Nimikoru hopealevystä

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Henna
Moderaattori
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Henna » Wed Feb 13, 2008 20:33

Mies ilmoitti, että haluaa mieluiten kaulakorun, ja ihan simppelin. No, se siitä suunnittelusta. Kirjainhelmet nahkanauhaan ja nimen molemmille puolille joku hopeahelmi ja maksimissaan joku muu helmi. Luuhelmi kuulostaisi hyvältä, mutta joku riittävän isoreikäinen kivikin varmaan käy. Vähän tylsää, mutta sillehän se koru tulee eikä mulle :lol:

Mutta se ajatus noista punsseleista ja hopealaatoista jäi elämään... Minkähän vahvuista hopealevyä pitäisi olla? 0.4 tai 0.5 millistä ehkä? Mulla on 0.8millistä vielä palanen, mutta se taitaa olla liian paksua (=arvokasta) vai?
Sister Bliss
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Sister Bliss » Wed Feb 13, 2008 20:45

Mä olen tehny noita laattoja 0.8mm levylle. Arvokkuudesta en tiedä kun esim ton Ex Visu Amor korun laatta painaa vain n. 4g, eli maksais vaan n. 2,4€. Onko se kallista...?
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Sassenach

Post by Sassenach » Wed Feb 13, 2008 21:03

Mulla on 1 millistä.
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Wed Feb 13, 2008 21:19

Sassenach wrote:Mulla on 1 millistä.
Jep, milliseen oon tehny kans.
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
IrocDuck

Post by IrocDuck » Wed Feb 13, 2008 21:22

No tää lienee väärä ketju kysyä (Henna, anteeksi!), mutta kysyn kuitenkin. Pitääkö sitä levyä hehkuttaa ensin?
Lattialta ei voi pudota.
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Wed Feb 13, 2008 21:31

IrocDuck wrote:No tää lienee väärä ketju kysyä (Henna, anteeksi!), mutta kysyn kuitenkin. Pitääkö sitä levyä hehkuttaa ensin?
Oon tehnyt molemmin. Siis sekä hehkuttamattomaan sekä hehkutettuun. En ossoo sanoo, onko eroa. Alasimen päällä kuitenkin kun naputtelee, kirjaimista tulee hyvät.
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Sassenach

Post by Sassenach » Wed Feb 13, 2008 22:08

Hehkutan kyllä joka kerta. Ei tarvi hampaat irvessä paukuttaa :D Tykkään kyllä lyödä mieluummin puun päällä (vanha lankkupihvilankku), kuin alasimen.
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Wed Feb 13, 2008 22:22

Sassenach wrote:Hehkutan kyllä joka kerta. Ei tarvi hampaat irvessä paukuttaa :D Tykkään kyllä lyödä mieluummin puun päällä (vanha lankkupihvilankku), kuin alasimen.
Oon mä joitakin naputellu puisen leikkuulaudan päällä, mutta musta silloin piti naputtaa pidempään. Varmaan makuasioita ja tottumuskysymyksiä :)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
deem
löytänyt aidot helmet

Post by deem » Wed Feb 13, 2008 22:50

Miten saatte ne kirjaimet suoraan, kun naputtelette levyyn/saveen??? Onkohan mulla tekniikka vika, kun tuntuu, että kirjaimet menee eri tasoon ja vaikka miten vinoon....
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Wed Feb 13, 2008 23:08

Mulla on ihan sama ongelma. Ne kirjaimet ovat niin pieniä, etten oikein kunnolla tunne siitä punsselista, milloin kirjain on kokonaan hopealevyä vasten... ja niinpä tulee sitten naputeltua sellaisia tosi "hienoja" kirjaimia joista saattaa näkyä vain ylä- tai alaosa.... :shake:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Thu Feb 14, 2008 8:30

Eowyn wrote:Mulla on ihan sama ongelma. Ne kirjaimet ovat niin pieniä, etten oikein kunnolla tunne siitä punsselista, milloin kirjain on kokonaan hopealevyä vasten... ja niinpä tulee sitten naputeltua sellaisia tosi "hienoja" kirjaimia joista saattaa näkyä vain ylä- tai alaosa.... :shake:
Mistä pidät punsselista kiinni kun naputat ja millaisella alustalla?
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Eowyn
Ylläpito

Post by Eowyn » Thu Feb 14, 2008 10:57

Sister Bliss wrote:
Eowyn wrote:Mulla on ihan sama ongelma. Ne kirjaimet ovat niin pieniä, etten oikein kunnolla tunne siitä punsselista, milloin kirjain on kokonaan hopealevyä vasten... ja niinpä tulee sitten naputeltua sellaisia tosi "hienoja" kirjaimia joista saattaa näkyä vain ylä- tai alaosa.... :shake:
Alasimen päällä.. ja.. öö.. siitä punsselin varresta, luultavasti melko alhaalta että saisin sen alaosan tiiviisti levyä vasten? :raaps:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Thu Feb 14, 2008 11:58

Eowyn wrote:
Sister Bliss wrote:
Alasimen päällä.. ja.. öö.. siitä punsselin varresta, luultavasti melko alhaalta että saisin sen alaosan tiiviisti levyä vasten? :raaps:
Samoin mäkin teen. Tosin koitan nautella sitä punsselia joka kerta vähän eri kantilta, että kirjain tulis joka kohdasta siihen levylle. Auttaisko se asiaan?
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Yukio
suunnittelee Balin-matkaa

Post by Yukio » Thu Feb 14, 2008 12:03

Minkäs näkösiä punsseleita teillä on kun ei kerralla tule kirjaimet..? vai onko syynä vain hentoinen ote vasarasta..? =)
Onko kokemuksia muotopunsseleistä vai onko tämä kans sitä että
tekemällä itse säästää..? (tuolla ammatissa käytetään punsseli sanan tilalla termiä meisti)
Kärsivällisyys on hyveemme... my precious... "Noble art on weaving chain (maille)"
Pape

Post by Pape » Thu Feb 14, 2008 14:40

Mää tykkäsin, että tuohon 0,5 milliseen oli helppo lätkiä kirjaimet ilman hehkutteluakin. Ja kuitenkin se oli tarpeeksi paksu hopealaataksi.
Post Reply