Ketju per yritys, kiitos

Helmikauppiaiden tiedotukset: uutuudet, alennusmyynnit, muutokset ym. Tähän osastoon kuuluvat myös sellaiset myynti-ilmoitukset, joissa materiaaleja myydään yrityksen varastosta kuitin kera.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä:Olen
Ketju per yritys, kiitos

Post by Eowyn » Wed May 27, 2009 14:11

Uusia ketjuja tuntuu syntyvän kuin sieniä sateella, joten muistutan nyt tämän osion periaatteesta: jokaisella yrityksellä on oma ketjunsa, johon ilmoitetaan uutuuksista, alennusmyynneistä ja niin edelleen. Ketjun otsikkoa voi sitten aina muokata tilanteeseen sopivaksi. Älkää aloittako aina uutta ketjua, kun on jotain uutta kerrottavaa, kiitos! Poikkeustapauksena tietysti tilanne, jossa yrittäjä myy jotain itse eikä ilmoita kauppansa asioista - tällöin uusi ketju on ihan perusteltavissa, ja se poistetaan sitten kun tavara on kaupattu.
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Asta
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5

Re: Ketju per yritys, kiitos

Post by Asta » Fri May 29, 2009 21:48

Täällä se sieni sateella! 8)
Ajattelin, että säästyisi serveritilaa, kun laitoin aikanaan poistuvan viestin uutena tiedotteena, enkä jatkanut vanhoihin, joista tahtoi tulla nälkävuoden pituisia. Onko näille meidän tiedotusketjuillemme mitään maksimimittaa, vai olisiko tarpeen laittaa uusi ketju esimerkiksi sadan sivun täyttyessä, kuten OT-ketjussa? Laitan kysymyksen tänne, jotta tieto tulee kerralla kaikille meille helmikauppiaille.
Ja vointeja sinne teille, kotioloihin ja valvontapuolelle! :wtg:
"To see a world in a grain of sand
and heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
and eternity in an hour."
William Blake
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Sat May 30, 2009 10:20

No, eiköhän se sata sivuakin vie oman aikansa saavuttaa. ;) Ei kai noilla mitään sen kummempaa maksimimittaa ole, mutta voihan sitä katsoa sitten jos ketjut oikeasti kasvavat aivan valtaviksi.
Kivi
aloittelee siemenhelmillä

Post by Kivi » Thu Mar 25, 2010 22:09

Minä en mitenkään saa otsikkoa vaihtumaan. Vaikka kuinka kirjoitan uuden otsikon, näkyy vain aivan ensimmäiseksi kirjoittamani otsikko. Tätä on varmaan kysynyt joku muukin joskus, mutta en vaan löydä vastausta. Voisiko joku auttaa?
Etukäteen kiittäen.
Let's enjoy life!
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Thu Mar 25, 2010 22:27

Korjaathan otsikkoa ketjun ensimmäiseen viestiin? Jos korjaa viestin otsikkoa vain sen viimeisen kirjoitetun viestin otsikkokenttään, niin otsikko muuttuu vain siihen viimeiseen viestiin. Kun otsikkokorjauksen tekee ketjun ensimmäiseen viestiin, muuttuu ketjun "pääotsikko".
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Kivi

Post by Kivi » Thu Mar 25, 2010 22:52

Kiitos vastauksesta. Mutta minä en saa millään ketjun ensimmäistä otsikkoa muuttumaan. :???:
Let's enjoy life!
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Thu Mar 25, 2010 22:59

Hmm, tämäpäs on outoa :raaps: .

En ole satavarma, päteekö tämä foorumilaisiinkin, mutta ainakin meillä moderaattoreilla, kun klikkaamme viestin muokattavaksi, näkyy viestialueen alla ruksattavia vaihtoehtoja, joista yksi on "lukitse viesti". Jos viesti on lukittu (tai ketju on lukittu), sitä ei pääse enää muokkaamaan. En kyllä muista törmänneeni täällä yhteenkään lukittuun viestiin, mutta kunhan varmistelen tämänkin vaihtoehdon.
"To impossible standards!" — Niles Cranen maljapuhe (Frasier: Retirement is Murder)
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Thu Mar 25, 2010 23:02

Kivi, kävin vaihtamassa ketjusi otsikkoa jäljittääkseni, missä vika voisi olla, mutta en ongelmakohtaa löytänyt. Tämä tosin ei todista yhtään mitään, koska moderaattorina minun pitäisi joka tapauksessa pystyä muokkaamaan viestejä...
Kivi

Post by Kivi » Fri Mar 26, 2010 10:15

Kiitos! Vika saattaa hyvin olla minun korvien välissä. Pyydän ensi kerralla poikaani asiantuntijaksi mukaan vaihtamaan otsikkoa.
Let's enjoy life!
Piita
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Piita » Fri Mar 26, 2010 10:31

Ainakin niin otsikon vaihtaminen pitäis toimia että muokkaat ketjusi ihan ensimmäisen viestin otsikkoa.
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
marzena
löytänyt aidot helmet

Post by marzena » Tue Sep 11, 2012 2:38

Meille nousi älämölö kun oli kaksi ketjua ja nyt joku voi painaa sivun täyteen ketjuja...kai nyt samat säännöt pelaa kaikille?

Marzena
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Tue Sep 11, 2012 8:30

Käsittääkseni noissa Mahekan ketjuissa on kysymys ainoastaan tilapäisestä myynnistä, eikä ketjun toistuvasta käytöstä? Kovin suurta määrää myytäviä asioita on epäkäytännöllistä sovittaa yhteen ketjuun ja siksi tuon kaltaista varastontyhjennystä olisi hankalaa tehdä, jos ei sitä voitaisi katsoa poikkeukseksi säännöstä. Kyllä, säännöt ovat samat kaikille ja kyllä, poikkeustilanteissa tällä tavalla voidaan joustaa. Tuo ketju per yritys -sääntö on olemassa sitä varten, että uutuuksista ja alennusmyynneistä yms. ilmoittavat yrittäjät keskittäisivät viestinsä samaan ketjuun. Tämä osasto kuitenkin palvelee myös toiminimensä varastosta turhia pois myyviä käyttäjiä :)
maheka
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by maheka » Tue Sep 11, 2012 10:15

Kiitos, Eowyn! :) Ihan tilapäistähän tää on. En ole helmikauppias mutta alv-velvollinen yrittäjä, joka kuitilla myy ylimääräisiä helmiä pois. Mihin muuhunkaan osioon nämä olisin laittanut sitten? Eikä tuota määrää kuvia todellakaan ole järkevää laittaa yhteen ja samaan ketjuun. Mitä nopeammin helmistä pääsen eroon, sitä nopeammin ketjut häipyvät. :wink:
marzena
löytänyt aidot helmet

Post by marzena » Tue Sep 11, 2012 11:56

Ok, no problems :)

T. Marzena
maheka
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by maheka » Sat Oct 27, 2012 16:41

Mun varastontyhjennysketjut saa ylläpito poistaa, ovat olleet jo ihan tarpeeksi kauan ja kaupaksi on mennyt, mitä on mennyt. Kiitos.
Post Reply