Hopeoitu kuparilanka

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
itta
sijoittaa jalokivilaatuun
Oikea käyttäjä:Olen
Hopeoitu kuparilanka

Post by itta » Wed Jan 11, 2012 12:18

Koska hopea on niin kallista (kuten täällä on monesti todettu) tulee käytettyä koruihin hopeoitua kuparilankaa. Lähinnä olen käyttänyt Rayher-merkkistä lankaa, mutta nyt olen huomannut tuon Artistic Wiren jota ainakin mainostetaan tahriintumattomana. Siis nimenomaan hopeoitua. Onko teillä kokemuksia tästä, onko se parempaa kuin tuo Rayher? Tai mikä muu olisi hyväksi havaittua? :???:
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
- Albert Einstein
Kalottikuupatar
suunnittelee Balin-matkaa

Re: Hopeoitu kuparilanka

Post by Kalottikuupatar » Wed Jan 11, 2012 19:47

Mä olen käyttänyt Beadalon -lankoja. Olen ollut tyytyväinen niin muovailtavuuteen kuin kestävyyteen. Mainitsemistasi ei ole kokemusta.
waterwoman

Post by waterwoman » Sat Jan 21, 2012 19:11

Hopeoituun kupariin leipääntyneenä vaihdoin silverfillediin muutama kuukausi sitten ja ainakin mä olen ollu todella tyytyväinen, vaikkakin se on jonkun verran kalliimpaa kun hopeoitu kuparilanka.
Ainakaan Suomesta en ole sitä löytäny mistään.
Nyt ainakin http://www.marzena.fi aikoo tuoda sitä Suomeen, jos joku muukin tilaa kun minä :jippii:
:)
Penny

Post by Penny » Sat Jan 21, 2012 19:52

Minulla on kanssa sitä silver-filled lankaa ja renkaita olen lähinnä siitä sahannut. Paljon helpompaa sahata kuin tavallinen hopeoitu kuparilanka. Kauhian kovaa vain väännellä esim kierteisiksi lenkeiksi. Olisi pitänyt ottaa pehmeää niin pystyisi näillä kipeillä sormillaankin vääntämään :(
waterwoman

Post by waterwoman » Sun Jan 22, 2012 19:32

Kovaa on juu, mulla on huono tuuri ollu joka kerta sitä tilatessa, kun puolikova lanka on ain ollu loppu :?
Mitess Penny- oletko kaivertanu siihen tai pahemmin takoa paukuttanu ?
Kivenviilaaja
Lasku:5

Post by Kivenviilaaja » Sun Jan 22, 2012 23:52

Jos silver filled lankaa haluaa useampaa eri mallia, niin kannattaa tsekata jenkeistä Rio Granden katalogi. http://www.riogrande.com/Category/Metal ... illed/5956 Postikuluiltaan ym. tuo ei ole maailman halvin paikka, mutta jos enemmän tilaa, niin voi olla kokonaisuutena melko edullinen paikka.
itta

Post by itta » Tue Jan 24, 2012 9:57

Tuo silver filled- lanka josta puhutte, että on kovin kovaa.. Onko se kovana myytyäkin? Siis jos ottaisi puolikovaa niin olisi helpompaa. Ostin tuota artistic wirea ihan kokeilumielessä - en ole vielä kerinnyt kovin kokeilemaan, paitsi tumman pronssin väristä. Oli tosi kivan väristä lankaa, ja edullista, mutta... naarmuuntui TODELLA herkästi ja kirkkaampi kupari alkoi paistamaan läpi. Eli jos hopeoitu on samanlaista, sanoisin äkkiseltään että on huonompi vaihtoehto kuin halppismallit (joissa niissäkin kuparin saa paistamaan läpi mutta kovemmalla raaputuksella :wink: ) Täytynee kokeilla tuota silverfilled lankaa. FMG:llähän sitä on ja sinne on justiinsa kimppa tulossa. Oletteko tehneet kaulakoruja 0,8 mm vai 1mm langasta?
"Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow."
- Albert Einstein
marzena
löytänyt aidot helmet

Post by marzena » Tue Jan 31, 2012 0:34

Heissan,

Meiltä löytyy kimppatilauksissa 1/10 silver filled lankaa jossa tuplasti enemmän hopeaa kuin esim. FMG:n silver filledissä, puolikovana on samanlaista työstää kuin puolikova sterling lanka. Laitahan jotain viestiä jos kiinnostaa tai katso linkistä lisää.

http://www.marzena.fi/toimitusaika-tuot ... 5_169.html

T. Marzena
marzena
löytänyt aidot helmet

Post by marzena » Tue Jan 31, 2012 0:38

Ja kauppaamme rekisteröityneille helmettiläisille on hinnoista alennus -15%.

T. Marzena
kleopatra
aloittelee siemenhelmillä

Post by kleopatra » Thu Oct 18, 2012 20:14

Kalottikuupatar wrote:Mä olen käyttänyt Beadalon -lankoja. Olen ollut tyytyväinen niin muovailtavuuteen kuin kestävyyteen. Mainitsemistasi ei ole kokemusta.
Heippa "Kalottikuupatar"!
Ootko rummuttanut tuota lankaa? Entä miten sen tummumisen kanssa on ollut? Entäs tämä kuparin näkyviin tulo, josta joillakin on ollut joidenkin kuparilankojen kanssa ongelmia?
Haluaisin ehdä koruja hieman edullisemmin kuin oikeasta hopeasta, mutta haluaisin kuitenkin, että korut olisivat näyttävyydeltään aidon hopean veroisia (mahtaako olla lainkaan mahdollista?!).
Kalottikuupatar
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Kalottikuupatar » Thu Oct 18, 2012 21:52

kleopatra wrote:
Kalottikuupatar wrote:Mä olen käyttänyt Beadalon -lankoja. Olen ollut tyytyväinen niin muovailtavuuteen kuin kestävyyteen. Mainitsemistasi ei ole kokemusta.
Heippa "Kalottikuupatar"!
Ootko rummuttanut tuota lankaa? Entä miten sen tummumisen kanssa on ollut? Entäs tämä kuparin näkyviin tulo, josta joillakin on ollut joidenkin kuparilankojen kanssa ongelmia?
Haluaisin ehdä koruja hieman edullisemmin kuin oikeasta hopeasta, mutta haluaisin kuitenkin, että korut olisivat näyttävyydeltään aidon hopean veroisia (mahtaako olla lainkaan mahdollista?!).
Heip. En ole rummuttanut. Lanka on tummunut suht siististi, siis tummuu muttei ala omasta mielestäni kovin pahasti esim. kellertää kuten jotkut langat. Henk.koht. koen että Beadalonin langat ovat "tarpeeksi" hopean näköistä, mutta se on varmasti ihan katsojan silmässä. Kuparia tulee näkyviin tietenkin leikkauspinnoissa ja jos kunnolla raapii pintaa. Alkuun räpelsin itse todella moniin kierteisiin koloja joista kupari paistoi, nykyään hieman kehittyneemmän(?) tekniikan myötä pysyvät ihan siistinä :)
Lumijo
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Lumijo » Thu Oct 18, 2012 23:58

Teen kaikki linkitetyt korut tuohon Artistic- vaijeriin, olen kokeillut ihan omassa käytössä ja ei se kyllä tummu. Suosittelen, on pehmeää ja kiva käyttää :D
waterwoman

Post by waterwoman » Sun Nov 11, 2012 20:37

Minä liputan edelleen silver-filledin puolesta. Rumpua en omista, mutta valmiita koruja olen "vispannu" muovipullossa teräskuulien kanssa, eivätkä ole miksikään menneet.
Siis messinki ei paista mistään välistä vieläkään kaulakoruista ja käsikoruista, joita olen käyttänyt vuoden, eikä kukaan asiakaskaan ole niistä huomauttaneet :wtg:
Kiva, kun sitä saa nykyään myös Suomestakin.
Post Reply