Virkattu rannekoru

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Selmis
korukivikasan keskellä
Lasku: 5

Virkattu rannekoru

Post by Selmis » Tue Mar 17, 2009 9:18

Käykääs ystäväiset vilkaisemassa jewerlylessonsin hopearannerengasta(crochet cuff) ja antakaa sitten hyviä vinkkejä. Ihastuin malliin, ja tarvikkeitakin löytyy, mutta yhtä mietin... Nuo reunojen kieputtelut, ensiksi vai lopuksi? Kuvasta saa käsityksen, että ne on tehty ensin. Miun eka ajatus oli, että lopuksi, mutta jos ajattelee virkkauksen kiinnittämistä reunaan, varmaan helpompaa jos kieputtelu pohjalla...Vinkkejä otetaan vastaan :roll:
millie
suunnittelee Balin-matkaa

Re: Virkattu rannekoru

Post by millie » Tue Mar 17, 2009 16:47

Musta näyttäis enemminkin siltä että ensin on virkattu sopivan kokoinen pala ja sitten "pingotettu" tohon metallikehykseen ja kiinnitetty siis kieputuksella. Tai niin päin mä ainakin tekisin, jos nyt sattuu silmät harittamaan ja nään ihan väärin :mrgreen:
Mimme
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Mimme » Tue Mar 17, 2009 16:49

Ei mitään hajua miten päin toi pitäis tehdä. Jotenkin tuntuu hankalalta kumminkin päin.
PikkuMyy

Post by PikkuMyy » Tue Mar 17, 2009 16:58

Mun mielestä se näyttää kanssa siltä, että ensin on tehty toi koko korun frame, sitten virkattu siihen sopivan kokoinen hökötys ja sit se on kieputtelemalla kiinnitetty siihen frameen.
Vaan en mene vannomaan...
Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa? -- Pikku-Myy

http://silbii.blogspot.com/
paula@silbii.com
teppana

Post by teppana » Tue Mar 17, 2009 20:22

Ajattelisin, että ensin väännetään reunat sitten siihen kieputetaan reunus. Jonka jälkeen suljetaan se vahvempilanka. Sitten vain virkataan soivan kokoinen täyte ja kiinnitetään se harvalla kieputuksella.
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Tue Mar 17, 2009 21:38

Mäkin haluaisin nähdä ton, mutten tiedä missä...?!?!?
nekka

Post by nekka » Tue Mar 17, 2009 21:46

Klikkaa noita otsikoita mitkä on vihreellä...
http://www.jewelrylessons.com/jewel/sea ... ochet+cuff
HelmiOrvokki
silmäilee HillTribe-hopeaa

Post by HelmiOrvokki » Tue Mar 17, 2009 22:04

Hoo, kiitos Nekka! En kyllä tiedä, missä järjestyksessä toi on tehty, mutta hieno on! Löytyi sieltä muuten muitakin hienoja malleja vaikka mistä...jee...!
Maikki

Post by Maikki » Wed Mar 18, 2009 11:25

Onko sinulla mahdollisuutta ostaa ohjetta itsellesi, siitähän se selviäisi? Olen joskus jonkun ohjeen ostanut ja sen sai heti itselle. Joitakin isompia lamppuhelmitutoriaaleja olen tilaanut myös ja ne olen saanut sähköpostiin heti kun toimittaja on tilaukseni huomannut (ts. herännyt Amerikassa...).
Leikin tulella
mustikkainen

Post by mustikkainen » Thu May 14, 2009 21:18

En oikein löytänyt sopivampaa ketjua kysymykselleni, eli kuinka hyvin tuollainen ohut (n. 0,3 - 0,4 mm) hopealanka kestää virkkaamista/virkattuna koruna? Murtuuko kovin herkästi?
just bead it.
millie

Post by millie » Thu May 14, 2009 22:26

Sanoisin että hyvin kestää, mutu-tuntumalla että pehmeä kovaa paremmin.. Kunhan ei ihan hirveästi taittele niin virkkauksen pitäis ikyllä olla aika kestävää, kun se vähän joustaakin :D
Piita

Post by Piita » Thu May 14, 2009 23:25

Mulla on kokemusta taas kieputtelusta niin että kova 0.4 lanka on kestävämpää kuin pehmeä 0.3 tuota 0.4 kovaa en ole saanut katkeamaan vielä kertaakaan... Mutta mutua tämäkin :wink:
Tiedätkö, olen jonkinlaisella matkalla. Matkustan omaan maailmaani, sisimpääni.
Näen mitä olen, avullasi opin hyväksymään mitä näen. -Piita-
Sister Bliss

Post by Sister Bliss » Fri May 15, 2009 6:35

Piita wrote:Mulla on kokemusta taas kieputtelusta niin että kova 0.4 lanka on kestävämpää kuin pehmeä 0.3 tuota 0.4 kovaa en ole saanut katkeamaan vielä kertaakaan... Mutta mutua tämäkin :wink:
Minä en ikinä kieputtelis kovalla ;)

Mutta hopean ominaisuuksiin kuuluu, että se kovetessaan haurastuu ja katkeaa. Ja kieputtelussa lankahan kovenee entisestään, koska se siinä muokkautuu koko ajan. Kivenviilaaja varmasti voisi antaa tästä tyhjentävän, "virallisemman" selityksen ;)
♥´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*´¨)
(¸.•´ (¸.•´♥ wabi sabi
Amalia

Post by Amalia » Fri May 15, 2009 10:32

Mun vähäisellä kokemuksella kova lanka menee helpommin poikki kuin pehmeä. Ja virkkaamiseen käyttäisin pehmeää lankaa, muotoutuu huomattavasti helpommin kuin kova lanka.
-Mistään ei voi tehdä idioottivarmaa, sillä idiootit ovat erittäin kekseliäitä-
anzu

Post by anzu » Fri May 15, 2009 10:39

Sister Bliss wrote:
Piita wrote:Mulla on kokemusta taas kieputtelusta niin että kova 0.4 lanka on kestävämpää kuin pehmeä 0.3 tuota 0.4 kovaa en ole saanut katkeamaan vielä kertaakaan... Mutta mutua tämäkin :wink:
Minä en ikinä kieputtelis kovalla ;)

Mutta hopean ominaisuuksiin kuuluu, että se kovetessaan haurastuu ja katkeaa. Ja kieputtelussa lankahan kovenee entisestään, koska se siinä muokkautuu koko ajan. Kivenviilaaja varmasti voisi antaa tästä tyhjentävän, "virallisemman" selityksen ;)
Mulla oli Annelta ostettu pätkä tuota 0.4 ja se oli käsittääkseni kovaa, eikä se katkennu vaikka kuinka sitä pyörittelin, ku ei vaan tullu terävii kulmii.
-anzu
Post Reply