Kiillotusrumpu?

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Ulla
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Ulla » Sun Jun 18, 2006 23:06

Niitä "ruostuvia" täytyy hoitaa kovasti! Ne täytyy saada täysin kuiviksi jokaisen käytön jälkeen. Ei sopisi minulle! :D
Siru

Post by Siru » Sun Jun 18, 2006 23:52

Voi ei, siis ruostumattomia kuulia. En varmaan ikimaailmassa muistaisi kuivata niitä kunnolla... :wow:
Wear your HELMET with pride!
Raiisa

Post by Raiisa » Mon Jun 19, 2006 9:06

Kamala juttu, mutta niin se vain on että ruostumaton teräskin kyllä ruostuu, haponkestävä teräs ei ruostu.
Nimimerkki: kilpiverstaassa joskus työssä :lol:
anzu

Post by anzu » Mon Jun 19, 2006 11:14

Mä tässä olen pohtinu, että muovipurkista, porakoneesta ym. vois ite tehä tollasen rummun. Mulla on täys suunnitelmaki jo päässä asiasta, muttako en oo saanu piirrettyy sitä paperille.
-anzu
Siru

Post by Siru » Mon Jun 19, 2006 11:26

Kuvat kotitekoiseen rumpuun löytyy ketjusta "Kalliille rummulle vaihtoehtoa?" :wink:
Loulou

Post by Loulou » Tue Jul 04, 2006 14:46

:jippii: Hain äsken rummun postista :). Lähikaupassa ei tietenkään ollut sinistä Fairya, mutta taidan ottaa riskin ja testata vihreällä. Mutta on se pieni ja sievä, ei vie liikaa tilaa täyteen tupatusta työpajasta.
Siru

Post by Siru » Tue Jul 04, 2006 15:56

Kivoja uutisia siis! Joko mylly pyörii? :wink: Kerrohan sitten miten tiskiaine toimi, kiitoos!

Minä koitan selvitä kesän yli ilman rumpua, elokuussa ajattelin tilata. On noi hopeaketjut kuitenkin niin työläitä tehdä että mielellään ne tekisi sitten kunnolla loppuun asti. :nod:
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Tue Jul 04, 2006 16:08

Mun ei pelkkien hopeaketjujen takia olisi mitään rumpua edes kannattanut hankkia, kun niin vähän punon ketjuja... mutta kun siinä voi rummuttaa melkein kaikki muutkin hopeakorut, niin johan kannatti :D Juuri äsken pyöritin sormuksia pari tuntia rummussa, ja oih sitä säihkettä :love:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Loulou

Post by Loulou » Tue Jul 04, 2006 16:09

Pyörii jo :). Laitoin rummun ensin vähäksi aikaa ilman koruja, ja ainakaan siinä vaiheessa Fairy ei vaahdonnut vielä juuri ollenkaan. Nyt on pari hopeakorua pyörityksessä - kun malttaisi vaan odotella pari tuntia...

Minä sain vähän maksuaikaa vanhempien kautta - ei tarvinnut onneksi kokonaan kerralla maksaa. Äiti oli onneksi innokas osallistumaan kuluihin, kun hänen kaulaketjunsa oli niin pahasti tummunut - hän muisteli haikeana korukurssilta tuotuja rummutettuja ketjuja...
Siru

Post by Siru » Tue Jul 04, 2006 16:10

Uskon että säihkyy! :shokki: En minäkään niitä ketjuja nyt niin hirveästi puno, mutta jollainhan sitä investointia itselleen täytyy perustella... :rofl:
Cattleya
Ylläpito

Post by Cattleya » Tue Jul 04, 2006 22:19

Älkää tehkö tätä pienelle ihmiselle, pliiiiiis! Mieli alkaa tehdä rumpua niin vietävästi. Keksisiköhän sille ihan oikeasti niin paljon käyttöä, että investointi alkaisi tuottaa itseään takaisin? Isot hopeaketjut kun eivät myyntituotteeksi käy, kun pitäisi sitten olla ne leimat sun muut. Mutta se säihke... Voisiko pelkästä säihkeestä maksaa niin paljon?

H-a-l-u-a-a... t-a-h-t-o-o... Vieläkö järki voittaa? :wall:
Porkkana

Post by Porkkana » Thu Jul 06, 2006 19:10

....ja lisää pökköä pesään.... :wink:

....on se mahtava laite ....rumpu meinaan. ....uskaltauduin kokeilemaan vasta vähän aikaa sitten ....ja nyt sinne tulee tiputeltua jo kaikenlaisia tekeleitä :% .....mutta kyllä ne on ihanan kiiltäviä jo lyhyenkin ajan rummutuksen jälkeen :ooh:
--Art is not about thinking something up. It is the opposite - getting something down.--

www.vumanart.com
Salla
Swarovski-kuumeessa

Post by Salla » Tue Aug 01, 2006 22:31

On se ihana vehje :love:. Mulla on käytössä Lortonen pieni rumpu ja ruostumattomat kuulat. Miten säilytätte kuulia jos ette aio käyttää rumpua esim. pariin viikkoon? Pitäiskö vesi ottaa pois ja kuulat kuivata vai annetaanko niitten olla vedessä?
papu
hamstraa hopeahelmiä

Post by papu » Wed Aug 02, 2006 23:22

Jotta muut säästyisivät siltä päänsäryltä mistä kärsin kun rummun tilasin, kehotan olemaan hankkimatta sitä amerikkalaisesta firmasta "FindinKing".
Tein ensimmäisen nettikauppani kun piti säästää se muutama kymmenen euroa... (juuh, ei!)
Heillä on runsaasti työkaluja ja tarvikkeita (ainakin hopeatyöhön!), eikä hintakaan kaikkine kuluineen tuntunut pahalta.
Rummun kohdalla sanottiin " it runs on 220V, 50Hz" (juu ei!)
Rummun saavuttua kohtalaisen nopeasti, siinä sanottiin selvällä amerikan kielellä että "115AC, 60Hz". Ei kiva, eikä hyvä.

-- tässä välissä: puheluja ja sähköposteja joihin ei vastattu itse firmaan, amerikkalaiseen kuluttajavirastoon (vastattiin), sinne ja tänne, ärräpäitä ja luovuttaminen --

Loppujen lopuksi jouduin hankkimaan muuntajan, 76€...

No, rumpu toimii ja korut kiiltää ja itse olen taas yhtä kokemusta rikkaampi sekä huomattavasti viisaampi.

EDIT: rumpu on Lortone Model 3A Rotary Tumbler
Sininen

Post by Sininen » Thu Aug 03, 2006 7:18

Tuosta Lortonen 3A-mallista on kyllä todistettavasti sellainen 220V/240V / 50/60Hz -versiokin. juuri sitä myytiin esimerkiksi Clas Ohlsonilla tässä hiljan alennuksella. Käy ja kukkuu ihan täällä koti-Suomen sähköverkossa. Papu on vain jostain syystä saanut amerikanmallin :(
Post Reply