pihdit

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Wed Mar 15, 2006 11:47

:rofl:

Mun työkaluja saa kyllä mies lainata - paitsi vasaraa! Sitä vartioin naarasleijonan tavoin, koska jos sillä hakataan jotain muuta kuin hopeaa, siihen tulee naarmuja.. ja silläpä ei sitten enää naputellakaan hopeaa... :shake:
Raiisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Raiisa » Sat Aug 26, 2006 13:55

Nyt pitää tulla hehkuttamaan, mies :ooh: ihana mieheni siis, kaivoi eilen aikansa kuunneltuaan sadattelujani :grrr: varastojaan, ja voih nyt minulla on Lindströmin lattapihdit ja tuollaiset käyräkärkiset lattapihdit ja sivuleikkurit kaikki siis Lindströmin pihtejä. Voi kun ne on sileät :love: .
Nyt varmaan pitää sitten miestä pitää oikein hyvänä :love:
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Sat Aug 26, 2006 14:07

mie käytän isäni työkaluja :lol:
välillä hirveä tappelu vaan siitä, että kumpi on hävittänyt ne PUNAISET pyöröpihdit :rofl:
Rauni

Post by Rauni » Sat Aug 26, 2006 14:27

Minä käytän mieheni ja poikani työkaluja :D Mun pöydältä he aina löytävät ne. Nyt sain kuitenin ostettua itselleni omat pyöröpihdit ja sitten ne kärjestä taitetut... mikä niitten nimi nyt olikaan?
Miroin
korukivikasan keskellä

Post by Miroin » Sat Aug 26, 2006 17:07

Minulla on käytössä kasa erilaisia pihtejä ja leikkureita, suurin osa ostettu mistä milloinkin useimmat taitavat olla noita Ironsiden. Mieheni kanssa on sovinto, että hän ei ota minun työkalujani, mutta minä kyllä käytän hänen....
Lontoosta ostin BeadSmithin pienet pihtisarjan, siihen kuuluu kyllä 4kpl, mutta en nyt heti löytänyt niitä puuttuvia..
Koko on siis tuon 7-7.5cm ja hyvät ovat olleet. Ja näitä voi oikeasti ihan vääntääkkin ilman, että ovat menneet rikki tässä kuva:
http://img245.imageshack.us/img245/97/h ... 058os8.jpg
Loulou

Post by Loulou » Sat Aug 26, 2006 20:13

Minulla on myös tuo beadsmithin setti, tosin kolmiosaisena ilman sivuleikkureita. Ovathan nuo pienet, eikä niillä mitään kovin järeää pysty vääntämään, mutta moneen pikkutarkkaan kohtaan ne ovat ihan näppärät. Minulla on näiden lisäksi kyllä järeämmätkin välineet ketjujen sun muiden tekoon, yhdet Clas Ohlsonilta ostetut (tosi hyvät) lattapihdit, sekä yhdet ihan kohtuulliset pyöröpihdit, jotka ovat tulleet jostain alennuskopasta pihtisarjan mukana (varastettu lupaa kysymättä vanhempien työkalupakista :)). Olen tässä viime aikoina suunnitellut, että menen hakemaan Clas Ohlsonilta toiset lattapihdit, koska ne ovat tosi hyvät kädessä ja tukevat käyttää.

Rautakaupoista saatavat pihdit ovat yleensä ihan laadukkaita tekeleitä, mutta hirveän hankalaa tuntuu olevan "hampaattomien" pihtien löytäminen. Olen rautakauppojen vakiasiakas, ja aina katselen pihtivalikoimat läpi, mutta melkein aina pihdeissä tuntuu nuo hampaat olevan...
santtu

Post by santtu » Sat Aug 26, 2006 21:04

Minullakin on tuo Beadsmithin setti kolmiosaisena :D
Sivuleikkurit on Biltemasta. Ainakin näillä käytöillä olleet tosi hyvät. Muita pihtejä en vielä omistakaan. Täällä pohjolan periferiassa kun ei ole tuota Clas Ohlsonia. Pitääpä käydä kun menen siskon luo Porvoon kupeeseen ja Hesaan parin viikon päästä ;)
Elämässä pitää olla HYRSKÄYTYKSIÄ :D
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Sat Aug 26, 2006 21:20

sanoin tuossa yksi päivä isälleni, että voi työpaikallaan laittaa pystyyn semmoisen pihtikeräyksen miuta silmällä pitäen :lol:
UPM-kymmenen Kaukaalla kun ei käteen sopimattomia pihtejä käytetä niin ne voi antaa miulle :rofl:
Michli
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Michli » Sun Aug 27, 2006 13:10

nolottaa mutta en edes omista pyöröpihtejä! olen noita beadsmithin minejä katsellut kyllä sillä silmällä.. omistan nimittäin vain puolipyöreät. hmm. eilenki kävin tampereen sinooperissa ja katselin kovin kiireessä kyllä niitä pihtejä sieltä, mutta ne tuntuivat tekevän hirvittävän isoja silmukoita!
severina
Swarovski-kuumeessa

Post by severina » Sun Sep 23, 2007 15:57

Nostanpa tämän ketjun, koska parempien pihtien hankkiminen on minullakin edessä. :) Minulla on juuri sama ongelma kuin joillain muillakin aiemmin ketjussa, eli lankaan jää jälkiä pihdeistä. Ja ongelmana on myös se, että minulla on nivelongelmia, eli pihtien pitäisi todella olla ergonomiset. Olisikos siis kellään ihanalla immeisellä suositusta laatupihdeistä, joissa olisi jousi (eli ovat napakat, eivät heilahda auki) ja hyvät, ergonomiset varret, esim. tämän tyyppiset -ne pelkät ohuella kumilla päällystetyt ovat minun käsiini vähän liian liusukkaat. Ajattelin lähinnä pyörö-, leikkaavia, ja chain nose eli puolipyöröpihtejä. Olisi mahtavaa, jos joku osaisi suositella tämäntyyppisiä! :)
Anne

Post by Anne » Sun Sep 23, 2007 18:06

Ergonomisuuden, käyttömukavuuden ja laadun perusteella voin suositella kyllä Lindstömin ergonomisilla kahvoilla olevia pihtejä. Noissa se jousi on säädettävä (3 asentoa), eli jäykkyyteen voi itse vaikuttaa - ja sen jousen saa poiskin helposti jos tykkää enempi työskennellä ilman. Ja kahvat on kyllä ainakin mun käteen supermukavat. Niiden huonoin puoli onkin sitten hinta, eli hinta pyörii lähempänä viittäkymppiä. Tosin kerranhan se vain kirpasee, enkä itse ole hankintaa katunut. (Hyviin pihteihin käytetty raha on loppujen lopuksi aika pieni, jos vertaa siihen että "pilaa" kätensä huonoilla työkaluilla eli saa vaikka rasitusvamman, joilla on sitten taipumus uusiutua tosi helposti)
Näitä pihtejä saa esim. FMG:ltä http://www.firemountaingems.com/search. ... =lindstrom
Ulla

Post by Ulla » Sun Sep 23, 2007 18:28

Lindströmin erinomaisia pihtejä saa edullisemmin (edullisimmin?), siis ilman mahdollista kimppatilausta, Aislynilta (Urban Maille):

http://urbanmaille.com/SearchResults.asp?Cat=6
Virpi

Post by Virpi » Mon Sep 24, 2007 14:39

Ulla, oletko vertaillut, paljonko Suomessa maksavat? Valmistajan mukaan löytyy myyjiä ympäri maata.
Anne

Post by Anne » Mon Sep 24, 2007 15:00

Virpi wrote:Ulla, oletko vertaillut, paljonko Suomessa maksavat? Valmistajan mukaan löytyy myyjiä ympäri maata.
En ole Ulla, mutta olen noita joskus katellu myös Suomesta, ja mielikuvaksi jäi, että halvemmaksi tulee tosiaan tilata ulkomailta. (Ellei sitten ole jossain poistomyynnissä, kuten omat pyöröpihtini, joista juttua oli tuolla ketjun alussa). Esimerkiksi Elfalla olisi tuossa lähellä myymäläkin, mutta kun nettihinnasto kertoo että heillä Lindstömin lattapihdit maksaa 48,70 (0% alv) niin, kyllähän nuo ulkomaiset nettikaupat tulee sitten halvemmaksi*. Eli siis samat pihdit tuolla Ullan mainitsemassa liikkeessä 38 USD.

*On kyllä näin maalaisjärkeen melko käsittämätöntä että kun pihdit valmistettaan tuossa naapurissa (Ruotsissa) ja rahdataan sieltä Amerikkaan ja sitten postitetaan vielä sieltä takaisin Suomeen, niin tulee halvemmaksi kuin että pihdit ostaisi Suomesta...
severina
Swarovski-kuumeessa

Post by severina » Mon Sep 24, 2007 19:43

Kiitos vinkeistä! Kyllä ne nuo Lindströmit taitaapi olla parhaat, ja luulen että hankin ainakin pyöröpihdit Lindströmiä. Mutta onkohan olemassa muita vastaavia hyviä pihtejä, vai ovatko Lindströmit vaan täysin ylivoimaiset?
Post Reply