onko ennen täällä esitelty www.etsy.com -sivustoa?

Mistä ideoita ja ohjeita? Linkit kivoimmille ja hyödyllisimmille helmisivustoille sekä asiaa helmikirjoista, -lehdistä ynnä muusta.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Maria
lasihelmien lumoissa
Lasku: 5

onko ennen täällä esitelty www.etsy.com -sivustoa?

Post by Maria » Wed Dec 20, 2006 12:18

HEi,

Löysin jokin aika sitten tälläiset sivut netistä, enkä ollut varma ovatko ne jo tulleet täällä HElmetillä aiemmin esille, joten ajattelin laittaa varuiksi tiedoksi muillekin. eli kun menee noille sivuille ja klikkaa JEwelry-kohtaa, niin tulee iso kasa kivoja koruja näytille, jotka ovat myynnissä ja eri henkilöiden itse tekemiä.
Minä löysin ainakin monta tosi makeeta mallia ideoiksi, sitten vaan väritulostimella malli talteen, sillä korut vaihtuvat koko ajan, kun uutta pukkaa ja toisia poistuu....
tarjanne
Swarovski-kuumeessa

Post by tarjanne » Thu Jun 14, 2007 17:50

Oon katsellut jo pitkään Etsyn tarjontaa sillä silmällä ja eilen menin ja tilasin vähän kiviä Thebeadyeye-nimiseltä myyjältä.

8" nauha mokaiitteja
http://images.etsy.com/all_images/1/1a3 ... 391740.jpg

8" nauha karneoleja
http://images.etsy.com/all_images/a/a31 ... 482123.jpg

ja 7 kpl krysokolla-laattoja
http://images.etsy.com/all_images/d/dad ... 550272.jpg

Saas nähdä kuinka homma toimii. Nuo kaikki tuli maksamaan postikuluineen yhteensä vähän reilut 10 euroa.

Tää taitais oikeastaan kuulua shoppailuosastoon, huomasin vasta nyt, että alkup. postaus oli parhaissa resursseissa.
Lily
aloittelee siemenhelmillä

Post by Lily » Sat Jun 16, 2007 8:48

Kerro, kun saat arteet, millaisia olivat. Kävin katsomssa sivuilla ja mieli tekis tilata
maheka
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by maheka » Thu Jun 28, 2007 21:46

tarjanne wrote:Oon katsellut jo pitkään Etsyn tarjontaa sillä silmällä ja eilen menin ja tilasin vähän kiviä Thebeadyeye-nimiseltä myyjältä.

8" nauha mokaiitteja
http://images.etsy.com/all_images/1/1a3 ... 391740.jpg

8" nauha karneoleja
http://images.etsy.com/all_images/a/a31 ... 482123.jpg

ja 7 kpl krysokolla-laattoja
http://images.etsy.com/all_images/d/dad ... 550272.jpg

Saas nähdä kuinka homma toimii. Nuo kaikki tuli maksamaan postikuluineen yhteensä vähän reilut 10 euroa.

Tää taitais oikeastaan kuulua shoppailuosastoon, huomasin vasta nyt, että alkup. postaus oli parhaissa resursseissa.
Kysäisenpä, oletko jo saanut nauhasi. Kiinnostaisi ihan tietää, kuinka kauan Kanadasta kusti polkee, kun joku jossain ketjussa valitteli, että kestää viikkotolkullakin.
tarjanne
Swarovski-kuumeessa

Post by tarjanne » Thu Jun 28, 2007 23:26

Ei ole vielä saapunut, joka päivä olen vähän kyttäillyt, että joko joko.
Sähköpostiin sain 18. päivä ilmoituksen:
Your package will be shipped by PayPal Shipping with Canada Post.
The Beady Eye used PayPal Shipping with Canada Post to create a shipping label for your package. Once the package is given to the local post office, it will be on its way to you.
Carrier: Canada Post
Service Type: Light Packet International (4 - 7 business days)
Planned Mailing Date: Jun. 18, 2007 00:00:00 PDT
Johan tuo 4-7 päivää on kulunut, niin että sais tulla jo.
tarjanne
Swarovski-kuumeessa

Post by tarjanne » Fri Jun 29, 2007 10:14

No niin, hetihän ne sitten tänä aamuna tupsahtivat postiluukusta. Kivet ovet juuri niin kauniita kuin kuvissakin.
Voin suositella kauppaa! :D
Alva
Swarovski-kuumeessa

Post by Alva » Fri Jul 20, 2007 13:55

Kauppa on aivan ihana, minäkin voin Etsyä suositella, mutta PayPal on kyllä aiheuttanut sellaisia ongelmia että! :evil:

Helmiä ja pari koruakin tilasin ja sain ne kotiinkin asti onnistuneesti (viikon sisällä jopa Jenkeistä ja Singaporesta!), kunnes tässä viikolla PayPal valitteli ettei anna maksaa tuotetta X koska se täsmää "kuviohin" (patterns? suomen kieli taas hakusessa) jotka aiemmin ovat aiheuttaneet ongelmia. En siis saanut tilaamaani eikä myyjä rahojaan, ylimääräistä harmia vain aiheutui molemmille.

Etsystä tilaisin mielelläni enemmänkin, ihania aarteita on tarjolla tukuittain, mutta PayPaliin meni luottamus kyllä - kuka sitä tietää milloin sieltä päin tulee taas eioota? En viitsi moisen takia alkaa itseäni stressaamaan. :(

EDIT. Niin ja kaiken tämän oletan johtuvan siitä että ollaan Suomessa eikä esim. Jenkeissä, mitä pienempi maa sitä isommat ongelmat kansainvälisessä maksuliikenteessä jne.
Jane
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Jane » Fri Jul 20, 2007 15:34

Minä olen vallan ihastunut PAYPALiin.
Voisin hyvin kuvitella, että eivät hoida maksua silloin kun ongelmia on joskus ollut. Yhtä maksua en ole sillä saanut hoidettua, mutta tieto siitä tuli jo maksamistilanteessa.

Jane
Alva
Swarovski-kuumeessa

Post by Alva » Fri Jul 20, 2007 22:07

Sulla Jane on sitten ollut hyvää tuuria matkassa :) En sitten tiedä toimiiko PayPal paremmin esim. Ebayssä "maksuvälineenä", mutta tuon Etsyn kanssa sain kyllä tapella. Eikä mun kortissa tai muutenkaan maksamisissa pitäisi olla vikaa tahi ongelmia joihin he viittasivat, kaiken huippuhan oli tosiaan se että ihminen jolta olin ostamassa oli myynyt tuotteitaan jo sadoille muillekin! Ja sitten mulla käy huono tuuri.

Pikaisella googlettamisella vastaavaa on käynyt muillekin ja nimenomaan pitkien välimatkojen takana asuville ihmisille. Kai nää on sitten näitä nettimaksamisen "iloja"... :shrug:
Jane

Post by Jane » Fri Jul 20, 2007 23:28

En nyt oikein usko pelkkään hyvään tuuriin. Kyllä minä ensisijaisesti käytän tuota PAYPALia jos se on mahdollista. Moneen paikkaan se onkin tullut varmaan asiakkaiden pyynnöstä. Tosin en minä nyt niin hirveästi paljon kauppaa tee.

Jane
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Thu May 29, 2008 10:18

Etsy on upottava suo... :whistle: Odottelen useampaakin ostosta saapuvaksi tässä muutaman pvn sisään :D Kiviähän on jo tullut kimpalla tilattua sieltä Helmiliinan kanssa, nyt sitten pitää testata muita tuotteita ;)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu May 29, 2008 10:32

Mikä tän paikan systeemi on? Tilataanko kamat siis yhdeltä myyjältä vai miten? Maksuvälineenä käynee vain se PayPal..?
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Thu May 29, 2008 10:48

Nunnuli wrote:Mikä tän paikan systeemi on? Tilataanko kamat siis yhdeltä myyjältä vai miten? Maksuvälineenä käynee vain se PayPal..?
Muutamasta myyjästä vain kokemusta, mutta PayPalin kautta menee noi luottokorttimaksut. :)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Pape

Post by Pape » Thu May 29, 2008 11:41

Mäkin tilasin kapusseja ja maksoin paypallilla, vaikka en sitä ole rekannutkaan itselleni. Ja täytyy myöntää, että törmäsin ensimmäistä kertaa tuollaiseen maksumahdollisuuteen, joka ihan pikkasen vaivaa... Kun olen ajatellut aina, että paypal pitää "avata" erikseen, ennenkuin sitä voi käyttää. Onko tuo ihan normaali käytäntö siis?

No tavarat ainakin tuli, joten maksu oli mennyt.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu May 29, 2008 11:46

Sen takia kyselinkin tuota PayPal -juttua kun Satuhelmessäkin esim voi maksaa Visalla, mutta maksu menee PayPal-sivun kautta. Ja kun siis mulla ei ole tuota PayPallia avattuna tai rekattuna tai miten se nyt sitten sanotaankin. Mutta siis hyvä tietää, että sulla Pape tuo meni läpi.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Post Reply