Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Piita
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Clio Beads

Post by Piita » Sat Jan 08, 2011 14:34

Nunnuli, viittaan vain tämän kertaiseen keskusteluun. Sinä olet kirjoittanut tähän keskusteluun mielestäni suoraselkäisesti ja asiallisesti. :D Eli en viittaa mitenkään sinuun.
Marissalle en viitsi edes vastata...
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sat Jan 08, 2011 14:42

Piita wrote:Nunnuli, viittaan vain tämän kertaiseen keskusteluun. Sinä olet kirjoittanut tähän keskusteluun mielestäni suoraselkäisesti ja asiallisesti. :D Eli en viittaa mitenkään sinuun.
Marissalle en viitsi edes vastata...
Kiitos vastauksesta. Asia tällä selvä.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Marissa

Post by Marissa » Sat Jan 08, 2011 14:48

Karneoli wrote:Pyydän edellisen kirjoittajan viestiä ystävällisesti poistettavaksi. Kommentoisin viestiä, mutta katson olevan vastaavanlaisen haukkumisen ja parjaamisen yläpuolella.

Minua pyydettiin moneen kertaan vastaamaan ja sitten vastasin. Minua saa haukkua, ja parjata mennentullen mutta en saa antaa vastinetta?
Osa tekstistänihän on faktaa, osa minun henkilökohtaista mielipidettäni. Näinhän te muutkin teitte? Ja juurihan sinä kommentoit:)
Piita

Post by Piita » Sat Jan 08, 2011 15:51

Sopivasti kävit muokkaamassa edellisen sivun tekstistäsi pahimmat törkeydet pois. Marissa rakas jos luet kaikki viestit niin sinua ei olla täällä julkisesti kukaan haukkunu/ parjannut. Toisin kuin sinä itse. Muut eivät ole tainneet vajota niin alas, joissain kirjoituksissa on lainattu sinun omia sanojasi. Sinulle taitaa olla ihan turha kirjoittaa mitään, olet niin täydellinen ettei tarvitse mennä itseensä. Olen todella pahoillani niiden puolesta kenen mielen olet enemmänkin kuin pahoittanut, jos et sitä näe niin en voi olla muuta kuin surullinen.

Provokaatio on joskus ihan ok. Harrastamaasi provokaatiota ja solvauksia en vain ymmärrä enkä jaksa edes yrittää ymmärtää. Emme vain ole millään tavalla samalla aaltopituudella.
Juu mutta mun osalta tää on tässä... :roll:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Sat Jan 08, 2011 21:46

Mietin pitkään, kannattaako nähdä sitä vaivaa, että kirjoittaa tätä selvitystä tänne - ne jotka minua vähänkään tuntevat, eivät sitä tarvitse, ja ne jotka ne aiemmat p*skapuheet minusta ovat uskoneet, eivät tästä luultavasti välitä vaan pitävät oman vääriin tietoihin perustuvan käsityksensä... mutta oman mielenrauhani vuoksi päätin nyt sitten oikoa täällä nämä käsitykset.

En käsittänyt alkuunkaan, miksi minua vastaan hyökättiin ja annettiin ymmärtää suu vaahdoten, että ylläpito suosii täällä tiettyjä ihmisiä ja hiljaa hyväksyy ylihinnoittelun, enkä käsittäisi edelleenkään, ellei useamman välikäden kautta olisi lopulta saatu kaivettua jotain tietoa esiin (kiitokset välikäsille).

Näin minulle kerrottiin (muutin kertomuksen vähän "virallisemmaksi" kieliasultaan, mutta sisältöön en koskenut):

Kun kimppatilaus/ylihinnoitteluasiaa edellisen kerran yritettiin ottaa täällä esille, mainitsematta Karneolia nimeltä, asia ei kaikesta väännöstä huolimatta auennut, ja lopulta Eowyn ilmoitti, että Karneolia "ei saa kiusata, koska Karneoli on kiva." Tämä nyppi pahasti, koska se tulkittiin niin, että Karneoli on Eowynin ystävä ja sen vuoksi hän saa vedättää. Eikä ilmeisesti nyppinyt yhtä ihmistä vaan useampaa. Ja _siitä_ on syntynyt käsitys sisäpiiristä, kun Karneolin ostopaikka ei ole ollut yleisessä tiedossa ja on haluttukin pitää salaisuutena. Tämä on sitten näyttänyt siltä että 1) kun ei paikkaa kerrota ja 2) Eowyn on pyytänytkin ettei kerrottaisi, niin foorumilaisilta (ie. ostajilta) evätään mahdollisuus itse todeta että kyllä se hemmetti noin on, 20c riipus myynnissä 4 € hintaan. Tästä sitten syntyy se vaikutelma, että ylihinnoittelu tapahtuu ylläpidon hiljaisella hyväksynnällä.

Minusta itsestäni tuo koko selitys on omituinen, joskin ymmärrän nyt paremmin, miksi täällä osa porukasta nyt sitten ilmeisesti pitää minua täysin läpimätänä. Siispä, tässä on nyt minun versioni tapahtuneesta:

Edellisen kimppatilaus/ylihinnoittelu-riidan aikana ylläpitoa pommitettiin viesteillä, joissa vaadittiin puuttumaan siihen, millä tavalla Karneolia on kohdeltu. Minä itse olin yhteydessä Karneoliin, jonka kanssa keskustelin asiasta. Sain tuolloin mielestäni riittävän selityksen hinnoittelusta, ja koska niin moni oli pöyristynyt Karneolin osakseen saamasta kohtelusta, pyysin foorumilaisia lopettamaan vainon. Toimin sen tiedon varassa, mitä minulla silloin oli. Ja edelleen olen sitä mieltä, että vaikka ihmisten toimintaa täällä saa arvostella ja saa kyseenalaistaa, niin ketään täällä ei silti saa järjestelmällisesti vainota.

Karneoli - ja minut paremmin tuntevat - voivat varmasti kertoa, että Karneoli ja minä emme ole ystäviä emmekä edes tunne toisiamme sen kummemmin. Olemme olleet yhteyksissä foorumilla yksäreitse joitakin kertoja foorumiasioissa, emme muuten. Edellisen kohun aikana pyrin kohtelemaan Karneolia siten kuin olisin kohdellut ketä tahansa foorumilaista vastaavassa tilanteessa.

Minä en tiennyt tuolloin, enkä edelleenkään tiedä, mistä Karneoli helmensä tilaa tai on tilannut. Sen tiedän, nyt, että myös Karneoli on tehnyt tilauksia Golden Lake Pearlsille, joka on minun käyttämäni tukku. En ole kyseisestä tukusta kuullut Karneolilta, enkä missään vaiheessa ole häntä "suojellakseni" pyytänyt pitämään kyseistä tukkua salassa. Hyvät foorumilaiset, minä olen YRITTÄJÄ. Kenen leipää minä suojelen ensimmäiseksi, jos jotain teen? OMAANI, tietysti. Minkä ihmeen takia minä vääntäytyisin kaarelle suojellakseni jonkun (minun näkökulmastani) vieraan foorumilaisen mahdollista "vedätystä"?

Sain itse aikoinaan kuulla GLP:stä pieneltä porukalta, jolla oli tapana tehdä sinne kimppatilauksia, ja pääsin jopa tällaiseen kimppatilaukseen mukaan (kiitos, ihmiset!). Myöhemmin uskaltauduin tekemään tilauksia yksin arvellen, että voin myydä ylimääräiset helmet pois kauppani tai foorumin kautta, kuten olen tehnytkin. Sen reilun vuoden aikana, jonka olen GLP:ltä itse tilaillut, on muutama ihminen lähestynyt minua yksäreitse ja kysynyt, mistä olen helmeni tilannut, jotta he voisivat hankkia jotain myymääni helmilaatua lisää.

Näille muutamalle ihmiselle, jotka voin yhden käden sormilla laskea, kerroin tukusta, mutta samalla esitin toiveen, ettei paikasta kauheasti huudeltaisi julkisesti, koska kuten jo aiemmin sanoin, minä olen yrittäjä ja pyrin ansaitsemaan leipäni sieltä mistä sen suinkin saan. (Muistaakseni selkeästi kerroin tämän syyn myös näille ihmisille samalla kun esitin toiveeni. Jokainen vakuutti ymmärtävänsä, miksi sitä pyysin.) Helmiä myydessäni myyn mielelläni hyvää laatua, jota koen GLP:ltä aina saaneeni. Toisekseen haluan käyttää koruissani muitakin helmiä kuin niitä samoja, mitä jokainen helmiharrastaja käyttää -tämän vuoksi on hyvä tietää ostopaikkoja, jotka eivät ole yleisessä tiedossa. Tätä en koe tarpeelliseksi pyydellä anteeksi, koska moni yrittäjä asemassani olisi toiminut ihan samalla tavalla.

Joku teistä, joille tästä tukusta kerroin, päätti nähtävästi levittää tietoa, että minä pimitän tätä paikkaa, jotta jotkut muut saisivat foorumilla pyytää ylihintaa helmistään ja kusta silmään viattomia foorumilaisia. Kiitos ihan hirveästi sinulle, joka tämän teit - se oli kaunis kiitos minulle siitä, että paljastin tukkuni sinulle, eikös? Opinpahan pitämään suuni kiinni, enkä seuraavalla kerralla kyllä taatusti tukkuani paljasta, jos kiitos on tällainen. Totta kai minä tiesin, ettei tukku pitkään salassa pysyisi, vaikka sitä pyytäisinkin, mutta sitä en totisesti osannut odottaa, että minua mustamaalattaisiin samalla kun sitä tietoa levitetään. :shock: :(

Missään vaiheessa en todellakaan tiennyt, että Karneoli on tilannut helmensä (tai osan niistä) samasta paikasta, eikä pyynnölläni pitää tukku salassa ollut tosiaankaan mitään tekemistä kenenkään muun kanssa - siinä oli kyse ainoastaan minun yritystoiminnastani. En ole varmaankaan vuoteen jaksanut aktiivisesti seurata Kirpputorin myynti-ilmoituksia, koska pikkulapsiarki on verottanut nettiaikaani merkittävästi, ja olen luottanut siihen, että modet hoitavat vanhentuneiden myynti-ilmoitusten poiston jne. En siis ole jaksanut seurata kuka myy ja mitä, ja mihin hintaan. Olisi varmaan pitänyt, mutta jälkiviisaus on paras viisaus. :roll:

En kirjoita tätä siksi, että odottaisin nyt anteeksipyyntöjä tai muuta, mutta toivoisin, että te, jotka olette kuulopuheiden perusteella luokitelleet minut tiettyjä foorumilaisia suosivaksi ääliöksi, tarkistaisitte vähän kantaanne kuultuanne minun puoleni asiasta.

Eipä mulla muuta. Tämä ketju menee nyt lukkoon, Kirpputoria koskien ylläpito ja modet valmistelevat tiedotetta, joka tulee pian näkyviin. Koen, että tämä asia on nyt ainakin tämän ketjun osalta käsitelty loppuun, ja jos jollakulla on vielä jotain huudeltavaa, niin sen voi osoittaa suoraan minun sähköpostiini helmetti miumau gmail piste com tai yksärilaatikkoon. Asiallisiin viesteihin vastaan kun ehdin, typerään p*skanjauhantaan en aio tuhlata aikaani. ;)
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Locked