mistä ostaa kivenistukseen hopeaa ?

korujen valmistus hopeasta ja muista metalleista; tekniikat, materiaalit ja työvälineet.

Moderators: Cattleya, Muikku, Eowyn, inkku, Henna

Post Reply
murjo
suunnittelee Balin-matkaa
Lasku: 5

mistä ostaa kivenistukseen hopeaa ?

Post by murjo » Sun Sep 18, 2011 8:59

eli jos kokeilisin kotikutoisesti opiskella kivenistuttamista, mistä voin löytää hopeaa siihen tarkoitukseen ? Kiitos ! :D
mikael0k
sijoittaa jalokivilaatuun

Re: mistä ostaa kivenistukseen hopeaa ?

Post by mikael0k » Sun Sep 18, 2011 9:45

Kivi-istukkakaupasta tietenkin :lol: ...no niin vitsit sikseen ja palataan takas vakavaan asialinjaan.. Siis teetkö istutusharjoituksia umpisarjoina, krappanoilla, hiertämällä vai raeistuttamalla.. Oikeestaan kaikkiin nuihin käy 925 hopealevy. Herkille kiville voi käyttää myös puhdasta hopeaa. Eli hopeamyyjältä löytyy materiaalia levynä tähän tarkoitukseen. Jos et itse pysty levyä ohentamaan valssaamalla, silloin joudut ostamaan eri paksuisia levyjä..
murjo

Post by murjo » Sun Sep 18, 2011 10:58

juu, tuo kaikki mainittu "ammattikieli" on minulle munkkilatinaa... umpisarja,krappana..?? huh huh ! eli olen ostanut muutamia isoja kiviä; soikeita, tasapohjaisia, ja haluaisin laittaa ne koruiksi kaulaan. ja se tarkoittaa että sivuille tulee hopeasta "kauluri" ja pohja hopealevystä, ymmärrän tuon levyn ja osaan jopa tilata sitä mutta haluaisin ostaa tuon "kaulurin" valmiina 2-4 millin levyisenä. en osaa sahata levyä tasaisesti itse, joten jos tuota löytyis valmiina? juu.. tässä taas sitä "marjon munkkilatinaammattikieltä" ? :lol: ....voi hyvänen aika tätä helmeiliä elämää.... :huh:
agafia
silmäilee HillTribe-hopeaa
Oikea käyttäjä: Olen

Post by agafia » Sun Sep 18, 2011 11:23

Murjo, et ole yksin sormi suussa :D Minäkin olen hieman hukassa termien ja materiaalien kanssa, Olen yrittänyt hakea aiempia ketjuja, mutta ei niistä oikein ohjeita löydy, tai linkkejä. Eka kastikkaan/istukkaan istutettu kivi tehty, mutta mistähän kannattaisi hakea ohjeita tuollaiseen Murjon tarkoittamaan koristeellisempaan pantaan? Puhumattakaan hiertämisestä? Ja juu, olen jo kurssilla, mutkun ei opettajan aika kaikkeen riitä ja olis niin hinku oppia heti kaikki :oops: :oops: :oops: Jos etevämmät vois vinkata, niin olisin tosi iloinen ja taas taputtelisin karvaisia kämmeniäni yhteen
agafia

Post by agafia » Sun Sep 18, 2011 11:30

Murjo, et ole yksin sormi suussa :D Minäkin olen hieman hukassa termien ja materiaalien kanssa, Olen yrittänyt hakea aiempia ketjuja, mutta ei niistä oikein ohjeita löydy, tai linkkejä. Eka kastikkaan/istukkaan istutettu kivi tehty, mutta mistähän kannattaisi hakea ohjeita tuollaiseem koristeellisempaan pantaan? Puhumattakaan hiertämisestä? Ja juu, olen jo kurssilla, mutkun ei opettajan aika kaikkeen riitä ja olis niin hinku oppia heti kaikki :oops: :oops: :oops: Jos etevämmät vois vinkata, niin olisin tosi iloinen ja taas taputtelisin karvaisia kämmeniäni yhteen
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Sep 18, 2011 12:37

OUKEI..eli olisit tekemässä siis umpisarjaa pyöröhiotulle kivelle...tuo krappanaistukka on sitten se kynsi-istukka jota käytetään usein viistehiotuille kiville. Eli tarvit sen reunaan tulevan soiron valmiina.. siinä kannattaa huomioida että se on hiukan ohuempaa kuin se pohjalevy...925 pelti ei kuitenkaan kannata olla liian ohutta jos pakotat sen kiven reunan päälle (etkä tee liimaistutusta suorareunaiselle kivelle)..ohut reunus joustaa usein ja niin sanotusti palautuu, eli istutus voi löystyä ajan myöten.

AI niin kivenistutuksesta on olemassa suomenkielinen kirja... täytyys kattoo jos löydän sen tiedot tuolta komerosta
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Sep 18, 2011 12:41

NO tästä se löyty noppeiten http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/87556
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Sep 18, 2011 12:49

Kattos..siehän olitki murjo tästä samasta kaupungista kuin mie...mie oon joskus pitäny kansalaisopistolla hoppee kurssia, mutta en kylläkään enää...vaikka viikko sitten sieltä soiteltiin ja kyseltiin että voisinko sellasen kurssin järjestää tälle vuodelle..tällä kerralla kieltäydyin ainakin toistaiseksi.
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Sep 18, 2011 12:59

Mites murjo tuo Kankurinaitan hopeakehyspantalanka. Käviskö se? Sen paksuutta ei ole tuossa hinnastossa ilmoitettu, leveydet vain...
murjo

Post by murjo » Sun Sep 18, 2011 13:09

Voi kiitos ! MikaelOk ! :D Kattelen tuon linkin ja mukavaa kun saan tähän sitä suomennosta mukaan, tämä on niin uutta ja haastavaa, kun kaikki on hakusessa. olen kattonu monta pätkää youtuben kautta ja lontootahan siellä raatataan, joten vaikka ymmärrän englantia, en osaa suomentaa.
Nyt olis ollu aika sille kurssille, olen vinkunut monta vuotta jo eri opistoista !! kemistä ! :wink:
agafia. samassa veneessä tässä soudellaan ja aina pikkuhiljaa saa sitä tietoa, MUTTA kun sitä haluis nyt-kaikki-heti-tänne ! :lol:
mikael0k

Post by mikael0k » Sun Sep 18, 2011 15:09

Murjo..tuo kirja muuten muistaakseni löytyy Kemin kaupunginkirjaston lainaushyllystä.. Ongelma täällä on se nuihin kursseihin jos palataan että opettajia ei ole saatavilla. Mie opetin muutaman vuoden, mun kaveri opetti ennen mua muutaman vuoden...mie vähän kyllästyin kansalaisopiston asenteeseen..ja lopetin.

JEP.Tarkistin juuri tästä omalta koneeltani. Ks. kirja on kaupunginkirjastossa hyllyssä lainattavissa.
hunski

Post by hunski » Sat Mar 16, 2013 12:00

Image
Jos tekkee tän tyylisen istukan, niin minkä paksusta tuon pohjalevyn kannattaa olla?
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Hämis

Post by Hämis » Wed Mar 20, 2013 18:37

Itse lähtisin tekemään luultavasti 0,8mm levystä hieman lopullisesta käyttökohteesta riippuen.
Tuo reunus onkin mukava sahattava ;)
artesaaniplanttu
lasihelmien lumoissa

Post by artesaaniplanttu » Thu Mar 21, 2013 20:52

Hämis wrote:Itse lähtisin tekemään luultavasti 0,8mm levystä hieman lopullisesta käyttökohteesta riippuen.
Tuo reunus onkin mukava sahattava ;)
...vuan eehän tuota tarvihe itte sahata kun tilloo tuota reunusta valamiina hopeasavi.fi:stä ;)
hunski

Post by hunski » Thu Mar 21, 2013 22:52

niimpä :wink:
~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~*~@~
Käsintehtyjä koruja, Handmade Jewellery:
Kotisivut http://www.hohtava.fi/
Blogi http://hohtava-korut.blogspot.fi
Facebook http://www.facebook.com/Hohtava
Post Reply