HELMIKIRJAKETJU

Mistä ideoita ja ohjeita? Linkit kivoimmille ja hyödyllisimmille helmisivustoille sekä asiaa helmikirjoista, -lehdistä ynnä muusta.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

labelleauboisdormant
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: HELMIKIRJAKETJU

Post by labelleauboisdormant » Fri Jul 24, 2009 12:57

Tämmöset löytyypi miulta, äiti ostanut matkoiltaan Saksasta ja Virosta:

PERLENSCHMUK- Schmuk & Accessoires aus verschiedenen Perlen, tekijöinä Diana Averdiek, Rita Cammak, Barbara Heil yms.http://www.lesen.ch/buch/buch.cfm?BID=5170276

HELMESEHETE Entsüklopeedia- Sara Withers, Stephanie Burnham. Tästä taisi olla jo jotain mainintaa tässä ketjussa aikaisemminkin.
Helrii
silmäilee HillTribe-hopeaa
Lasku: 5

Post by Helrii » Fri Aug 07, 2009 17:45

Löysin Adlibriksesta tietoa kohta puoliin julkaistavista uusista kirjoista.
Heaser,Sue: Hohdokkaat korut hopeasavesta
Bergström, Kristin H.: Hopeantaonta
Bezz
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Bezz » Fri Aug 07, 2009 19:41

Enpä huomannut tässä ketjussa ollenkaan tätä erästä kirjastosta lainaamaani kirjaa. Kirjan nimi on Making Jewellery with Gemstone Beads. Kirjassa on ohjeita monilla eri korukivillä toteutettuina. Kirjassa kerrotaan myös jonkin verran tietoa jokaisesta kivestä, kuten minkä horoskoopin kivi on, kuinka arvokkaita/kalliita kyseiset kivet ovat sekä mistä puolilta maailmaa kyseisiä kiviä löytyy. Ohjeita on takatekstin mukaan n. 100 kappaletta, joista voisin itse toteuttaa lähes kaikki. Minun on kyllä pakko ostaa tämä kirja itselleni jossain vaiheessa. :D
Unkka
Swarovski-kuumeessa

Venäjän kieltä osaavat huomio!

Post by Unkka » Thu Aug 13, 2009 16:40

Ebayssa on vielä viitisen päivää myynnissä yli sadan kappaleen erä venäjänkielisiä helmeilykirjoja ja -lehtiä. Ne ovat seuraavan ketjun takana:
Crafts -> Beads & Jewelry Making -> Books & Magazines.

Postikulutkin olivat siedettävät.
Jewellery! Because great sex doesn't last forever! - Humphrey Butler -jalokiviketju
Othel
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Othel » Thu Sep 03, 2009 14:28

Kuten Helrii jo ennakkomainosti:
Sue Heaser: Hohdokkaat korut hopeasavesta (Atena)

Arvostelukappale on käpälässä, ja vaikuttaa pätevältä ja monipuoliselta. En ole hopeasavea kokeillut, mutta tässä on minusta hyvin loogisesti ja tyhjentävästi esitetty monta (kaikki?) tekniikkaa, työkalut, materiaalit, ym. Jopa mallityöt ovat minusta paremman näköisiä kuin keskimääräisessä korukirjassa. Luulen, että tämän kirjan kanssa uskaltaisin alkaa ihan itsekseni kokeilla hopeasavea. Teos jatkaa Atenana linjaa laadukkaiden käännettyjen harrastekirjojen sarjassa.
@nu

Post by @nu » Tue Mar 09, 2010 23:49

Lainasin kirjastosta pari kirjaa:

Linda Chandler & Christine Ritchey: Wire wrapping (2008)
- itselleni tässä ei ollut oikein mitään, kun pidän enemmän Eni Oken-tyylisistä kieputteluista. Mutta niille, jotka pitävät neliölangasta tehdyistä rannekoruista, tämä on onnen omiaan.

Melinda Barta & Danielle Fox: Mixed metals. Creating contemporary jewelry with silver, gold, copper, brass & more (2009)
- tästä pidin kovasti, vaikka onkin ihan perustekniikoita (vaijerikoruja, ketjujen ja erilaisten komponenttien yhdistämistä). Vintagetyylisiä, runsaita koruja ja kauniita kuvia. :love:
mustikkainen

Post by mustikkainen » Thu Apr 08, 2010 21:34

Koitin etsiä, ja muutaman kommentin löysin muista ketjuista. Mutta täytyy nyt erikseen kehua. Eli otin kirjastosta "herätelainana" A Lark Jewelry Booksin kirjan 1000 rings. Mielettömiä sormuksia, upeita oivalluksia! Kirjaa on todella inspiroivaa selata, pää on täynnä ideoita.. Taidanpa käydä hakemassa sarjan muitakin kirjoja inapiraatioksi.
just bead it.
unttura
Swarovski-kuumeessa

Post by unttura » Sun Nov 21, 2010 1:35

Lainasin kirjastosta torstaina Linda Jonesin kirjan: Ihania koruja helmistä ja metallilangasta. Mielestäni kirja on oikein inspiroiva ja mielenkiintoinen.
Muita korujentekoon liittyviä kirjoja, joista olen tykännyt ovat: Tone Rörseth: Tee kaunis koru, Dorothy Wood: Helmihullut, Elise Nilsson: Nauhat ja helmet, Tiina Karttunen ja Riikka Santonen: Hurmaavat helmityöt, Vigdis Mo Johansen: Tee itse kauneimmat korusi ja Robin Bellingham,Hana Glover, Jema Hewitt: Helmityöt. Muitakin kirjoja olen lukenut(= kaikki jotka meidän kirjastosta löytyy) ja onhan muissakin kirjoissa ollut paljon hyvääkin, mutta en välttämättä ostaisi niitä itselleni. Luettelon kirjat ottaisin kyllä kaikki. Kaikkiahan ei saa tällä hetkellä, mutta onneksi löytyvät kirjastosta :wtg:
Mymmeli

Post by Mymmeli » Sat Jan 08, 2011 20:59

Tilasin itselleni adlibriksestä kaksi uutta kirjaa. Kirjat olivat mielestäni oikein hyviä. :D

Uusi kirja lamppuhelmien tekemisestä: Creative Lampwork: Techniques and Projects for the Art of Melting Glass,Joan Gordon. Paljon hyviä kuva kuvalta ohjeita.

Toinen kirja metallilangan kieputtamisesta koruiksi: Weave, Wrap, Coil: Creating Artisan Wire Jewelry,Jodi Bombardier. Tässä myös todella hyvät kuva kuvalta ohjeet. :)
Päivi

Post by Päivi » Sat Jan 08, 2011 22:37

Tilasin myös tuon wawe, wrap, coil ja tykkään kovasti :D .

Rebeca Mojica: Chained. :D Myös hyvät kuvat ja kauniita ketjuja, mihin on yhdistelty värillisiä metallilankoja.
Satu_Maarit
löytänyt aidot helmet

Post by Satu_Maarit » Sun Jan 09, 2011 23:39

Mun ehdoton tämän hetken suosikkini helmikirjoistani on Kelly Wiese:Beaded Allure (http://www.amazon.com/Beaded-Allure-Bea ... 1600617689 , "Look inside" linkkiä painamalla näkee muutaman sivun verran, että minkälaista on sisältö). Tykkään kovasti siemenhelmien kanssa "näpertelystä" ja tämän kirjan malleissa pääsee toteuttamaan ihania romanttisia koruja.

Suosittelen ! Hintakaan ei päätä huimaa (ainakaan tällä hetkellä täällä http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=1600617689) kun hinta on alle 20 eur.
Saralii
aloittelee siemenhelmillä

Post by Saralii » Wed Aug 31, 2011 12:08

Tälläisia upeita kirjoja olen kirjastoista löytänyt viimeaikoina:
:ooh:
Suomenkieliset:
Oppaita suomeksi kaikenlaisista helmityötekniikoista ja työvälineistä.
1.Kaikki helmitöistä / Jean Power (2011)
2.Helmihullut / Dorothy Wood (2010) Tämän kirjan omistan itse ja tuon toisen kyllä ehdottomasti haluaisin itselleni myös. Kummassakin kirjassa on mainioita vinkkejä koruiluun.

huovutusta:
3.Huovuta koruja! : 25 erilaisilla helpoilla huovutusmenetelmillä tehtävää korua / Teresa Searle (2010) Tästä kirjasta saa inspiraatiota. hyvä kirja, en kuitenkaan itselleni ostaisi.

helmiprojekteja ja perusneuvoja:
4.Innostu korutöistä : helppoja tekniikoita ja 25 kaunista mallia / Mary Helt (2011)
Kirjassa on hyvät ohjeet ja projekteille on laitettu vaikeustaso merkit. Mukava inspiroiva kirja lainattavaksi kirjastosta. omaksi en tätä ehkä ostaisi.

5.Muodikkaita helmikoruja & helppoja hiuskoristeita / Natalie Leon, Gabrielle Byrne ; (2011)
Tässä kirjassa on upeita ideoita, kirjan toteutus on kuitenkin todella kiireellä tehty sillä ohjekuvat ja tekstit eivät aina täsmää en nyt ihan varma ole kumpi oli ruudun edelle kuva vai teksti. Mutta se ei kuitenkaan niin hirveästi haittaa etteikö koruja pystyisi kirjan ohjeista tekemään. Suomennoksessakin taisi olla vähän puutteita... kirja lienee kiireellä laitettu painoon.
Tässä samaan kirjasarjaan kuuluva kirja:
6.Kekseliäitä koruja / Joanne Haywood (2010)
koruja vähän oudommista materiaaleista...

englanninkieliset:

7.75 decorative knots / Laura Williams and Elise Mann(2011)
Ihana makramee kirja, josta saa hyviä ideoita. Tälläisia koruiluun liittyviä makramee kirjoja en ole hirveästi omista kirjastoista löytänyt. Tämä on siis helmi. Haluaisin kyllä omaksi.
Huovutusta englanniksi.
8.Felted jewelry : 20 stylish designs / Candie Cooper(2010)
Todella upeita huovutuskoruprojekteja, kannattaa selailla jos huovutus kiinnostaa.

Itseäni ainakin kaikki kirjat ihastuttivat. erityisesti nuo kaksi ensimmäistä teosta joissa koruilusta aloittelijalle on suunnilleen kaikki mahdollinen ja pitkällekkin ehtineelle hyviä neuvoja.

Sitten on vielä yksi hieman vanhempi englanninkielinen kirja
9.The beader's colour mixing directory : 200 colour schemes for beautiful beadwork / Sandra Wallace (2007)
Kirja, Joka ei niinkään ohjeillaan (joita oli aika vähän) säväyttänyt, vaan värien yhdistelytekniikoilla. Aivan ihana opas korujen värimaailmaan. kannattaa vilkaista.
Post Reply