Clio Beads

Kauniit helmityöt syntyvät kauniista materiaaleista! Mitä ostit viimeksi? Jaa kokemuksiasi eri helmikaupoista muiden kanssa: kerro missä teit elämäsi kaupat tai minne ei kannata muiden mennä. Vertaillaan hintoja ja laatua :)

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Päkä
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Clio Beads

Post by Päkä » Tue Jan 18, 2011 14:16

Tässä ketjussa kaikki halukkaat voivat kertoa kokemuksiaan ko. kaupasta.
Tässä kuvia tilauksestani viime vuoden puolelta.
Tilauksessa kaikkiaan noin 70 nauhaa, paino keskimäärin 100grammaa/nauha.
kuvasta puuttuu hopeanharmaat makeanvedenhelmet.
Tilaus sujui ongelmitta.
Osan tuotteista tilasin viidellä nauhalla, mikä vaihtui lopullisessa laskussa kymmeneksi.
Ihan kaikkea tilaamaani ei tullut, mutta puuttuvien osalta sain kyllä rahat takaisin.
kuva 1.
Isoja fasetoituja Labradoriitteja; suurimmat 16 mm (laatu B)
muut 14 mm (laatu A) ja 12 mm (laatu A)
Isoja 14 mm Aurinkokiviä
Isoja fasetoituja 14 ja 12 mm kuukiviä.
Isoja Ametriini nuggetteja
Kaikki ykköskuvan helmet mielestäni hintaan nähden hyvälaatuisia.
Olen niihin enemmän kuin tyytyväinen. :nod:

Tuolla aikaisemmassa ketjussa kirjoitin, että joskus tulee niitä "hutiostojakin",
no alimmassa kuvassa sitten niitä;
Labradoriittia, muistaakseni laatu B+ (ei oikeastaan minkäänlaista hohdetta, lohkeamia)
Järkyttävän suuria Akaatti-laattoja, sivuilla oli väärät tuotekuvaukset (siis paino) kun näitä tilasin
Juuri tarkistin, ja tuon punertavan laatan kohdalla oli Cliobeadsin sivuilla paino 10 grammaa.
No nämä nyt painaa tosiasiassa lähemmäs 200 grammaa nauha! Onneksi ei näitä tullut kuin viisi nauhaa. :huh:
Image

Image
waterwoman
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Clio Beads

Post by waterwoman » Thu Apr 14, 2011 21:05

Kertokaa nyt hyvät siskot :)
Aika hiljasta täällä on. Itse odottelen kyseisestä firmasta kimppahelmiä tulevaksi.
:)
kokeilija

Post by kokeilija » Thu Apr 14, 2011 21:39

Omat kokemukseni ovat seuraavanlaisia:
- ekat saamani tulivat aivan tilaukseni mukaan, onyxit ja värjätyt jadet vallan mainioita, fluoriiteissa osassa toivomisen varaa, tilatessa oli sivuilla A-luokkaa, mutta sitä eivät olleet, ja olivatkin muuttaneet sivuilla ne B-luokaksi tilaukseni jälkeen

- toisessa tilauksessa oli monikin muuttunut toiseksi kuin tilasin, osa sinnepäin ja kelpasi hyvinkin minulle, yksi ei tilattu nauha todella mieleinen.
Hopeat sain kaikki mitä tilasin mutta se laatu, toisesta koosta kolmannes 20 kpl:sta käyttökelvottomia ennen kuin mieheni sai joitakin niistä korjattua joten kuten, katsotaan miten kestävät korjaukset. Niitä en kyllä enää tilaa!
Samaten rybyn väriset jadet ihan jotain muuta, ehkä jadea sekin, näin veikkailisin mutta väri ei todellakaan minun mieleen.
Osa nauhoista tuli eri kokoisenakin, mutta onneksi isompana eikä pienempänä eikä haitannut minua.
Labradoriittisirut olivat Ö-luokkaa.

- kolmas tilaus meneillään, tilasin niitä samoja jotka hyväksi totesin, nähtäväksi jää ovatko vieläkin hyviä. Kaikissa tilauksissa olen tilannut nauhoja 5 kpl kutakin.
teppana
suunnittelee Balin-matkaa

Post by teppana » Fri Apr 15, 2011 10:27

Kopsaampa tähän tuon kirjoittamani viestin tuolta toisesta ketjusta.

Oletteko ostaneet Cliolta särö agaatteja? Millaisella kokemuksella?

Minulla on mennyt aika monta rikki, säröillyt palasikis.

http://www.cliobeads.com/en/product-Dye ... S6216.html , näistä on lohjennut kulmat.

http://www.cliobeads.com/en/product-Dye ... S0668.html , nämä ovat haljenneet omia aikojaan....
Pape

Post by Pape » Fri Apr 15, 2011 12:21

Kerta riitti! Tilasinkohan kahdeksaa laatua, kaks niistä oli sitä miti piti. Muut väärää laatua, väärää kokoa ja mitä vielä.
Kaikkia ei edes tullut, tuli ylläripostareita lisää 30$ ja se oli paikattu jättämällä kamaa pois. Makeanvedenhelmet oli
muuttunu A laatuisista B laatuun, väärää kokoa nekin. Tilasin monenlaista pienempää helmeä ihan tarkoituksella ja
niille oli käyttötarkoitus - vaan ovat nyt paljon suurempia eikä mikään suunnitelma onnistu. Osa meni suoraan roskiin, osa
on myyntikuntoisia, mutta sapettaa vieläkin niin ettei huvita edes myyntiin laittaa. Todella hyvälaatuistakin mahtui mukaan,
mutta olivat sitä väärää kokoa sitten...
waterwoman

Post by waterwoman » Tue Apr 19, 2011 8:47

Makeanveden helmiä olen himoinnut kauan, mutta jos ne eivät ole sitä mitä tilaa, niin empäs sitten taida tilata.
Kukaan tilannu Korallia?
:)
kissanainen

Post by kissanainen » Tue Apr 19, 2011 11:19

Mie tilasin viimeksi korallia. Olen todella tyytyväinen tilaamiini. (10 mm, 10 nauhaa)
http://www.cliobeads.com/en/product-Red ... S3927.html

ps. Tilasin viimeksi myös makeanvedenhelmiä, jotka olivat oikein kauniita ja niitä mitä piti. (8-9 mm, 10 nauhaa)
http://www.cliobeads.com/en/product-Whi ... P1706.html
Kun kohtuus on ehdottomasti aivan liian vähän! ;)

http://eu.iherb.com/me/VetteWoman
kissanainen

Post by kissanainen » Wed Apr 20, 2011 12:36

Taitaa tämä clarebear olla samaa sakkia niiden "elinten heiluttajien" kanssa jotka poistettiin mainostamasta keskustelualueelta. :roll:
Kun kohtuus on ehdottomasti aivan liian vähän! ;)

http://eu.iherb.com/me/VetteWoman
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Wed Apr 20, 2011 14:48

Mä poistin sen viestin, silkkaa spämmiähän se oli. Ja ylläpito siivoilee noita käännösrobottimainoksia ja niiden lähettelijöitä sitä mukaa kuin niitä ilmestyy.
Pänisteri

Post by Pänisteri » Wed Apr 20, 2011 21:06

Tilauksen tekijän kannalta Clio on kyllä tuskainen paikka. Sähköposteihin vastataan nopeasti, mutta muuten... Lupaukset on hyyyyvin venyväksi tehtyjä, helmet tulee yhtenä könttinä, ilman minkäänlaisia tunnisteita, joten työntömitta on oltava, ja kivien tunnistuskyky kohdillaan. Laatu pääasiassa oikeen hyvää hinta/laatusuhteessa, jotkut täyttä sutta, jotkut varsinaisia helmiä. Ja hinnatkin ovat sitten erit lopulta, mitä sivuilla mainitaan.
Tulli suhtautuu "hieman" epäilevästi Kiinasta tuleviin paketteihin, itse olen toimittanut heille tullaukseen tilausvahvistukseen tehdyn tullausehdotuksen, mutta nyt pyysivät uusiksi ja vielä maksukuitinkin. Sanoivat, että ilmoittavat vähän mitä sattuu tilauksen arvoksi. Ja näiden pyytämiset tehdään tietty parin päivän välein, ja kärsimätön ei malttaisi odotella, joten DHL ja UPS yms tulevat tutuiksi :) Tämähän ei suoranaisesti ole vain Clion ominaisuus.

Itse en kyllä ala tänne ihan helpolla enää kimppoja tekemään, korkeintaan sellaisia 10 nauhaa kutakin tyyppisiä... Töiden puolesta saa haastetta ihan riittävästi :nod:
Harrastukset on väärät jos ei kaikki rahat mene...
rozalie

Post by rozalie » Wed Apr 20, 2011 22:07

Pänisteri viimeksikin uhosit samaa ja mitä saatiin? Pikakimppa oikeen parin viikon jälkeen :jippii:
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
Pänisteri

Post by Pänisteri » Wed Apr 20, 2011 22:11

Kuules Rozalie, nyt mää oon paljon vahvempi houkutuksia vastaan :mrgreen: :lol: ! No, en ainakaan tässä kuussa enää ikinä järjestä!
rozalie

Post by rozalie » Wed Apr 20, 2011 22:13

Pänisteri, mahtavaa! Ensi kerralla lupaan tilata ainakin 10 nauhaa kutakin. Nyt vasta "tutustun" näihin erilaisiin kiviin =)
Ahneella on .. ainakin paljon kiviä!
saana

Post by saana » Mon May 02, 2011 23:03

Miten noi toimituskulut cliolla menee?
Ajattelin tehdä tilauksen sinne mutta tuleeko yksin tilattuna toimituskuluja ihan mahdoton määrä?
Pänisteri

Post by Pänisteri » Mon May 02, 2011 23:08

Kyllä niillä ihan kunnioitettavat rahtikulut on, ja en tosiaan tiedä miten suhtautuvat pieniin tilauksiin kun tukku on kyseessä. Tarkkana saa olla, nytkin olivat laskuttaneet 250 kpl tuotetta jota oli 25 jne. Mutta edullistahan siellä on, ja sellaista mitä ei FMG:ltä yms saa. Itse suostuisin enää tilaamaan sellaisia kimppoja, joissa muutama osallistuja ja minimimäärä se 10 nauhaa kutakin... Mutta tuskin enää ihan pian tilaan, sen verran on vääntämistä :roll:
Post Reply