Hopeakorun puhdistaminen

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

@nia
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku:5
Re: Hopeakorun puhdistaminen

Post by @nia » Wed Jun 27, 2012 15:24

Kuulin taannoin hopeakoruja puhdistettavan sillä "ihmesienellä". Tiedätte se valkoinen käytössä hapertuva sieni, jota mm. marketeissa myydään. Eikö se hankaa ja kuluta hopean pintaa? Ajattelin oikaista kovakätistä korunpuhdistajaa, kehottaa siirtymään ystävällisempiin puhdistusmetodeihin. Olenko oikeilla jäljillä vai pidänkö suuni supussa?
- @nia -
murjo
suunnittelee Balin-matkaa

Post by murjo » Thu Jun 28, 2012 10:02

juu, olet aivan oikeassa. :wtg: sen, kuinka kuluttava/hankaava se ihmesieni (valkoinen) on, voi kokeilla hankaamalla muovia. Itse pilasin lasten muovisen potan, jota ajattelin kirpparille myyntiin.. taitaa olla vielä hankaavampi/pahempi kuin hammastahna.
@nia

Post by @nia » Thu Jun 28, 2012 10:12

Kiitos murjo. Olen käyttänyt sientä esim. lasitettujen kukkaruukkujen puhdistamiseen. Hopeaan en halunnut itse kokeilla, kuulosti niin rajulta. Menen valistamaan "hopeakorujen pilaajaa". Hyvää kesää!
- @nia -
Othel

Post by Othel » Fri Jun 29, 2012 14:26

Ihmesienellä on käyttöä niissä töissä, joissa käytetään hienoa teräsvillaa tai hiomasientä. Siis esim. patinoinnin poistamiseen korkoalueilta. Ylipäätään sen myyminen puhdistusvälineenä on harhaanjohtavaa, sillä saa karhennettua pinnan kuin pinnan.
Post Reply