Memory Wire

Vaijeriin ja nauhaan pujottamalla valmistetut korut; materiaalit, tekniikat ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

helise
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by helise » Sat Jul 08, 2006 13:04

Riippuu siitä, millaista korua olet tekemässä. Itse olen käyttänyt aina enemmän kieppejä yhteen rannekoruun - esim. juuri kolme kieppiä. Tuossa Eowynin korussa kieppejä on luullakseni yksi. Ainakin ne useammasta kiepistä tehdyt rannekorut, joita olen tehnyt ovat pysyneet hyvin menossa mukana!

Memory on siitä kiva materiaali, että sen kiepauttaa ranteeseen huonompi sorminenkin kun ei tarvitse lukkojen kanssa pelata. :wink:
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Sat Jul 08, 2006 14:42

Minä olen tehnyt n. 1,5 kiepillä, jo siksikin, että se yksi kieppi on kyllä minun ranteeseen auttamatta liian pieni. Ja hyvin on kyydissä pysynyt tuollainen ainakin :D.
helise wrote: Memory on siitä kiva materiaali, että sen kiepauttaa ranteeseen huonompi sorminenkin kun ei tarvitse lukkojen kanssa pelata.
Joo, tämän takia ajattelinkin jonkinlaisen Memory wire -korun väsätä ms-tautia sairastavalle tuttavalleni, jolle pienten lukkojen kanssa tuhraaminen on ihan mahdotonta. Nyt pitäisi vielä keksiä, että mistä materiaalista, ehkä ihan makeanveden helmistä. Ensin pitää vaan saada hommattuja niitä end cappeja jostain...
Mansikka

Post by Mansikka » Sun Jul 09, 2006 7:31

Kiitos omena ja helise. Päädyin nyt tekemään memorystani kaksi korua: yhden ja kahden kiepin pituiset. Tosin pikku moka kävi, sillä taivuttaessani "yhden kiepin" korun päitä lenkille (mulla ei ole niitä päätypallukoita) koru tietenkin lyheni sen verran, että siitä tuli turhan avomalli, eikä ole enää edes sitä yhtä täyttä kierrosta pitkä. Helle varmaankin pehmittänyt pään, kun en tuota tajunnut! :( No vahingosta viisastuu...
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Mon Aug 21, 2006 9:35

Tämän ketjun alkupuolella oli puhetta, että niitä "end cappeja" saisi Villihelmestä, mutta nyt kun viime tilauksen yhteydessä yritin niitä sieltä katsella, niin eivät ainakaan minun silmääni osuneet :?. Onko joku muu huomannut, että niitä siellä vielä olisi?
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Mon Aug 21, 2006 9:40

Kyllä niitä siellä on, tässä. Löytyvät kohdasta langat -> metallilangat -> alasivu 2, sama paikka kuin missä on itse memory wirekin. Hinta on alk. 30 snt/pari. Kannattaa myös laskea tilaako mieluummin Eebeadsilta, jossa kymmenen paria maksaa $1.75 (alle puolitoista euroa), mutta jossa postikuluja kertyy tietysti Vilihelmeä enemmän.
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Mon Aug 21, 2006 9:55

Kiitos! On tuo Villihelmen valikoima kasvanut niin suureksi (mikä on tietysti kyllä vain ja ainoastaan hyvä juttu!), että ei meinaa enää löytää tarvitsemaansa. Seuraavaan tilaukseen noita sitten :).
Bluebell
Swarovski-kuumeessa

Post by Bluebell » Mon Aug 21, 2006 11:42

omena wrote:Kiitos! On tuo Villihelmen valikoima kasvanut niin suureksi (mikä on tietysti kyllä vain ja ainoastaan hyvä juttu!), että ei meinaa enää löytää tarvitsemaansa. Seuraavaan tilaukseen noita sitten :).
Älä käytä pikaliimaa sitten puoliporattujen pallojen kiinnittämiseen..Itse käytin ja sitten kun lankaa liikautin että saan sen ranteeseen niin irtosi pallo pois ja helmet lattialla..Kaksi komponenttiliimalla olen saanut pysymään kiinni..
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Mon Aug 21, 2006 12:06

Joo, mä olen kans onnistunut hajottamaan sen pikaliimavirityksen. Epoksiliimalla pysyy :nod:
omena
lasihelmien lumoissa

Post by omena » Mon Aug 21, 2006 13:18

Ok, hyvä tietää, liimaa ei onneksi ole vielä hankittu :).
deem
löytänyt aidot helmet

Post by deem » Mon Aug 21, 2006 17:57

Mä oon saanu epoksillakin liimatun päätöshelmen irtoamaan :shock:
Rauni
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Rauni » Tue Aug 29, 2006 22:10

Kertokaa nyt kokeneet ihmiset, miten Memory Wirestä tehdään koru, ettei se tunnu kuristavalta. Ostin HelmiQ:sta ko. vaijeria ja pujottelin sitten siihen helmiä ja se tuntuu pahalta kaulassa, vaikka olikin kaulakorukokoa. Mikä meni pieleen?
Siru

Post by Siru » Tue Aug 29, 2006 23:01

En kyllä ole mitenkään kokenut koska en ole koskaan tuollaista korua tehnyt, mutta muistelen lukeneeni että menee hetken aikaa ennenkuin koru asettuu paikoilleen. Sen jälkeen se muistaa aina oikean kuristustiukkuutensa... :rofl:
Wear your HELMET with pride!
Rauni

Post by Rauni » Thu Aug 31, 2006 12:53

Kyllä sitten saa odottaa korun paikoilleen asettumista, sillä en pysty pitämään sitä, se tuntuu koko ajan ja kuristavalta. Se näyttää kivalta, mutta tuntuu pahalta. Osaltani tämä saa olla ensimmäinen ja viimeinen MemoryWire vaijerista tehty koru.
Julia

Post by Julia » Thu Aug 31, 2006 16:33

Niitä kaulakorumemorywireja on montaa eri kokoa. Mä ostin omani Sinellistä ja se on mulle aivan liian isoa, halkaisija 12cm. Mulla on kyllä hirmu kapee kaula. Myös käytettyjen helmien koko vaikuttaa, mitä isommat helmet, sitä ahtaammaksi se tulee.
Rauni

Post by Rauni » Fri Sep 01, 2006 17:31

Mittasin korun halkaisijan ja se oli jotain 9 cm helmineen. Sentti siihen lisää, niin ei olisi niin kaulaa myötäilevä. Kai tämä paljolti tottumuskysymyskin on:D Helmet korussa on aika pieniä.
Post Reply