HELMIKIRJAKETJU

Mistä ideoita ja ohjeita? Linkit kivoimmille ja hyödyllisimmille helmisivustoille sekä asiaa helmikirjoista, -lehdistä ynnä muusta.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Nunnuli
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Nunnuli » Fri Mar 09, 2007 14:48

Ystäväni isä on eläkeläinen kultaseppä. Hänellä on joku sellainen kirja aiheesta, jota ei kuulemma saa mistään (?). Jostain vuodelta x ennen ajanlaskun aikaa tms. Hän sanoi, että kirjassa on jotakuinkin kaikki kaikesta mitä aiheesta voi kirjoitettuna olla. Pyysin kirjaa lainaksi, josta hän oli valahtanut aivan kalpeaksi, mutta lupasi harkita asiaa. Taitaa olla kovin kiintynyt kirjaansa :lol:
Tänään kuitenkin tuli viesti, että pappa on luvannut kirjansa minulle lainaan ..kova luottamus tuntuu olevan. No.. minullahan on mahdollisuus käyttää kopiokonetta :twisted: työpaikalla yksin omassa hiljaisuudessani ja kiikutankin ko. kirjan välittömästi töihin kun sen vaan käsiini saan. Katsotaan sitten olisiko siinä jotain sellaista mitä voisi täälläkin jakaa ja mitä täällä ei vielä osattaisi tai tiedettäisi entuudestaan.
Maikki

Post by Maikki » Fri Mar 09, 2007 15:16

Varo sitten, ettet riko kopiokoneessa sitä kirjaa selkämyksestä tai sidontakohdista, sanoo nimimerkki kokemusta valitettavasti on. Vanhat(kin) kirjat ovat sille herkkiä ja olisi aika kauheata, jos luottamuksesi ja kirja menisivät siinä pilalle!
Nunnuli

Post by Nunnuli » Fri Mar 09, 2007 15:18

Hyvä pointti.
Isla
korukivikasan keskellä

Post by Isla » Thu Apr 19, 2007 17:06

Kävin hakemassa kirjastosta varaamani Linda Jonesin Creating Wire and Beaded Jewelryn, ja kun kirjaston täti antoi sen, hän sanoi, että tämä on Kauniaisista, josta tulee kaikkia hienoja kirjoja :o

Ihan tavalliselta kirja näyttää, mutta jos joku helmettiläinen on seuraavana varauslistalla, niin saa kirjan melko pian, koska siinä ei näytä juuri uutta enää olevan.
deem
löytänyt aidot helmet

Post by deem » Thu Apr 19, 2007 17:13

Linda Jonesilta näytti olevan tullu uus kirjakin. Wire & Bead Celtic Jewelry: 35 Quick & Stylish Projects. Onko joku jo tutkaillut?
Othel

Post by Othel » Thu May 10, 2007 13:41

Annika Larsson: Ihanat korut. Näin teet ne itse. Kustantaja Minerva. Ruotsinkielisestä teoksesta Smycken du kan göra själv kääntänyt Lea Kähkönen.

Raikas, ruotsalaisen kaunis, vaalea ja nuorekas perusteos aloittelijalle. Muutama idea myös pitempään harrastaneelle, mutta heille en ostettavaksi suosittele. Vanhat kunnon koruvaijerit ja korupiikit selkeästi selitetty, lisäksi rennolla otteella kieputettua hopealankaa ja iloisen värisiä helmiä.
Thuja Design

Post by Thuja Design » Fri May 11, 2007 17:28

Niin Othel ja muut oletteko lukeneet ko. kirjan takasivun Helmiosoitteita Suomessa: Hyvä Ulla, Maarian korupaja on siellä! Vaatimattomana ihmisenä et ole mitään hiiskunut. Saako sinultakin ostaa kirjaa? Suomalaisessa kirjakaupassa sen hinta oli noin 20,-.
Ulla

Post by Ulla » Fri May 11, 2007 19:33

Ei saa minulta ko. kirjaa, en ole ajatellut laajentaa kirjamyymäläksi, ainakaan toistaiseksi! :lol:

Kustantaja tosiaan kyseli jokin aika sitten, voisiko laittaa tietoni kirjaan. Samoin oli Tiina Karttusen ja Riikka Santosen toisen kirjan kanssa ja syksyllä tulee vielä kolmanteen (suomennettavaan) kirjaan.
Sally
korukivikasan keskellä

Post by Sally » Wed Jul 11, 2007 15:27

Onko kenelläkään kokemusta tästä Sandra Halpennyn kirjasta? Saamari, kun kirjastosta ei löydy, eikä varmaan mistään kirjakaupastakaan.
Siru

Post by Siru » Wed Jul 11, 2007 17:34

Juu, ei varmaan löydy täältä enkä ole kuullut että kukaan tuota kirjaa olisi tilannutkaan. Nettikirjakaupoista voi etsiä mutta luulen että kyseinen opus on tilattavissa vain Sandra D. Halpennyltä itseltään tuon sivun kautta :shrug: . Kerro jos tilaat, minä olen tilannut vain joitain yksittäisiä ohjeita tuolta. Mutta ohjeet olivatkin sitten aivan mahdottoman hyvät ja selkeät. Että sikäli suosittelen! :lol:
Wear your HELMET with pride!
Sally
korukivikasan keskellä

Post by Sally » Thu Jul 12, 2007 14:36

Ehdotin tuota Villihelmelle ja saa nyt nähdä onnistuuko, että ottavat myyntiin. Pitäkää peukkuja, että saadaan.
anzu

Post by anzu » Fri Jul 13, 2007 15:04

Othel wrote:Annika Larsson: Ihanat korut. Näin teet ne itse. Kustantaja Minerva. Ruotsinkielisestä teoksesta Smycken du kan göra själv kääntänyt Lea Kähkönen.

Raikas, ruotsalaisen kaunis, vaalea ja nuorekas perusteos aloittelijalle. Muutama idea myös pitempään harrastaneelle, mutta heille en ostettavaksi suosittele. Vanhat kunnon koruvaijerit ja korupiikit selkeästi selitetty, lisäksi rennolla otteella kieputettua hopealankaa ja iloisen värisiä helmiä.
Olipa pettymys edes ideoiden suhteen tää kirja, vaikka oon vissii jo tällänen kokenut helmeiliä. Niin kuvittelin saavani jotain uutuus vinkkejä, ku otin kirjastosta tän :?
-anzu
Othel

Post by Othel » Fri Jul 13, 2007 22:14

Meillä poloisilla pienen kielialueen asukkailla on se rajoitus, että tietokirjat tuppaavat olemaan niitä alkeita ja perusteita. Edistyneempiä helmitöitä suomeksi esittelevän kirjan ostajia olisi ehkä suunnilleen 200 henkeä...

Toisaalta: kouluenglanti, -ruotsi ja -saksa olisivat tältä tädiltä päästä karisseet ajat sitten, ellei olisi tullut hankittua vieraskielisiä kirjoja varsan kouluttamisesta, kääpiökirjoahvenista ja helmitöistä - noin alkajaisiksi.
Virpiliini
lasihelmien lumoissa

Post by Virpiliini » Wed Jul 18, 2007 17:49

Mainitsen tähän väliin ihan yleistiedoksi, että Idän Helmi pitää myös jonkin verran kirjoja varastossa, vaihdellen niitä aika ajoin, joten sieltäkin kannattaa kurkistaa :wink: jos lukemista kaipaa.

http://www.idanhelmi.net/index.php?cPat ... 82e39b52a8

Kirjoissa tahtoo olla se ongelma, että ne ovat suuria ja ne painavat, joten Suomen posti sanoo helposti edulliselle postikululle tsot tsot.... :evil: ja siksi laajamittainen kirjallisuus, ihanat paksut tieto/taito-opukset, niin ihanaa kun niitä postitella olisikin, on suhteellisen kallista kirjan hintaan nähden.
Kirsi
aloittelee siemenhelmillä

Post by Kirsi » Mon Aug 06, 2007 21:26

Henna wrote:Ostin Tallinnasta (ilmeisesti ekan) vironkielisen helmikirjan Helmesehete joka on käännöskirja alkuperäisteoksesta The Encyclopedia of beading techniques (damn my bad enklish). Eli varmaan Suomessa voi tavata saman kirjan alkuperäiskielellä. Mutta mutta... tuo vironkielinen on niin kovin hellyttävä! Siis aivan ihana! Mussa tuo vironkieli herättää aina jotenkin suurta sympatiaa, se on vähän sama juttu mulle kuin karjalan ja savon murre :roll: :lol2:

Nojuu, mutta se kirja siis. Hyvä peruskirja, jossa esitellään kattavasti tekniikoita, sõlmimine, kaunistamine, lükkimine, kudumite tehnikad jne. :wink: Ihan uutta ei mulle oikeastaan ollut, mutta esimerkiksi telliskivimuster ja kalasabamuster oli esitetty hyvin värikuvin vaiheittain. Jälkimmäistä en ole koskaan kokeillutkaan.

Uskomattoman hyvin tuota sukulaiskieltä ymmärtää, kun on kuvat tukena. Musta tuntuu, että ymmärrän paikoin paremmin kuin englantia, jota oon sentään -hitsi vieköön- opiskellut varmaan kymmenen vuotta!! No, ehkä englanti sentään on vahvempaa. Ei Helmesehete mikään must-ostos ole, eikä mitenkään ihmeellinen, mutta noin matkamuistona ja muuten yhtenä kirjahyllyn helmikirjana ihan paikallaan. Ja hinta oli 14 euroa, joten sen puolestakaan ei tullut konkurssia.

http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?155885
Pitäisköhän hommata :) Itse olen osittain virolainen (äitini on täysin) joten ainakin ymmärtäisin. Ja hintakaan ei ole paha ;)
Älä unelmoi elämästäsi, elä unelmaasi.
Post Reply