Kiillotusrumpu?

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
kaisa-maisa
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by kaisa-maisa » Fri Nov 24, 2006 5:37

tässä unettomuuteni kanssa harmistuen luin koko rumpuketjun läpi ja mieleeni pälkähti kysymyksiä:
1) siis mitä ainetta nuo kuulat on? ruostumatonta terästäkö vai jotain erikoisempaa?
2) ja sitten jos vielä nämä "karvahattumalleilijat" voisivat kertoa, että toimiiko tuo fairy tai mäntysuopa tahi joku muu "ruokakauppasaippua" tuolla rummussa vieläkin, vai onko kahden viikon kuluttua kuulat ruostuneet ja rumpu pilalla jajaja..

että tämmöstä mie vielä kyselisin, vaivauduttehan joskus jaksaessanne vastaamaan, kiitos :lol:
Ulla

Post by Ulla » Fri Nov 24, 2006 10:27

Kuulat ovat ruostumatonta terästä.

Astianpesuaineista ei ole kokemusta, mutta kollegamme valtameren takana käyttävät yleisesti Dawn-merkkista ainetta, sinistä sellaista. Sen pitää olla ainakin vähän vaahtoavaa ja ilmeisesti myös rasvaa sitovaa.
Virpi

Metalluxin annostelu

Post by Virpi » Fri Nov 24, 2006 11:21

Kuinka paljon laitatte pesuainetta? Ohje neuvoo 1 rkl, mutta mitatessani huolellisesti tuon määrän en ole lopputulokseen tyytyväinen, vaikka ajan puolesta pitäisi olla kirkasta tavaraa.
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Fri Nov 24, 2006 11:27

En tiedä miten paljon tässä on perää, mutta Sar-machinen osastolla oli tampereella juttua rummuista, sanoivat että ainakin mustan rummun kanssa kannattaa käyttää metalluxia, kuulemma kestää rumpupurkki paremmin ilman että irtoaa väriä. Sanoivat että mustankin rummun pitäisi ajaa asiansa myös hopean kanssa värjäämättä metalluxia käyttäessä. hillopurkin kestolla ei taida olla merkitystä.
siitä miten toimii ei ole kokemusta, oma rummun rakentelu viellä kesken.

*
Ulla

Post by Ulla » Fri Nov 24, 2006 11:29

Tarkoitatko Virpi, että käytät Metalluxia enemmän kuin ruokalusikallisen? Minulle se on kyllä riittänyt.
Julia

Post by Julia » Fri Nov 24, 2006 11:48

Mulla on sellainen musta rumpu, eikä siitä oo missään vaiheessa irronnut mitään väriä. Aluksi käytin mäntysuopaa, mutta siirryin heti metalluxiin, kun sain (aikaiseksi) sitä tilattua.
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Fri Nov 24, 2006 11:49

Minä en tiedä, mitä tuo minun aineeni on (ostin sen Sar-Tradingilta), mutta sitä ainakin riittää lusikallinen (kertakäyttöruokalusikka :D).
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Virpi

Post by Virpi » Fri Nov 24, 2006 11:49

En ole käyttänyt yliannosta, vaan mittasin jopa huolellisesti apteekin yskänlääkekipolla, kun siinä on tarkka asteikko. Tyytymättömyyteni kohdistuu röpelövalssattuun lankaan, joka on epäpuhtaan näköinen ja himmeä; pyöreä/sileä lanka kiiltää kyllä kauniisti.

Tarkennus: röpelövalssattu kuvio on tällä kertaa nimenomaan ristipyöllys, jossa on nystyröitä ja kuoppia.
Ulla

Post by Ulla » Fri Nov 24, 2006 12:21

Valssattu lanka ei kokemukseni mukaan tule niin kiiltäväksi kuin pyöreä lanka.
kaisa-maisa

Post by kaisa-maisa » Fri Nov 24, 2006 16:48

No nämä vastaukset selventivätkin jo paljon, kuulat taidan saada siis i-l-m-a-i-s-e-k-s-i- :D
Päivi

Post by Päivi » Thu Jan 04, 2007 14:51

Onko kukaan kokeillut rummussa keraamisia kuulia?
deem
löytänyt aidot helmet

Post by deem » Sat Mar 24, 2007 23:56

Ohson ei taida enää myydä rumpuja? Oon ainakin urakalla selaillut tota kuvastoo.

Eli onko seuraava mahdollisuus hommata slöjd-detaljerilta, jos tahtoo hitusen halvemmalla kuin valkeen rummun? Ja oon sitä miettiny, että voiko sen mustan rummun vaihtaa valkoseen kun ja jos siitä alkaa irtoon töhnää tai jotain... okei halvemmaks tulis kerralla ostaa valkonen, mutta kait se rummun pesä on kuluvaa tavaraa (?)
AnneKa

Post by AnneKa » Sun Mar 25, 2007 19:17

Mulla on musta rumpu. Ollut yli kolme vuotta eikä ainakaan vielä ole mitään töhnää alkanut irtoamaan. Olen käyttänyt tosi paljon sillä rummuttelen muutaman ystävänkin koruja ja itselläkin koruja tulee ovista ja ikkunoista :oops: Metalluxia käytän tököttinä.
Olsonilta aikoinaan ostin ja maksoi 135 euroa. Hieno peli :love:

Muoks.Piti vielä sanomani, että kannattaa kysäistä vieläkö myyvät Olsonilla saattavat vaikka hommata, jos ei ole enää valikoimissa :nod:
murMur
hamstraa hopeahelmiä

Post by murMur » Sun Mar 25, 2007 20:23

Kyselin joku aika sitten Ohlsonilta rupua. Sanoivat, että se on poistunut valikoimista. Tarkistivat myös koneelta tilanteen, jonka mukaan rumpuja ei ole enää missään heidän liikkeistään saatavana. :cry:

Itse ostin viikonloppuna Lahden messuilta rummun. :lol:
Sininen

Post by Sininen » Sun Mar 25, 2007 22:24

Se valkoinen ja musta perusrumpu ovat käsittääkseni ihan saman kokoisia, esimerkiksi Lahden messuilla samaa laitetta myytiin joko mustalla tai valkoisella rummulla. Minulle hopeakurssin vetäjä sanoikin, että jos ei mustan rumpuni kanssa tule ongelmia, niin hyvin voin jatkaa sen käyttöä, mutta tarvittaessa voi vaihtaa valkoiseen.
Post Reply