Titaanilukot

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators:Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
Juji
lasihelmien lumoissa
Oikea käyttäjä:Olen
Titaanilukot

Post by Juji » Mon May 02, 2011 10:54

Toivottavasti tää on nyt oikeassa osiossa mutta mistähän ihmeestä pystyy ostamaan titaanilukkoja. Oletin että Sargentalta olisi saanut sellaisia mutta kappas kappas eipä saakkaan :D Ring Lord myy kyllä mutta se on Kanadassa eikä tässä välttämättä kauheasti joutaisi ihmettelemaan kun on valmiita titaaniketjuja venaamassa lukkoja :) Tietysti jos joltain sattuu löytymään ylimääräisiä niin voisin kyllä olla halukas ostamaan :love:
sinkka
hamstraa hopeahelmiä
Lasku:5

Re: Titaanilukot

Post by sinkka » Mon May 02, 2011 18:12

Titaanilukkoja en kotimaasta myöskään ole löytänyt, kyselinkin niitä noin vuosi sitten ja mulla kans pari ketjua odottelee edelleen lukkoaan! Kiinnostaisi myös ostaa tai kimpassa hankkia. Ihanan keveitä nuo titaaniketjut kuitenkin on :) ja olisi kiva tehdä niitä enemmänkin jos lukkoja vain löytyisi :nod:

-sinkka-
-Turhempikin työ joutenolon voittaa-
Kivenviilaaja
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Kivenviilaaja » Mon May 02, 2011 19:10

Tanskasta löytyy titaanilukkoja: http://shop.ravstedhus.dk/products/prod ... temID=4287
Ovat suunnilleen painonsa arvoisia kullassa, mutta jos lukko on pakko saada, niin tuolta niitä löytyy.
Juji
lasihelmien lumoissa

Post by Juji » Thu May 05, 2011 17:30

Kun mattapintaisia lukkoja ei meinaa löytyä mistään niin alkaa pikkuhiljaa hiipimään ajatus että joudun varmaan opettelemaan tekemään jonkinlaisen koukkuhärveli kiinnityksen noihin ketjuihin. Mitenkähän sellainen pysyy ranneketjussa ja millä hakusanoilla kannattaisi lähteä ohjeita metsästämään kun ei ole mitään käryä että miten sellainen tehdään :D Alkaa kohta olemaan titaanilanka lopussa joten pitää varmaa jemmata pari kolme metriä talteen mistä voi sitten tehdä jos niitä yleensäkkään pystyy siitä 1mm langasta tekemään. Mutta kiitos taas Kivenviilaajalle vastauksesta ^^
Kivenviilaaja
sijoittaa jalokivilaatuun

Post by Kivenviilaaja » Thu May 05, 2011 19:57

Koukkuhärvelit voivat olla helppoja tehdä, mutta ainakaan itse en muutamalla yrityksellä saanut aikaan mitään tarpeeksi hyvin toimivaa (mulla on taipumus tavoitella turhankin pomminkestäviä ratkaisuja, joten tuosta ei kannata vetää liikaa johtopäätöksiä). Hook clasp voisi olla sopiva hakusana. Rannekoruissa salpalukko (toggle clasp) toimii mun mielestä hyvin, mutta on hankalampi tehdä langasta ilman juotoksia. Mahdotonta se ei kuitenkaan ole, ja saattaisi onnistuakin pehmeästä & sitkeästä titaanilangasta.
Juji
lasihelmien lumoissa

Post by Juji » Thu May 05, 2011 20:25

http://www.beadinggem.com/2008/12/how-t ... isted.html vois ehkä toimia hyvin jos saa tehtyä vaan tarpeeksi pienen.
Post Reply