Helmiä massasta?

Ne materiaalit ja tekniikat, joille ei ole omaa osastoa.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

jeanie
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen
Re: Helmiä massasta?

Post by jeanie » Fri Feb 03, 2012 12:16

Mä täällä odottelen fmg:n tilausta, jossa pitäisi tulla eri työvälineitä ja massoja ym. Me joulun aikaan pojan kanssa askarreltiin näitä. Poika innostu hirveesti :D. Helmiä olen yrittänyt muutamia tehdä kokeilumielessä, vähän nuo kuvioinnit hakusessa vielä. Huomasin kans et helmien reikien teko on aika haasteellista... Hurahtanut olen siis täysin tähänkin :D, vielä kun saisi rauhassa paneutua massoihin. Kahden alle metrin mittasen kanssa on hieman haasteellista :roll: ...
hatsi
korukivikasan keskellä
Lasku:5

Post by hatsi » Sat Apr 28, 2012 12:42

Itse kokeilin gernit massasta tehdä riipuksia ja helmiä, mut heräs kysymys et millä noita valmiita tekeleitä hioo?
valmiina ois tuossa gernit helmiä mut on aikasta rösösen näköisiä ja sormen jälkiä täynnä. Muuten oikein kauniita. :D
Ikuinen aloittelija helmien parissa.
jeanie
suunnittelee Balin-matkaa
Oikea käyttäjä:Olen

Post by jeanie » Sat Apr 28, 2012 13:01

Karkea kangas ja mun käsittääkseni hieno hiomapaperi tai jopa ihan kynsiviilakin sopis muistaakseni :). Pörrön sivuilta löytyy tähänkin varmaan vinkkejä, Googlen kautta löytyy.

Ja mä odottelen inspistä ja sopivaa aikaa taas massailuun...
hatsi
korukivikasan keskellä

Post by hatsi » Sat Apr 28, 2012 13:13

Kiitoksia vinkeistä. :)
Ikuinen aloittelija helmien parissa.
Othel
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Othel » Sun Apr 29, 2012 22:11

Eri asteisia vesihiomapapereita (märkänä), aloita n. 400-karkeudesta, jatka esim. 600, 800, 1200. Lopuksi kiillotus kankaalla (farkku on hyvä, jos ei päästä enää väriä). Tarvittaessa lakkaus massalle tarkoitetulla lakalla, väärä lakka voi jäädä tahmeaksi tai muuttua tahmeaksi myöhemmin.
Post Reply