Hopealangan hankinta

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Muikku
Moderaattori
Lasku: 5

Re: Hopealangan hankinta

Post by Muikku » Thu Jun 03, 2010 21:53

Kiitos doreste, en ollut tiennytkään että Rasmussenilla on tollanenkin sivu ja mielestäni oon siellä kyllä pörräillyt!

Herraisäsentäi, millinen yli 6 euroa metri... :huh:
Laskevan taloussuhdanteen aikana on viisainta sijoittaa jalometalleihin. Myös puolijalo- ja jalokivet ovat järkevä sijoituskohde.
- Muikun talousvinkki, ihan merkonomipohjalta -
Eowyn
Ylläpito
Oikea käyttäjä: Olen

Post by Eowyn » Thu Jun 03, 2010 22:59

ONNEKSI mulla on varmaan 40 metriä millistä vielä varastossa... :huh:
"I never get involved with my own life. It's too much trouble."
(Michael Garibaldi, Babylon 5)
anzu
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by anzu » Thu Jun 03, 2010 23:09

Muikku wrote:Kiitos doreste, en ollut tiennytkään että Rasmussenilla on tollanenkin sivu ja mielestäni oon siellä kyllä pörräillyt!

Herraisäsentäi, millinen yli 6 euroa metri... :huh:
Älysin yks päivä että lähes tuplaantunu hopean hinta siitä, ku ekat hopeeketjut väänsi. Sillo tuntu lähes ilimaselle, ku käytti 10 metrii millistä kaulakoruun itelle :D En tänä päivä enää raaskis ostaa tollasta määrää :D
-anzu
Hämis
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by Hämis » Thu Jun 03, 2010 23:34

juu ikävä kyllä... ja on tälläviikolla ollut aivan pakko tilata melkein joka vahvuutta... :cry:
nekka

Post by nekka » Fri Jun 04, 2010 6:38

Hämis wrote:juu ikävä kyllä... ja on tälläviikolla ollut aivan pakko tilata melkein joka vahvuutta... :cry:
...niin minunkin tarttis, vähiin käy ennenkuin loppuu...sitä vaan venuttaa ja venuttaa jotta voisi maksaa vieläkin korkeamman hinnan :D
Lasihelmi
Swarovski-kuumeessa

Post by Lasihelmi » Mon Jan 10, 2011 21:36

Meinasin opetella tekemään joitain hopeaketjuja, lähinnä helpoimpia eli varsinkin Oili kiinnostaa, ja muinaisketju ja tynnyri. Mutta tänään kauhistuin hopealangan kallistuneita hintaja....olen tilannut hyvin pieniä eriä aiemmin lankaa, ja jo viime tilauksessa kun tilasin pari metriä ihmettelin miten kallista.... :shock: Eka kertoja kun hopeeta vuosi-pari sitten ostin niin tuntuu että se oli liki puolta halvempaa..... No täällä sit näkykin keskustelua hinnan noususta...

Tein tänään sitten huvikseni vielä itselle tarkkoja, lyhyemmin tehtyjä laskelmia Pätkän lenkkimyynnin ohjeiden perusteella, ja silleen aloittelevan tajuntaan menevinä :D niin on kyllä pakko miettiä ryhdynkö sittenkään opettelemaan..... Tulee 20 cm:lle ketjua jo hintaa kivasti, ja siis itse sahatuista lenkeistä kankurinaitan hopean hintojen mukaan ....

Image

Olikohan tää nyt ihan of topic aiheeseen mutta kyllä on hinnat noussu huimasti.....
Last edited by Lasihelmi on Wed Jan 12, 2011 22:26, edited 1 time in total.
Lasihelmi
Swarovski-kuumeessa

Post by Lasihelmi » Mon Jan 10, 2011 21:38

Rannekoruna ehkä saattas raahtia kokeilla .... :love: mutta en kaulaan..... kääk mitä hintoja....
Ulla

Post by Ulla » Mon Jan 10, 2011 21:53

Joo, ostin viimeksi helmikuussa hopealankaa tukusta ja viime viikolla hinta oli melko tasan kaksinkertainen siihen verrattuna. Onhan hopea yhä halpaa esim. kultaan verrattuna! :D
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
Lasihelmi
Swarovski-kuumeessa

Post by Lasihelmi » Mon Jan 10, 2011 22:17

On on :) mutta ku meikäläinen työtön (tai varsinaisesti sairaslomalainen siitä) niin tulot niin pienet että pittää aina miettiä....... Kattoin tässä äskeisen postauksen ja tän välissä huvikseni jenkeistä hopealangan hinnan, heidän 0.039" vastaa vissiin meikäläisten millistä ,niin jenkeissä on 2 euroa kalliimpi hopealanka tällä hetkellä kuin täkäläisellä kankurilla.... (laskukaavat: 0,5 oz=14,15 g, 1m millistä 8,09g, 14,15 g= n. 1.8 m, kankurilla 1 m millistä 9 € ja Gemshow-online 11 €)

Kannatetaan siis suomalaista, taitaa kaikis suomalaisissa olla nyt halvempaa (vielä)

Tein muuten pikkupikku hopea tilauksenkin äsken.... 4 m.... :nod:
Misu
löytänyt aidot helmet

Post by Misu » Tue Jan 11, 2011 7:37

Onhan noi hinnat nousussa, mutta kyllä Jenkkilästä saa halvemmalla hopealankaa kuin Suomesta. Esim Santa Fessä millisen hinta näkyy olevan noin $9/metri, tietty mukaan tulee sitten järkyttävät postikulut ja mahdolliset alvit...
Bezelset
hamstraa hopeahelmiä
Lasku: 18

Post by Bezelset » Sat Sep 27, 2014 13:09

Miten ois, päivitetäänkö vähän tätä viestiketjua :D Eli mistä helmettiläiset tilaa nykyään hopealankansa? Minulla tilaukset on yleensä muutamasta metristä alaspäin per vahvuus, ja olen nyt viimeisen vuoden tilannut lankani Suomen puolelta (Kankurin aitta ja Hopealanka.fi). Onko vielä joitakin Suomen tai EU:n sisällä olevia kauppoja, joista saisi mahdollisimman alhaiseen hintaan pieniä eriä tilattua? :???:
Aila
lasihelmien lumoissa

Post by Aila » Sat Sep 27, 2014 21:57

Markolta on tullut tilattua useasti: http://www.peltolanspectrolitnappi.fi/etusivu, ja myös paljon muutakin kuin pelkkää hopealankaa :nod:
Post Reply