Solmusuoja vaijerikoruissa
Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna
- Nunnuli
- sijoittaa jalokivilaatuun
- Lasku:5
Aikaisemmin puhuttiin puristushelmien päällyshelmien pienestä koosta ja joku sanoikin, että niitä on useampaa kokoa. Minä ainakin olen todennut 3mm:n helmet täysin käyttökelvottomiksi ja siksi käytän vain 4 millisiä suojahelmiä.
Hopeiset puristushelmet ei mullakaan mene rikki, mutta toisaalta en käytä crimp-pihtejä.
Hopeiset puristushelmet ei mullakaan mene rikki, mutta toisaalta en käytä crimp-pihtejä.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Re: Solmusuoja vaijerikoruissa
Mä taas käytän 2x2 mm hopeisia puristus/kiinnityshelmiä, crimp-pihtejä ja 3 mm päällyshelmiäNunnuli wrote:Aikaisemmin puhuttiin puristushelmien päällyshelmien pienestä koosta ja joku sanoikin, että niitä on useampaa kokoa. Minä ainakin olen todennut 3mm:n helmet täysin käyttökelvottomiksi ja siksi käytän vain 4 millisiä suojahelmiä.

Last edited by @nu on Wed Aug 12, 2009 11:28, edited 1 time in total.
- Ulla
Minä teen täsmälleen samoin. Eivät kai pelkästään litistetyt kiinnityshelmet voi mahtuakaan päällyshelmien alle.@nu wrote:Mä taas käytän hopeisia 2x2 mm hopeisia puristus/kiinnityshelmiä, crimp-pihtejä ja 3 mm päällyshelmiäeli crimpeillä saa kiinnityshelmet puristettua niin pieneksi että mahtuvat tuon 3-millisenkin alle.

I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
- kompiainen
Sama tyyli minulla kuin Ullalla ja @nulla.
Olen käyttänyt 2x2 mm kiinnityshelmiä (hopeisia putkenmallisia) crimpeillä kiinnitettynä ja päälle 3 millinen päällyshelmiä. Mun mielestä 4 millinen korostaa liikaa.
Kiinnityshelmet olen ostanut esim. Gemssusta. Kerran kiinnitin väärrän paikkaan ja yritin irrottaa, mutta kun sitä ei tahdo saada millään murretuksi.
Olen käyttänyt 2x2 mm kiinnityshelmiä (hopeisia putkenmallisia) crimpeillä kiinnitettynä ja päälle 3 millinen päällyshelmiä. Mun mielestä 4 millinen korostaa liikaa.

Kiinnityshelmet olen ostanut esim. Gemssusta. Kerran kiinnitin väärrän paikkaan ja yritin irrottaa, mutta kun sitä ei tahdo saada millään murretuksi.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
- Sister Bliss
Kolmemilliset (tai tarkalleen taitavat olla 3.2mm) suojahelmet olen myös todennut parhaimmiksi. Sitä isommat on... liian isoja. Ja tosiaan 2*2mm crimpit asiaan kuuluvilla pihdeillä lieriöksi puristettuna sopivat 3mm suojahelmen alle kuin valettu 

♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
♥
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
♥
- Nunnuli
AHaa.. eli mun oikeesti pittää hommata ne crimp-pihit (oululaisittain
). Sitä se Papunenkin on yrittänyt mulle selvittää jo pitkään.

"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
- Sister Bliss
Pihit ne on kuule näin keskisuomalais-savolaisittainkiNunnuli wrote:pihit

♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
♥
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
♥
- PikkuMyy
Ja jos Nunnuli kuuntelee mun puhetta, niin kuulee 'pihit' myös Turuus...Sister Bliss wrote:Pihit ne on kuule näin keskisuomalais-savolaisittainkiNunnuli wrote:pihit

Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy
http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
mää vielä lissää jottain miten olen päätelly korun, sen 3-millisen solmusuojan kanssa, eli olen ohjannut sen vaijerin 2 kertaa läpi crimp-helmestä ja litannut sen ja laittanu 3-millisen suojan päälle, semmonen "tupla-varmistus", kun joskus nuo helemet tuntuu painavan paljon ja epäilyttää sen kestävyys.(eli vaijeriin crimp-helmi,vaijerisuojan läpi,crimp-helmestä läpi,uudestaan crimp-helmestä läpi, crimp-helmen litistys ja suojahelmi päälle) olipa selitys ! 

- Nunnuli
Miten sen vaijerin voi laittaa kaksi kertaa crimpistä läpi takaisin tultaessa? Eli siis yhteensä 3 kertaa. Tuliko painovirhepaholainen? Mutta siis.. juuri noin se tehdään: ensin crimp, sitten vaijerinsuopja, sitten crimpista uusiks ja suojahelmi päälle.
Jollain tais nyt mennä solmusuojat ja crimp-helmen päällyshelmet sekaisin... Tai sitten se olen vaan mä joka ei sisäistänyt 

Motivaatio on sitä, että unelmien ylle vedetään työhaalarit. -Parkes Robinson
- Nunnuli
No.. tää keskustelu on ikäänkuin laajentunut solmunsuojista, joita ei alkuun edes tarkoitettu, päällyshelmiin ja crimppeihin. Niinhän näillä keskusteluilla on tapana mennäTiuski wrote:Jollain tais nyt mennä solmusuojat ja crimp-helmen päällyshelmet sekaisin... Tai sitten se olen vaan mä joka ei sisäistänyt

ei menny sekasi, eli mää laitan vaijerin 3 kertaa crimpin läpi, kuten edellä yritin selittää. nooo, kukkaan ei usko, mutta jospa laittasin kuvan fotopankkiin, jos tänään ehdin, ennen töitä.... 
siellä nyt olis se kuvan kanssa,jos siis kiinnostaa..? gallerian puolelta löytyy...
jaahas, taijan oikeesti olla mettäsä noitten solmusuojien ja kaikkien muittenkin kanssa, antaa olla....

siellä nyt olis se kuvan kanssa,jos siis kiinnostaa..? gallerian puolelta löytyy...

jaahas, taijan oikeesti olla mettäsä noitten solmusuojien ja kaikkien muittenkin kanssa, antaa olla....
Last edited by murjo on Sat Aug 15, 2009 10:14, edited 1 time in total.
- Nunnuli
Missä se galleria on? Minä haluaisin nähdä.murjo wrote:ei menny sekasi, eli mää laitan vaijerin 3 kertaa crimpin läpi, kuten edellä yritin selittää. nooo, kukkaan ei usko, mutta jospa laittasin kuvan fotopankkiin, jos tänään ehdin, ennen töitä....

hei Nunnuli ! se on galleriassa ja murjon mutinoissa, sivulla 4 taitaa olla menossa mun mutinat..