Brioletti kiinni!

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Piitu
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Brioletti kiinni!

Post by Piitu » Mon Apr 09, 2007 21:03

Ei ne oo karanneet mutta kun ei vaan onnistu. Yritän siis tehdä sievistä lasibrioleteista 6x9mm kooltansa, korviksia. Mutta kun lanka ei vain nätisti siihen taivu. Antakee vinkkejä (näyttäkee kuvina tai piirtäkää tai saa vääntää rautalangastakin) kun en millään onnistu :cry:
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
mikael0k

Post by mikael0k » Tue Apr 24, 2007 14:04

Hmmmm olen joskus käyttänyt sellaista hopea "tuppea" (tähtimallinen josta sakarat taivutetaan laaspäin niin että istuvat hyvin kiven/helmen pintaan) jonka olen liimannut brioletin päähän. Siinä on rengas valmiina johon voi laittaa sen korvakoukun.
Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Tue Apr 24, 2007 14:17

Se on munkin mielestä tosi tuskastuttavaa, siis saada brioletti nätisti asettumaan lankaan. Tai ainakaan kahta niin samannäköistä, että saisi korvisparin. Mutta ainakin sen sanon, että kannattaa käyttää pehmeää, eikä puolikovaa lankaa, sillä sen puolikovan kanssa oli lähteä järki (no, ei ehkä ihan sentään, mutta ei se kovin kaukana voinut olla) :roll:
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Tue Apr 24, 2007 14:19

Henna wrote:Se on munkin mielestä tosi tuskastuttavaa, siis saada brioletti nätisti asettumaan lankaan. Tai ainakaan kahta niin samannäköistä, että saisi korvisparin. Mutta ainakin sen sanon, että kannattaa käyttää pehmeää, eikä puolikovaa lankaa, sillä sen puolikovan kanssa oli lähteä järki (no, ei ehkä ihan sentään, mutta ei se kovin kaukana voinut olla) :roll:
Taasen sellainen tosi pehmee lankakin voi viedä järjen :oops: Ite nimittäin kokeilin sellaisella 0.5mm hienohopealla ja ei onnistunu sit mitenkääääääään. Vasta samanvahvuisella puolikovalla sain onnistumaan :)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Henna
Moderaattori

Post by Henna » Tue Apr 24, 2007 14:26

No joo, mulla oli vahvempaa lankaa, nollakasia. Se saattaa olla eri asia. En kyllä ole noin ohuella koittanutkaan.

Tässä minuutissa ja vapaalla kädellä (ai miten niin sen huomaa) piirretty demonstraatio siitä, miten minä sen brioletin vangitsin. En tiedä saako siitä mitään tolkkua, mutta en tuota osaa ilman kuvaa sanoiksikaan pukea. Notta jokseenkin noin mä sen tein :?

Image
millie
suunnittelee Balin-matkaa

Post by millie » Tue Apr 24, 2007 14:43

Fusionbeadsilta löytyypi tällainen ohje
http://www.fusionbeads.com/beadingfaq/t ... hp?bfid=17

(mitenniin lempikauppani :oops: )
@nu

Post by @nu » Fri Apr 27, 2007 20:26

Täällä myös yksi ohje:
http://www.esdesignsjewelry.com/Wrappin ... %20Top.pdf

Löytyy ilmaiset ohjeet myös herringboneen ja korviskoukkujen tekoon.
Piitu

Post by Piitu » Fri Apr 27, 2007 23:53

Kiitoksia kiitoksia. Brioletin"metsästäjä" jatkaa jahtausta ohjeiden opastuksella ja toivottavasti karkuri saadaan kiinni.... Olisi niiiiiiin ihanat nuo turkoosit laittaa korviin... :D Ilmoittelen jos onnistun, muutoin tupisen täällä vaan ittekseni... :wall:
Paras lahja jonka voit antaa on aika.
Jorisa

Post by Jorisa » Wed Jan 02, 2008 21:50

ei mutta siis, kertokaa nyt hyvät ihmiset, että miten ihmeessä mää saan sellasen brioletin, missä sitä hopealankaa jatketaan siihen kivenpäälle kieputtamalla. Siis miten ihmeessä sen langan saa pääteltyä ja sitten että siit saa kauniin?? miksen mää tajua sitä/osaa??? :roll:
Porukassa, mutta yksin.
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Wed Jan 02, 2008 22:40

Fusionbeadsin sivuilla oli ainakin brioletinkieputusohje, samoin taitaa olla Enillä.
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Jorisa

Post by Jorisa » Wed Jan 02, 2008 22:46

no on joo niitä ohjeita kyllä, mutta siis nyt haetaan käytäntöä.... kun mä en vaan tajuu. :lol: tää on vissiin niitä asioita, mikä tarttis nähdä ihan livenä. :wink:
Porukassa, mutta yksin.
Nunnuli

Post by Nunnuli » Thu Jan 03, 2008 0:27

Katsoin fusionbeadsin ohjeen ja on kyllä tosi selkee. Ainoo mitä ihmettelin on, ettei niitä lankoja "Päätellä" mihinkään. Siihen ne vaan jää brioletin kylkeen.
"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur." Eli.. Sovulla pienet asiat kasvavat, eripuralla suuretkin hajoavat.
Jorisa

Post by Jorisa » Thu Jan 03, 2008 0:33

no sitä just. Se ohje on selkeä, mutta kun se lanka purkaantuu, eli siittä tulee sitten löysä, jos mä päästän siittä. Eli mä en tajuu sitä. Jos taas mä tunkeen sen sinne alle, niin siittä tulee ruma, en siis oikeesti tajua mikä tässä on kikkana. No tein yhdet korvikset tänään, ja on ite käytettävä noita, koska ovat niin susirumat, että eihän noita ilkee kellekään antaa/saatika edes keltään tollasista mitään pyytää. Mutta on tää vaan aika arvotus.
Last edited by Jorisa on Thu Jan 03, 2008 0:56, edited 1 time in total.
Porukassa, mutta yksin.
Pinjami

Post by Pinjami » Thu Jan 03, 2008 0:42

Tässä ohjeessa se loppulanka on lykätty sinne reikään. Siinä pitää vaan olla sitten brioletissa tarpeeksi suuri reikä että menee lanka kaksinkerroin. Tää on kyllä ihan mysteeri mullekin. Ikinä en oo vielä nättiä saanut. :?
Luota pinkkiin.
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Jan 03, 2008 1:14

Pinjami wrote:Tässä ohjeessa se loppulanka on lykätty sinne reikään. Siinä pitää vaan olla sitten brioletissa tarpeeksi suuri reikä että menee lanka kaksinkerroin. Tää on kyllä ihan mysteeri mullekin. Ikinä en oo vielä nättiä saanut. :?
Ei sitä langanpäätä työnnetä tuossa sinne kiven reikään, vaan siihen pieneen tilaan mikä jää niiden kierteiden ja kiven väliin siinä kohtaa, missä se langan alkupää tulee kiven reiästä ulos. :D
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Post Reply