Ohjeita pyöreä käärmeketju / snake chain

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
FEENIX
aloittelee siemenhelmillä
Oikea käyttäjä: Olen

Ohjeita pyöreä käärmeketju / snake chain

Post by FEENIX » Tue Dec 08, 2009 14:46

Tervehdys kaikki,

Olen ihan uusi helmettelijä ja innostunut vasta vähän aikaa sitten korujen ja nimenomaan hopean teosta. Tällä hetkellä menossa ketjujen harjoittelu :D
Etsin ohjeita ketjuun, jonka oletan olevan käärmeketju, mutten ole varma. Kyseessä on pyöreä, sisältä ontto, hyvin sileä ketju, joka on tehty hyvin ohuesta langasta. Olen nähnyt sellaisen yhdessa liikkeessä, mutta omistaja ei suostunut kertomaan ketjun nimeä :?:
Siis kyseessä ei ole lituska ketju 4 in 1 persia vaan nimenomaan pyöreä ympyrämäinen ketju. Osaisiko joku auttaa?

Tässä olisi kuvalinkki: http://www.aerogem.com/sterling-bracelet-sb143.html
Minkäpaksuista lankaa ja millä veivillä pitäisi tehdä + tietysti se ohje tulisi tarpeeseen!
Kiitos ihanasta foorumista, olen täällä kuikuillut pitkään, mutta vasta nyt uskaltauduin viesteilemään :ooh:
Ulla
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Re: Ohjeita pyöreä käärmeketju / snake chain

Post by Ulla » Tue Dec 08, 2009 14:49

Tervetuloa!

Tuo ketju on ihan teollisesti valmistettu, sitä ei valitettavasti saa aikaan renkaista.
I never put off till tomorrow what I can possibly do - the day after. -- Oscar Wilde
FEENIX

Post by FEENIX » Tue Dec 08, 2009 15:03

Kiitos Ulla,
Olen aika noviisi näissä puuhissa ja se ketju jota tarkoitan, näyttää tältä (muttei ilmiselvästi ole sama) ja se oli itse tehty. Se oli hopeapaja, jossa sen näin ja sen tekijä kertoi, että se vedetään lopuksi jonkun renkaan läpi, että lenkit suoristuvat. En tiedä miksei suostunut kertomaan tekniikasta enempää, mutta se oli kyllä ihan käsin tehty. Voi olla, että se on jotenkin kudottu? Siinä lanka oli mielestäni huomattavasti ohuempaa ja verkkomaista. Voi iik! Huonosti selitän, tietäisiköhän kukaan mitä haen... :shock:
Sassenach
sijoittaa jalokivilaatuun
Lasku: 5

Post by Sassenach » Tue Dec 08, 2009 15:07

On varmaankin viikinkipunosta, viking knit, ainakin täällä löytyy ohjetta
viewtopic.php?f=7&t=3138
Dracōnem dormientem nunquam tītillandus.
FEENIX

Post by FEENIX » Tue Dec 08, 2009 15:22

Kiitos!!!! Ihania olette, se on just tämä :jippii:
Nyt kun vain vielä osaan sen värkätä... :mrgreen:
Post Reply