Vaha- vs. nahkanauha

Vaijeriin ja nauhaan pujottamalla valmistetut korut; materiaalit, tekniikat ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Thuja Design
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Vaha- vs. nahkanauha

Post by Thuja Design » Fri Jul 01, 2011 11:13

Kyllä nahkanauhoissa on huimia eroja,aikoinaan tein hirveästi salapoliisin työtä ja turhaostoja,kun metsästin omiin Thorin vasaroihin ja muihin riipuksiin hyvälaatuista,läpivärjättyä nahkanauhaa.Intialainen nahkanauha on ainakin aivan surkeaa,nyt minulla on käytössäni tuota kreikkalaista nahkanauhaa 1,5 mm ja 2 mm ja se on kyllä parasta.Itse käytä säädettävää ns hevosenhäntäjuoksusolmua.Se liukuu kyllä hyvin vahatussa puuvillanyörissäkin.Sen ohje oli aikoinaan jossain askartelukirjassa,nyt varmaankin netissä löytyy.Nauhan päätteiden kanssa käytän aina liimaa ja sitten puristan.t
Mandinka
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Mandinka » Fri Jul 01, 2011 15:13

No niin. Mitenköhän paljon mä oon laittanu rahaa silkkaan sontaan kun en mistään mitään ole tienny tai arvannu edes epäillä. Ei viiti edes miettiä. Eikä pitäs kysellä, heh. :)
@nia

Post by @nia » Fri Jul 01, 2011 18:40

Tuija, onkohan mainitsemasi hevosenhäntäjuoksusolmu sama kuin mitä Eowyn esittelee tässä? Skrollaa vähän alaspäin. No, joka tapauksessa, jonkinlainen solmuohje kuitenkin.
- @nia -
Thuja Design

Post by Thuja Design » Fri Jul 01, 2011 20:56

Just toi.Sen voi tehdä joko yhdellä,kahdella tai kolmella kierteellä.Itse käytän kaksikierteistä.Kollegakultasepät käyttävät kolmenkertaista kierrettä kultariipuksissa.Kesäterveisin
Ulla

Post by Ulla » Sat Jul 02, 2011 0:08

Minä olen käyttänyt 3-4 kierrettä.
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Post Reply