Lasinpalasten hionta?

Ne materiaalit ja tekniikat, joille ei ole omaa osastoa.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
severina
Swarovski-kuumeessa
Lasku: 5

Lasinpalasten hionta?

Post by severina » Mon Sep 17, 2007 16:50

Heipsan!
Mites on, voiko lasia hioa jotenkin itse vähemmän teräväksi? Meillä nimittäin olivat isänmaan toivot täräyttäneet yöllä bussipysäkin lasin miljoonaksi säpäleeksi, ja lasiseinä oli särkynyt todella mielenkiintoisesti paksuiksi, melkein tasakokoisiksi paloiksi. Olivat niin herkullisen näköisiä, että helmihulluna sipaisin aamun pimeydessä essuun muutaman. :D Tykkään käyttää kierrätys- ym. matskua koruissa, ja mielelläni käyttäisin näitäkin helmeilyyn, esim. sitoisin hopealankaa ympärille, mutta reunat ovat pahuksen terävät. Eli mitäs mieltä olette, heitänkö pois vai löytyisikö jotain (halpaa) keinoa itse hioa nuo reunat?
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: Lasinpalasten hionta?

Post by anzu » Mon Sep 17, 2007 16:54

severina wrote:Heipsan!
Mites on, voiko lasia hioa jotenkin itse vähemmän teräväksi? Meillä nimittäin olivat isänmaan toivot täräyttäneet yöllä bussipysäkin lasin miljoonaksi säpäleeksi, ja lasiseinä oli särkynyt todella mielenkiintoisesti paksuiksi, melkein tasakokoisiksi paloiksi. Olivat niin herkullisen näköisiä, että helmihulluna sipaisin aamun pimeydessä essuun muutaman. :D Tykkään käyttää kierrätys- ym. matskua koruissa, ja mielelläni käyttäisin näitäkin helmeilyyn, esim. sitoisin hopealankaa ympärille, mutta reunat ovat pahuksen terävät. Eli mitäs mieltä olette, heitänkö pois vai löytyisikö jotain (halpaa) keinoa itse hioa nuo reunat?
Halpaa muttei helppoa kotihiomista voi koittaa näin:
Lasket muoviseen pesuvatiin vettä, sitte santapaperi sinne ja hinkkaileen. Menee kauan mutta toimii. 250 paperista ylöspäin oon ite ainaki tehny.
Sitte kansalais ym opistoilla, jossa pidetään lasikursseja on lasin hiomiseen koneita.
-anzu
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by mikael0k » Mon Sep 17, 2007 17:16

Ja jos haluat vain hioa ne terävät kulmat pois niistä laseista, niin sitten vesihiomapaperia kiinnitetään puualustaan ja hiotaan veden kanssa ne kulmat pyöreiksi... Vähän samalla lailla kuin se puutöissä käytettävä hiekkapaperin kiinnityshärdellikäsinhiontatuki.. siihen muuten vois kokeilla myös laittaa vesihiomapaperin paikoilleen ja hioa sillä :roll:
severina
Swarovski-kuumeessa

Post by severina » Tue Sep 18, 2007 9:39

Kiitokset kovasti neuvoista Katjuska ja Mikael! Työlästä taitaa olla, mutta kokeillaan ainakin! :D
Post Reply