Olen uusi hopeajutuissa ja nyt kaipaisin teidän konkarien apuja. Olen tehnyt siemenhelmistä rannekorun (Beadwork June/July 2010 sivu 42) ja ohjeen mukaan siemenhelmiverkkoputken sisään pitäisi nyt "upottaa" hopealanka. Ohjeessa sanotaan, että 1 mm lanka on liian ohutta ja pyydetään käyttämään vähintään 1.3(1.2) mm "dead-soft" hopealankaa. No mulla kun tällä hetkellä paksuin hopealanka on 1 mm puolikovaa lankaa niin aloinkin miettiä, että voisinkohan käyttää tuota tuohon rannekoruun eli kysymys kuuluukin, että jos pyydetään käyttämään vähintään 1.2 mm paksua pehmeää hopealankaa niin voisiko 1 mm puolikova hopealanka soveltua kuitenkin tuohon tarkoitukseen kun on "kovempaa" kuin tuo pehmeä ? Mä nyt mietin asiaa maalaisjärjellä ja en korueksperttinä eli kertoisitteko mulle, että olenko ihan hakoteillä vai voisinko yrittää soveltaa ohjetta tuon verran ?
Ajattelin alkuun,että ok hankitaan 1.2 mm pehmeää hopealankaa mutta eipä se ollutkaan sitten niin yksinkertaista kun melkein kaikki paikat myy puolikovaa hopealankaa ja tästä syystä aloin miettiä asiaa uudelleen ja sitä, että voisinko käyttää tuota 1 mm puolikovaa lankaani....
Saa siis kertoa ihan suoraan jos "järkeni" on päin honkia ja näissä hopea-asioissa ei voi mennä maalaisjärjen avulla