Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

HelmiElina
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen
Re: Clio Beads

Post by HelmiElina » Wed Jan 05, 2011 19:07

Mää en tietääkseni kuulu mihinkään sisäpiiriin, en täällä enkä missään muuallakaan :)

Hih, anteeks, mut mua alko hillittömästi naurattaa, kun näin sieluni silmin itteni istumassa kuuden kilon helmikasan päällä tili tyhjänä, mut hymy korvissa asti :rofl: En mä rassukka raaskis myydä niitä kauniita helmiä, oli niitä sit kilo tai kuus :kieli:
Joten joutunen siis a. joko jättää koko ajatuksen helmitilauksesta sikseen tai b. odottaa jonkunsortin lottovoittoa tai muuta tilintäydennystä :nod:
-HelmiElina-
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Jan 05, 2011 19:08

No sanokaa nyt hitto soikoon suoraan sitten, sen sijaan että täällä kierrellään ja kaarrellaan ja privaviesteissä haukutaan ihmisiä puolin ja toisin. Minä en todellakaan enää jaksa seurata kuka mitäkin myy ja missäkin, kun on kaksi alle kaksivuotiasta lasta hoidettavana. Jos on rutistavaa niin sitten puhukaa suoraan tai jättäkää rutisematta. Imho.

Kuka myy ylihintaan ja mitä, ja ketä ylläpito nyt sitten suosii?
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by anzu » Wed Jan 05, 2011 19:11

HelmiElina wrote:Mää en tietääkseni kuulu mihinkään sisäpiiriin, en täällä enkä missään muuallakaan :)

Hih, anteeks, mut mua alko hillittömästi naurattaa, kun näin sieluni silmin itteni istumassa kuuden kilon helmikasan päällä tili tyhjänä, mut hymy korvissa asti :rofl: En mä rassukka raaskis myydä niitä kauniita helmiä, oli niitä sit kilo tai kuus :kieli:
Joten joutunen siis a. joko jättää koko ajatuksen helmitilauksesta sikseen tai b. odottaa jonkunsortin lottovoittoa tai muuta tilintäydennystä :nod:
Usko pois, mulla o melekeen tommonen tilanne, kiitos clio beads. Tosin en tiiä uskallanko mää ny ees myyä, niitä vaikka haluaisinki :kieli:
-anzu
HelmiElina

Post by HelmiElina » Wed Jan 05, 2011 19:12

Nyt mua alko hirvittää, että jos mä oonki pyytäny ylihintaa helmistä :shock: Mä oon niin uus helmiharrastaja, että suoraansanottuna jos nyt kysyttäis, joistain kahdesta kivilajista, että kumpi on kalliimpaa, niin arvaamiseks menis hyvin luultavasti. Oon myyny useinkin kirppiksellä ylimääräsiä helmiä ja vain kerran yhden helminauhan hinnasta on huomautettu kohteliaasti, pyydetty alennusta ja saatu se.
-HelmiElina-
Marissa

Post by Marissa » Wed Jan 05, 2011 19:23

HelmiElina wrote:Nyt mua alko hirvittää, että jos mä oonki pyytäny ylihintaa helmistä :shock: Mä oon niin uus helmiharrastaja, että suoraansanottuna jos nyt kysyttäis, joistain kahdesta kivilajista, että kumpi on kalliimpaa, niin arvaamiseks menis hyvin luultavasti. Oon myyny useinkin kirppiksellä ylimääräsiä helmiä ja vain kerran yhden helminauhan hinnasta on huomautettu kohteliaasti, pyydetty alennusta ja saatu se.

Rakas helmiystävä, ei huolta, kysymys nyt ihan ammattimyyjistä, ei varmastikaan susta. Ja mä olin se alennuksen pyytäjä;)
Aadia
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku:5

Post by Aadia » Wed Jan 05, 2011 20:02

Marissa wrote:
HelmiElina wrote:Nyt mua alko hirvittää, että jos mä oonki pyytäny ylihintaa helmistä :shock: Mä oon niin uus helmiharrastaja, että suoraansanottuna jos nyt kysyttäis, joistain kahdesta kivilajista, että kumpi on kalliimpaa, niin arvaamiseks menis hyvin luultavasti. Oon myyny useinkin kirppiksellä ylimääräsiä helmiä ja vain kerran yhden helminauhan hinnasta on huomautettu kohteliaasti, pyydetty alennusta ja saatu se.

Rakas helmiystävä, ei huolta, kysymys nyt ihan ammattimyyjistä, ei varmastikaan susta. Ja mä olin se alennuksen pyytäjä;)
:rofl:
ny sattuu jo vattastaki :rofl:

En mä siis teitä sillai naura ku sillai. Mä näin nyt vuorostani huolestuneen harrastajan joka on ihan pihalla ja pelästyy olevansa keskellä ja varoen sieltä kurkistaa et "mutku mää vaa ja sit pyysi joku alennusta ja emmää..." ja sit sieltä nousee iso kamala kauhea paskis marissa joka suoristaa et "mää se olin ei hätää" kun on ensin viel tarkentanu et ei niinku jokaista kirppismyyjää ole tähtäämässä ja nii ettespäi. En mä tiä tajusko kukaa mut tuli ihan oikee reps.

Ja samaan syssyy ku alotin ni avaan päätäni mäki et joo, suoraselkäsyyttä kyl odottais niiltä joilta sitä vois odottaa, mut kas, monta kertaa ollu puhetta ja fiuuuuh, sinne meni. Toki mä ymmärrän et et jokaisella on syynsä, yksi on sairas, toisella on kiire, kolmas helisee lasten kanssa (eiks sulla ole marissa niitä kolme, ja oot yh, pistätkös sen piikkiin vai otatko ite vastuun :lol: ) ja seittämäs haluu olla muutevaa vittupää (yes!), mut - äh, olkoot, ei noi ikin selvii mihkää suuntaa.
Image Image
Marissa

Post by Marissa » Wed Jan 05, 2011 20:33

:rofl:
ny sattuu jo vattastaki :rofl:

En mä siis teitä sillai naura ku sillai. Mä näin nyt vuorostani huolestuneen harrastajan joka on ihan pihalla ja pelästyy olevansa keskellä ja varoen sieltä kurkistaa et "mutku mää vaa ja sit pyysi joku alennusta ja emmää..." ja sit sieltä nousee iso kamala kauhea paskis marissa joka suoristaa et "mää se olin ei hätää" kun on ensin viel tarkentanu et ei niinku jokaista kirppismyyjää ole tähtäämässä ja nii ettespäi. En mä tiä tajusko kukaa mut tuli ihan oikee reps.

Ja samaan syssyy ku alotin ni avaan päätäni mäki et joo, suoraselkäsyyttä kyl odottais niiltä joilta sitä vois odottaa, mut kas, monta kertaa ollu puhetta ja fiuuuuh, sinne meni. Toki mä ymmärrän et et jokaisella on syynsä, yksi on sairas, toisella on kiire, kolmas helisee lasten kanssa (eiks sulla ole marissa niitä kolme, ja oot yh, pistätkös sen piikkiin vai otatko ite vastuun :lol: ) ja seittämäs haluu olla muutevaa vittupää (yes!), mut - äh, olkoot, ei noi ikin selvii mihkää suuntaa.[/quote]

:rofl: Täällä kanssa. Ja oon kiits toi seittemäs. Ja juu yleistin KAIKKI kirppismyyjät vaikka kaikki ei tätä kuitenkaan harrasta mutta liian moni. Enkä tarkottanut pelästyttää uusia.
Ja joo, ei mun ole pakko edelleenkään ostaa kirppikseltä yhtään mitään eikä mun napaa pitäs kaivaa toisten ostokset tai myymiset mutta tungen ne muuten vaan ne herneenvarsot syvälle, tässä paremman puutteessa vaikka. Yleinen epäoikeudenmukaisuus ja räikee tietämättöminen linssiin kusetus vaan ottaa aivoon-ei voi mitään. Varsinkin kun se sallitaan osalta, on sallittu jo ihan liian kauan.
Pitäs olla sitten yleisesti kaikille tiedossa , että "Osa tämän Helmetin käyttäjistä kusee varsinkin uusia ostajia pahasti linssiin ja tulee rahastamaan heiltä viattomilta ylimääräistä ihan vaan maksaakseen omat kulunsa shoppailusta, esittäin superihania ja ystävällisiä"
Aadia. Toi sun viimeinen lause-_toivon_, että oisit väärässä
Hävetkää. Siis TE, ei Aadia
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Jan 05, 2011 20:53

No kas kummaa, kun ei mitään tarkempia tietoja sitten tullutkaan, vaikka niitä nyt ylläpito kyseli.
Lakataan sitten huutelemasta tästä aiheesta, jos se jää tällaiseksi ympäripyöreäksi vihjailuksi ja sormella osoitteluksi vähän joka suuntaan. :roll:
HelmiElina

Post by HelmiElina » Wed Jan 05, 2011 21:20

Kieltämättä äsken tuolla saunanlauteilla käväs mielessä, että mitä jos mä herranjumala nyt sanomisillani räjäytin koko Helmetin :shock: :shokki: Kun tarkoitus oli ihan vaan kysellä tuosta firmasta (kyselinköhän mä edes mitään.. :raaps: ) eikä suinkaan saada Helmettiläisiä toistensa kimppuun. Mä en oikeen tiedä, että pitäiskö mun pahotella, mutta ainakin oon siitä pahoillani, että täällä tuntuu pinnan alla kytevän jotain.
-HelmiElina-
Aadia
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Aadia » Wed Jan 05, 2011 21:42

Tääl ny o kyteny jo niin pitkään, yleiset kommentit, galleria, kaik on hiljentyny jo aikoja sitten. Vaan ne kytevät jutu enää herättää. Ja siihen syylliset ei mieti onko ne syyllisiä vaan etsii ketä syyttää. Helppoa.
Hiljenee jälleen. Helppoa.
Image Image
kompiainen
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by kompiainen » Wed Jan 05, 2011 21:46

Et sä HelmiElina mitään räjäyttänyt. Minä en ainakaan tajua noista viesteistä mitään, vaikka mä oon roikkunut täällä kohta viis vuotta. :o

Jotkut myy kirppiksellä paljon ja osalla on minusta kallista -> en osta niiltä myyjiltä.

Marissa ja Aadia, jos teillä on tarkempaa tietoa, niin kertokaa rohkeasti ylläpidolle vaikka yksityisesti, ihan oikeasti heillä on omaakin elämää elettävänä ja eivät todellakaan ehdi tarkistaa jokaista kirppari-ilmoitusta ja tarkistamaan kuka on helmensä tilannut ja mihin hintaan.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Marissa

Post by Marissa » Wed Jan 05, 2011 22:35

Eowyn wrote:No kas kummaa, kun ei mitään tarkempia tietoja sitten tullutkaan, vaikka niitä nyt ylläpito kyseli.
Lakataan sitten huutelemasta tästä aiheesta, jos se jää tällaiseksi ympäripyöreäksi vihjailuksi ja sormella osoitteluksi vähän joka suuntaan. :roll:

Kas kummaa, kun itse en ainakaan ollut koneella hetkeen, enkä suoraan sanottuna huomanut ylläpidon kommenttia.
Itsehän sinulta Eowyn silloin aikanaan lähti sähköpostistasi liikkeelle, vahingossa, muille jakeluun tämä tukkuliike, josta ei saanut kenelläkkään hiiskua.
siitä se sitten levisi muillekin jakoon, huolimattomuuttasi.
Itse kyllä tasan tarkkaan tiedät KUKA ja KETKÄ myy täällä ylihintaan bisnesmielessä, mutta toki sitä ei ole aikaa katsoa kirppisosiota mutta tähän ketjuun ehdit kuitenkin kommentoida? Itse yrittäjänä tasan tarkkaan tiedät helminauhojen suurinpiiretin hinnat, ja kirppiksella myynnissä tukusta ostettuja nauhoja ja sinä et huomaa??

Tietysti kun nyt kommentoit, hyökkäyshän on paras puolustus...Pyydät siis nimiä, lähdetään nyt siis sinusta, koska sinä tämän laitoit isommalle joukolle mahdolliseksi.
Ja tämä on nyt faktaa.

ja ihan nyt vain sivuhuomautuksena, tässä on muillakin lapsia, useampiakin kuin sinulla, jopa sairaitakin plus kaksi työtä ja SILTI ehtii huomaamaan kusetuksen JOS haluaa.

Edelleen , keskustelen tästä ihan mielellään jatkossakin, koska TIEDÄN olevani oikeassa. Välttämättä en kuitenkaan -edellämainituista syistä-päivystä tässä 24/7, joten saattaapi minultakin jokunen viesti jäädä lukematta :wtg:
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Jan 05, 2011 22:59

Ai että olet oikeassa? :rofl:

Todellakaan ei ole minun sähköpostistani kenellekään lähtenyt tämän tukun nimi liikkeelle alun perin, siinä olet kyllä niin väärässä kuin voit olla :lol2: En edes tajua, mistä olet moista saanut päähäsi :huh: Ja minua on ihan turha syyttää ylihinnoittelusta ja viattomien kusetuksesta, sillä minä tasan tarkkaan yrittäjänä maksan kaikki vaadittavat maksut, alv:t jne. Jos haluaa saada helmet halvemmalla, voi tilata ne itse Kiinasta ja hoitaa tulli-yms-maksut. En minä tee hyväntekeväisyyttä helmilläni, vaan yritän ansaita leipäni.

Tähän ketjuun minulla oli "aikaa" tulla siksi, että sain ketjuun tulleesta vastauksesta sähköpostiini ilmoituksen - koska olen ketjuun aiemmin osallistunut. Kirpputoriosioon ehdin nykyään vain harvoin. Muutenkaan minä en voi tietää kirpputoriosion myyjistä, kuka on mitäkin tilannut ja mistä. En minä ole tietoinen kaikista maailman tukuista ja niiden hinnoista :huh:

Ja on varmasti muillakin lapsia (tosin monellako täällä AKTIIVISESTI roikkuvalla on vastasyntynyt?). En ole terveydentilastani tilivelvollinen kenellekään, muuten saattaisin kertoa, millaista elämäni on viime kuukaudet ollut, ja ehkä tajuaisit, miksi en ole roikkunut kyttäämässä Kirpputorilla helmiä myyvien ilmoituksia. Varmaan tietysti pitäisi, olenhan ylläpidon edustaja, mutta joskus Ei Vaan Kykene. Jos siitä täällä valtaisa ongelma tulee, niin tämän foorumin perustajana ja omistajana minulla on toki siihen yksinkertainen ratkaisu.
Marissa

Post by Marissa » Wed Jan 05, 2011 23:19

Olin juuri tulossa muokkaamaan nopeasti kirjoitettua viestiä, ettei tulisi vääriymmärryksiä mutta en ehtinyt,
Olin aikeissa kirjoittaa että tottakai sinä ja muut yrittäjät tilaavat tukuista jne, teitä yrittäjiähän olen tässä aiemminkin "puolustanut" jos se on oikea sana.
Toinen korjattava lause olisi ollut: Sinä lipsautit vahingossa GLP:n tukun eteenpäin , et tätä uutta , Clioa. Edelleenkin se on faktaa, voihan olla ettet itsekään sitä ole silloin aikanaan edes huomannut mutta näin se vain on.
Edellinen tekstini oli mielestäni liian tyly, en pyytele sitä anteeksi vaan minusta se ei ollut rakentavaa keskustelua mutta tekopyhyys saa minut helposti kirjoittamaan ei- niin- rakentavasti.

Suhteellisen lapsellista kommenttia mielestäni nuo viimeiset lauseet aikuiselta, kahden lapsen äidiltä.
AKTIIVISESTI ei tarvitse täällä roikkua huomatakseen kusetuksen,(MUOKS ja tämä kusetus on ollut jo kyllä ylläpidolla tiedossa jo kauan ennen vauvasi syntym..) josta on tiedetty jo pidempään mutta mistä selvästi halutaan nyt vaieta ja kun minä nyt "ujojen ja hiljaisten" äänitorvena avaan suuni VIHDOINKIN (koska minut on jo leimattu kusipääksi) niin sitten alat uhkailemaan foorumin lopettamisella?
Toki, voit niin tehdä mutta eikä se ole aika kaukana aikuismaisesta käytöksestä? Kun on olemassa järkeviä , helppoja ratkaisuja , joihin fiksusti puuttumalla saataisiiin kaikille hyvä mieli?
Lopetat koko foorumin kja sitten minä olen se "syypää" jota on helppo syyttää vaikka puutuin vain asiaan, joka ylläpidolla on ollut jo kauan tiedossa?

Olen tilannut Kiinan tukuiSTA ja tulen tilaamaan jatkossakin,Eikä se liity nyt varsinaisesti tähän.
mutta se ei poissulje myöskään sitä tosiseikkaa että täällä kusetetaan räikeästi kenenkään puuttumatta siihen. Ja jos asiasta puhuu, tulee forumin lopettamisuhkaus.
MUOKS! Minäkin saattaisin kertoa millaista elämäni on ollut viimeiset viisi vuotta , harva olisi edes enäää hengissä, minä sinnittelen mutta en kerro, koska en viitsi ratsastaa sääli ja sympatiapisteillä vaan koitan pysyä vaan asiassa ja minä Vaan En Kykene ymmärtämään, että sallitaan kusetus ja tämä on sallittu jo kauan. Tuossa alhaalla Muikku sanoo, ettei ole hajua tukkuhinnoista jolloin ei voi myöskään puuttua kirppiksellä tapahtuvaan kusetukseen mutta esim sinulla yrittäjänä on, koska sinä tosissaan joudut maksamaan ne kaikki maksut ja alvit ja leivän päällekin olisi kiva saada jotain? Silti kirppiksellä myydään räikeimmillään nauhaa ostohintax2 ja vähän päälle ja sitäö ei huomata? Tai nyt oli myynnissä vuorikristallikuutio 8mm 6.50 nauha, SAMA nauha helikauppiaalla myynnissä 4.80e nauha MIINUS kulut ja ja jää sitä leivänpäällistä...hmmm Tai nauhan ostohinta tukussa 0.68e NAUHA ja myydäöän 5.90e NAUHA ja sinä et ole ikinä huomannut??
JEP.
Last edited by Marissa on Wed Jan 05, 2011 23:50, edited 1 time in total.
Muikku
Moderaattori

Post by Muikku » Wed Jan 05, 2011 23:22

Olen kyllä pihalla kuin lumiukko tämän aiheen syistä, seuraamuksista ja syvistä mudista, mut sen verran nyt tarkentaisin että jos on kyse Kirpputorista niin Eowynin hinnoittelu silloin tuskin on kritiikin kohteena, hän kun myy Ajankohtaista ammatinharjoittajilta-osiossa tai omassa kaupassansa. Ja viimeksi kun kuulin, voitonteko on varsin suotavaa yritystoiminnassa :wink: eikä sitä tarvitse puolustella yhtään millään. *edit - Marissa jo tarkensikin tuota omassa viestissään*

Mutta toivoisin kyllä miekin jotain konkreettista miltä pohjalta lähteä tätä asiaa setvimään jos kerran setvittävää on, ja tuntuuhan sitä olevan. Seuraan kirpputoria kuten koko Helmettiä "viran puolesta" mutta täytyy myöntää että mahdolliset väärinkäytökset ovat menneet miulta ohi jos sellaisia siellä on viime aikoina ollut. Itse olen ostanut viime aikoina Marissalta itseltään, Sirpaleelta, (öö, keltähän muulta? no ostotoiminta on ollut vähän hiljaista viimeaikoina) ja aiemmin vaikkasunkeneltä, eikä ole kyllä ollut valittamista hinnassa eikä laadussa. Jos joku tuntuu kalliilta, en osta. Jos nauha on kaunis ja sopivassa suhteessa ko. kivilajin hintoihin noin yleensä, ostan, eikä minua edes kauheasti kiinnosta mitä myyjä on siitä itse maksanut jos kerran hinta on kohdallaan. Ei miulla ole aikaa selata ulkomaisia tukkuja ja vertailla hintaa - mie vertaan vähittäishintaan Suomen lempikauppiailla ja korkeintaan parista lempikaupasta ulkomailla, ja maksan mielellään hiukan enemmän jos saan yhden tarvitsemani nauhan pienellä vaivalla ja nopeasti vrt. että tilaisin kymmenen nauhaa jostain hevonkuusesta ja sitten yhdeksän makaisi NERIK-loodassa (joka, huhhuijaa, tursuaa jo ennestään).

Nämä siis vain miun mielipiteitä ja tapa millä itse toimin, ei suinkaan ainoa oikea. Mutta tosiaan, jos jotain konkreettista on niin miun korviin ei ainakaan ole kuulunut ja siltä pohjalta on hiton hankala mitään tehdä asian parantamiseksi.
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Locked