokkaa ettei kukaan lähde huvikseen kokeilemaan myyntiä. Myyjäiset on eri juttu.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Fri Jan 07, 2011 21:01

Cattleya riisuu nyt ylläpidon viitan harteiltaan ja puhuu ihan omana itsenään. *viitta tuolin selkämykselle*

Säännöt tehdään siksi, että joku ei osaa käyttäytyä ihmisiksi ilman sääntöjä. Kun sääntö on tehty, kaikki ne ihmisiksi olleet joutuvat ajattelemaan, että teenkös minä nyt sääntöjen mukaan vai en. Sen sijaan se, jonka takia sääntö on tehty, käyttää aikansa porsaanreiän etsimiseen. Lopputulos: tehdään tiukempia sääntöjä, jotka hankaloittavat ihmisiksi olevien elämää, mutta ne sooloilijat kiemurtelevat edelleen porsaanrei'istä — tai rikkovat sääntöjä silmää räpäyttämättä.

Jos kaikki noudattaisivat yhtä ainoaa ohjetta — tee toiselle kuten haluaisit itsellesi tehtävän —, ei sen suurempia sääntöjä tarvittaisi. Hinnoittele tuotteesi tavalla, jolla ostajana toivoisit tuotteiden olevan hinnoiteltu. Myy sellaisia tuotteita, joita toivoisit ostajana saavasi. Keskustele toisten kanssa silviisii kuin haluaisit, että sinunkin kanssasi keskustellaan.
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
mps
suunnittelee Balin-matkaa

Post by mps » Fri Jan 07, 2011 21:08

Kiitos Piita vastauksesta!
Enhän mäkään siitä piittaa, jos joku joskus jotain, mut kun kaikki aina :)
Siis ihan vakavissaan: Pienistä puroista tulee lopulta iso virta.
Ja koko keskusteluhan on jo niin sivuraiteilla ja puhutaan monella eri raiteella.
Mä lopetan omalta osaltani nyt, olen saanut vastaukset niihin kysymyksiin, joita mulla oli. Kittän vastaajia! Enkä enää sotkeudu muihin asioihin, mua kiinnostaneet seikat on aikalailla selvillä.
Mun mielestä tää on kuitenkin ollut suht rakentava keskustelu, pari ylilyöntiä pitää mahtua joka kipakkaan keskustellun :wink:
Mari
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Fri Jan 07, 2011 21:22

Eiköhän tää nyt muutenkin ala olla pitkälti tässä.

Tosiaan, keskustelu on mielestäni ollut ihan mielenkiintoista, ja paikoin oikein asiallistakin.

Se mua jää surettamaan, että ns. vastapuoli tässä väittelyssä kokee "ettei keskustelu ole mahdollista" ja että "keskustelut menevät pipariksi" ainoastaan siksi että he ovat mielipiteensä kanssa vähemmistössä eivätkä saa enemmistöä muuttamaan mieltään. Eihän hyvänkään väittelyn lopputulos ole juuri koskaan se, että pöydän vastakkaisilla puolilla istujat ovat kätellessään täysin samaa mieltä keskenään. Kun yhdeksän kymmenestä foorumilaisesta näyttää suhtautuvan nykytilanteeseen neutraalisti tai myönteisesti, niin suuriin mullistuksiin ei taida olla tarvetta. Sääli, jos kovin moni siksi kokee tulevansa nujerretuksi tai väkisin vaiennetuksi.
Piita

Post by Piita » Fri Jan 07, 2011 21:28

Hih, tää on pakko vielä laittaa kun muistin!
Noista vuorikristallikuutioista, sjt:n myymälässä on muuten ton kokoset vuorikristalli kuutiot 12-15€ ja kun on ollut tarvis eikä muualta ole löytynyt niin kiltisti olen sen maksanut ja ollut tyytyväinen. Vaikka tiedänkin että kiinasta suoraan tulee halvemmalla mutta kun en sieltä yhtä nauhaa voi tilata ja tarviskin on nyt eikä monen viikonpäästä...
Vaan niinkun vertailun vuoksi että Bohemian nauhakin on loppujen lopuksi edullinen vaikka ottaski noko nauhan... Eli mihin verrataan.
Othel

Post by Othel » Fri Jan 07, 2011 21:36

Jehna! Helmetti on hengissä ja potkii päin näköä!
(Ja niin muuten miekii, vaikken ole pariin kuukauteen kirjautunut.)
Suntsa

Post by Suntsa » Fri Jan 07, 2011 21:50

Othel wrote:Jehna! Helmetti on hengissä ja potkii päin näköä!
(Ja niin muuten miekii, vaikken ole pariin kuukauteen kirjautunut.)
Siis ootko hengissä, vai potkitko päin näköä, vai molempia. Vissiin molempia. :lol:
Suntsa

Post by Suntsa » Fri Jan 07, 2011 22:37

Cattleya wrote:Jos kaikki noudattaisivat yhtä ainoaa ohjetta — tee toiselle kuten haluaisit itsellesi tehtävän —, ei sen suurempia sääntöjä tarvittaisi. Hinnoittele tuotteesi tavalla, jolla ostajana toivoisit tuotteiden olevan hinnoiteltu. Myy sellaisia tuotteita, joita toivoisit ostajana saavasi. Keskustele toisten kanssa silviisii kuin haluaisit, että sinunkin kanssasi keskustellaan.
Itse asiassa mun piti kommentoida tuohon, mutta yhtäkki "häiräännyinkin" Othelin viestiin. :D

Niin, tuossa Cattleyan viestissä oli kaikkein olennaisin pointti. :wtg:
HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa

Post by HelmiElina » Fri Jan 07, 2011 23:07

Henna wrote:Kun yhdeksän kymmenestä foorumilaisesta näyttää suhtautuvan nykytilanteeseen neutraalisti tai myönteisesti, niin suuriin mullistuksiin ei taida olla tarvetta.
Ajatuksenvirtaa taas, hypätkää yli jos ei kiinnosta :)

Mut hassua, miten erilailla tuota galluppia voi tulkita :)
Itse katselin tuloksia sillä tavalla, että ihmiset, jotka ovat valinneet vaihtoehdon "Kyllä...", "Ehkä vähän.." tai "Ei yleensä..." kuuluvat kaikki siihen ryhmään, jotka myöntävät että tilanne ahdistaa edes joskus. Noiden ihmisten yhteenlaskettu osuus on 59% vastanneista :)
-HelmiElina-
mikael0k

Post by mikael0k » Fri Jan 07, 2011 23:33

Juurikin näin HelmiElina.. Siis jos tulkitaan tuota galluppia niin 9% mielensä ilmaisseista kokevat asian häiritsevän/ahdistavan voimakkaasti, mutta myös ne 50 % vastanneista kokevat asian ahdistavan jossain määrin. Niitä joita asia ei kiinnosta, ei haittaa tai ei ahdista ollenkaan on 41 %. Eli jos ajatellaan vastakkainasettelua ketä asia häiritsee/ahdistaa tai asia ei häiritse/ahdista, niin se on kyllä selkeä enemmistö (59% vastaajista) jota asia ahdistaa. Näin se vaan on kun gallupin vastauksia tulkitsee.
Karneoli

Post by Karneoli » Fri Jan 07, 2011 23:37

Minä ainakin poistan ongelman omalta kohdaltani sillä että en myy täällä enää mitään, enkä vedä kimppoja. Sitten on ainakin sekä se 2009 käyty keskustelu ja tämä 2010-2011 keskustelu minun osaltani pulkassa, eikä tarvitse sitä enää vatvoa uudestaan ja uudestaan. Minun veroasianihan ei tietenkään muille ihmisille kuulu, mutta olen kyllä käynyt asiasta keskustelemassa verotoimistossa. Vastaus oli hyvin selkeä; kun tulot ovat tätä luokkaa, turha edes tehdä mitään selvitystä tuloista...heillä on tarpeeksi töitä oikeiden yritystenkin kanssa. Koska veronmaksu kykyni on monista syistä vähentynyt jään itse asiassa veroja ajatellen aina miinuksen puolelle, kun ei ole pääomatuloja josta saisin vähentää loput.

Mutta näin, homma on ainakin minun puolestani äärimmäisen selvä. Karneoli kuittaa!
adatodesing.blogspot.com
Piita

Post by Piita » Sat Jan 08, 2011 0:41

Onkohan teillä ajojahdin tällä kertaa aloittaneilla, hyvä mieli!? Tämäkö oli lopputulos jota ajoitte?
Nyt pistelee todella vihaksi esim Karneolin puolesta. Tämä teidän natkutuksenne on kyllä jo ajojahtia, onko tarkoituksenne ollut saada esim Karneolille niin paskat fiilikset että tekee noin radikaalin ratkaisun. Voi ..... teidän kanssanne. Turha on enää puhua "hyvää" tarkoittavista asioiden esille tuonneista ja muiden oikeuksien ajamisesta. Tämä keskustelu on teidänosaltanne ollut ajoittain suoraa kiusaamista. Jos ette sitä itse näe tai edes itsellenne myönnä niin en voi kun pahoitella. Jos joku pahoittaa mielensä näistä niin en ihmettele. Julkisesti haukutaan ja vihjaillaan ja kuten näitte aiheetta.

Anteeksi nyt vain avautumiseni mutta menitte liian pitkälle ja anteeksi pyynnöt Eowynille, Päkälle ja Karneolille olisivat enemmän kun paikallaan. On eri asia jos keskutellaan ja ollaan eri mieltä, tai väitellään kiivaastikin mutta henkilökohtaisuuksiin ja yksityisten henkilöihin kohdistuvat syytteet ja väitteet avoimella foorumilla ovat törkeitä ja loukkaavia. Kaikki eivät voi olla samaa mieltä mutta jos siitä ettei muut mukaudu mielipiteisiin pitää vetää pultit ja kirjoittaa asiatonta tekstiä. Niin pitäis mennä jo itteensä.
Tämä on varmaan kiivain kirjoitus mitä olen tänne kirjoittanut ja anteeksi pyynnöt siitä mutta ei mene minun oikeustajuuni että muutama ihminen saa terrorisoida ja provosoida. Sitten kun joku puollustaa näitä vainon kohteena olevia niin se on hymistelyä ja kieroilua. Voi helevata tuota vääristelyä ja sokeutta omille vaahtoamisille ja sanomisille.
AARGH!
Nyt tämä vaahtoaja lopettaa ja saa poistaa tän jos on asiatonta. Eiköhän pointtini tullut selväksi.

En olisi enään jatkanut jos Karneoli ei olisi tullut tuohon päätökseen... Toivon että Jatkat täällä kuitenkin, suurimman osan sympatiat taitavat kuitenkin olla puolellasi. :love: Olet oikeasti aito, sen verran olen sinuun tutustunut. Kiitos sulle että olet noin fiksusti kirjoittanut ja tämän ottanut.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Jan 08, 2011 1:07

Viittaatko Piita nyt kirjoituksesi alkuosalla Vain tämän kertaiseen keskusteluun vai liittyykö tähän myös aiempi kimppatilauksia käsittelevä keskustelu?
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Marissa

Post by Marissa » Sat Jan 08, 2011 10:57

No niin naiset, nyt voisin jo ehkä kirjoittaa asiaakin. On ollut erittäin mielenkiinoista tarkkailla tätä keskustelua psykologisesta näkökannasta ja alunperin veikkaamani asiat meni lähestulkoon kuten arvelinkin.
Ihan ensimmäiseksi täytyy korjata yksi juttu; minulla on niin paljon munaa, ettei se mahdu edes näytölle ja todellakin voin myöntää virheeni, vuorikristallin kohdalla mokasin, en vain millään voinut sanoa sitä kesken kaiken, sillä se olisi pilannut minun "tutkimuksen". :wink:
Ärsytettynä ihmiset tulee useimmiten esiin se todellinen puoli, ja niin tapahtui täälläkin.
Toisaalta hyvä, että mokasin vuorikristallin kohdalla, sillä se vahvisti myös asioita. Sen kautta pystyittte vielä paremmin viemään keskustelun pois aiheesta, sillä kukaan ei puuttunut niihin kiviesimerkkeihin, jotka olivatkin totta. Minun olisi todella pitänyt olla todellisena HINTAPOLIISINA jo aiemmin ja kirjata niitä hintoja ylös mutta toisaalta, ei niitä olisi silti uskottu vaikka kaikki tietää, että kusetusta on ollut jo pitkään.
Ettehän te tätä usko mutta sanon silti; Minua henkilökohtasesti ei voisi vähmepää kiinnostaa mitkään veromaksut, tai kuka tienaa siellä kirppiksellä eniten.
Väitettiin jopa kateelliseksi, enkä vieläkään ymmärrä mistä minun pitäisi olla kateellinen? Voitoista, rahasta? Luojan kiitos, minulla on rahaa niin, ettei minun tarvitse helmiä sen takia alkaa myymään. Ja jos olisi ollut tarvetta,olisinhan voinut alkaa myymään kirppiksellä, ostanut tukusta vain ja ainoastaan myyntiin ja myynyt hintatasolla, jonka mm. karneoli on luonut. (Puhun kirppiksestä sillä nimenvaihdos on sama kuin maalaisi homeiseen seinään uuden maalikerroksen päälle, ongelma itsessään ei muutu)
Minun alkuperäinen asiani koski sitä moraalista puolta, sitä,että ollaan yliystävällisen maireita ja samalla kusetetaan viattomia ihmisiä. Itse olen ollut ostamatta ko. henkilöiltä heti kun minulle sinulle uutena asia selvisi. Olen kiitollinen Nunnuli-enkelille ja jollekin toiselle enkelille(jota en nyt muista), jotka silloin minulle kertoivat totuuden.
Tästä päästääkin taas siihen totuuteen; täällä asiaa vatvotaan mielipide-erona. Öööö, miten voi olla erimieltä totuuden kanssa? Asianosiset itse tietävät , mitä ovat tehneet,minä olen vain ihminen, enkä voi heitä tuomita mutta voin kertoa asian julki.

Mitä vielä? Piita hyvä, miksi _minulla_ pitäisi olla paha mieli? Siksi, että toin asian julki? Enhän minä ole kusettanut ketään, voin puhtaalla omallatunnolla katsoa itseäni peiliin joka ikinen aamu, kaikki täällä eivät voi sitä tehdä.
Leimasitte minut katkeraksi, huomionhakuiseksi paskaksi mutta tuliko kenellään mieleen, että kirjoitustyylini oli tahalleen provosoiva (muttei valheellinen)? Vain tällä tavoin asiasta alettiin keskustella, vaikka varsinkin muutamien kohdalla se "keskustelu" vajosikin aika alas:) Ja minä heitin löylyä tarkoituksellisesti lisää.
Nooh, tulihan sieltä, se oikea naama....

Gallupista, Mikael ja joku muu(anteeksi, unohdin) huomasi gallupista saman, totuuden. Mutta sekin väännettiin täällä ihan ihmeellisesti. Kun ei haluta nahdä niin ei nähdä:)
Positiivista tässä on tietysti on se, että ainakin yksi kusettaja uhkaa lopettavansa. Epäilen asiaa, sillä kierous on _yleensä_ sisäänkasvanutta ja muuttaa vain muotoaan. Huom, tämä on nyt mielipide, ei totuus! Kohta jossain toisella foorumilla myydään eri nimimerkillä taas ylihintaisia helmiä....
Olisit nyt jatkanut vaan, nythän sinulla on siihen lupa.
Homeongelma on maalattu ja kaikki on hyvin!

Jotain piti vielä sanoa mutta unohdin, harmi.

MUOKS. Tulin korjaamaan pikkuläppärillä kirjoitetut kirjoitusvirheet, voi olla että jäi vielä jotain mutta.
Samalla muistin ainakin yhden unohtamani asian: Seuraavan kerran kun taas ostatte vahingossa esim vääränkokoiset housut, vaikka liian pitkät, joita ette jaksakaan lyhentää tai jotka ovat viisi kokoa todellisuutta pienemmät ja viette ne paikalliselle kirppikselle(TAI ostetaan/vaihdetaan/annetaan/otetaan-kauppaan) niin muistakaa hinnoitella oikein! Esim. ne uudet housut, joissa hintalappuna 39e (oikeesti siinä oli päällä 10e tarjouslappu mutta revitte sen irti). Muistakaa laittaa uusi hinta 5x39e PLUS bussilipun hinta, joka menee kun viette ne housut sinne kirppikselle. Sen lisäksi muistakaa lisätä sen pätkiksen hinta, jonka söitte toissapäivänä plus kaikki se uskomattoman suuri energia(vaihdettuna euroiksi) , joka teillä kuluu tähän kaikkeen :D
Selvisi itsellekin miksi en myy vaatteitani tms kirppiksellä vaan lahjoitan ihan ilmaseksi ne tarvitsiville.(ja heitä tässä maailmassa riittää!)
Olen nähtävästi niin saakelin tyhmä, etten osaa sitä matemaattista kaavaa, jolla vaihdetaan kaikki tekemäni ja ajatteluni euroiksi!
Eli ei ollut ollenkaan turha ketju:D
Kiitti ja kuitti :ooh:
Last edited by Marissa on Sat Jan 08, 2011 14:41, edited 1 time in total.
Karneoli

Post by Karneoli » Sat Jan 08, 2011 14:33

Pyydän edellisen kirjoittajan viestiä ystävällisesti poistettavaksi. Kommentoisin viestiä, mutta katson olevan vastaavanlaisen haukkumisen ja parjaamisen yläpuolella.
adatodesing.blogspot.com
Locked