Sormus valmiiseen sormuspohjaan?

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
@nu
sijoittaa jalokivilaatuun

Sormus valmiiseen sormuspohjaan?

Post by @nu » Wed May 24, 2006 9:23

Onko kukaan tehnyt sormuksia valmiiseen pohjaan, tarkoitan tällaisia kuin Strömsön sivulla

http://matochfritid.yle.fi/hobbyartikel.php?id=1487, siis tuollaisia missä on lenkit.

Tuo on kai tehty siimalla (hoono rootsi minulla)? Miten sen saa pääteltyä pitävästi? Olen joskus yrittänyt tehdä siimaan koruja mutten ole saanut pitäviä solmuja aikaiseksi sitten millään. Onnistuisikohan tuo ohuella metallilangalla (mutta edelleen se päättelyongelma, miten sen saisi siistiksi?) Ja ajattelin kyllä tehdä ihan lasi/metallihelmistä, ei ole oikein mun tyyliä nuo puuhelmet...

Olisi kiva nähdä kuvia - olen onnistunut tyhjentämään helmivarastoni ja tuohon pitäisi tilata sitten vartavasten helmiä eikä silmä oikein sano miten saisi hyvännäköisen lopputuloksen. En halua kenenkään työtä matkia mutta vähän inspiraatiota pitäisi saada :roll:
Vinkelström
korukivikasan keskellä
Lasku: 5

Post by Vinkelström » Wed May 24, 2006 9:49

Minulla on kaksi tuollasta lenkki sormuspohjaa. Olen tilannut ne saiylalta.

Tarkoitus olis nyt seuraavaksi tehdä / kokeilla sellaiseen. Tekniikkaa kuin sen teen en ole vielä tarkemmin ajatellut. Tämä siima juttu oli kyllä tosi hyvä idea. Itse ajattelin hopealangasta vääntää lenkit ja sitten kiinni sormukseen helkkumaan. :)
@nu

Post by @nu » Wed May 24, 2006 9:52

Niin minäkin ajattelin ensin laittaa hopealangasta lenkit mutta asettuuko ne helmet sitten nätisti, pitäs saada aika tiukalle että asettuisivat silleen kun minä haluaisin :raaps:

Heh, just on Sayilasta edellinen tilaus vielä matkalla ja mä jo suunnittelen uutta :D
Vinkelström
korukivikasan keskellä

Post by Vinkelström » Wed May 24, 2006 10:59

Olen nyt lähdössä poikani kanssa loopuviikoksi mökkelemään. Otan helmihommeleita mukaan ja kokeilen. Laitan sitten blogiini heti miten kuvan kun palaamme. :D
Vinkelström
korukivikasan keskellä

Post by Vinkelström » Thu Jun 01, 2006 22:14

Tässäpä olisi kuvaa sormuksesta. Se nyt ei ollut ihan toivomani, mutta luonossa ihan kaunis tekele :)

http://vuodatus-static.web-effect.net/g/6243/94835.jpg
@nu

Post by @nu » Fri Jun 02, 2006 7:48

Kivan näköinen :wtg:
Pipisa
Oikea käyttäjä: Olen

Re: Sormus valmiiseen sormuspohjaan?

Post by Pipisa » Sat Mar 24, 2012 12:42

Mä löysin tällaisia ihania ja huvittais kokeilla miten näitä tehdään.
http://www.pandahall.com/wholesale/ring ... 32587.html
Onko sen kiven kiinnitys tuohon pelkästää liimalla? Jos näin on niin mikä liima voisi tulla kyseseen?
Jotenkin tuntuu että ei kestäis.
mikael0k

Post by mikael0k » Sat Mar 24, 2012 14:17

..mihin tuohon se kivi tulee..ilmeisesti siihen keskellä olevaan pieneen kuppiin??? Kaksikomponentti epoxy hartsi liima on pidoltaan paras..eri valmistajia löytyy sellaiselle liimalle. 100 kpl erissä myyvät noita sormuspohjia...no on siinä liimaamista :D ja joka toinen tai kolmas päivä on erilainen sormus sormessa :D
Pipisa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Pipisa » Sat Mar 24, 2012 14:28

No ihan samoja asioita mäki mietin ku tota kattelin. Mut joteki mä ajattelin että siihen ois voinu laittaa isommanki kiven siihen "kehän" sisäpuolelle. Tosin se liima ois sit vaan tullu niihin "pienoihin". Jos satakin tilaa niin ei tuu ainakaan jatkossa yllätyksenä kamuille että mitä saavat lahjaksi :lol:
Thuja Design

Post by Thuja Design » Sat Mar 24, 2012 19:39

Siitähän on tullut jo sanonta,että kaikki ei mene niin kuin Strämsössä,kun joku menee pieleen.Laittaisin koeupiikeillä helmiä ja renkaat väliin valmiisiin sormuspohjiin.t
Post Reply