Alkaa olla käsillä taas se aika vuodesta, kun Helmetin palvelimen ylläpitäjä lähestyy minua vuotuisella "joulutervehdyksellään" eli laskulla. Helmetti on ollut kaikki toimintavuotensa käyttäjilleen täysin maksuton ja on sitä vastaisuudessakin, mutta tänä vuonna allekirjoittanut elää kituuttaa pääasiassa kotihoidontuella (huikeat 250e kuussa) ja vähän ankeasti juuri joulun alla tuleva Helmetin lasku tekee aika ison loven siihen kotihoidontukeen. Siksi ottaisin mielelläni vastaan vapaaehtoisia lahjoituksia niiltä, jotka haluavat kuluihin osallistua. Ketään en velvoita osallistumaan, enkä kanna kaunaa kenellekään, joka ei halua osallistua, mutta olen kiitollinen, jos joku haluaa

Mikäli olet helmi/korualan yrittäjä, ja koet Helmetin hyödylliseksi mainostuskanavaksi yrityksellesi, voit halutessasi lahjoittaa enemmänkin, esimerkiksi 5-10e. En kuitenkaan tule pitämään minkäänlaista naughty / nice -tonttukirjanpitoa siitä, kuka on osallistunut ja kuka ei, vaan myös yrittäjälle osallistuminen on vapaaehtoista. Edelleenkään suunnitelmissa ei ole tehdä foorumin ammatinharjoittajille suunnatusta osiosta millään tavalla maksullista, vaikka sitä on välillä ehdotettu. Voi kuitenkin olla, että vuoden päästä näihin aikoihin lähestyn foorumilaisia samanlaisella viestillä, mikäli yhä kitkutan kotihoidontuen varassa

Lahjoitukset voi osoittaa Nordean tilille FI27 2096 2000 0248 90 /Outi Jalkanen. Viestiksi esimerkiksi "Helmetti" ja oma käyttäjätunnuksesi, jos haluat minun sen tietävän. Harvan oikea nimi on minulle niin tuttu, että sen perusteella tietäisin kenestä on kyse. Mutta kuten sanottu, en aio mitään kirjaa pitää siitä, kuka jotakin lahjoittaa ja kuka ei, vaan homma on täysin vapaaehtoista, joten ei se käyttäjätunnus ole millään tavalla tarpeen.
Mukavaa joulunodotusta kaikille foorumilaisille
toivottaa Outi (jonka lahjetta pitkin kiivetään juuri seisomaan vielä horjuville jaloille