Sulkia

Ne materiaalit ja tekniikat, joille ei ole omaa osastoa.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Mirkku
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä:Olen
Sulkia

Post by Mirkku » Sun Oct 23, 2011 17:02

Tietäisikö joku mistä voisi tilata sulkia ei mieluiten mitään höyhenen tyylisiä.

Tälläisiä:

http://www.google.fi/imgres?q=sulkia&um ... ,r:14,s:89

Ja sitten etsiskelen sellaisia ohuita ja pitkiä sulkia.
Kivenviilaaja
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Re: Sulkia

Post by Kivenviilaaja » Sun Oct 23, 2011 20:47

Perhonsidontatarvikkeita myyvät liikkeet voisivat olla sopivia. Esim. tuo on hyvä kotimainen, jolla on ilmaiset postitukset: http://mistpool.com/index.php
Othel

Post by Othel » Sun Oct 23, 2011 21:30

Etsy?
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Sun Oct 23, 2011 22:14

Itse en hankkisi ulkomailta sulkia tai ylipäätään mitään jostain elukasta peräisin olevia tuotteita, ellei niiden alkuperästä ja laillisuudesta voi olla aivan 100% varma. Moni yleisesti askarteluun/perhonsidontaan käytetty lintu on CITES:n listoilla, jolloin maahantuonti voi olla aika byrokraattinen kokemus vaikka alkuperä olisi täysin laillinen ja eettinen. Jos alkuperän suhteen on mitään epäselvyyksiä, niin voi tulla aika ikäviä ja kalliita yllätyksiä.
Mirkku
lasihelmien lumoissa

Post by Mirkku » Mon Oct 24, 2011 10:22

Ihan suomalaisilta sivuilta etsiskelen :)
kompiainen

Post by kompiainen » Mon Oct 24, 2011 14:41

http://www.nethair.net/sulkapidennys-c-55.html

http://www.villihelmi.fi/shop/tuotteet/ ... teet-Sulat

Muoks. Kivenviilajan antamassa linkissä taisi olla kyllä laajempi valikoima mitä näissä. Ahkeralla googlaamisella ja istumisella voi löytyä lisää. Onnea matkaan.
~Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan~
Mirkku
lasihelmien lumoissa

Post by Mirkku » Tue Oct 25, 2011 14:17

kompiainen wrote:http://www.nethair.net/sulkapidennys-c-55.html

http://www.villihelmi.fi/shop/tuotteet/ ... teet-Sulat

Muoks. Kivenviilajan antamassa linkissä taisi olla kyllä laajempi valikoima mitä näissä. Ahkeralla googlaamisella ja istumisella voi löytyä lisää. Onnea matkaan.
Nuo pitkät juuri niitä, kiitos :)

Mutta vielä olisi hakusessa niitä sulkia, mielellään ihan kunnon sulkia, eikä höyheniä. :)

Olen kyllä tässä monta päivää yrittänyt googlailla netissä että mistä löytyisi, juuri noista kalastusliikkeistä näköjään löytyisi, mutta kai niitä muuallakin on ja mieluiten että olisi suomalaisesta nettikaupasta. :) Sinooperistä ostin sellaisia sulkia kuin etsiskelin, mutta ei niitäkään pakkauksessa montaa hyväkuntoista ollut, eikä värivaihtoehtoja ollut kuin muutama.
Marsaliittus
Swarovski-kuumeessa

Post by Marsaliittus » Tue Oct 25, 2011 17:23

Kivenviilaaja wrote:Itse en hankkisi ulkomailta sulkia tai ylipäätään mitään jostain elukasta peräisin olevia tuotteita, ellei niiden alkuperästä ja laillisuudesta voi olla aivan 100% varma. Moni yleisesti askarteluun/perhonsidontaan käytetty lintu on CITES:n listoilla, jolloin maahantuonti voi olla aika byrokraattinen kokemus vaikka alkuperä olisi täysin laillinen ja eettinen. Jos alkuperän suhteen on mitään epäselvyyksiä, niin voi tulla aika ikäviä ja kalliita yllätyksiä.

Onpa hyvä että luin tämän, juuri olin tilaamassa etsystä ihania pikkujoulukorusulkia mutta jätänpäs väliin. Ja suomalaisista en raaski. :)
Piita

Post by Piita » Tue Oct 25, 2011 23:58

uteilaana googletin hakusanalla sulkia ja eka tulos oli suomi 24 keskustelu josta löytyi toisena linkkinä tämä http://mistpool.com/index.php?cPath=21 tuolla on aikamoinen valikoima sulkia, perhonsidontaan mutta ihan samalla tavalla käyvät koruihinkin. Joten kyllä googlettamalla löytyy ja käsittääkseni suomalainen kauppa, ainakin suomeksi tekstit. Toimitusehtoihin en syventynyt joka sulkia haluaapi niin varmaan ottaa itse selvää. :) Mutta tuollainen löytyi minuutin selaamisella. :D
muoks, Kivenviilaajalla olikin sama linkki. :) hinnatkaan ei päätä huimaa.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Mirkku
lasihelmien lumoissa

Post by Mirkku » Wed Oct 26, 2011 9:34

Piita wrote:uteilaana googletin hakusanalla sulkia ja eka tulos oli suomi 24 keskustelu josta löytyi toisena linkkinä tämä http://mistpool.com/index.php?cPath=21 tuolla on aikamoinen valikoima sulkia, perhonsidontaan mutta ihan samalla tavalla käyvät koruihinkin. Joten kyllä googlettamalla löytyy ja käsittääkseni suomalainen kauppa, ainakin suomeksi tekstit. Toimitusehtoihin en syventynyt joka sulkia haluaapi niin varmaan ottaa itse selvää. :) Mutta tuollainen löytyi minuutin selaamisella. :D
muoks, Kivenviilaajalla olikin sama linkki. :) hinnatkaan ei päätä huimaa.

Ei valitettavasti löytynyt tuolta etsimiäni sulkia. :( Niinkun sanoinkin aika kauan olen etsiskellyt googlen avulla, mutta ei vain löydy mieleisiä sulkia :( Eli aika huonosti googlettamalla löytyy hyvälaatuisia sulkia ja sellaisia kun etsiskelen. :) Tuollakin näytti olevan nuo yhdet sulat aika huonon näköisiä. :huh: Ei niihin koruihin ihan minkä vaan näkösiä sulkia laiteta :wink:
Kivenviilaaja

Post by Kivenviilaaja » Wed Oct 26, 2011 11:38

Niissä aloitusviestin kuvassa olleista sulista on tyvestä leikattu osa pois. Eivät ne muuten olisi sen näköisiä. Aina niissä on tyvessä jonkin verran pörröistä untuvamaista osaa. Ne siniset ovat luultavasti jotain kuningaskalastajan pyrstöä tai siipisulkaa.
Sulkia voi jonkin verran eheyttää vetelemällä sulkaa siikasten suuntaan sormien välissä. Tuolla tavalla rikkinäisenkin näköisen sulan voi saada täysin ehjäksi. Korussa mikä rahansa sulka menee melko nopeasti rispaantuneen näköiseksi jos koru on yhtään "normaalissa" käytössä.
Mirkku
lasihelmien lumoissa

Post by Mirkku » Wed Oct 26, 2011 12:05

Kivenviilaaja wrote:Niissä aloitusviestin kuvassa olleista sulista on tyvestä leikattu osa pois. Eivät ne muuten olisi sen näköisiä. Aina niissä on tyvessä jonkin verran pörröistä untuvamaista osaa. Ne siniset ovat luultavasti jotain kuningaskalastajan pyrstöä tai siipisulkaa.
Sulkia voi jonkin verran eheyttää vetelemällä sulkaa siikasten suuntaan sormien välissä. Tuolla tavalla rikkinäisenkin näköisen sulan voi saada täysin ehjäksi. Korussa mikä rahansa sulka menee melko nopeasti rispaantuneen näköiseksi jos koru on yhtään "normaalissa" käytössä.

Haluan kyllä ihan ehjiä sulkia :) ja kyllä niitä löytyy :) Ostin sieltä sinooperistä hyviä sulkia mutta ne olivat pakkauksessa menneet vähän huonosti tai siis aika moni mutta toiset oli taas ihan hyviä, joten niitä yritin sitten vähä taivutella, leikkailla ja saada niistä hyviä, mutta se vaan ei onnistunut kaikkien kohdalla. Eli mielellään teen ihan ehjistä sulista ja sitten käytössä tietenki rispaantuu. :) Sellaisia ihan isoja ja vaikka ihan tuuheita sulkia haluan, teen ja leikkailen niistä itse sitten sopivan kokoiset ja muotoiset, mutta tuosta päästä leikattu pala pois niin ei kauhean hyvän näköistä saa.
aalha
löytänyt aidot helmet

Post by aalha » Sun Nov 13, 2011 15:52

Papukaijat vaihtavat sulkansa vuosittain ja voit tarjoutua ostamaan sulkia. Omistajia löytyy googlettamalla!

Nettikauppojen kanssa olisin varovainen, koska et varmaankaan halua tukea laitonta eläinten osien kauppaa. Ihan normaaleista perhosidonta liikkeistäkin olen löytänyt laitonta tavaraa, tosin siitä on jo jokunen vuosi.
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Nov 13, 2011 18:01

Perhosidontakaupoissa puhetta aiheutti aikoinaan viidakkokukon höyhenet...Niistä moni luuli että niitä myytiin laittomasti, mutta silloin rajoitus koski luonnon viidakkokukkoa, myytävät tuotteet tulivat tarhatuista kukoista. Nyttemmin muistaakseni kaikki viidakkokukkotuotteet ovat myyntikiellossa. Eli tarhattuakaan viidakkokukkoa ei saa myydä.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Sun Nov 13, 2011 22:32

www.cchobby.fi myy jotain ostikon "höyhenet" alla. Siellä on siis myös jonninmoisia sulkia. Tavara tulee käsittääkseni Tanskasta, mutta ihan suomenkielellä saa toimia ja kama tulee kotiovelle.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Post Reply