Solmusuoja vaijerikoruissa

Vaijeriin ja nauhaan pujottamalla valmistetut korut; materiaalit, tekniikat ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Solmusuoja vaijerikoruissa

Post by Nunnuli » Sat Aug 15, 2009 10:28

Se olikin niin kaukana, etten tajunnut, mutta löysin. Ai että sä paat noin? Mä jäin miettimään, että mahtaako tuosta kolmannesta kiekauksesta olla enempi hyötyä vai haittaa. Kun.. jos crimpin läpi laittaa enemmän kuin kaksi vaijeria, tarttumapintaa jää vähemmän kiinnittymiseen. ELi vaijereiden väliin voi jäädä ilmaa kun siellä on liikaa kamaa siellä crimpin sisällä. Sanoisin, että tuo kolmas on hiukan liikaa. Mutta.. tämä siis mun mielipide ilman kokemuksia. Tuo voi olla vaikka miten hyvä tapa. Kokeilemalla se van ei selviä, vaan pitäisi olla käyttökokemusta pidemmältä ajalta, joten ei auta minun tehdä täällä tutkimusta aiheesta. Joskus mulla on pettänyt sellainen liitos, jossa oli useampi vaijeri samassa rihkamacrimpissä ja siihen perustan ajatukseni aiheesta. Hopea ei anna samalla lailla periksi kun materiaali on jotenkin joustavampaa. Oli miten oli.. vinkeästi laitat sen :lol:
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Tiuski
löytänyt aidot helmet

Post by Tiuski » Sat Aug 15, 2009 13:29

Mulla menikin hetki miettiessä, että miten solmusuojan kanssa voi käyttää krimppejä :lol:
Eli murjo, solmusuojat on niitä tämmöisiä: http://www.helmiq.fi/verkkokauppa/index ... =1&id=1115
En itse myöskään suosittelisi tuollaista crimpin kuormittamista liian täyteen. Jos koru tuntuu liian hajoamisalttiilta, niin laittaisin mielummin kaksi crimppiä :)
Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by murjo » Sun Aug 16, 2009 13:22

todellakin, meni metsään tämä homma ! pahoitteluni mahdollisesta harhaanjohtamisesta alkuperäiselle kysymyksen laatialle ! marjo :)
karpalo
Oikea käyttäjä: Olen

Post by karpalo » Sat Jan 30, 2010 23:37

Minäkin olen niitä, joiden kovasti tekisi mieli laittaa vaijerikorun kanssa solmusuoja, ettei vaijeria jäisi yhtään näkyviin. Eikö teitä muita haittaa, että vaijeri näkyy vähän siinä lukon vieressä? Vaijerinsuoja kai vähän piilottaa vaijeria, mutta nekään ei taida umpinaisia olla, vai? Vai voiko french wirea käyttää? Vai pitääkö vaan käyttää niin kaunista vaijeria, ettei sen näkyminen haittaa? :lol:

Olenko mä ainoa, jota tällainen ongelma vaivaa? :roll:
Othel

Post by Othel » Sat Jan 30, 2010 23:46

Karpalo: yksi tapa piilottaa vaijeri on, että lopuksi peität sen pienillä, paksusta hopealangasta tehdyillä välirenkailla. Sopii erityisesti isoista (kivi)helmistä tehtyihin koruihin, joissa vaijeri kieltämättä näyttää epäsuhtalaisen ohuelta.
@nu

Post by @nu » Sun Jan 31, 2010 11:04

Karpalo, minua ei ainakaan se vaijerin näkyminen häiritse. Enemmän minua häiritsee se vaijerinsuoja ainakin rannekoruissa, joissa se minusta korostaa liikaa sitä lukon ja korun "liitoskohtaa", ja minusta vaijeri näkyy vielä rumemmin siitä vaijerinsuojan sivuista kuin että olisi käyttänyt pelkkää vaijeria. Vaijerinsuojaa käytän oikeastaan vain kaulakoruissa, joissa on painavammat helmet, niihin se mielestäni sopii & tuntuu tukevammalta. Mutta makunsa kullakin :wink: Othelin vinkki on varmasti käyttökelpoinen.
Piita

Post by Piita » Sun Jan 31, 2010 13:02

Ei ainakaan minua häiritse. Makuasia, minusta taas solmusuoja ei ole kovin kivan näköinen, niinkun @nu sanoi se vain korostaa lukkokohtaa. ilman sitä huomaamattomampi ja solmusuojan koukku ei ole yhtä pitävä kun vaijeri.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
karpalo
Oikea käyttäjä: Olen

Post by karpalo » Sun Jan 31, 2010 13:50

Kiitos vastauksista, Othel, @nu ja Piita! Kai mun pitää vaan totuttaa silmääni vaijeriin. ;) Tosin vaijerinsuojiakaan en oo ennen käyttänyt, joten pitää varmaan hankkia muutama ja katsoa, mikä miellyttää enemmän omaa silmää, vaijerinsuojalla vai ilman. Othelin vinkki oli ihan uusi, laitetaanpa muistiin.

Tosin, sen kerran kun mun solmusuojallinen vaijerikoru on mennyt rikki, se johtui siitä, että crimppi sen solmusuojan sisällä petti. Ei siis siitä, että solmusuojan lenkki olisi auennut.
Post Reply